Dit onderwerp heeft 24 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 26-02-2012 10:21.
leuke boeken voor boekverslagen (tip!)
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 21:02Hey
k zit nu in 4havo en aan het eind van dit jaar moet ik 6 boeken hebben uitgelezen..
Alleen ik heb geen idee welke nou écht leuk is. Ik ben al een paar keer naar de bieb gegaan, maar er zitten niet echt boeken bij die me aantrekken.
Ik hou van spannende boeken waarbij je echt door wilt lezen en van de tijd NU is, dus een beetje met scheldwoorden en vriendje ditdat..
een goed voorbeeld hiervan is: Badboys for life!
Misschien een tip voor iedereen.. een heel mooi spannend boek over echte vriendschap, en als je hier 1maal mee begint, wil je niet stoppen!
dus myn vraag is, weet iemand nog leuke boeken?
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 21:15Wij hebben een boekenlijst gekregen en je moet pok kijken naar wat voor boeken je leest wij moeten namelijk 'volwassen' boeken lezen
Een uur en tien minuten is wel een leuk boek gaat over een jongen die terug gaat naar zijn geboorte dorp na dat zijn oude vriend zelfmoord heeft gepleegd
Verder moeten wij vreselijke boeken lezen
Rozas huis, en van die andere anno 1960 boeken - Geplaatst op zondag 05 februari 2012 21:16de hongerspelen

- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 21:19moet het niet literatuur zijn?
wij kregen inderdaad ook een boekenlijst vol literatuur.http://forum.girlscene.nl/forum.php/Verkoop/SushiRol_verkoopt/list_messages/198725 - Geplaatst op zondag 05 februari 2012 21:28quote:
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 21:33
waar gaat dit over dan ?quote: - Geplaatst op zondag 05 februari 2012 21:36OMG en we moeten ook Engelse boeken lezen....
ik ben niet zo goed in Engels dus graag een niet te dik/moeilijk boek..
misschien ook tips hoe je een Engels boek het best kun snappen ofso? - Geplaatst op zondag 05 februari 2012 21:37Ja wij hadden ook zo'n boekenlijst vroeger.
Perenbomen bloeien wit vond ik toen een leuk boek. Niet heel dik en makkelijk door te lezen. Heb hem gelezen voor mijn discussie.people always leave - Geplaatst op zondag 05 februari 2012 21:44Als je spannende boeken wil, moet je de boeken van Mel Wallis de Vries nemen. Erg spannend en leuk!
- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 17:39A Christmas Carol, 45 bladzijdes :'']I don't want to go anywhere without you baby. I dont wanna take one step.
- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 17:42voor engels heb ik Alice in Wonderland, Winnie the Pooh en harry potter gelezen x) ik moet er nog 3.
voor Nederlands vond ik Het diner van herman koch erg leuk, en een heleboel mensen bij ons leven simone van der vlught - Geplaatst op maandag 06 februari 2012 17:58'sproeten liefde', 'alles lijkt liefde maar niets is wat het lijkt' en 'op blote voeten' (: allemaal liefdes boeken zoals je ziet. De boeken van Mel Wallis de Vries zijn inderdaad ook erg spannend en leuk om te lezen.
- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 17:58'sproeten liefde', 'alles lijkt liefde maar niets is wat het lijkt' en 'op blote voeten' (: allemaal liefdes boeken zoals je ziet. De boeken van Mel Wallis de Vries zijn inderdaad ook erg spannend en leuk om te lezen.
- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 17:58'sproeten liefde', 'alles lijkt liefde maar niets is wat het lijkt' en 'op blote voeten' (: allemaal liefdes boeken zoals je ziet. De boeken van Mel Wallis de Vries zijn inderdaad ook erg spannend en leuk om te lezen.
- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 18:00Oh sorry dubbelpost ! :$:$:$
- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 18:05cherub boeken, weinig mensen die het kennen maar is een erg leuke boeken serie !Ik ben opblaasbaar, jij lekker niet he .. ?
- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 19:39
Dat is geen literatuur hoorquote: - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 23:18voor nederlands moeten wij boeken lezen die binnen bepaalde jaartallen vallen.. van Nederlandse auteurs.. :S ik heb het duister dat ons scheidt gelezen, van Renate dorrestein, klinkt super saai, maar was een goed boek.. en de tweeling van tessa de loo.. boven is het stil van gebrandt bakker gaat ook nog wel.. verder lees vooral niet Jan, jannetje en hun jongste kind (voor het geval dat je hele oude boeken moet lezen
daar is niet door te komen).. eerst grijs, dan wit, dna blauw, is super vaag en onduidelijk.. ook geen aanrader
good luck..
ik doe havo 5 en moet volgende maand alles af hebben :S - Geplaatst op zondag 19 februari 2012 02:25Bangkok boy & Joël van Carry Slee, bij carry slee denk je vaak aan kinderboeken, maar ^^ zijn jong volwassen boeken, ik vond ze erg leuk!
& 1 tip voor je engelse boeken, kies een boek waar een film van is! in een film komt niet alles van het boek, maar het helpt wel on een boek te snappen, wij moetsen Jane Eyre lezen, en ik had het boek niet gelezen, wel de film gekeken & samenvatting opgezocht en had n 8 voor de toets :'')
good luck! - Geplaatst op vrijdag 24 februari 2012 14:11De boeken van Helen Vreeswijk vind ik erg leuk, ze zijn wel wat dikker maar ik lees ze altijd vrij snel uit.
- Geplaatst op zaterdag 25 februari 2012 20:19
klopt die boeken zijn heel leuk.. en snel uit.. maar in havo 4 zijn die van te laag niveau.. ten minste bij ons.. in 4 havo moet je volwassene boeken lezen..quote:Zanna schreef op 24 February 2012 @ 14:11:
De boeken van Helen Vreeswijk vind ik erg leuk, ze zijn wel wat dikker maar ik lees ze altijd vrij snel uit. - Geplaatst op zaterdag 25 februari 2012 20:21ojaa.. zelf lees ik nu een tafel vol vlinders van tim krabbé niet echt bijzonder ofzoo..
maar het is ontzettend dun.. en een makkelijk boek xd - Geplaatst op zaterdag 25 februari 2012 20:23Ik neem aan dat je literatuur nodig hebt om je bij het eindexamen havo ook wel een redelijk niveau moet hebben en je deze boeken daar vast ook bij moet gebruiken. Echt spannende literatuur is er niet echt, maar je kunt kijken op de site; www.lezenvoordelijst.nl om te zien of daar wat tussen staat wat je aanspreekt.~ No measure of time with you will be long enough but we\'ll start with forever, Edward Cullen ~
- Geplaatst op zaterdag 25 februari 2012 21:01De boeken die hier genoemd worden mocht ik echt niet lezen? Ok de meeste waren toen nog niet eens verschenen, maar dan nog hadden wij ze niet mogen lezen(VMBO)⏃Het is sowieso!! Dus niet zowiezo, zoiezo, sowiezo, zowieso of wat voor raars sommige mensen ervan weten te maken
- Geplaatst op zondag 26 februari 2012 10:21Voor Engels The curious incident of the dog in the night-time van Mark HaddonThink it, say it, do it!