Auteur Topic: tampons  (gelezen 1279 keer)

LiveAHappyLifexo

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 17 november 2013, 10:38:07 »
 Oke, ik ben echt een cry baby als het gaat om die enge witte dingen ( ja, tampons ). Ik heb er al zoveel over gelezen dat m'n hoofd overloopt van tampon tips en informatie maar kan mezelf er niet toe krijgen om het te proberen. Ik weet heus wel welk gat , want ben of course al ongesteld geweest ( 2 jaar geleden ). Ben nu 13 maar het gevoel lijkt me doodeng , dat je dat ding met je vinger erin moet duwen ( ik ga geen aplicator ding gebruiken, m'n moeder wil dat niet) en ik ben iemand die dus NOOIT daar beneden gaat kijken  :blush: ( al hebben we toevallig nu wel zo een hoofdstuk met bio, haha ) ..
Wil gewoon even misschien tips of uitleg ofso , misschien als ik dan gerustgesteld word dat ik het dan volgende keer wel wil proberen omdat het gwn veel fijner en schoner is dan die gigantische luiers.

fajerios

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2013, 10:59:18 »
Hoi,

Ik snap je helemaal! Ik gebruik zelf liever geen tampons maar soms moet ik wel als ik bijvoorbeeld wil gaan zwemmen (dan is het toch wel heel handig ;) )

Als eerste: gebruik mini-tampons. Deze zijn kleiner en dus, vind ik, makkelijker in te brengen. Je kan het eerst een beetje nat maken daaronder met spuug of water zodat het minder stroef gaat. [font=Verdana]Ik zet meestal een voet op de wc e[/font][font=Verdana]n dan er in duwen tot je hem niet meer heel duidelijk voelt zitten. Als het pijn doet zit ie niet goed. Dan moet je hem iets verder duwen.[/font]
[font=Verdana]Je hoeft niet bang te zijn dat hij 'verdwijnt' ofzo want je hebt er natuurlijk een touwtje aanzitten. [/font]
[font=Verdana][/font]
[font=Verdana]Er uithalen vind ik zelf altijd het moeilijkste, want bij mij zit het maagdenvlies er dan voor. Die moet ik dan echt opzij 'duwen' en dan de tampon er uittrekken. Dit doet bij mij best wel pijn. Maar als je er rustig voor gaat zitten is het zo gebeurt.[/font]
[font=Verdana][/font]
[font=Verdana]Dat is dus hoe ik het doe, maar bij jou kunnen dingen anders zijn of misschien vind je andere dingen handiger. Het klinkt misschien een beetje raar maar je moet gewoon een beetje oefenen.[/font]
Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes!

LiveAHappyLifexo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2013, 11:50:55 »
Hoi,

Ik snap je helemaal! Ik gebruik zelf liever geen tampons maar soms moet ik wel als ik bijvoorbeeld wil gaan zwemmen (dan is het toch wel heel handig ;) )

Als eerste: gebruik mini-tampons. Deze zijn kleiner en dus, vind ik, makkelijker in te brengen. Je kan het eerst een beetje nat maken daaronder met spuug of water zodat het minder stroef gaat. [font=Verdana]Ik zet meestal een voet op de wc e[/font][font=Verdana]n dan er in duwen tot je hem niet meer heel duidelijk voelt zitten. Als het pijn doet zit ie niet goed. Dan moet je hem iets verder duwen.[/font]
[font=Verdana]Je hoeft niet bang te zijn dat hij 'verdwijnt' ofzo want je hebt er natuurlijk een touwtje aanzitten. [/font]
[font=Verdana][/font]
[font=Verdana]Er uithalen vind ik zelf altijd het moeilijkste, want bij mij zit het maagdenvlies er dan voor. Die moet ik dan echt opzij 'duwen' en dan de tampon er uittrekken. Dit doet bij mij best wel pijn. Maar als je er rustig voor gaat zitten is het zo gebeurt.[/font]
[font=Verdana][/font]
[font=Verdana]Dat is dus hoe ik het doe, maar bij jou kunnen dingen anders zijn of misschien vind je andere dingen handiger. Het klinkt misschien een beetje raar maar je moet gewoon een beetje oefenen.[/font]
Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes!
Weetje , als ik het eenmaal ooit gedaan heb dan denk ik ; waarom heb ik daar nou zo moeilijk over gedaan. Maar het enige wat mij echt stopt weetjewel , is dat ik denk dat het heel raar en eng gaat voelen, ik bedoel heb nog nooit daar wat in gehad haha

cupcakelover876449

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 17 november 2013, 11:55:33 »
Stop m er gwn in en doe niet moeilijk. Als je het eens hebt gebruikt wil je niet meer anders.

