1. Girlscene
  2. Girlscene
  3. School
  4. Profielwerkstuk Algemeen

Dit onderwerp heeft 480 reacties, en bestaat uit 20 pagina's. U bent momenteel op pagina 17 van 20.
De laatste reactie is geplaatst op 03-05-2012 13:53.

Profielwerkstuk Algemeen

1. Medium
    Afbeelding van Momus

momus
    2,228 berichten
    Lid sinds January 2009

Wow, ik ben echt jaloers op de mensen die het alleen mogen doen! Bij mij op school mag dat absoluut niet. Hier komt mijn superlange dramaverhaal, misschien heeft iemand nog advies...
    Ik werk samen met 2 andere mensen. Het onderwerp is de tsunami in Japan vorig jaar, het meisje en ik doen het vanuit het vak aardrijkskunde en de jongen waarmee we samenwerken vanuit natuurkunde. Die jongen werkt gewoon goed, en we hebben elkaar goed geholpen. Ik heb in de werkweek 2 dagen met hem gewerkt aan zijn experiment (dat moest hij doen omdat hij een natuurkundeprofiel heeft). Maar ik begin echt boos te worden op het meisje. Ze is in de werkweek in totaal 1 dag op school geweest omdat ze ziek was (ik weet niet precies wat ze heeft, maar ze is wel echt ziek). Ze heeft thuis helemaal niks gedaan. Ze reageert nooit op mails als we contact met haar zoeken, meestal duurt het meer dan een week voordat ze het leest. Zo moesten we in december een proefversie inleveren met de informatie die we al hadden, een week van tevoren hadden we haar gemaild dat ze haar stukjes mee moest nemen om te laten zien, maar toen kwam ze een paar uur voordat we afgesproken hadden met de begeleider opeens op ons af en zei 'ik las je mail vanochtend! Maar ik heb op school niet alles op de computer staan, en ik heb geen tijd om het uit te printen'. Toen vroeg ik of ze geen tussenuren had of een les had in het computerlokaal. Nee, zei ze, maar ik kan wel proberen of ik er tijdens een les tussenuit kan om het even te printen. Prima, probeer dat maar dan. Na die pauze had ik een tussenuur, zag ik haar het hele tussenuur gewoon aan een tafeltje zitten kletsen. Later bij de laatste les van die dag zei ze dat ze echt geen tijd had om het uit te printen. Lekker dan. Ten eerste had ze het thuis kunnen printen toen ze 's ochtends die mail las, of anders had ze even wat ze op de computer thuis had staan naar zichzelf of naar ons kunnen mailen of op een memorystickje zetten om het in een pauze uit te printen (of in dat tussenuur).
    En dan kan ik ook echt niet opschieten met mijn begeleider. In het voorlichtingsboekje dat we kregen stond dat het vanuit meerdere vakken mocht en dat er dan twee begeleiders gekozen zouden worden, maar dat was opeens niet zo dus nu hebben we 1 begeleidster die geen aardrijkskunde en ook geen natuurkunde geeft! In de werkweek heb ik haar 2 keer gezien, een keer op de tweede dag waar ze ons onderwerp opeens probeerde te veranderen in iets heel anders (hallooo, we hebben al uren werk in dit onderwerp gestoken?) en toen op de vierde dag, toen we bezig waren met het experiment van die jongen. We waren aan het proberen een golf te maken in een waterbak, we hadden iets met planken wegtrekken waardoor er een mooie golf ontstond, maar zij zei: 'nee, zo moet je het niet doen, je moet de bak schuin zetten en een ballon onder water houden en dan lekprikken!' We zijn 2 uur bezig geweest met haar manier uitproberen, maar het werkte voor geen meter, terwijl onze eigen manier het beste was. Ze werkt ons dus eigenlijk heel veel tegen.
    En dan heb je nog de combinatie van mijn begeleider en dat meisje. Voor de vakantie hebben we een gesprek met haar gehad over wat er nog moest gebeuren aan de hand van de proefversie die we hadden ingeleverd (behalve dat meisje dan). Haar conclusie was dat het meisje niks had ingeleverd omdat ze ziek en zielig was, dus gooide ze de taakverdeling om en kreeg ik alle deelvragen op mijn dak. Ik moest 5 deelvragen uitwerken (en ze had al geklaagd dat ik de 2 deelvragen waar ik eerst aan zou werken slecht waren), het meisje eentje en de jongen hoefde alleen nog maar zijn experiment uit te werken. Dat is dus echt geen eerlijke verdeling van werk. Ze zei ook dat ik de hele tweede week van de kerstvakantie ELKE DAG naar haar toe moest gaan om te kijken wat ze al had gemaakt en met haar samen te werken (AKA ik moet haar handje vasthouden terwijl ze een werkstukje maakt. Is begeleiden niet de taak van de begeleider?) Ik probeer al sinds dinsdag contact met haar op te nemen maar ze geeft maar geen antwoord, dus ik betwijfel of ze ook maar iets gedaan heeft. Ik word echt helemaal gek. Ik wil niet dat ze ons gezamelijke cijfer omlaag haalt omdat ze niks doet.
    Lang verhaal kort: Het meisje waarmee ik samenwerk doet geen ruk en naar mijn begeleider stappen is ook geen optie want die trekt haar voor en lijkt haar niets-doen alleen maar aan te moedigen. Het liefst wil ik een begeleider die wel gewoon aardrijkskunde geeft en iets van het vak weet, en ik wil dat meisje eruit schoppen maar dat vind ik eigenlijk te lullig voor woorden omdat ze dan in 3 weken een heel pws in haar eentje in elkaar zou moeten flansen. Het is dus eigenlijk al te laat om actie te ondernemen. Wat zouden jullie doen?

