1. Girlscene
  2. Girlscene
  3. Lifestyle
  4. Spaartips?

Dit onderwerp heeft 31 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 19-08-2011 23:49.

Spaartips?

1. Large
    Afbeelding van JohnnyBGoode

Maartje/John - De Schuifdeur
    7,133 berichten
    Lid sinds November 2007

Helloo,
    Ik ga in de meivakantie naar Londen. Dat duurt nog wel een hele tijd, I know. Maar ik wil alvast beginnen met sparen, omdat alles daar zo duur is volgens mn ouders (die zijn honderdduizend keer in Londen geweest). Heeft iemand tips hoe ik kan sparen, want ik geef mijn geld nogal makkelijk uit. ^^
    En oja, weet iemand nog leuke winkels in Londen? Weet ik dat ook al vast.
    Nouja, alvast bedankt.

The only thing worse than being talked about is not being talked about. - Oscar Wilde

1. Large
    Afbeelding van Kimmiieee

kim
    6,100 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik weet niet of je studiefinanciering hebt? en als je het heb of je een beetje een aangenaam bedrag hebt.. dan kan je daarvan geld opzij zetten naar een spaarrekening, of gewoon van je loon bijvoorbeeld elke maand de helft opzij leggen

Uiterlijk straalt, innerlijk bepaalt!

2. Large
    Afbeelding van Kimmiieee

kim
    6,100 berichten
    Lid sinds November 2007

Oh je bent nog geen 18 zie ik net :P

Uiterlijk straalt, innerlijk bepaalt!

3. Large
    Afbeelding van CosmicFridge

Stephanie
    8,615 berichten
    Lid sinds November 2007

Alles steeds op je rekening zetten en het pasje verstoppen/doorknippen

Take a bow

4. Small
    Afbeelding van Susiee

Susan
    851 berichten
    Lid sinds November 2007

Elke week een bepaald geldbedrag wegeleggen, in een spaartpot (zodat je het er niet stiekem uitpakt) en trouwens de dollar prijzen dalen ofzo (ja ik zag het nieuws xd) dus het is daar niet zo heel duur hoor !

Everyday is a fashion show

5. Small
    Afbeelding van Sar_Thar

Sarina
    104 berichten
    Lid sinds November 2007

Susie er zijn ponden in Londen xD

xD

6. Small
    Afbeelding van ANRO

Anke
    860 berichten
    Lid sinds November 2007

Engeland doet toch allang mee aan de euro? :O

7. Medium
    Afbeelding van neeneenee

geen
    4,621 berichten
    Lid sinds November 2007

omg

8. Large
    Afbeelding van OldYellowBricks

Maura
    10,807 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    SunnShine schreef op 09 februari 2008 @ 16:38:
    Engeland doet toch allang mee aan de euro? :O
    ja. en in amerika betalen ze met kronen.

there\'s only music, so that there\'s new ringtones

9. Medium
    Afbeelding van Manonsterr

Manon
    1,503 berichten
    Lid sinds November 2007

echt??? :unsure: ik dacht dat ze daar nog aan ruilhandel deden

like a bird in the sky..

10. Small
    Afbeelding van Marleen91

Marleen
    160 berichten
    Lid sinds November 2007

Winkel tips: Je moet naar Oxford Street moet je gaan! En je hebt daar Missselfridges die is errug leuk. Ook moet je naar Covent Garden, daar heb je vooral wat apartere winkeltjes, maar wel heel erg leuk (bijvoorbeeld een beschilderde föhn) en daar zijn altijd straat artiesten. M&S is ook wel leuk, alleen moet je daar wel een beetje zoeken voordat je echt iets leuks leuks vind, die zit vlakbij Covent Garden. Dus als je weinig tijd hebt, niet doen. Voor de rest ben ik even die namen vergeten, maar in Oxford Street heb je een hoop leuke winkels.

En spaartips: zoals iedereen hier een beetje zegt, gewoon elke maand/week/2weken een bepaald bedrag opzij zetten. Weet niet of je werkt? Maar dan kan je bijvoorbeeld zeggen dat je minimaal 50% daarvan op je spaarrekening zet.

11. Small
    Afbeelding van cclaudiar

Claudia
    419 berichten
    Lid sinds November 2007

in LONDEN betaal je met PONDEN.

Spaartip: al je wisselgeld kleiner dan 1 euro in een appart potje doen. En iedere maand 30 euro apart leggen heb je 90 euro sowieso. + dat potje zal ongeveer 100 zijn dan. En ja misschien krijg je nog wat leuks van je ouders. Maar ik zou in Londen alleen dingen kopen die echt exclusief zijn en hier niet t ekrijgen. Dus een hele mooie tas. Of een mooi paar laarzen.

