Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Crochet along - Haak een deken!  (gelezen 77777 keer)

Klaasjanpiethenk.

• Bekijk profiel
« Gepost op: 16 augustus 2014, 16:47:32 »
Hoi lieve meiden,

Laatst stuitte ik op het 'Crochet along 2014' project. Het doel is om een deken te haken volgens een bepaald patroon. Elke week komt er een uitleg online voor de komende 2 à 3 toeren. Je krijgt dus eigenlijk per week een beetje 'haakhuiswerk'.

Omdat dit project al in januari is begonnen, leek het mij super leuk om met wat meiden hier op Girlscene gewoon vanaf het begin te beginnen met z'n allen. Zo hebben we over 40 à 50 weken met z'n allen een super leuke deken gehaakt!

Een aantal voorbeelden van de deken:

Zodra we met een aantal meiden zijn die het, net als ik, hartstikke leuk lijken om met gezellig samen een super leuke deken te haken, kunnen we beginnen en kunnen we elke week ons 'haakhuiswerk' doen en elkaar de resultaten laten zien!

We beginnen op 1 september met het haken van de deken! Je kunt je dus voor die tijd opgeven om mee te doen!

Wie doet er mee?:
- Beertjeschips
- Sprinkle
- Liquorish
- Floep
- Mithrandir
- Cupid
- TiMELESS
- MRLLL
- Fran
- Azalea
- Eloquence
- Metaphor
- lalalalalaaaanaaaaa

« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2014, 22:37:32 door Klaasjanpiethenk. »

2GirlsOneCupid

• Taking steps is easy, standing still is hard.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 16 augustus 2014, 16:52:51 »
Ik wil wel meedoen, maar ik heb nog nooit gehaakt lol
Far away you were made in a sea, just like me.

2GirlsOneCupid

• Taking steps is easy, standing still is hard.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2014, 16:53:03 »
Super leuk idee trouwens
Far away you were made in a sea, just like me.

Voldemort.

• Avada Kedavra
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2014, 16:53:40 »

Druivje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16 augustus 2014, 16:55:03 »
Ik wil ook zo'n deken :o maar ik heb dus ook nog nooit gehaakt.. hahah. Lijkt me wel tof om te maken!
We don't see things as they are, we see things as we are.

Klaasjanpiethenk.

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 16 augustus 2014, 17:31:18 »
Leer maar snel haken dan, haha!

Klaasjanpiethenk.

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 16 augustus 2014, 17:41:46 »
Wel leuk idee, maar ik heb al zovaak een poging gedaan om een kleed te haken en elke keer heb ik er halverwege geen zin meer in :") het duurt vaak zo lang. Vrees dat dit voor mij ook niet echt een succes zal zijn haha

Ik twijfel nog :")

Haha, herkenbaar! Ik stop ook altijd halverwege, door een gebrek aan geduld. Maar dit leek me wel een goede omdat je echt per week een kleine opdracht hebt wat dan samen iets groots vormt, in plaats van een hele grote opdracht voor een onbepaalde tijd. :)

Sprinkle

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 16 augustus 2014, 19:31:38 »
Ik vind dit echt ontzettend leuk!
Alleen ik heb nog zoveel projectjes liggen ook die ik voor mensen maak, dat ik daar de  komende weken nog wel mee bezig ben.

Heb je wel een linkje of iets van waar het patroon vandaan komt? Lijkt me leuk om even te kijken.

EDIT: Nee weet je, waarom ook eigenlijk niet, die 2 of 3 toeren per week maken dan ook niet meer uit. Ik doe mee!
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2014, 19:37:35 door Sprinkle »
"Best moments happen when they are unplanned."

Sprinkle

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 16 augustus 2014, 19:38:37 »
Ja dat is waar, dat maakt het misschien wel leuker en wat beter vol te houden.
Twijfel alleen of zo'n deken in mn interieur zou staan. Aangezien het wel een vrij drukke deken is. Wel heel erg leuk maar ik zou niet weten waar ik het kwijt moet haha.

Als er meer mensen mee doen dan wil ik ook wel mee doen denk ik :)
Misschien kun je in het amigurumi topic en het andere crochet along topic een oproepje doen? Daar zijn meer mensen die haken en wie weet willen ze ook wel mee doen :) ik vind het idee wel heel erg leuk!

Doeeeee je meeeee? :D
Die kleuren kan je natuurlijk zelf uitkiezen!

