1. Girlscene
  2. Girlscene
  3. School
  4. Sociaal Juridisch Dienstverlening

Dit onderwerp heeft 19 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 06-02-2012 21:54.

Sociaal Juridisch Dienstverlening

1. Medium
    Afbeelding van madel0on

Madelon
    1,069 berichten
    Lid sinds July 2009

Zijn er meiden die deze opleiding doen, gedaan hebben of willen doen ?
    En ervaringen willen delen ?

Ik ga in september weer naar school en zit erg te twijfelen tussen Toegepaste Psychologie, SJD, en SPH!

1. Small
    Afbeelding van justmyself1992

Bren
    628 berichten
    Lid sinds October 2010

ooh dit ga ik even volgen, net gestopt met mn opleiding en ik vind deze studies ook wel aantrekkelijk klinken :)

2. Small
    Afbeelding van Hmpf

-
    837 berichten
    Lid sinds February 2009

Ik heb de proefdag gevolgd van deze studie en ik vond het een ramp.
    Mij werd kort door de bocht verteld dat je klanten binnenkrijgt, je geeft ze advies en ze gaan weg. Je zal nooit weten hoe het met ze afliep etc. Daarnaast zat ik met allemaal mensen in de klas met een mentaliteit van: Ik weet niet wat ik moet doen met mijn leven, dus ik doe maar dit.

Mijn ervaring, dit was mijn indruk.

Je twijfelt tussen heel verschillende studies, wat spreekt je precies aan?

3. Small
    Afbeelding van haasisdenaam

miss
    734 berichten
    Lid sinds January 2008

Haha supertoevallig, mijn beste vriendin doet SJD in Utrecht, en ikzelf doe Toegepaste Psychologie!

it never rains in my own dreamworld

4. Medium
    Afbeelding van madel0on

Madelon
    1,069 berichten
    Lid sinds July 2009

nou ik heb SPW4 afgerond, dus SPH is een logische keuze om dan mee door te gaan, maar ik weet niet zeker of ik dit wel wil aangezien SPW eigenlijk hetzelfde is, alleen met SPH kun je net iets meer, maar of het meerwaarde heeft ?
    Toegepaste Psychologie lijkt me gewoon super interessant, het lijkt me heel leuk om kinderen te begeleiden.
    En SJD kwam ik op het idee omdat ik thuis in situatie heb gezeten wat daar nogal mee te maken heeft en ik zou graag mensen willen helpen die in dezelfde situatie hebben gezeten als ik...

heel verschillend idd, maar toch wel hetzelfde, je werkt alledrie de opleidingen met mensen ;p

5. Medium
    Afbeelding van madel0on

Madelon
    1,069 berichten
    Lid sinds July 2009

quote:
    haasisdenaam schreef op 02 February 2012 @ 12:18:
    Haha supertoevallig, mijn beste vriendin doet SJD in Utrecht, en ikzelf doe Toegepaste Psychologie!
    kun je misschien iets over vertellen ?

6. Small

miss
    734 berichten
    Lid sinds January 2008

Ik zal wat meer vertellen over mijn opleiding :) Op dit moment zit ik in het eerste jaar van TP. Ik heb deze opleiding gekozen omdat het ont-zettend breed en daardoor ook heel afwisselend en interessant. Als je echt veel wilt leren over hoe mensen (en ja, jezelf leren kennen hoort daar oook bij!) in elkaar zitten, dan is het echt iets voor jou.
    Mijn klas is een verzamelplaats voor mensen die er echt voor willen gaan, en toch heeft iedereen andere interesses. Sommige willen de kant op met kinderen, anderen gaan liever aan de slag op de arbeidsmarkt. Alles kan met deze opleiding, doordat je zo breed wordt opgeleid :)

7. Small
    Afbeelding van justmyself1992

Bren
    628 berichten
    Lid sinds October 2010

quote:
    haasisdenaam schreef op 02 February 2012 @ 12:37:
    Ik zal wat meer vertellen over mijn opleiding :) Op dit moment zit ik in het eerste jaar van TP. Ik heb deze opleiding gekozen omdat het ont-zettend breed en daardoor ook heel afwisselend en interessant. Als je echt veel wilt leren over hoe mensen (en ja, jezelf leren kennen hoort daar oook bij!) in elkaar zitten, dan is het echt iets voor jou.
    Mijn klas is een verzamelplaats voor mensen die er echt voor willen gaan, en toch heeft iedereen andere interesses. Sommige willen de kant op met kinderen, anderen gaan liever aan de slag op de arbeidsmarkt. Alles kan met deze opleiding, doordat je zo breed wordt opgeleid :)
    is het zo bij de studie TP dat je alleen maar/heel veel rollenspellen doet in de klas? Vriendin van mij heeft dat gedaan, en die is na 3 maanden gestopt omdat ze dat alleen maar deed..

8. Small

miss
    734 berichten
    Lid sinds January 2008

quote:
    justmyself1992 schreef op 02 February 2012 @ 13:19:
    [...]

is het zo bij de studie TP dat je alleen maar/heel veel rollenspellen doet in de klas? Vriendin van mij heeft dat gedaan, en die is na 3 maanden gestopt omdat ze dat alleen maar deed..
    mm nee hoor :) dat doen we alleen bij het vak gesprekstechnieken, omdat je dat gewoon zo moet aanleren.

9. Medium
    Afbeelding van madel0on

Madelon
    1,069 berichten
    Lid sinds July 2009

welke beroepen kun je allemaal uitoefenen met die opleiding dan? want dat stond niet echt precies uitgelegd in de folders namelijk :p

10. Small
    Afbeelding van lovelishly

Laura
    311 berichten
    Lid sinds June 2010

SJD is een sociale variant van hbo rechten. Het is bijna hetzelfde maar SJD is wat meer gericht op de mens en minder op het zakelijke aspect. Je kunt bijvoorbeeld bij de kinderbescherming, tbs-kliniek etc. werken.