Pivoine

• COQ's eigendom
    • Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #4 Gepost op: 17 november 2013, 12:02:57 »
Probeer eens rustig te beginnen met de absolute minitampons, die hele kleine in zo'n fancy doosje speciaal voor als je tampons nog ziet als witte monstertjes. Adem in, adem uit, doe rustig en bijt even door. Je zegt dat je weet hoe het werkt, dus ik zal verder ook niet in detail treden wat dat betreft.

Ik vind tampons persoonlijk echt veel fijner dan maandverband (het voelt niet zo vies dus je bent je minder bewust van 'ugh ik ben ongesteld', je kunt meer doen (zoals zwemmen) en het zit gewoon prettiger). Dus ik zou het echt eens proberen. Verder hoef je ook niet van maandverband ineens patsboem over te stappen op tampons, je kunt het ook gewoon eerst een paar keer uitproberen en afwisselen.
(◠‿◠✿) tiå går så seint (✿◠‿◠)

Pivoine

• COQ's eigendom
    • Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #5 Gepost op: 17 november 2013, 12:03:32 »
Weetje , als ik het eenmaal ooit gedaan heb dan denk ik ; waarom heb ik daar nou zo moeilijk over gedaan. Maar het enige wat mij echt stopt weetjewel , is dat ik denk dat het heel raar en eng gaat voelen, ik bedoel heb nog nooit daar wat in gehad haha
Het voelt niet raar of eng (: het is hooguit even wennen, maar als je hem er goed in doet, voel je het helemaal niet!
(◠‿◠✿) tiå går så seint (✿◠‿◠)

LiveAHappyLifexo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 17 november 2013, 12:33:07 »
Het voelt niet raar of eng (: het is hooguit even wennen, maar als je hem er goed in doet, voel je het helemaal niet!
Ik heb al snel het idee dat het gaat voelen als seks ofso terwijl dit totaal niet zo is , het is uiteraard een minitampon. Maar met die mini's moet je die er niet heel ver in duwen met je vinger als die zo klein is ? Ik heb echte waanideeën volgensmij , haha.

Valencia

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 17 november 2013, 13:02:10 »
Trust me, seks voelt heel anders dan een tampon! :)

Euphoria

• Okay? Okay.
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 17 november 2013, 13:16:03 »
En sowieso, als je er nog niet klaar voor bent, kun je gewoon maandverband gebruiken. Wacht anders gewoon eventjes. Of je gebruikt geen tampons. In ieder geval, het is helemaal niet eng. Misschien doet het een beetje pijn maar na een paar keer niet meer.
I fell in sleep in a field of daisies.
Tumblr

bob

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 17 november 2013, 13:19:37 »
hoe duw je je maagdenvlies aan de kant
je wenkbrauwen lijken een beetje op het nike logo | ask.fm | tumblr

Mnemosyne

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 17 november 2013, 13:25:33 »
Tampons zijn echt de beste uitvinding van de afgelopen eeuw.  :aanbid:

Ik vond het de eerste keer ook heel maf, maar oefening baart kunst. Als je er eenmaal aan gewend bent wil je nooit meer wat anders.
Time may chance me, but I can't trace time.

LiveAHappyLifexo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 17 november 2013, 13:52:05 »
Een vriendin van mij doet ook actief zwemmen en is pas ongesteld geworden dus moest ze van haar moeder ook proberen maar ze vond het pijnlijk , maar was omdat het heel licht was en dat ding dus kurkdroog was. Ze heeft toen maar gezwommen zonder. Daarom bespreek ik het met haar en als ik wat ouder ben, ben ik waarschijnlijk ook over die 'gevoel' angst heen dus dan nog maar even wachten ! ( ik slik wel de pil door op aanraden van de gynaecoloog omdat het zo hevig was + kei veel pijn dus stop in de vakanties )