Sprinkle

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 16 augustus 2014, 19:56:09 »
oke ik doe mee haha. Hopelijk houd ik het nu wel vol.
Kleuren kiezen gaat nog lastig worden :") daar kan ik soms zo lang over twijfelen haha

Jaa ook mijn story of my life :')

Klaasjanpiethenk.

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 16 augustus 2014, 23:44:10 »
Wat leuk dat jullie meedoen!

De pagina met het patroon is inderdaad http://terraysleven.blogspot.nl/search/label/Crochet%20Along%20a%20stripey%20blanket :)

Ik zal inderdaad ook nog even een oproepje in andere haaktopics, hoe meer zielen hoe meer vreugd, haha :D

Aguamenti

• Stay strong
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 17 augustus 2014, 00:41:34 »
Ik vind het een heel leuk idee, alleen kan ik totaal niet haken haha

Sprinkle

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 17 augustus 2014, 10:44:13 »
@Klaaspietjanhenk: misschien kan je even een lijstje maken in de beginpost met wie er allemaal meedoen? :)

Liquorish

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 17 augustus 2014, 11:19:22 »
Haii,
Echt een super geweldig idee dit. Ik ben nu bezig met een roze gebreide deken maar dat zal ik zeker aan de kant leggen.
Mijn oma kan goed haken dus die kan ik zeker om hulp vragen als het niet zou lukken. Ik kan alleen de basis dingen van haken maar met oefenen denk ik dat dit ook wel gaat lukken. Ik zal proberen mee te doen!
Met welk nummer haaknaald gaan we dit doen?
“If you were happy every day of your life, you wouldn’t be a human. You’d be a game show host.”

Liquorish

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 17 augustus 2014, 13:17:08 »
ik denk dat je t beste zelf kunt kiezen welke haaknaald je fijn vind hiervoor :) las dat de gene die het patroon vertaald heeft een 3 en 3,5 heeft gebruikt. Ik denk dat ik dat ook ga doen. Haak normaal altijd met een 2,5 maar dat vind ik hiervoor toch iets te klein eigenlijk. Dat is meer voor amigurumi.

Oh okey bedankt!

Hoeveel steken maken jullie het? (of beter gezegd hoe breed gaat de deken worden?)
“If you were happy every day of your life, you wouldn’t be a human. You’d be a game show host.”

Klaasjanpiethenk.

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 17 augustus 2014, 14:29:51 »
Haii,
Echt een super geweldig idee dit. Ik ben nu bezig met een roze gebreide deken maar dat zal ik zeker aan de kant leggen.
Mijn oma kan goed haken dus die kan ik zeker om hulp vragen als het niet zou lukken. Ik kan alleen de basis dingen van haken maar met oefenen denk ik dat dit ook wel gaat lukken. Ik zal proberen mee te doen!
Met welk nummer haaknaald gaan we dit doen?

Wat leuk dat je ook meedoet! Ik denk dat het wel moet gaan lukken, aangezien de uitleg heel erg duidelijk is en je bijna alleen maar de losse, vaste, stokjes en halve stokjes steken nodig hebt! En zeker als je zo'n handige oma hebt en natuurlijk kan je als je ergens vastloopt het ook aan ons vragen :)

Ik ga haken met een 3,5mm en ik ga dit spul gebruiken met het haken (en dan 8 verschillende kleurtjes ofzo):

Klaasjanpiethenk.

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 17 augustus 2014, 14:30:38 »
@Klaaspietjanhenk: misschien kan je even een lijstje maken in de beginpost met wie er allemaal meedoen? :)

Goed idee, ik zal het gelijk even doen! :)

Klaasjanpiethenk.

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 17 augustus 2014, 14:37:01 »
Volgens mij is het patroon officieel 1,30m of 1,40 of zo? Ik denk dat ik het iets groter ga maken maar ik weet t nog niet precies. Dat merk ik wel als ik de eerste rij haak haha :P

Ben benieuwd of er nog meer mensen mee doen! En anders kunnen ze altijd later in haken (oh woordgrap haha). Wanneer beginnen we eigenlijk? :D Ik twijfel of ik wat garen bestel of gewoon in mn eigen voorraad wat kleuren uit zoek. Al heb ik geen geel meer geloof ik.. En het liefst gebruik ik stylecraft special DK hiervoor. Die hebben zulke mooie kleuren en ik gebruik t liefst acryl hiervoor want dat is wat zachter. maar ja, kost wel weer geld  :fieuw: Denk dat je toch al snel op 15 bollen uit komt.

