Dit onderwerp heeft 480 reacties, en bestaat uit 20 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 20.
De laatste reactie is geplaatst op 03-05-2012 13:53.
Profielwerkstuk Algemeen
- Geplaatst op maandag 15 juni 2009 20:00Ik moet voor de vakantie mijn hoofdvraag hebben. Ik wil graag iets met dialect doen. Weet iemand iet origineels?

- Geplaatst op dinsdag 25 augustus 2009 22:45Ik heb al wat leuke ideetjes hier gelezen!
Ik denk dat het vak wat we gaan doen (moet in tweetallen bij mij op school) geschiedenis of aardrijkskunde wordt. - Geplaatst op maandag 18 januari 2010 14:28Heeft iemand een idee voor mijn profielwerkstuk?
ik doe gymnasium en doe als profiel C&M
mijn lievelingsvakken zijn: toneel en aardrijkskunde
en verder vind ik andere culturen en landen heel interessant.http://buyatickettothemoon.tumblr.com/ - Geplaatst op woensdag 07 april 2010 17:12Ik en mijn vriendin willen als onderwerp :iets met Fashion doen,maar dat is natuurlijk heel breed, en het moet aansluiten bij het vak : Engels.
Heeft er iemand ideeen ?
Alvast Bedanktblog: WWW.FASHIONFOU.BLOGSPOT.COM verkooptopic: http://forum.girlscene.nl/forum.php/list_message/7609385#m7609385 - Geplaatst op woensdag 07 april 2010 17:31Wij hadden precies 1 week voor ons PWS, maar ik zat op een hele vage school..
Ik deed hem samen met een vriendin over de effecten van verschillende kleuren en sterktes van licht op fotosynthese. We hebben er dus een volle week over gedaan (40 uur). - Geplaatst op vrijdag 18 juni 2010 17:51Mijn vriendin en ik willen graag een magazine maken in het engels. heeft iemand ideeën of misschien een voorbeeld voor ons?
- Geplaatst op woensdag 23 juni 2010 20:24Is Mode door de eeuwen heen een realistisch onderwerp en de invloed van mode op de mens?
- Geplaatst op woensdag 30 juni 2010 12:36Ik doe het dit jaar voor engels. Ik wil graag iets met mode doen maar ik weet echt niet wat voor hoofdvraag je dan zou moeten hebben! HELP PLEASE
- Geplaatst op woensdag 30 juni 2010 12:45
Ik zag net je berichtje en ik heb mijn profielwerkstuk idd over mode gedaan! Heb alleen geeeen idee waar ik dat hebquote:LOVE1994 schreef op 30 June 2010 @ 12:36:
Ik doe het dit jaar voor engels. Ik wil graag iets met mode doen maar ik weet echt niet wat voor hoofdvraag je dan zou moeten hebben! HELP PLEASE
Kan me nog wel een beetje de opzet herinneren. Mijn hoofdvraag was iets als Hoe is Parijs uitgegroeid tot modehoofdstad? En dan ga je kijken naar de geschiedenis: modehuizen, ontwerpers, ligging, economie, etc. Misschien dat je er iets aan hebt! Succes! - Geplaatst op woensdag 30 juni 2010 15:01
- Geplaatst op dinsdag 24 augustus 2010 16:10mag ik dit topic weer nieuw leven in blazen? aangezien er weer een nieuw schooljaar komt
http://shebrightensupthedays.tumblr.com/ - Geplaatst op dinsdag 24 augustus 2010 16:16Ik heb hem vorig jaar gemaakt over Piercings en Tattoos in mn eentje.
Samenwerken vind ik toch nooit zo goed werken.
Had er een 8 voor.
Heb er dan ook wel heel erg lang aan gewerkt, maar dat komt gewoon omdat ik erg geinteresseerd ben in het onderwerp.
Das dus mijn tip:
Kies vooral een onderwerp wat je aanspreekt, anders is het alleen maar saaier om eraan te werken.http://veerenmeer.wordpress.com/ - Geplaatst op dinsdag 24 augustus 2010 20:21
- Geplaatst op dinsdag 24 augustus 2010 20:27quote:VeerleMartini schreef op 24 August 2010 @ 16:16:
Ik heb hem vorig jaar gemaakt over Piercings en Tattoos in mn eentje.
Samenwerken vind ik toch nooit zo goed werken.
Had er een 8 voor.
Heb er dan ook wel heel erg lang aan gewerkt, maar dat komt gewoon omdat ik erg geinteresseerd ben in het onderwerp.
Das dus mijn tip:
Kies vooral een onderwerp wat je aanspreekt, anders is het alleen maar saaier om eraan te werken.
