Girlscene Musthaves

Auteur Topic: 1e keer tampon  (gelezen 232 keer)

Watermeloen

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 11 augustus 2017, 21:23:51 »
Hoi,
ik ben nu al een paar maanden ongesteld maar heb tot nu toe (want ben nu ook ongesteld) altijd maandverband gebruikt. Het lijkt me wel echt veeeel fijner om met tampons te doen maar ben wel een beetje bang. heb het al ooit 1 keer geprobeerd maar ik wist niet echt waar en hoe haha maar ook het eruit halen, dadelijk blijft ie zitten?! en als jullie hem eruit halen kunnen jullie dan meteen een nieuwe erin doen ?
trouwens ben benieuwd hoe het bij jullie ging de 1e keer :)

demilovatox

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2017, 23:22:56 »
Ik gebruik al sinds de tweede keer dat ik ongesteld werd tampons en heb sindsdien ook niets anders meer gebruikt. Wel zou ik (vooral in het begin) tampons van oral b met een laagje erover heen gebruiken. Ik heb ook wel eens van kruidvat huismerk gebruikt, maar deze gaan echt een stuk stroever en pijnlijker naar binnen.

Je moet hem denk ik ongeveer een halve vinger naar binnen duwen, in ieder geval ver genoeg dat je m niet meer voelt zitten. En doordat er een touwtje aanzit hoef je ook echt niet bang te zijn dat hij blijft zitten oid.

Ik kan wel meteen weer een nieuwe tampon erin doen, maar het gaat altijd wel wat stroever. Hoevaker je het doet, hoe meer je er handigheid in zal gaan krijgen.

Larissa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 13 augustus 2017, 10:37:20 »
Hey,
Ik ben vanaf de 2de dag van m'n 1ste ongesteldheid tampons gaan gebruiken. Ik was toen al helemaal klaar met maandverband😅 Bij mij ging dat heel soepel en zonder pijn. Het uitnemen is ook nooit een probleem geweest.

Ik ben nu trouwens ook gestopt met tampons om over te gaan op een menstruatiecup. Ik vond het altijd irritant om het om de 3 uur te moeten verschonen. Een cup kan ik de hele dag gebruiken😊