Auteur Topic: Zorgverzekering voor 2018  (gelezen 302 keer)

Jughead

• It's called necrophilia, Reggie. Can you spell it?
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 06 december 2017, 18:54:02 »
Hai meiden,

Dit jaar moet ik voor het eerst mijn zorgverzekering regelen en ik vind het toch best moeilijk. Ik wil iig een minimaal eigen risico (dus een hogere premie) omdat ik best wel sukkel met mijn gezondheid.

Ik ben 22, woon thuis, heb geen fysio nodig, mijn tanden hebben nooi problemen gehad en ik ga ook nooit naar verre landen. Dus hiervoor heb ik geen extra zorg nodig.
Ik wil ook geen aanvullingen voor mijn bril ofzo.

Ik wil eventueel wel extra zorg voor anticonceptie omdat dit bij mij iets is waar ik al jaren problemen mee heb.

Iemand tips?
In case you haven’t noticed, I’m weird. I’m a weirdo. I don’t fit in. And I don’t want to fit in. Have you ever seen me without this stupid hat on? That’s weird."Iemand ooit zo sexy zien zoenen?? // ik was Carmenneke

Scaymeph

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 07 december 2017, 11:14:49 »
Als je anticonceptie wilt vergoeden moet je echt heel goed de polisvoorwaarden doorlezen bij de verzekeraar. Aangezien je ouder bent dan 21 wordt het niet standaard vergoed. Je kan het wel bijverzekeren, maar vaak zijn de vergoedingen daarvoor alleen op medische indicatie. Daarnaast kan het zijn dat je bij sommige verzekeraars bijvoorbeeld extra dekking x kies, waarbij allemaal andere dingen ook extra verzekerd zijn.
Je moet goed afwegen of die extra kosten het waard zijn, of dat je het beter 'uit eigen zak' kan gaan betalen.
Ik zeg het nog een keer; de polisvoorwaarden zijn hierin echt heel belangrijk!

Evil-Knijntje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 07 december 2017, 12:46:34 »
Het is handig om te kijken, als je werk hebt, of je collectiviteitskorting kunt krijgen via je werk of via andere organisaties waar je lid van bent (vakbond, anwb). Dat scheelt zo 100 euro per jaar.

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 december 2017, 16:06:46 »
Ik zou anticonceptie niet doen, het is vrij goedkoop dus ik denk dat je goedkoper uit bent met zelf betalen dan via de verzekering (althans bij mij wel).
Bij sommige verzekeraars kan je aanvinken wat je wel en niet verzekerd wil hebben. Ook independer kan je goed helpen.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Scaymeph

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 07 december 2017, 16:18:58 »
^
Even een aanvulling op hierboven. Ik heb even getest met Independer en anticonceptie. Bij een heel aantal verzekeringen staat er dan alsnog bij dat je bloedarmoede + nog wat dingen moet hebben om anticonceptie vergoed te kunnen krijgen boven je 21e.

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 07 december 2017, 20:44:05 »
Ik zou je inderdaad niet echt richten op de anticonceptie omdat dat niet heel erg veel kost (bij mij tenminste niet). Ik had vroeger PNO, was daar altijd zeer tevreden mee. Hij is wel iets duurder maar ik heb nooit gezeur met de gehad.
Ik ben nu via werk verzekerd.
Hoi

Jughead

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 07 december 2017, 20:55:04 »
Ik wil me niet via mijn werk verzekeren omdat ik vrijwel zeker in Febr. weg ga en ik ben ook nergens lid van.

Verder kom ik er niet met zomaar de pil
Ik heb de pil gehad, werkte niet voor mij.
Ik heb de prikpil gehad, was ik 6 maanden aan 1 stuk door ongesteld.
Ik heb een spiraaltje gehad en werd daar echt ziek van uiteindelijk.

Ik zit nu in een "proces" om meer te regelen.
Is het dan nogsteeds beter het gewoon zelf te betalen?

Iig super bedankt al voor alle sugesties.
Oh en ik ben er zeker van op de hoogte dat die anticonceptie aanvullen is.
Ik neem ook zeker een aanvullende verzekering
In case you haven’t noticed, I’m weird. I’m a weirdo. I don’t fit in. And I don’t want to fit in. Have you ever seen me without this stupid hat on? That’s weird."Iemand ooit zo sexy zien zoenen?? // ik was Carmenneke

Lisa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 08 december 2017, 11:36:24 »
Heeey! Ik had deze website gevonden, ziet er superhandig uit. Hier kan je alle zorgverzekeringen die er zijn met elkaar vergelijken en zo vinden wat voor jou het beste is!
https://www.zorgverzekeringvergelijken2018.nl/

Jughead

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 08 december 2017, 13:49:21 »
^ het zijn maar een paar zorgverzekeringen die je kan vergelijken hierbij. Zoals bij de meeste sites omdat er dan vaak alleen zorgverzekeringen die vallen onder 1 bedrijf worden laten zien.

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 08 december 2017, 20:33:47 »
Ik ben verplicht via werk verzekerd maar voor mij is dat alleen maar voordeel. Ben echt voor alles verzekerd en betaal maar €50 per maand zonder eigen risico.

Zou je niet eens langs de huisarts kunnen gaan om eens informeren over andere vormen van anticonceptie en wat dat dan zou kosten? Dan zou je daarna kunnen bekijken wat dat gaat kosten bij de verzekering en dat kun je dan
Hoi

Jughead

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 08 december 2017, 23:24:02 »
^ Ik loop nu bij een gyneacoloog voor onderzoek

Ik ben nu vrij zeker van mijn zorgverzekering,
Bedankt meiden.