Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Het amigurumi en haak topic!  (gelezen 75015 keer)

I Like you

• Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 22 januari 2015, 18:26:31 »
Ik ben weer verder gegaan met Vlad. Dacht maak even de oren en de armen vast raak ik de armen kwijt. Dus weer opnieuw twee armen maken...
I fell in love the way you fall asleep: slowly, and then all at once.Blog
Goodreads

I Like you

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 22 januari 2015, 19:57:58 »
o dat is balen! :( hoe kunnen ze zomaar kwijt zijn dan? Ze moeten vast nog wel ergens liggen toch?

Ik vermoed dat de kat des huizes twee armen gevonden heeft en toen ermee vandoor is gegaan. Heb inmiddels op alle mogelijke plekken gekeken waar het zou kunnen liggen maar nog niks gevonden  :(
Goodreads

I Like you

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 22 januari 2015, 20:56:27 »
herkenbaar laughing7. mijn kat doet dat ook altijd. meestal ligt het dan in een kartonnen doos, onder de bank of stoelen of in haar waterbak  :fieuw:

Haha heb indd ook onder de bank gekeken maar helaas... ik kan morgen dus weer even armen gaan maken.
Goodreads

miss_gibbs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 23 januari 2015, 13:22:08 »
Leuk topic zeg! dit is de lalylala die ik vorige maand gemaakt heb (rada de rat, leuk patroon, maar die staaaart! wat een verschrikking!).

Daarna was ik aan de kerstboom van Mala Design begonnen, maar dat zou nog wel eens een tig jaren plan project dinges kunnen worden:

als tussendoortje ben ik aan lalylala lupo begonnen met scheepjes stonewashed garen:

M

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 23 januari 2015, 13:51:54 »
Ik vermoed dat de kat des huizes twee armen gevonden heeft en toen ermee vandoor is gegaan. Heb inmiddels op alle mogelijke plekken gekeken waar het zou kunnen liggen maar nog niks gevonden  :(

Ik heb zo'n konijn. Ik kan niet buiten op de bank zitten haken want dan gaat hij met alles aan de haal... ;)

Heb je zin inmiddels alweer terug gevonden? Of ben je overnieuw begonnen?

miss_gibbs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 23 januari 2015, 15:53:24 »
thnx Beertjeschips! het afmaken van projecten is hier ook altijd een drama van heb ik jou daar... dat komt vooral doordat je of draadjes weg moet werken, of 2 onderdelen aan elkaar vast moet zetten. al mn lalylalaas hebben al een handicap (waterhoofd, poliopootjes, blubberkont), maar het houdt je van de straat zullen we maar zeggen.

trouwens nog een tip voor degenen die moeite hebben met veiligheidsoogjes: het schijnt ook te helpen om ze even in heet water te leggen zodat ze soepeler worden. mocht het dan nog niet lukken, een iniminie stukje inknippen met een tangetje ofzo.

Sprinkle

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 23 januari 2015, 18:40:41 »
^
Sluit ik me volledig bij aan beer, het is bij mij nog nooit in 1 keer goed gegaan.. :')
miss_gibbs, wauw die kerstboom.. wat een werk! Je lalylala is wel heel leuk geworden! Ik denk dat ik er ook eens aan een ga beginnen..

Voorlopig is morgen de deadline voor mijn Maggie The Owl: mijn nichtje wordt 1 jaar! Alles zit in elkaar, ben nu alleen de gaatjes nog aan het wegwerken en dan is hij vanavond helemaal af!
"Best moments happen when they are unplanned."

Sprinkle

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 23 januari 2015, 18:43:31 »
maak je er nog een foto van? :D ik ben heel erg benieuwd!
Yes, doe ik! :D

Sherocktail

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 23 januari 2015, 19:01:29 »
Leuk hoor miss_gibbs :)

Sherocktail

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 23 januari 2015, 19:02:21 »
Jaaa he, ik word ook echt blij van de foto's, super leuk!

I Like you

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 23 januari 2015, 19:44:26 »
@miss gibbs. Mijn moeder heeft de kerstboom gehaakt. Ze is er een maand mee bezig geweest en dan elke dag 2/3 uur minimaal haken. Weet waar je aan begint!

@M mijn konijn doet dat ook haha maar die mag niet op de bank komen. We hebben een Franse Hangoor als die op de bank ligt kan er nauwelijks iemand bij haha. Maar als er iets op de grond valt neemt ie het altijd mee. Mijn armen zijn nog niet  gevonden maar heb al een nieuwe af :)
Goodreads

Assbutt

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 24 januari 2015, 11:20:16 »
Die kerstboom!! Oke ik wil hem eigenlijk ook wel haken maar toen ik op zoek ging naar het patroon kon ik hem alleen in het Duits vinden... Haak jij hem ook in het Duits @miss_gibbs?

M

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 24 januari 2015, 11:35:31 »
@M mijn konijn doet dat ook haha maar die mag niet op de bank komen. We hebben een Franse Hangoor als die op de bank ligt kan er nauwelijks iemand bij haha. Maar als er iets op de grond valt neemt ie het altijd mee. Mijn armen zijn nog niet  gevonden maar heb al een nieuwe af :)

Wat dapper dat je al weer nieuwe armen hebt gemaakt! Ik heb twee enorme steigerhouten tuinbanken, daar zit hij dan vaak op. Hij mag ook binnen niet op de bank, sowieso hebben we hem niet binnen, omdat dat niet heel gezond voor hem is en voor ons meubilair en alle snoeren. We hebben een heerlijk grote tuin, dus daar staat een mooi hok. En in de zomer dan loopt hij los en mag hij op de tuinbank. Het is een zwart dwergje dus dat kan wel, dan is de bank niet vol. Ik kan me voorstellen dat bij jullie de bank zomaar vol is. 

