Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Het amigurumi en haak topic!  (gelezen 70449 keer)

Sherocktail

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 16 januari 2015, 19:54:01 »
Je bent iniedergeval weer een tijdje bezig haha.

Nelani

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 17 januari 2015, 00:42:17 »
Heel leuk Beertjeschips!!

Mijn nieuwe bestelling kwam onverwachts vandaag al binnen dus ik ben nu bezig met het mandje, maak hem wat groter en hoger als het patroon, maar ik ben bang dat het niet echt een wasmandformaat heeft :') Later maar even kijken wat ik er mee wil haha!

M

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 17 januari 2015, 11:02:53 »
Goed bezig allemaal! :) Ik had een hele drukke week op het werk en met de studie (tentamens... zucht) dus ik heb wat minder gehaakt deze week. Ik ben druk bezig dingen af te maken en als ze af zijn zal ik ze hier posten.

Wel heb ik nog twee super schattige baby mutsjes gehaakt en gelijk cadeau gedaan. Dat geeft altijd zo'n fijn gevoel. :)

M

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 17 januari 2015, 11:33:02 »
Toch nog even een foto van de babymutsjes.

En nu moet ik stoppen internetten en aan de studie gaan... :(

I Like you

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 17 januari 2015, 12:41:38 »
EINDELIJK heb ik bijna mijn olifant af. Even tussendoor een hoesje voor mijn e reader maken. Dan ga ik denk ik aan mijn deken beginnen. :bounce:
I fell in love the way you fall asleep: slowly, and then all at once.Blog
Goodreads

suus

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 17 januari 2015, 17:58:01 »
Heey, ik volgde het oude topic al een tijdje en besloot ook te gaan haken als de toetsenweek af was. Dus gister meteen uit school wol en een haaknaald gekocht en daarna gelijk begonnen aan mijn eerste projectje, het word een enorme granny square deken voor op mijn bed. hij is nu 35x35 cm

ik weet niet hoe die link erin komt

Sprinkle

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 17 januari 2015, 18:34:48 »
^
Leuk! Foto? :)
"Best moments happen when they are unplanned."

suus

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 17 januari 2015, 20:16:03 »
mijn projectje :p

I Like you

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 17 januari 2015, 20:56:02 »
foto als je olifant af is? :D ik moet mn ipad hoes ook nog steeds af maken
Ja tuurlijk! Ik moet Vlad ook nog afmaken nja uitstelgedrag denk ik... en ik maak zelden iets helemaal af oeps..
Goodreads

I Like you

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 17 januari 2015, 21:35:57 »
ik moet mezelf soms ook even dwingen om iets af te maken :'D In het begin deed ik dat niet en toen had ik op het laatst een mand vol amigurumi onderdelen. Dus ik maak t nu toch maar af. Duurt alleen soms eventjes  :fieuw:
moet je nog veel aan vlad doen? :)

Ik ken dat maar al te goed! Ik heb de paarse kant van de vleugels af nu de grijze nog en dan de kraag en het strikje nog en dan ben ik klaar! Niet veel dus maar ben even klaar met stokjes haken. Dus nu doe ik er 'even' iets tussendoor.
Goodreads

Sherocktail

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 18 januari 2015, 14:44:20 »
Mijn poef staat even in de wacht want m'n zpaghetti draad was op, ik gister naar de action waar ze natuurlijk mijn kleur niet hadden. Ben toen maar begonnen met het omhaken van een potje voor mijn collega, foto volgt nog:).

I Like you

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 18 januari 2015, 15:23:27 »
Ollie is klaar!

Sorry voor de grote foto's![/size]
Goodreads

Sprinkle

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 18 januari 2015, 15:56:28 »
Leuk worden ze Beertje!
Ik ga hem vanavond opvullen (dat zeg ik nu echt al 3 avonden...), hopelijk komt de vulling er idd niet doorheen. Anders pak ik gewoon een panty van mn moeder en vul ik daarmee.

Sherocktail

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 18 januari 2015, 16:26:30 »
Leuke kleurtjes beertje! Je kan ook de vulling eerst in wat anders stoppen een rekbare stof ofzo.

Wat leuk die ollie haha.

