Dit onderwerp heeft 18 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 07-02-2012 17:25.
Studie: Toerisme
- Geplaatst op zondag 29 januari 2012 12:44Hoi Meiden,
Ik zit in mijn eindexamenjaar van 't vmbo en ik wil volgend jaar Toerisme gaan doen. Ik weet al ongeveer waar en welke opleiding, maar toch lijkt het me leuk om hier voor een topic te starten.
Dus als jij toerisme wilt studeren, of het studeert kun je hier er iets over vertellen en er over praten.
- Geplaatst op zondag 29 januari 2012 12:52Ik studeer op het HBO management toerisme, maar daar is het toch wel echt financieel. Een vriend van me studeert het op het MBO en die moest stage lopen op een camping in Renesse en daar moest hij met de animatie meedoen en vaak bij de fietsverkoop staan en in zo'n winkeltje staan of bij het zwembad staan. Ik weet dus niet echt of je er veel aan zou hebben, want je kan je ook opgeven voor dat soort werk bij bijvoorbeeld vacancesoleil
- Geplaatst op zondag 29 januari 2012 12:58Ik heb de opleiding Toerisme gedaan op MBO niveau. Ik vond het wel leuk en erg gevarieerd.
- Geplaatst op zondag 29 januari 2012 13:14Ik ga volgend jaar denk ik Recreatie en Toerisme doen

- Geplaatst op zondag 29 januari 2012 13:54Ga je mbo of hbo doen? Ik doe zelf toerisme op mbo. Op het mbo zijn er drie verschillende opleidingen: front office, verkopen reizen en recreatie. Front office is meer achter een balie zitten bij bijv. de VVV of de ANWB, bij verkopen reizen zit je echt op een reisbureau en recreatie moet je meer denken aan animatie werk op bijv. een camping. Je kunt naar een gewoon roc gaan, maar ook naar een speciale school voor toerisme, een particulieren school bijv. het TIO, dit is alleen wel een stuk duurder 10.000 euro per jaar. Verder kan je ook nog luchtvaart dienstverlening doen, maar dit raad ik je niet echt aan, omdat als je stewardess wilt worden je hier geen speciale opleiding voor nodig hebt, je krijgt dan namelijk een interne opleiding van de klm of transavia. Je kan dan dus beter een gewone toerimse studie doen, als je dan stopt met het werk als stewardess je nog een ander diploma achter de hand hebt.I'd cross the desert to be where you are.
- Geplaatst op zondag 29 januari 2012 13:55
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 15:11Ik denk er aan om Toerisme en Recreatie te doen, maar op TOI is deze opleiding vies duur.. Dus nu kijk ik naar Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs op Stenden, maar dan moet ik naar Leeuwarden, en dat vind ik zo'n saaie stad he..

- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 15:12Of weet iemand anders nog een HBO opleiding met Toerisme in een leuke stad (Amsterdam, Utrecht, Zwolle, Groningen, geen Eindhoven op Leeuwarden dus XD ) Waar de opleiding kan tegen normale studieprijzen?
- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 07:42Ik ga komend schooljaar FBTR (Functiegericht Bachelor Toerisme en Recreatie) doen op de NHTV in Breda.Mijn verhaal: Cosmopolitan
- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 09:24
Diemen of Breda misschien? Je kan ook in Deventer en volgens mij ook in Maastricht.. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.quote:xMiss_carolaa schreef op 05 February 2012 @ 15:12:
Of weet iemand anders nog een HBO opleiding met Toerisme in een leuke stad (Amsterdam, Utrecht, Zwolle, Groningen, geen Eindhoven op Leeuwarden dus XD ) Waar de opleiding kan tegen normale studieprijzen? - Geplaatst op maandag 06 februari 2012 15:27
- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 16:04ik volg ook een opleiding toerisme en leisure! op mbo niveau
in maart mn eindexamens en dan 2x een half jaar op stage
24 april vertrek ik naar mallorca! - Geplaatst op maandag 06 februari 2012 16:10Ik doe nu ROC Toerisme, Recreatie & Frontoffice.
Bij ons zitten alle 3 de opleidingen in het eerste jaar nog samen, en dan moet je een keuze maken. Ik kies zelf voor Toerisme en ik vind het een superleuke opleiding!
Frontoffice is inderdaad meer achter de balie van bijv. een hotel, toerisme is reisbureau/touroperator en recreatie vaak een animatieteam, maar je kunt er ook mee evenementen organiseren.
Ik zou wel goed kijken naar de school zelf, want op mijn school gaat alles er echt verschrikkelijk aan toe, zoals héél veel lesuitval, deze week ook alweer 3 uur uitval. Maar dat scheelt denk ik heel erg per school! - Geplaatst op maandag 06 februari 2012 16:57ik doe ook de opleiding toerisme
front office en verkoper reizen in 3 jaar
dat is dan 1.5 jaar theorie en 1 jaar stage (in de zomervakantie loopt dat door) dus vandaar dat ik het zo zeg.
ik krijg dus ook 2 diploma's
- front office (hotel receptie)
- verkoper reizen (reisbureau/touroperator/standplaatshostess/reisleiding) - Geplaatst op maandag 06 februari 2012 22:04Ik ga deze studie ook volgend jaar doen!

- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 22:06sorry dat ik je topic inpik, maar ik heb hier ook een (dom) vraagje over; ik vroeg me namelijk af of er toerisme of iets van recreatie op universitair niveau bestaat?
- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 22:14Ik weet dat er in België een master in toerisme is. En dit vond ik over Nederland, http://www.studenten.nl/n...eren_aan_het_universiteitBelieve me, I would love to be one of those people who's all; we loved, thank you, you enriched my life, now go and prosper. But I'm much more; we didn't work out, you need to not exist.
- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 22:15oh thanks! alleen breda en wageningen zijn een beetje ver weg.. ;p
- Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 17:25Ik heb me ingescheven voor toerisme in utrecht en leiden, ik heb heel lang getwijfeld maar dit lijkt me echt een leuke opleiding