11. Small

miss
    734 berichten
    Lid sinds January 2008

Arbeidspsycholoog
    Arbo-begeleider
    Consultant/ adviseur
    Hoofd personeelszaken
    Jongerenhulpverlener
    Loopbaanadviseur
    Maatschappelijk begeleider
    Marketing manager
    Medewerker van een werving- en selectiebureau
    P&O-adviseur
    Reclasseringsmedewerker
    Trainer
    Voorlichter

enzooo

12. Medium
    Afbeelding van madel0on

Madelon
    1,069 berichten
    Lid sinds July 2009

@haasisdenaam @lovelishly

is het veel theorie of meer praktijkopdrachten enzo ?

13. Small

miss
    734 berichten
    Lid sinds January 2008

Je kunt wel zeggen dat het 50/50 is! Ik heb evenveel tentamens als verslagen voor studiepunten, en het is niet dat we constant alleen moeten lezen lezen lezen. Er is genoeg afwisseling

14. Small

miss
    734 berichten
    Lid sinds January 2008

en ik zal even mn beste vriendinnetje oproepen, zij doet SJD!

15. Small
    Afbeelding van onceshesawabird

Hannah
    172 berichten
    Lid sinds July 2010

quote:
    haasisdenaam schreef op 02 February 2012 @ 20:41:
    en ik zal even mn beste vriendinnetje oproepen, zij doet SJD!

And here I am! Goed, Chris heeft al wat verteld over psychologie, ik kan wel wat vertellen over mijn ervaringen als SJD-er op de HU. Ik geloof dat deze opleiding te verdelen valt in 40% rechten, dus mocht je deze studie kiezen, moet je hier wel echt geïnteresseerd in zijn, anders kom je niet door de stof heen! De volgende 40% zijn sociale vakken, dus onder andere psychologie en sociologie en dan nog 20% vakken als methodiek, dus gespreksvoering e.d. Op de HU is het zo dat je niet zoveel schriftelijke tentamens hebt, vaak maar 2 tentamens ongeveer per periode, dus 8 per jaar.. daarnaast heb je opdrachten die je moet maken en casussen die je moet oplossen! Deze opleiding is ook heeel erg breed! Je kunt aan de slag als schuldhulpverlener, belangenbehartiger, bij het juridisch loket.. En zooo veel meer! Er wordt in de eerste periode ook erg veel aandacht besteed aan welke richtingen je allemaal op kunt!
    Ik ga er vanuit dat ik u hiermee voldoende geïnformeerd heb, maar mochten er nog vragen zijn, dan weet u me te bereiken.
    Haha, nee dan hoor ik het wel!
    xx

16. Small

miss
    734 berichten
    Lid sinds January 2008

Qua tentamens kun je TP inderdaad ook met SJD vergelijken. Ook 1 á 2 tentamens per periode, maar inderdaad ook verslagen en casussen die je moet oplossen.
    Mijn eerste periode had ik 2 tentamens, en 2 verslagen :)

17. Medium
    Afbeelding van madel0on

Madelon
    1,069 berichten
    Lid sinds July 2009

quote:
    onceshesawabird schreef op 02 February 2012 @ 21:51:
    [...]

And here I am! Goed, Chris heeft al wat verteld over psychologie, ik kan wel wat vertellen over mijn ervaringen als SJD-er op de HU. Ik geloof dat deze opleiding te verdelen valt in 40% rechten, dus mocht je deze studie kiezen, moet je hier wel echt geïnteresseerd in zijn, anders kom je niet door de stof heen! De volgende 40% zijn sociale vakken, dus onder andere psychologie en sociologie en dan nog 20% vakken als methodiek, dus gespreksvoering e.d. Op de HU is het zo dat je niet zoveel schriftelijke tentamens hebt, vaak maar 2 tentamens ongeveer per periode, dus 8 per jaar.. daarnaast heb je opdrachten die je moet maken en casussen die je moet oplossen! Deze opleiding is ook heeel erg breed! Je kunt aan de slag als schuldhulpverlener, belangenbehartiger, bij het juridisch loket.. En zooo veel meer! Er wordt in de eerste periode ook erg veel aandacht besteed aan welke richtingen je allemaal op kunt!
    Ik ga er vanuit dat ik u hiermee voldoende geïnformeerd heb, maar mochten er nog vragen zijn, dan weet u me te bereiken.
    Haha, nee dan hoor ik het wel!
    xx

Oke dit verhaal is heel duidelijk, ben ik wel bly mee! is het een moeilijke studie of is het te doen ?
    en hoe zit het met stagelopen ?

18. Small
    Afbeelding van onceshesawabird

Hannah
    172 berichten
    Lid sinds July 2010

Maar het is lastig te zeggen, of 't nou lastig is! het staat er wel om bekend, maar zolang het je interesseert, is 't sowieso te doen! en stage loop je pas in 't derde jaar. het is alleen wel lastig om naar het buitenland te gaan voor je stage, deze studie gaat nml. voor een groot de om 't nederlands recht, en daar heb je in 't buitenland niet zoveel aan!

19. Medium
    Afbeelding van madel0on

Madelon
    1,069 berichten
    Lid sinds July 2009

aaah okee! nou in ieder geval bedankt voor je uitleg, vond het erg duidelijk en ik denk wel dat ik eruit ben ! ik denk dat ik voor SPH ga

Girlscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?