2. Xtra-small
    Afbeelding van xDistraction

Lily
    39 berichten
    Lid sinds November 2010

Ik zit nog maar in 4 havo maar had hier een vraagje over, moet je je PWS presenteren? en zo ja, alleen aan leraren of ook aan de klas? Ik heb echt de grootste angst voor presentaties haha..

3. Medium
    Afbeelding van Colourless

-
    1,645 berichten
    Lid sinds December 2008

Ik zit in 4havo, wij moeten volgend jaar met PWS bezig. Maar ik denk dat ik aan het einde van dit jaar al ga beginnen, heb ik het volgend jaar een stukje makkelijker...

Ik wil graag Biologie als hoofdvak samen met nog een vriendin, maar we weten nog niet echt een onderwerp. Mij leek Erfelijkheid wel interessant, maar dat is best pittig denk ik. En welke hoofdvraag zou ik dan moeten hebben..

Iemand nog interessante onderwerpen met als hoofdvak Biologie? :)

It's hard to wait around for something that you know might never happen, but it's even harder to give up when you know it's everything you want.

4. Small
    Afbeelding van X__Roos

Roos
    987 berichten
    Lid sinds June 2010

Heb hem gisteren maar ingeleverd, hij moest vandaag, ik wou hem niet inleveren op vrijdag de 13e:')

I'm not lazy, I'm on save energy mode.

5. Medium
    Afbeelding van Colourless

-
    1,645 berichten
    Lid sinds December 2008

Momus @ ik lees het hele verhaal nu pas, wat een vervelende situatie. :( Die zou echt zo'n situatie zijn waar ik volgend jaar voor vrees, dat je met iemand in een groepje beland die niks doet. Is het uiteindelijk nog goed gekomen? Geen idée wat ik in deze situatie zou doen. Heb je het er ook met die jongen over gehad? Anders zou ik naar de teamleider stappen als ik jou was en de situatie uitleggen, want het gaat inderdaad niet eerlijk zo. Optie twee is dat je ermee akkoord gaat en het werkstuk afmaakt... dan ben je er maar vanaf. Maarja kan me voorstellen dat je ervan baalt + dat het ontzettend veel werk is.

It's hard to wait around for something that you know might never happen, but it's even harder to give up when you know it's everything you want.

6. Medium
    Afbeelding van averyyy

Avery
    2,433 berichten
    Lid sinds September 2010

@Momus

Worden jullie ingedeeld of mocht je zelf kiezen bij wie je in het groepje kwam te zitten?
    Ik denk dat je hulp moet zoeken, hulp als in ondersteuning oid, bij een andere leraar of conrector (of hoe dat moge heten). Misschien je mentor, of gewoon een aardige leraar/aardrijkskunde leraar. En dan je probleem voorleggen. Als hij maar een beetje redelijk is ziet hij of zij je probleem heus wel. Misschien dat die en oplossing weet voor je probleem? Echt wel een kut situatie :( Kun je die jongen niet vragen of hij een deelvraag erbij wil doen? Hij zal toch ook wel snappen dat het zo echt oneerlijk verdeeld is. En heb je al gepraat met dat meisje, waarom ze niets doet? Anders kun je voorstellen om een dagje samen te werken, samen uren te maken. En dan gewoon aan tafel zitten met allebei een laptop en zij tegenover je. In het slechtste geval kun je naar haar moeder toegaan. Ja, het is misschien raar, maar je moet toch wat?

Je bent mooi.

7. Small
    Afbeelding van DeSnor

Madelon
    664 berichten
    Lid sinds May 2011

over een maandje moeten wij het gaan presenteren, over twee weken inleveren.