Inderdaad, ik had een onderwerp wat me eigenlijk geen bal interesseerde, maar deed met een ander meisje en die had een heel ander vakkenpakket..
ik deed vmbo-t, maar ik ben er echt geen 40 uur mee bezig geweest... - Geplaatst op dinsdag 24 augustus 2010 20:34Ohja dat moet ik dit jaar ook maar ik snap er geen reet van? Ik doe VMBO-t en bij ons is het dus sectorwerkstuk.
En mijn sector is Economie, maar wat houd dat werkstuk nou precies in? Wat moet je doen of maken? (ja een werkstuk, maar waarover?)It's hard to wait around for something that you know might never happen, but it's even harder to give up when you know it's everything you want. - Geplaatst op dinsdag 24 augustus 2010 20:48Over iets dat met je sector te maken heeft

- Geplaatst op dinsdag 24 augustus 2010 20:50Wij moeten het op school met zijn drieen doen, dus dan is het al wat moeilijker om snel tot een onderwerp te komen wat gezamelijk bevalt. Maar eigenlijk waren wij er vrij snel over eens, ik doe het samen met 2 vriendinnen op het vwo dus dat scheelt natuurlijk qua interessesfeer.
Wij doen nu: 'Welke vooroordelen zijn er tussen mensen(bijvoorbeeld allochtonen/autochtonen, en mannen/vrouwen en buitenlanders over nederlands) en waardoor is dat ontstaan?'
Gecombineerd met de vakken maatschappijwetenschappen en geschiedenis. Maar het lijkt makkelijk maar het is echt super veel onderzoekswerk.
Iemand nog tips?do you care? - Geplaatst op dinsdag 24 augustus 2010 20:56
Saaie onderwerpen dus. En dan gewoon een werkstuk maken zoals je voor zoveel vakken moet?quote:
It's hard to wait around for something that you know might never happen, but it's even harder to give up when you know it's everything you want. - Geplaatst op zondag 29 augustus 2010 19:41ah kut ik las het verkeerd xDasella wijzigde dit bericht op 29-08-2010 19:42 met 89%music kills the silence
- Geplaatst op zondag 29 augustus 2010 19:52ik heb 't vorig jaar over de heksenvervolging gedaan!
had 'n 8:) - Geplaatst op maandag 30 augustus 2010 16:16gaaf onderwerp!:D
ik heb echt GEEEN idee.. ik vind alles leuk.
Het liefste wil ik iets uitvoeren, niet echt een werkstuk in woorden.
Ik hou heel erg van tekenen/schilderen/verhalenschrijven/ sieraden maken/mode ontwerpen en foto's maken
Ook vind ik koken en bakken wel leuk,
heeft iemand enige inspiratie? ik heb er overduidelijk gebrek aan, en ik moet over 2 weken al het onderwerp weten.
Alle ideeën zijn welkom!www.dailynoted.blogspot.com - Geplaatst op maandag 30 augustus 2010 17:59
- Geplaatst op maandag 30 augustus 2010 18:18Mijn vak was muziek ;
Mijn PWS ging over hoe onbekende Nederlandse bands door kunnen breken bij het grote publiek. Hier heb ik interviews voor gehouden en vooral veel informatie over mijn favoriete bands gezocht! Echt heel er g leuk om te doen.
VeerleMartini heeft echt groot gelijk dat je een onderwerp moet nemen wat je aanspreekt. Zo had ik er totaal geen moeite mee om met mijn PWS bezig te zijn (ik vond het eigelijk wel heel erg leuk) , al is 80 uur (havo) wel erg veel om te vullen.
Veel succes voor de meiden die dit jaar hun PWS gaan maken!Music can change the world because it can change people. - Bono - Geplaatst op maandag 30 augustus 2010 18:23ik had het vorig jaar over fotografie gedaan. Mijn onderzoeksvraag was: welke kennis en vaardigheden heeft een fotograaf in het algemeen nodig. In die trant.Il n'y a qu'un bonheur dans la vie, c'est d'aimer et d'être aimé
- Geplaatst op maandag 30 augustus 2010 18:33
onderwerpen die bij ons in die richting voorkwamen, waren over de kunstbeweging genaamd Dada, en met koken en bakken, hadden ze hapjes gemaakt uit de tijd, van 't oude romequote:Lolipop94 schreef op 30 August 2010 @ 16:16:
gaaf onderwerp!:D
ik heb echt GEEEN idee.. ik vind alles leuk.
Het liefste wil ik iets uitvoeren, niet echt een werkstuk in woorden.
Ik hou heel erg van tekenen/schilderen/verhalenschrijven/ sieraden maken/mode ontwerpen en foto's maken
Ook vind ik koken en bakken wel leuk,
heeft iemand enige inspiratie? ik heb er overduidelijk gebrek aan, en ik moet over 2 weken al het onderwerp weten.
Alle ideeën zijn welkom!