Het originele patroon is inderdaad iets van 130 cm ofzo, wat dan neer zou komen op 192 steken.

Ik heb gelijk een bestelling geplaatst voor 40 euro, oeeps, haha. Misschien een beetje enthousiast, maar ach, haha.

Klaasjanpiethenk.

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 17 augustus 2014, 14:43:39 »
Ik zie dat ze in het engelse patroon een 5mm haaknaald gebruiken. En opzich vind ik het effect daar niet gek of zo. Misschien dat ik het gewoon eens uitprobeer met verschillende maten. Haakt natuurlijk wel lekker makkelijk met zo'n grote haaknaald!

@klaasjanpiethenk; wat voor kleuren ga je gebruiken dan? :D Gewoon regenboog kleuren of heb je verschillende tinten in gedachten?

Ik heb deze kleuren besteld:

:)

Klaasjanpiethenk.

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 17 augustus 2014, 14:45:18 »
ik heb momenteel geen geld (krijg bijna weer geld binnen dat scheelt) anders had ik ook al besteld haha  :blush:

Ik had toevallig net m'n salaris binnen, en zoals altijd kan ik het dan niet laten om weer eens wat te kopen, haha. Maar dit keer is het wel echt iets nuttigs en leuk :)

Klaasjanpiethenk.

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 17 augustus 2014, 14:47:29 »
Ik denk dat ik zoiets ga doen (deze kleuren heb ik in mn woonkamer ongeveer):

Of met af en toe wat grijze tinten er door, dat combineert misschien ook wel mooi. Mn bank is grijs en mn openhaard wordt waarschijnlijk lichtgrijs dus dat past er ook wel bij. Ik denk ook dat ik wel veel met wit ga afwisselen.

Ahh, super leuke kleurtjes! Ik ben echt zó benieuwd naar ieders eindresultaat, we zijn nog niet eens begonnen, maaar alsnog, haha.

Klaasjanpiethenk.

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 17 augustus 2014, 15:07:59 »
We zouden per september kunnen beginnen?

Goed plan! Ik zal even in de beginpost zetten dat we per 1 september beginnen :D

Klaasjanpiethenk.

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 17 augustus 2014, 15:10:20 »
herkenbaar laughing7.
Ik moest sowieso nog wat garen bestellen, ik was bezig met 2 beanies en toen was mn bol op eens op dus nu kan ik niet verder. Dus dat wou ik sowieso al bestellen, dus dan bestel ik dit gewoon mee :)

Ga jij met katoen haken? :)

Ahh leuk! Laat maar een foto zien als de beanies af zijn! :D

Ik ga met een mengsel van acryl en katoen haken, zodat het gewoon een beetje een lichte plaid wordt :)

Klaasjanpiethenk.

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 17 augustus 2014, 15:15:13 »
Eigenlijk vind ik dit ook nog niet eens zo gek:

ik dacht eerst; nee, saai.
maar het staat wel rustig en wel mooi. Voor als je het in een woonkamer wilt hebben of zo is dat misschien ook wel leuk (maar ik kies toch voor kleur haha)

Wow, ja inderdaad, dat heeft serieus wel wat! De patroontjes komen wel wat minder goed uit denk ik, maar stel dat ik ooit nog een tweede keer de deken ga haken, dan haak ik hem wellicht wel in één kleur :)

Maar voor nu eerst in lekker veel kleurtjes, dat is toch wel heel erg leuk :D

Klaasjanpiethenk.

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 17 augustus 2014, 15:26:08 »
Ja, grappig om te zien hoe iedereen er zn eigen ding van maakt :) ze zijn allemaal zo verschillend! Ben erg benieuwd wat onze resultaten worden (en of ik het vol ga houden.. ).

het lijkt me trouwens wel lastig om te bepalen wanneer je welke kleur gebruikt. Je wilt niet dat 1 kleur heel erg overheerst (of juist wel) of dat het gewoon niet een mooi geheel wordt. En soms komen bepaalde patronen terug en dan wil ik die ook wat in dezelfde kleuren terug laten komen maar het lijkt me echt iets voor mij om daar fouten in te maken haha.

Ja inderdaad! Ik ben sowieso echt al een uur bezig geweest met kleurtjes bestellen, kleurtjes kiezen is zo moeeeilijk ^_^

Ik ga denk ik ook wel proberen om bepaalde kleurtjes bij bepaalde patroontjes terug te laten komen, maaar waarschijnlijk gaat dat toch wel weer mis, haha.