Hier mijn potje:

M

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 18 januari 2015, 17:06:13 »
Ik word zo h..rig van die PIEP veiligheidsoogjes. Ik krijg telkens die witte achterkantjes er niet op. Nou gaat het met die grotere oogjes wel, maar ik heb nu die van 6 mm. Aargh! Ik doe het normaal altijd op het randje van de tafel en dan drukken dan schiet hij er wel in. Maar dit keer niet. Heeft iemand nog andere tips?

M

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 18 januari 2015, 17:27:14 »
Dat is een goede tip Beertjeschips! Dankjewel!  Ik heb wel zo'n tang, maar de vraag is waar?! Na de verhuizing heb ik veel dingen nog niet terug gevonden. Ik had er nog niet aan gedacht om de tang daar voor te gaan gebruiken. Tnx!

Sherocktail

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 18 januari 2015, 18:56:47 »
@M heb net je blog bekeken, erg leuk!

Sprinkle

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 18 januari 2015, 19:28:40 »
Ik doe altijd m'n mouwen over mijn duimen, tijdschrift eronder, staan zodat ik de meeste kracht kan zetten en dan krijg ik ze meestal wel in elkaar. Hopeloos die oogjes..

M

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 18 januari 2015, 20:54:37 »
Dankjewel meiden! Goede tip Sprinkle! Ik heb inderdaad rode duimen van het drukken. Ik deed het ook wel eens met een stalen haaknaald, maar die is inmiddels krom.

marjoo-leintje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 18 januari 2015, 22:12:40 »
Ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen, maar ik heb een facebookgroep gemaakt voor jongeren die haken. De groep heet: Haken voor jongeren tot 18 jaar (18 plussers zijn ook welkom hoor)

Nelani

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 18 januari 2015, 22:45:19 »
Mwa voel me niet echt aangetrokken met zo'n titel aangezien ik 23 ben (oh ik wil steeds nog 22 zeggen haha, was afgelopen maand jarig ;p)

Ollie is echt superleuk!! Zo schattig!

Dat rode potje is ook heel leuk gedaan, doe je dat volgens een patroon of verzin je het zelf?

& Beertjeschips ben benieuwd hoe het eruit komt te zien strakjes, stiekem kende ik het nog helemaal niet dus ik ging even googelen haha. Maar je hebt er best leuke tussenzitten, al vind ik die waarbij die lapjes in hun gezicht zitten zielig :fieuw:

Mijn mandje schiet ook al op  :bounce: Ben zo benieuwd hoe hij is als ie af is, alleen hij begin nou wel wat in te zakken omdat ie hoger en groter is dan het patroon. Ik moet straks maar even naar iets zoeken wat ik erin kan zetten om dat tegen te gaan. Zat nu te denken aan een doorzichtige emmer, maar er moet vast iets zijn dat beter is ;p

Sherocktail

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 18 januari 2015, 22:56:14 »
^Thankyouuu:):). Ik heb alleen even nagelezen hoe je die hokjes kreeg, maar dat is eigenlijk super simpel.

(Nog gefeliciteerd:))
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2015, 23:00:24 door Sherocktail »

M

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 19 januari 2015, 07:19:22 »

Mijn mandje schiet ook al op  :bounce: Ben zo benieuwd hoe hij is als ie af is, alleen hij begin nou wel wat in te zakken omdat ie hoger en groter is dan het patroon. Ik moet straks maar even naar iets zoeken wat ik erin kan zetten om dat tegen te gaan. Zat nu te denken aan een doorzichtige emmer, maar er moet vast iets zijn dat beter is ;p

Er zijn ook mensen die een flexibele stevige draad/buis van doorzichtig plastic meehaken voor de stevigheid. Dan blijft hij wel mooi rechtop.

M

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 20 januari 2015, 17:32:55 »
Ik moet echt stapels toetsen nakijken en ik heb geen zin! Ik wil lekker haken. Dus ik heb mezelf nu beloofd dat telkens als ik een deelstapeltje af heb, bijv. alle A toetsen van een klas, dat ik dan weer twee toeren mag haken... Zo kom ik er wel door. :)

Sherocktail

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 20 januari 2015, 19:23:44 »
Haha, goed bezig.