Ik had gister dat de drinkfles bevroren was, daar heb ik zo'n hekel aan. Dus haakte in een hoesje voor om de drinkfles en het heeft gewoon gewerkt! Gister overdag was het hier -6 en het bevroor maar niet, ook vannacht is het goed gegaan. Er zat een klein beetje vorst in, maar het is nog gewoon drinkbaar! :)

Ik heb zo uit mijn hoofd wat bedacht, uitgevoerd en opgeschreven. Ik heb vanmorgen er een post overgemaakt op mijn blog, dus mocht je konijnen hebben en bevroren drinkflesjes een oplossing daarvoor staat op mijn blog.

miss_gibbs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 25 januari 2015, 07:37:35 »
Die kerstboom heb ik idd spijt van dat ik daar aan begonnen ben haha. Een van mijn vriendinnen en de moeder van mijn penpal willen er óók een hebben. Ammehoela lol. Ik haak in principe niet zo heel veel, kan ook niet met een fulltime baan in de ploegendienst met diensten van 10,5 uur en 4 uur reistijd per dag, maar zo af en toe haak ik eens een stukje aan die boom. Het is geen haastklus.

Hebben jullie al van "de anonieme sjaal" gehoord? Een sjaal haken of breien, die netjes inpakken in iets doorzichtigs en een leuk briefje erbij. Dat dan gewoon ergens op straat neer leggen zodat iemand anders er lekker warm bij kan lopen deze winter. Daar ben ik nu mee bezig, is ook een hele leuke facebook groep van.

Centaur

• **
  • For Narnia, and for Aslan!
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 25 januari 2015, 15:36:33 »
Mijn laatste amigurumi:)

M

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 25 januari 2015, 15:58:06 »

Hebben jullie al van "de anonieme sjaal" gehoord? Een sjaal haken of breien, die netjes inpakken in iets doorzichtigs en een leuk briefje erbij. Dat dan gewoon ergens op straat neer leggen zodat iemand anders er lekker warm bij kan lopen deze winter. Daar ben ik nu mee bezig, is ook een hele leuke facebook groep van.

Straks krijgt de explosieve opruimingsdienst weer veel meldingen. ;)
Ik zou het niet van de straat durven pakken.

Ik vind het wel erg leuk om mensen te verrassen dus ik doe op mijn eigen manier aan Pay it forward, door elke maand minimaal een iemand met een cadeautje te verrassen. Dus ik ga geen sjaal haken.

lolaa

• **
  • Fear is an illusion you have to understand
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 25 januari 2015, 18:34:23 »
Die kerstboom heb ik idd spijt van dat ik daar aan begonnen ben haha. Een van mijn vriendinnen en de moeder van mijn penpal willen er óók een hebben. Ammehoela lol. Ik haak in principe niet zo heel veel, kan ook niet met een fulltime baan in de ploegendienst met diensten van 10,5 uur en 4 uur reistijd per dag, maar zo af en toe haak ik eens een stukje aan die boom. Het is geen haastklus.

Die sjaal vind ik wel een leuk idee! (:
Alleen ik kan er wss geen afstand van doen :')

Ik heb vanmiddag een Amigurumi afgemaakt, alleen de afwerking is echt rampzalig.. haha tjaa
verder nog met een tafelkleedje begonnen en nog steeds mn CAL natuurlijk!
It's not about how you look, it's about how you see! // geen tijd om te haasten!

Nelani

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 25 januari 2015, 18:49:00 »
Ja echt leuk, ik ben er ook lid van (:
Maar ik doe nog niks, eerst mijn eigen projectjes afmaken!!

& Centaur wat een schattig beertje!

Sprinkle

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 25 januari 2015, 19:41:20 »

Hij is af, mijn uil!!! (Postte hem net ook al in de FB-groep)
Ik ben er heel trots op en m'n nichtje en haar mama zijn er ook ontzettend blij mee!
Heerlijk project :D

Sprinkle

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 25 januari 2015, 19:41:58 »
Centaur, wat een leukerd!
Moest een beetje denken aan het beertje van Mr. Bean :)

suus

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 25 januari 2015, 19:47:17 »
eindelijk weer tijd gehad om te haken, m'n dekentje is nu 60x60 cm :)

al die knuffeltjes zien er mooi maar ook erg moeilijk uit, ik vind het knap dat jullie dat kunnen

Sherocktail

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 25 januari 2015, 23:29:28 »
Mooi Sprinkle hoeveel bloemen heb je nou uiteindelijk gehaakt?

Sprinkle

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 26 januari 2015, 09:25:41 »
Mooi Sprinkle hoeveel bloemen heb je nou uiteindelijk gehaakt?
Thx!
In totaal 32.
22 hexagons
10 pentagons
:)

M

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 26 januari 2015, 13:01:53 »
Hij is prachtig Sprinkle! Echt wauw! Maar wel veel werk of niet?

I Like you

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 26 januari 2015, 17:10:03 »
Vlad is bijna af! AAAH heb het paarse deel van de cape al bijna af en dan nog het grijze deel en ze aan elkaar maken. :bounce:
Goodreads