Mnemosyne

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 17 november 2013, 14:04:38 »
Een vriendin van mij doet ook actief zwemmen en is pas ongesteld geworden dus moest ze van haar moeder ook proberen maar ze vond het pijnlijk , maar was omdat het heel licht was en dat ding dus kurkdroog was. Ze heeft toen maar gezwommen zonder. Daarom bespreek ik het met haar en als ik wat ouder ben, ben ik waarschijnlijk ook over die 'gevoel' angst heen dus dan nog maar even wachten ! ( ik slik wel de pil door op aanraden van de gynaecoloog omdat het zo hevig was + kei veel pijn dus stop in de vakanties )

Maar heb je het wel ooit zelf geprobeerd dan? Ik zou niet alleen op verhalen van anderen afgaan hoor! Want wat bij de één pijn doet hoeft bij de ander helemaal niet het geval te zijn. Bij mij deed het namelijk geen pijn, ik had het meest moeite met het feit dat ik het inderdaad met mijn vinger zou moeten doen. (Hand een kwartier lang onder de kraan erna haha. :') ) Maar ook dat went. ;p
Ik zou het écht proberen als ik jou was, anders krijg je er misschien spijt van als je het later wel gebruikt en denk van 'had ik dit maar eerder gedaan.'
De voordelen wegen namelijk zó op tegen de nadelen. Je kunt allerlei sporten doen die met maandverband niet kunnen of niet prettig zijn, je stinkt niet, je ziet het niet, je voelt het niet. Het enige nadeel is dat je het misschien smerig kunt vinden, maar zoals ik al zei raak je daar aan gewend en vind je het uiteindelijk niet eens meer zo smerig.
Je hebt trouwens van die OB-boekjes waarin precies uitgelegd wordt hoe het de eerste keer moet, dat je je bekken een beetje moet kantelen etc. En het aller belangrijkst: ontspan. Als je niet ontspant lukt het ook niet, dus als je zenuwachtig bent dan krijg je 'm er ook niet in. Dus gewoon rustig aan doen, een paar keer oefenen zodat je weet hoe je hem er goed inkrijgt en het comfortabel zit. (Het zit pas goed als je hem niet voelt.) (;

LiveAHappyLifexo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 17 november 2013, 14:18:31 »
Maar heb je het wel ooit zelf geprobeerd dan? Ik zou niet alleen op verhalen van anderen afgaan hoor! Want wat bij de één pijn doet hoeft bij de ander helemaal niet het geval te zijn. Bij mij deed het namelijk geen pijn, ik had het meest moeite met het feit dat ik het inderdaad met mijn vinger zou moeten doen. (Hand een kwartier lang onder de kraan erna haha. :') ) Maar ook dat went. ;p
Ik zou het écht proberen als ik jou was, anders krijg je er misschien spijt van als je het later wel gebruikt en denk van 'had ik dit maar eerder gedaan.'
De voordelen wegen namelijk zó op tegen de nadelen. Je kunt allerlei sporten doen die met maandverband niet kunnen of niet prettig zijn, je stinkt niet, je ziet het niet, je voelt het niet. Het enige nadeel is dat je het misschien smerig kunt vinden, maar zoals ik al zei raak je daar aan gewend en vind je het uiteindelijk niet eens meer zo smerig.
Je hebt trouwens van die OB-boekjes waarin precies uitgelegd wordt hoe het de eerste keer moet, dat je je bekken een beetje moet kantelen etc. En het aller belangrijkst: ontspan. Als je niet ontspant lukt het ook niet, dus als je zenuwachtig bent dan krijg je 'm er ook niet in. Dus gewoon rustig aan doen, een paar keer oefenen zodat je weet hoe je hem er goed inkrijgt en het comfortabel zit. (Het zit pas goed als je hem niet voelt.) (;
Nee , ben nog steeds te bang voor het gevoel .. Probeer ook te vragen "Hoe voelt dat dan?" maar dan krijg ik ; niet raar of niet eng haha. Maarja is ook beetje raar om in detail uit te leggen hoe het voelt (bedoel niet pijn ofso) en ook dat ja , je vinger gebruiken maar dat vind ik nog minder erg. Denk dat ik dankzij jullie het op zn minst het een keer ga proberen als ik weer ongesteld ben in de kerstvakantie. (:

Mnemosyne

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 17 november 2013, 14:25:08 »
Nee , ben nog steeds te bang voor het gevoel .. Probeer ook te vragen "Hoe voelt dat dan?" maar dan krijg ik ; niet raar of niet eng haha. Maarja is ook beetje raar om in detail uit te leggen hoe het voelt (bedoel niet pijn ofso) en ook dat ja , je vinger gebruiken maar dat vind ik nog minder erg. Denk dat ik dankzij jullie het op zn minst het een keer ga proberen als ik weer ongesteld ben in de kerstvakantie. (:

Hmm bang voor het gevoel? Het gevoel is precies hetzelfde als dat je een tampon in je neus zou steken. Of in elk ander willekeurig gat waar het in zou passen zegmaar, dus je navel ofzo. Behalve dat je navel en je neus natuurlijk veel kleiner zijn, maar het gevoel is niet anders. Alsof je iets opvult zegmaar. XD En als je tampon er helemaal inzit voel je niks trouwens; je voelt hem niet zitten. Dus je voelt alleen wat als je hem er in/uit haalt.
Maar als je het gaat proberen, nogmaals, ontspan! Dat is de truc. (;

LiveAHappyLifexo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 17 november 2013, 14:29:07 »
Hmm bang voor het gevoel? Het gevoel is precies hetzelfde als dat je een tampon in je neus zou steken. Of in elk ander willekeurig gat waar het in zou passen zegmaar, dus je navel ofzo. Behalve dat je navel en je neus natuurlijk veel kleiner zijn, maar het gevoel is niet anders. Alsof je iets opvult zegmaar. XD En als je tampon er helemaal inzit voel je niks trouwens; je voelt hem niet zitten. Dus je voelt alleen wat als je hem er in/uit haalt.
Maar als je het gaat proberen, nogmaals, ontspan! Dat is de truc. (;
Dan begin ik maar met de eerste stap : een tampon in mijn neus steken hahahaha

Mnemosyne

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 17 november 2013, 14:31:03 »
^ Haha oké oké stommer vergelijking, en ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit een in mijn neus gestoken heb dus het ook niet zeker weet, maar ik kan me niet voorstellen dat dat heel anders voelt haha.

Fluweel

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 17 november 2013, 15:00:18 »
Wat ik je kan aanraden is om er nog geen tampon in te steken als je menstruatie nog maar net begonnen is. Dus niet het eerste uur/eerste uren. Dan is het bij mij nog niet vochtig genoeg daar beneden (oh, dit kinkt niet zo smakelijk), en dan kan het inderdaad wel wat pijnlijk zijn  als je daar zo'n droge tampon in steekt.
En inderdaad, eerst proberen met kleine tampons.

Ik gebruik altijd tampons met een inbrenghuls. Die zijn best makkelijk te gebruiken en dan hoef je je vingers niet in je vagina te steken, wat ik persoonlijk wat properder vind :)

Gewoon eens proberen, het is echt niet zo eng als het lijkt!

LiveAHappyLifexo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 17 november 2013, 15:12:06 »
Wat ik je kan aanraden is om er nog geen tampon in te steken als je menstruatie nog maar net begonnen is. Dus niet het eerste uur/eerste uren. Dan is het bij mij nog niet vochtig genoeg daar beneden (oh, dit kinkt niet zo smakelijk), en dan kan het inderdaad wel wat pijnlijk zijn  als je daar zo'n droge tampon in steekt.
En inderdaad, eerst proberen met kleine tampons.

Ik gebruik altijd tampons met een inbrenghuls. Die zijn best makkelijk te gebruiken en dan hoef je je vingers niet in je vagina te steken, wat ik persoonlijk wat properder vind :)

Gewoon eens proberen, het is echt niet zo eng als het lijkt!
^ Haha oké oké stommer vergelijking, en ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit een in mijn neus gestoken heb dus het ook niet zeker weet, maar ik kan me niet voorstellen dat dat heel anders voelt haha.
Ik ben vast beraden om het te gaan proberen! Alleen voel je dat koortje ook niet zitten ? En vooral met mini's moet je dan niet je vinger er ook nog helemaal instoppen ? Enn , welke richting moet je op dan want de vagina is natuurlijk niet recht met een kromming erin dus hoe moet je in godsnaam dan van richting veranderen. Ben er wel een beetje vies van dat ik dan met mijn overige vingers dat dan 'open' moet houden. Met mijn menstruatie moet ik ieder uur een nieuwe indoen met die mini's. Ben te bang om daar beneden te kijken maar dan weet ik tenminste wel waar alles zit enzo .. Wish dat ik niet zo een bange schijterd was.