Let wel op: als er iets mis mee is kun je moeilijk even langsgaan om te ruilen.

12. Small
    Afbeelding van infinityland

Michelle
    124 berichten
    Lid sinds November 2007

ik weet niet of je werkt? of zakgeld krijgt ofzo, maar iig iedere maand of week of wat je wilt gewoon een vast bedrag op je spaar rekening zetten, of als die geen aparte spaar rekening hebt in een potje stoppen en daar niet aankomen totdat je gaat :)

13. Large
    Afbeelding van smurfkuh

J
    6,087 berichten
    Lid sinds November 2007

aaah ik moet ook sparen wat een ramp!
    ik wil een nintendo ds, en ik wil in de zomer naar een goede vriend van me want die woont in Washington!!

I LOVE TO BE FOREVERPETITE.NET

14. Small
    Afbeelding van Ninaa_tjee

Nina
    781 berichten
    Lid sinds November 2007

Laat een van je ouders het op een spaarrekening zetten waar je niet aan kan komen ;)

http://modelexicon.blogspot.com/

15. Small
    Afbeelding van Arrianna

Lynn
    154 berichten
    Lid sinds November 2007

je zakgeld op je rekening laten storten(of deels), niet veel meer gaan shoppen en zuiniger aan doen

yep.

16. Medium
    Afbeelding van neeneenee

geen
    4,621 berichten
    Lid sinds November 2007

mijn broer deed een keer een paar maanden lang elke dag aan het eind van de dag al zijn kleingeld in een grote pot, en na 2/3 maanden ofzo had hij iets van 400 euro en ging daarmee naar parijs met zn vriendin (:

17. Medium
    Afbeelding van neeneenee

geen
    4,621 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    xBird schreef op 10 februari 2008 @ 13:39:
    mijn broer deed een paar maanden lang elke dag aan het eind van de dag al zijn kleingeld uit zijn portemonnee van die dag in een grote pot, en na 2/3 maanden ofzo had hij iets van 400 euro en ging daarmee naar parijs met zn vriendin (:
    woeps. ik drukte per ongeluk op citeer ipv wijzig x'D

18. Large
    Afbeelding van OldYellowBricks

Maura
    10,807 berichten
    Lid sinds November 2007

stop al je geld in een spaarvarken en raak de sleutel kwijt, ik zweer je dat werkt goed

there\'s only music, so that there\'s new ringtones

19. Xtra-small
    Afbeelding van Maximx

Maxime
    83 berichten
    Lid sinds November 2007

Weet iemand toevallig ook nog winkeltips in Oxford? we gaan met sgool naar engeland maar het is niet cke of we naar london gaan.. duss als iemand tips heeft geef ff een berichtje! ('L)

20. Large
    Afbeelding van CosmicFridge

Stephanie
    8,615 berichten
    Lid sinds November 2007

je portemonnee niet meer meenemen naar de stad en school.. dat doe ik nu en dat werkt zeker. mijn moeder heeft mijn pinpas nu. dat werkt ook

Take a bow

21. Large
    Afbeelding van JohnnyBGoode

Maartje/John - De Schuifdeur
    7,133 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik heb mn portemonnee gewoon ergens in een la gegooid. Ehm, hopelijk weet mn moeder welke la xD
    Maar ik heb al volgens mij iets van 100 euro. En het duurt nog 3 maanden. Dus als ik tot de vakantie niks uitgeef heb ik ehm.. veel ^^
    Danku iedereen voor jullie tips.
    Meer tips zijn ook welkom ^^

The only thing worse than being talked about is not being talked about. - Oscar Wilde

22. Small
    Afbeelding van eymeke

Eymeke
    552 berichten
    Lid sinds November 2007

FakeaSmile: goedzo. :)
    Ik ga ook naar Londen! Met school. Over een maandje ongeveer. ^_^ Heb er zoveel zin in! Ik wil ook nog wel een paar leuke winkeltjes/straatjes e.d. weten!

