Dit onderwerp heeft 31 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 18-11-2011 12:28.
studentensteden
- Geplaatst op woensdag 16 november 2011 23:01Ik zit nu in 3havo, maar we moeten ons nu al serieus gaan bezighouden met onze studiekeuze. Ik heb nog geen idee wat ik wil, alleen dat ik volgend jaar waarschijnlijk het profiel cultuur & maatschappij ga kiezen. Ik heb al veel studierichtingen op het oog, maar de stad waar je studeert is natuurlijk ook heel belangrijk, en helpt misschien een keuze te maken. Wat zijn nou echt leuke steden om te studeren? En wat zijn de voor - en nadelen aan sommige steden?
- Geplaatst op woensdag 16 november 2011 23:19Waar woon je ergens, en maakt afstand je iets uit?Who can say where the road goes...
- Geplaatst op woensdag 16 november 2011 23:32Ik woon nu in Amsterdam vlak bij een treinstation, dus de afstand maakt niet echt veel uit
Ik ben wel bereid ver te reizen voor een leuke studie 
- Geplaatst op woensdag 16 november 2011 23:55Ik studeer in breda en het studentenleven hier bevalt me prima!
- Geplaatst op donderdag 17 november 2011 00:13Dit best persoonlijk. Ik vind Groningen, Leiden en Utrecht namelijk leuke steden (gezellig, historisch), maar Amsterdam vind ik vre-se-lijk, hoewel duCOQUELICOT (andere moderator) dat juist een geweldige stad vindt.
- Geplaatst op donderdag 17 november 2011 00:17Amsterdammmm! Utrecht is ook heel gezellig. Over Groningen, Breda, Leiden Rotterdam en Maastricht kan ik eigenlijk niet oordelen aangezien ik er nog nooit ben geweest.. Shame on me.It does not make you a citizen of the world. It makes you full of shit. TUMBLR
- Geplaatst op donderdag 17 november 2011 00:25Oh en om een beetje antwoord op je vraag te geven. In Amsterdam wonen heel veel verschillende mensen (vind ik een pluspunt), er is altijd wel wat te doen, het is groot dus je raakt niet zo snel uitgekeken, heel veel opleidingen dus kans dat je jouw opleiding daar kunt volgen en het is vooral erg gezellig.
Over de nadelen zal ik eens even nadenken.It does not make you a citizen of the world. It makes you full of shit. TUMBLR - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 00:30Die zal ik dan wel opnoemen:
- benauwend
- moeilijk om een kamer te vinden
- groot (als je dus niet houdt van groot en druk is het een nadeel)
Dat associeer ik vooral met Amsterdam. Utrecht daarentegen
- Geplaatst op donderdag 17 november 2011 00:43Utrecht is ook moeilijk om een kamer te vinden!
Tilburg vind ik opzich wel gezellig (oke, ik ben er 2 keer opstap geweest, maar het was wel heel leuk!)
En Maastricht, tsja ik vind het een saaie stad maar ik ben er ook dagelijks. Kamers moeten er ook moeilijk te vinden zijn, maar ik heb er verder geen ervaring mee.. Stappen in maastricht kan wel leuk zijn, maar ik vind persoonlijk dat er echt veel gevochten word en sommige (meiden) zijn heeel arrogant. - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 09:37Kamers in Maastricht zijn niet moeilijk te vinden hoor! Alleen het grote nadeel vind ik dat het een hele "duitse" stad is, waarmee ik bedoel dat er hier heel veel duitse studenten te vinden zijn. Ik vind dit niet zo fijn, maar anderen kunnen daar natuurlijk totaal geen probleem mee hebben.
- Geplaatst op donderdag 17 november 2011 10:48
Haha ja dit klopt inderdaad wel.quote:Pevensie schreef op 17 November 2011 @ 00:30:
Die zal ik dan wel opnoemen:
- benauwend
- moeilijk om een kamer te vinden
- groot (als je dus niet houdt van groot en druk is het een nadeel)
Dat associeer ik vooral met Amsterdam. Utrecht daarentegen
It does not make you a citizen of the world. It makes you full of shit. TUMBLR - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 10:53Is idd persoonlijk. Veel die ik ken vinden A'dam en Utrecht helemaal het einde, maar ik vind ze allebei maar niks. Rotterdam, Delft en Leiden vind ik dan weer super.
- Geplaatst op donderdag 17 november 2011 10:55Waarom noemt niemand Nijmegen? Nijmegen is ook super gezellig!
- Geplaatst op donderdag 17 november 2011 11:03
Yeahquote:Coolkast schreef op 17 November 2011 @ 10:55:
Waarom noemt niemand Nijmegen? Nijmegen is ook super gezellig!