LiveAHappyLifexo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 17 november 2013, 15:59:46 »
M'n vriendin net voor de 2e x geprobeert en ze zegt dat hij er zo in ging en eigenlijk helemaal niks voelde en nu ook niet. IK WIL NU OOK ONGESTELD ZIJN!

P.S Tampons zijn eigenlijk dus de hoorns van eenhoorns whahahaha :blush:

Isabelle88

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 17 november 2013, 16:03:40 »
Ik heb het wel eens geprobeerd maar ik voel het echt zitten en heb het gevoel dat het eruit 'glijd'. Betekent dat het niet goed zit ofzo?

LiveAHappyLifexo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 17 november 2013, 16:20:04 »
Ik heb het wel eens geprobeerd maar ik voel het echt zitten en heb het gevoel dat het eruit 'glijd'. Betekent dat het niet goed zit ofzo?
Dan moet hij waarschijnlijk dieper.

Mnemosyne

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 17 november 2013, 16:29:15 »
Ik ben vast beraden om het te gaan proberen! Alleen voel je dat koortje ook niet zitten ? En vooral met mini's moet je dan niet je vinger er ook nog helemaal instoppen ? Enn , welke richting moet je op dan want de vagina is natuurlijk niet recht met een kromming erin dus hoe moet je in godsnaam dan van richting veranderen. Ben er wel een beetje vies van dat ik dan met mijn overige vingers dat dan 'open' moet houden. Met mijn menstruatie moet ik ieder uur een nieuwe indoen met die mini's. Ben te bang om daar beneden te kijken maar dan weet ik tenminste wel waar alles zit enzo .. Wish dat ik niet zo een bange schijterd was.

Haha je voelt het koortje echt niet zitten. Ik heb het koortje nog nooit gevoeld in ieder geval, dus het lijkt me sterk dat dat bij anderen wel het geval is. Qua richting; dat gaat vanzelf. Je hoeft hem niet een bepaalde kant op te duwen, want er blijft als je een goed passende tampon hebt niet heel veel ruimte meer over. Zie het als een kurk die je op een fles doet; die kurk kun je toch ook maar een richting in krijgen? Je duwt de tampon er zover in dat hij niet verder kan, welke kant je op gaat gaat helemaal vanzelf, en als het goed is voel je hem dan niet meer zitten.
Ik weet niet wat je bedoelt met dat je met je overige vingers de boel open moet houden? Ik gebruik altijd maar één vinger en houd niks open. Je moet gewoon met je benen wijd gaan staan (geen split of iets dergelijks, maar ene been links van de wc en andere been rechts) en dat is het hoor haha, je hebt er geen hele hand voor nodig. (;
In het begin gebruik je inderdaad mini's en dan moet je vaak wisselen, dat is vervelend. Maar naarmate je eraan gewend raakt en je ze er vlot inkrijgt kun je steeds grotere gebruiken. Afhankelijk van hoe zwaar je bloed kun je de grote tampons dus ook langer inhouden. (Niet te lang uiteraard.) Ik hou niet echt bij om de hoeveel tijd ik wissel, want dat verschilt, maar ik weet wel dat het zeker meer dan twee uur is over het algemeen. (: Hele verlossing dus.
Enne.. Je hoeft trouwens helemaal niet te kijken als je een tampon erin stopt hoor. Je moet het eigenlijk gewoon leren op gevoel te doen. Ik weet niet hoe ver jij voorover kan buigen namelijk, maar ik zou het erg knap vinden als jij het kijkend kon doen haha. Dus niet kijken.

En @ Isabelle88: Dat betekent inderdaad dat je hem er niet ver genoeg in hebt gedaan. Als je hem helemaal door duwt tot hij als het ware niet meer verder kan valt hij er absoluut niet uit en voel je hem helemaal niet zitten.

Isabelle88

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 17 november 2013, 16:34:34 »
Maar het kan dan niet gebeuren dat je hem kwijt raakt? Haha echt heel gênant dit  :blush:

toxiciteit

• We've got holes but we carry on.
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 17 november 2013, 16:39:58 »
Tampons gebruiken is geen verplichting ofzo, als je het geen fijn idee vindt of je vind het eng om het te proberen, kun je het ook gewoon bij maandverband houden.
Verkooptopic: http://forum.girlscene.nl/forum/verkoop/ik-raak-mn-baan-kwijt-en-heb-geld-nodig-help-me-309043.0.html  --- “Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.”