Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Psychische problemen lotgenoten topic.  (gelezen 53137 keer)

Zelfbepalend

• Manifesto
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 06 april 2014, 12:37:02 »
Hoi allemaal.
Ik open dit topic omdat ik wel benieuwd zijn of er meer users zijn op de site die last hebben van problemen op deze manier. Niet omdat iedereen die psychische problemen ook depressief hoeft te zijn dacht ik ik maal een nieuw topic, als het niet mag sluit hem maar.

Welke soorten diagnose's heb je?
-Stoornissen in de ontwikkeling Dat zijn stoornissen die meestal opkomen in de kindertijd/adolescentie. Denk maar aan Autisme, ADHD, ADD, Gilles de la Tourette, Gedragsstoornissen.
-Psychotische stoornissen/Schizofrenie Stoornissen waarbij je dingen ziet/hoort die er niet zijn. Bijvoorbeeld Wanen, Paranoide.
-Stemmingsstoornissen stoornissen waarbij je last hebt van je stemming zoals Depressie, Dysthyme stoornis, Bipolaire stoornis
-Angststoornissen Stoornissen waarbij angst of dwang op de voorgrond staat zoals PTSS, OCS, Paniekstoornis, Sociale fobie.
-Somatoforme stoornissen Stoornissen waarbij er lichamelijke klachten zijn of denkend dat er klachten zijn door psychische redenen zoals Conversiestoornis, Hypochondrie, BDD
-Dissociatieve stoornis Stoornissen waarbij mensen zichzelf niet als echt ervaren of last hebben van meerdere persoonlijkheden die regelmatig optreden zoals DIS, Depersonalisatiestoornis, Dissociatieve amnesie, DSNAO.
-Eetstoornissen Stoornissen waarbij er een vertekend beeld is over eten, patienten eten soms juist heel weinig of veel door eetbuien zoals Anorexia, Boulimia, BED, ESNAO
-Persoonlijkheidsstoornissen Stoornissen die gekenmerkt wordt door een star en duurzaam patroon van gedachten, gevoelens en gedragingen die binnen de cultuur van de betrokkene duidelijk afwijkt van de verwachtingen zoals Borderline, Antisociale persoonlijkheidsstoornis, Ontwijkende persoonlijkheidsstoornis.

Overige topics op het forum:
Depressieve meiden lotgenotentopic
Automutilatie topic
Eetstoornissen topic
Meiden in therapie
Angststoornissen topic
« Laatst bewerkt op: 06 april 2014, 15:03:01 door VivalaVenom »
Of hoe het nou verder moet met mij. Tumblr

Sanguine

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 06 april 2014, 12:43:48 »
Misschien meld ik me :') al zit ik ook al op een ander forum hiervoor, want hier ben ik 'te' bekend haha

Er zijn trouwens voor bepaalde psychische problemen ook topics.
Angststoornissen, automutilatie, depressiviteit dus, bepaalde fobieën, girlscene meiden in therapie en vast nog meer (:
Misschien in de beginpost die links zetten? En verder lekker dit topic voor alles en iedereen houden inderdaad.

Pavone

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 april 2014, 12:53:44 »
Goed idee! Ik heb een jaar bij een psycholoog gelopen. Het hielp wel maar toch zal ik moeten accepteren dat ik niet zo ben zoals ik eigenlijk wil zijn. Uiteindelijk komt die rust misschien wel, maar nu sta ik er nog middenin.

TheGameChanger

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 april 2014, 13:03:03 »
Ik durf die stap niet te zetten en een afspraak te maken bij de psycholoog, hebben jullie tips?
« Laatst bewerkt op: 06 april 2014, 17:00:36 door TheGameChanger »

Fireaway

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 06 april 2014, 13:06:04 »
Ik meld me ook! Ik zit al 4 jaar bij psycholoog, neem 1,5 jaar medicatie, heb bijna een jaar in een psychiatrisch ziekenhuis gezeten en dan nogeens 2x voor een korte tijd, ik krijg op school ook nog begeleiding ( leerlingenbegeleiding) en volg ook voor bepaalde vakken zelfstudie!
I think the older I get, the more I realize that the ultimate luxury  is time. - Michael Kors

Ribbon

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 06 april 2014, 13:07:45 »
Ik durf die stap ztten en een afspraak te maken bij de psycholoog, hebben jullie tips?
Ik zou eerst even naar de huisarts gaan. Die zal je waarschijnlijk eerst praktijkondersteuning laten geven. De praktijkondersteuner gaat dan met jou bespreken waar je het beste terecht kan.
jkno

TheGameChanger

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 06 april 2014, 13:08:40 »
Ik zou eerst even naar de huisarts gaan. Die zal je waarschijnlijk eerst praktijkondersteuning laten geven. De praktijkondersteuner gaat dan met jou bespreken waar je het beste terecht kan.