- Geplaatst op donderdag 17 november 2011 11:05LEUVEN!
Waarschijnlijk geen optie maar toch (: - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 11:08UTRECHT!
Echt. Ik ben zó intens gelukkig sinds ik hier ben gaan wonen en studeren. Het is hier een stad, maar toch heel compact. Heel veel studenten, onwijs leuk uitgaan. De creatiefste stad van Nederland (voor mij heel belangrijk). Er is altijd wel ergens is leuks te doen.
Maar, nadeel, ja. Je komt niet snel aan een kamer. Maar alleen studeren hier is al fantastisch. (: - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 11:11Ik vond Nijmegen geweldig! Maar ik kom uit een niet al te grote stad en wilde dus niet naar zo'n wereldstad. Nijmegen heeft alles, is lekker ruim opgezet en een leuk uitgaans en studentenleven.
Nu studeer ik in Groningen, maar door mijn enorm drukke studie heb ik écht bijna geen tijd om uit te gaan oid en mijn school is ook nogal verwijderd van de uni en hogeschool, dus veel andere studenten kom ik ook niet tegen. Dus Groningen vind ik minder leuk, maar ik kan me voorstellen dat anderen het wel heel erg leuk vinden. Ik merk wel in winkels e.d. dat de mensen hier 'in het noorden' wat stugger zijn. In 'het zuiden' maak je sneller een vriendelijk praatje enzo. - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 12:03Hier schiet je toch niks mee op, echt praktisch iedereen heeft hier een totaal andere mening over... :p Misschien kan je dan beter zeggen waar je ergens woont (als je het niet te ver weg wil, zoals wonen in Groningen en studeren in Maastricht :')), en wat je zoekt in een stad?
Ik vind persoonlijk Nijmegen ook heel leuk, maar dat is dan omdat ik het een voordeel vind dat dat een stuk kleinschaliger is dan Amsterdam/Utrecht en het gewoon een hele gezellige stad is. Terwijl andere mensen dat juist saai zouden vinden en liever in zo'n grote stad als Amsterdam gaan zitten, tja... :p
En wil je echt het studentenleven, of 'gewoon' een leuke stad? Breda bijvoorbeeld vind ik wel echt een leuke stad, maar als je voor het studentenleven gaat zou ik toch eerder voor Tilburg gaan (wat ik niet zo'n leuke stad vind). Zo kan ik nog wel even doorgaan :p - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 12:40Ik vind de stad waar je gaat studeren niet de allerbelangrijkste keuze. Ik zou eerst kijken naar welke studie je wilt doen, op welke scholen je dit kán doen en dan kan je altijd nog kiezen in welke steden dit kan.
- Geplaatst op donderdag 17 november 2011 12:43Amsterdam is leuk, maar erg erg erg duur. Aka minimaal 400 euro per maand voor een kamer van max 10m2.
Kies eerst je studie en kijk dan waar die studie aangeboden wordt, en kies dan tussen de steden die overblijven.Put on your dancing shoes, you sexy little swine! - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 15:31
Wilde ik ook al zeggen! Ik vind Nijmegen heel leuk, maar ik heb niet echt ervaring met andere steden.quote:Coolkast schreef op 17 November 2011 @ 10:55:
Waarom noemt niemand Nijmegen? Nijmegen is ook super gezellig! - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 18:41Groningen is dé studentenstad bij uitstek. bijna een kwart van de inwoners is student. Groningen is een dorp, maar dan met alles vlakbij. Het studentenleven is uitgebreid, er is altijd wel een leuke groep, vereniging, club ofzo. De kamernood is er geen enorm drama als je een beetje op tijd begint met zoeken. En het uitgaansleven staat bekend als één van de beste van NL, komt voor een deel ook omdat Groningen geen sluitingstijden kent

en andere steden, Nijmegen is volgens mij ook leuk, amsterdam is duur, rotterdam is geen studentenstad, leiden is toch een beetje kak xD, en utrecht is mij iets te groot, maar wel leuk
- Geplaatst op donderdag 17 november 2011 18:55Ik woon zelf in Antwerpen en ik hoor steeds vaker dat mensen in Delft gaan studeren.
Ik weet niet of het een echte 'studentenstad' is, maar ze zullen er wel bepaalde studierichtingen hebben die je hier niet hebt.Ik denk alleen aan leuke dingen, dan kan ik altijd blijven zingen, ladadiedadieda ik loop m'n neus achterna - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 18:58Utrecht!
Maar killing om op jezelf te gaan.www.twitter.com/Kraplapje - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 18:59@Killaah Delft is best wel een studentenstad, maar heeft een overgrote meerderheid qua mannen. de technische universiteit zorgt ervoor dat het een beetje onevenredig verdeeld is...