23. Medium
    Afbeelding van GypsyRoseLee

L.
    1,463 berichten
    Lid sinds November 2007

Camden in de fik :(

24. Small
    Afbeelding van Nostalgisk

Linda
    505 berichten
    Lid sinds November 2007

Hey!
    Hier nog een paar spaartips! :)
    - Maak tussenstapjes. Als het je gelukt is om bedrag x te sparen op je bankrekening, beloon jezelf dan met iets kleins.
    - Als je kleingeld over hebt, stop het in een potje. Aan het eind van het jaar kunnen al die kleine beetjes best opgelopen zijn tot een heel bedrag.
    - Sparen went! Hou het een poosje vol, de beloning volgt vanzelf als je iets kunt kopen wat je echt graag wilt hebben!
    - Open een speciale spaarrekening als je gaat sparen voor iets duurs zoals een vakantie of een scooter. Liefst een waar je niet te makkelijk geld af kunt halen.
    - Plak in je agenda een foto van het ding waar je voor spaart. Als je het plaatje elke dag tegenkomt, blijf je vol motivatie.
    - Vertel aan zoveel mogelijk opa’s en oma’s waar je voor aan het sparen bent en hoeveel je al hebt. Als je erg je best doet, willen ze je vast wel een handje helpen.
    - Begin op tijd met je spaarplan. Maak bijvoorbeeld in het najaar je spaarplan voor je zomervakantie van volgend jaar. Dan is de kans veel groter dat je het haalt.
    - Zet spaargeld altijd op een bankrekening. Dan ontvang je er rente over en gaat het sparen nog harder!
    - Probeer wat extra’s te sparen door een met een leuk spel of met limonade en cake op de vrijmarkt te gaan staan op Koninginnedag
    - Ben je binnenkort jarig? Zeg tegen iedereen dat je als cadeau geld vraagt om iets groots van te kopen. Dat voorkomt dat je allerlei spullen krijgt waar je helemaal niet op zat te wachten.
    - Zet het geld op een spaarrekening, laat het door je ouders overmaken en spaar het. Of als je het echt nodig hebt, kun je je ouders vragen het eraf te halen met toestemming. Zo kun je niet meer eraf halen dan nodig is!
    - Het is moeilijk om geld over te houden maar als je ergens in gemotiveerd ben dan lukt het je vast wel. Om je te motiveren kun je bijvoorbeeld voor elke 100 euro die je spaart jezelf toestaan voor 20 euro iets te halen. Als je zo blijft denken heb verwen je jezelf en geniet je van kleine dingen terwijl je toch elke keer 80 euro spaart!
    - Bij de veel banken kun je gratis (!!) een spaarpotje halen die je zelf niet open kunt maken, zorg dat je elke week bijv. 2 euro in dat potje doet. En dat je hem 1 keer in het half jaar leegmaakt, zo heb je 52 euro per half jaar extra die je niet uit hebt kunnen geven!!
    - Je kunt het beste aan het begin van de maand een lijstje maken van wat je allemaal nodig hebt, zoals cadeautjes enzo. Als je dan het geld dat je nodig hebt in een apart potje stopt, kun je het dus ook niet opmaken aan andere dingen. Errug handig!
    - Spaar automatisch, bijvoorbeeld door te Internetbankieren en maak elke maand automatisch een door jouw vastgesteld bedrag over naar je spaarrekening, zodat je altijd wat geld achter de rug houdt. Dan kan het niet ‘per ongeluk’ aan iets anders opgaan.
    - Als je het geld wat je wilt sparen gelijk overmaakt als je je salaris of studiefinanciering krijgt kun je het geld ook niet meer uitgeven en is de kans veel groter dat je spaart.
    - Stop iedere dag een euro in een spaarpotje en schrijf op het potje waar voor je spaart en op welke dag je dat kan gaan kopen.
    - Bedenk van tevoren wat je echt graag wilt hebben (maak keuzes). Spaar voor die dingen en koop ze ook. Zo krijg je wat je jezelf hebt beloofd en daar wordt je blij van. Daarna is waarschijnlijk je geld op, maar dat is niet erg, want dan begin je gewoon weer aan een nieuw spaarplan.
    - Maak "potjes" voor alle leuke dingen die je wilt doen en stort maandelijks geld op je spaarrekening dat je reserveert voor die potjes. In een excel bestand houd je bij hoeveel geld er in elk potje zit.
    - Verdeel je inkomsten, bijvoorbeeld, 10% sparen op de bank, 30% voor een concreet iets in een apart potje en 60% om uit te geven. Deze methode is erg handig!! Je spaart voor je toekomst, iets wat je graag wilt hebben, en je hebt daarnaast ook nog uitgeefgeld!!!!!
    - Kies een bedrag dat je in je portomonnee wil hebben. Iedere keer als je meer geld hebt, stop je dat in een afgesloten spaarpot.
    - Telkens als je langs een winkel komt en je ziet iets heel moois dat je wilt kopen, doe dat niet en doe 10 euro-cent in een potje. Doe dit telkens als je iets wilt kopen wat je niet nodig hebt dan kan je aan het eind van de maand iets heel leuks voor jezelf kopen :)
    - Laat je ouders meteen een bedrag inhouden op je zakgeld, dan spaar je dat.
    - Spaar samen met iemand anders. Je kunt elkaar tegen houden er iets van te kopen, en aan het einde deel je het bedrag gewoon door 2. Doe het wel met iemand waar je zeker geen ruzie mee krijg en je goed kent.

Bron: http://www.nibudjong.nl

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar succes in ieder geval!
    En veel plezier in Londen!! :D

Girlscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?