Ik was ook naar de huisarts geweest, hij verwees me direct door naar een psycholoog
Alleen als ik er last van heb wil ik een afspraak gaan maken, maar tegen de tijd dat ik kan bellen gaat het weer
« Laatst bewerkt op: 06 april 2014, 13:13:07 door TheGameChanger »

Ribbon

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 06 april 2014, 13:11:39 »
Ook ik meld me. Ik heb een paar jaar geleden hulp gehad, maar ben er snel mee gestopt aangezien de psycholoog elke week weer in herhaling viel en het dus niet opschoot.
Ik ben nu een paar weken geleden gestopt met mijn studie aangezien tegen de klippen op liep en hulp moest zoeken. Ik heb toen een afspraak gemaakt bij de huisarts en de huisarts heeft me meteen een psychologenpraktijk toe geschreven. Ik hoop dat ik snel bericht krijg want er is nogal haast bij.

jkno

Ribbon

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 06 april 2014, 13:13:33 »
Ik was ook naar de huisarts geweest, hij verwees me direct door naar een psycholoog
Heb je een verwijsbrief?
Als hij je niet verteld heeft dat de psycholoog jou niet belt zou ik, nu je er aan toe bent, morgen meteen de psycholoog bellen en vragen of je een afspraak kunt maken en dat je een verwijsbrief hebt.
jkno

TheGameChanger

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 06 april 2014, 13:30:25 »
Heb je een verwijsbrief?
Als hij je niet verteld heeft dat de psycholoog jou niet belt zou ik, nu je er aan toe bent, morgen meteen de psycholoog bellen en vragen of je een afspraak kunt maken en dat je een verwijsbrief hebt.

Ja heb ik, van een aantal maanden geleden. Mijn ouders geloven er niet zo in en vinden dat ik me aanstel ofzo..

Dauntless

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 06 april 2014, 13:43:02 »
Ik meld me. Ik heb op dit moment last van paniekaanvallen/ angststoornis. Dus loop nu bij de psycholoog. Het verbaast me eigenlijk dat er best wel veel zijn die naar een psycholoog gaan/geweest zijn, geeft me een soort geruststelling omdat ik me op dit moment heel erg schaam voor vooral mijn paniekaanvallen en dat ik daarvoor hulp nodig heb.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 06 april 2014, 13:49:03 »
Ik meld me ook! Ik heb een angststoornis en dus ook paniekaanvallen. Ik loop nou sinds een tijdje bij een nieuwe psycholoog,. Ik ga nu ook sinds een half jaar niet meer naar school

Rock_London

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 06 april 2014, 14:26:59 »
Halloo, Ik meld me.
Heb al jaren last van meerdere psychische problemen en het is fijn om er met andere mensen over te praten die ongeveer hetzelfde doormaken.

Zelfbepalend

• Manifesto
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 06 april 2014, 15:10:12 »
Is de beginpost goed zo?

@Simplegirl Toen ik iets van 3jaar geleden voor het eerst naar de psycholoog moest schaamde ik me ook echt verschrikkelijk, was bang dat iemand me zag enzovoort. Toen ik op een gegeven moment echt wel het 'psychiatrie' wereld inrolde begon ik me echt een heel stuk minder ervoor te schamen, mensen die me in het echt kennen weten bijna allemaal wel een heel stuk over mij.

@Ster Vervelend dat je niet naar school gaat, ik ben zelf ook in totaal een jaar niet naar school geweest en op een gegeven moment wil je echt wel weer terug. Gaat het goed bij je psycholoog? Misschien is dagbehandeling een optie zodat de stap terug naar school misschien makkelijker gaat

@Rock_London welkom (:

@TheGamechanger Wel herkenbaar van dat ouders zeggen dat je je aanstelt enzo, er zijn helaas wel mensen die zich aanstellen en daarom word het zo verschrikkelijk verpest voor de mensen die daadwerkelijk wel klachten hebben..

@Letitgo Welkom! Ik hoop dat je snel wat tehoren krijgt van de praktijk.

@Fire ook welkom! Ik zag je regelmatig wel eens posten op het depressie topic

Nougoed over mij, ik heb problematiek waardoor ik nu op speciaal onderwijs zit en teruggaan naar het reguliere op het moment helaas nog geen optie is. Mijn klachten zijn voornamelijk ontstaan vanuit trauma. Ik heb zelf een jaar in een kliniek gezeten en nu heb ik alleen nog maar een keer per week een gesprek met een psycholoog.
« Laatst bewerkt op: 06 april 2014, 15:16:07 door VivalaVenom »

Carpe Diem

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 06 april 2014, 15:29:55 »
Ik meld mij. Ik heb borderline, depressie met psychotische kenmerken en waarschijnlijk ptss. 14 april ga ik weer opname in (hiervoor 7 maanden klinisch + 3 maanden dagbehandeling op de PAAZ en begin dit jaar 3 maanden op een open opname) gericht op de borderline.
“I am what I am, an’ I’m not ashamed. 'Never be ashamed,’ my ol’ dad used ter say, ‘there’s some who’ll hold it against you, but they’re not worth botherin’ with.”
― J.K. Rowling, Harry Potter and the Goblet of Fire

ElectraxHeart

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 06 april 2014, 15:42:39 »
Ook ik meld me, ik heb sowieso angststoornissen en wacht nu op een bericht van het ggz om me verder te laten onderzoeken en voor therapie.

Ribbon

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 06 april 2014, 16:33:17 »
Ja heb ik, van een aantal maanden geleden. Mijn ouders geloven er niet zo in en vinden dat ik me aanstel ofzo..
Ik zou het toch gaan doen. Beter iets dan niets.
jkno

TheGameChanger

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 06 april 2014, 17:01:00 »
Ik heb een hekel aan psychologen dus aan mij heb je niks :')

Hoezo heb je er een hekel aan?

Pavone

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 06 april 2014, 17:01:10 »
Mijn problemen zitten best wel anders I guess :')

De mijne ook.. heb ook nooit ergens een echte diagnose van gekregen, dus ja. Niet dat dat veel uitmaakt verder.

Turtletimes

• Ramptoerist
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 06 april 2014, 17:14:19 »
Ik heb bordeline, en vind het echt kut :') Heb bij een psycholoog gelopen, maar gestopt want het werkte gewoon niet voor mijn gevoel.
La vida es mi tortura y la muerte será mi descanso

Pippin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 06 april 2014, 17:36:29 »
Bij mij is 2x PDD-NOS vastgesteld. Ik heb er nooit echt professionele hulp voor nodig gehad. Maar ik merk wel dat het mij op sociaal vlak kan belemmeren in sommige situaties.
Veni, vidi, vici.

Zelfbepalend

• Manifesto
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 06 april 2014, 17:38:33 »
Ik heb bordeline, en vind het echt kut :') Heb bij een psycholoog gelopen, maar gestopt want het werkte gewoon niet voor mijn gevoel.

Same here, ik kan wel weer opnieuw op therapie gaan en alles maar dan word er weer gezegd van 'Ja eigenlijk ben je uitbehandeld'.

Lucky♥

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 06 april 2014, 17:43:10 »
Ik meld me ook, ik heb last van een sociale angst stoornis. Toen ik nog best wel jong was ben ik hiervoor naar verschillende psychologen gegaan maar het hielp niet echt dus was ik gestopt. Maar sinds kort zit ik weer bij de psycholoog omdat ik er op dit moment heel veel last van heb.

Wolves

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 06 april 2014, 18:04:29 »
Ik wil me zo graag eens laten testen, maar wil m'n ouders niet opzadelen met mijn gevoelens etc.
Dus denk niet dat, dat er van gaat komen.
doei doei lekkerding

Henk Spermaswek

• WHAT IS LOVE
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 06 april 2014, 18:10:54 »
Mijn tip is eigenlijk om hulp te zoeken. Als je dit niet doet kan het ontzettend uit de hand lopen en dan ben je nog verder van huis. Ik snap dat het eng is om in gesprek te gaat met een vreemde en psycholoog klinkt eigenlijk best ernstig. Je kan ook naar een maatschappelijk werkster gaan, volgens mij heb ik daar ook gesprekken mee gehad.
Geef altijd duidelijk aan wat je voelt, als je liegt tegen je behandelaar help je alleen je zelf er mee. Ze vinden je echt niet raar of wat dan ook, ze zijn niet voor de grap dat beroep gaan uitoefenen.
Gr. Henk