\\When you tell the truth, you don't have to remember anything.

8. Medium
    Afbeelding van xChocoprincess

Vera
    1,147 berichten
    Lid sinds December 2008

Wij moeten hem 16 februari inleveren en volgens mij hoeven we hem niet eens te presenteren, yay! (ik ben echt slecht in presentaties haha)
    Ik doe het samen met een hele goede vriendin van me, ons vak is Nederlands en we doen het over de taalontwikkeling bij kinderen, echt een heel interessant onderwerp :)
    Ik hoop dat ik minstens een 7 ga halen voor ons PWS maar dat zal wel lukken aangezien onze begeleidster helemaal enthousiast is over ons onderwerp haha

9. Medium
    Afbeelding van averyyy

Avery
    2,433 berichten
    Lid sinds September 2010

Ik moet 'm 3 feb inleveren, ergens in maart/april presenteren en ik doe het over vriendschap :) wel oke onderwerp opzich :p

Je bent mooi.

10. Xtra-small
    Afbeelding van stefaniesun

Stefanie
    32 berichten
    Lid sinds August 2010

Mijn PWS gaat over het verband tussen Geld en Geluk. De vakken die ik daar bij betrek zijn dus Economie en Filosofie.

Vraagje aan iedereen haha; zouden jullie misschien deze enquete willen invullen voor mijn profielwerkstuk? Het duurt slechts een paar minuutjes en is anoniem!

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=94608

(Dat is dus ook handig voor je profielwerkstuk, een enquete maken. op enquetemaken.be kan je ook gelijk de resultaten in procenten en dergelijke zien!)

http://www.dailystefany.blogspot.com

11. Large
    Afbeelding van faiblesse

monique
    6,667 berichten
    Lid sinds October 2009

dat van ons is allang ingeleverd en gepresenteerd en al, en we hebben sowieso 8! ;D

destroy what destroys you

12. Small
    Afbeelding van justyou

Eline
    310 berichten
    Lid sinds February 2010

Wij moesten hem al in oktober inleveren en presenteren. We hadden het over de joegoslavie oorlogen en hadden er een 8 voor. Maar er wordt zoveel tijd ingestoken terwijl dit cijfer uiteindelijk niet heel erg belangrijk is..

Si je ne suis pas fait pour toi, pourquoi mon coeur me dit le contraire?

13. Small
    Afbeelding van thedutchess

Kim
    685 berichten
    Lid sinds May 2008

Over twee weken presentatie :) Ik heb een 72 punten op het verslag, daar kunnen nog maximaal 20 punten bijkomen voor de praktische opdracht en presentatie. Ik kan dus als ik alle punten haal nog een 9.2 halen :D whooessie
    Ik doe em voor Kunst, vandaar ook de praktische opdracht.
    Ik doe het over de invloed van kunst op emoties en emoties op kunst. Best pittig!
    Gelukkig mocht ik hem alleen doen, want ik haat samenwerken en als ik al die baalverhalen hier lees ben ik echt superblij!

Ik was Fairlover. Deviant

14. Small
    Afbeelding van linnyyyy

Linda
    688 berichten
    Lid sinds August 2011

ik hield het over pinkpop.. gingen we onderzoeken hoe je een festival organiseert en financiert.. ook keken we naar de de geschiedenis en naar de veranderingen.. was makkelijk onderwerp, leuk en je bent er nog best lang mee bezig, omdat er veel over te vertellen is :)

15. Small
    Afbeelding van linnyyyy

Linda
    688 berichten
    Lid sinds August 2011

quote:
    1207 schreef op 20 December 2011 @ 16:35:
    Ik doe het voor Nederlands en Tekenen en schrijf een prentenboekje voor kinderen met een taalachterstand.
    dat lijkt mij nou zo leuk! jammer dat tekenen geen examenvak is bij ons op de havo.. anders deed ik ook zoiets.. later bedacht ik pas dat ik het liever over sprookjes ofzoo deed en zelf een sprookje zou gaan schrijven dan pinkpop, wat ook heel leuk was.. maar is het boekje gelukt?

16. Small
    Afbeelding van XTelevisie

Tessa
    245 berichten
    Lid sinds January 2010

wij deden het over prostitutie, was wel interessant en veel mensen vonden het leuk

hey

17. Small
    Afbeelding van BitetheCake

Inge
    707 berichten
    Lid sinds January 2009

Ik wil het denk ik doen over Paaseiland, maar ik kan geen goede onderzoeksvraag bedenken.. Ideeën?

18. Medium
    Afbeelding van Lisa_JT

lisa
    1,473 berichten
    Lid sinds November 2007

Wij willen het doen over de verkiezingen in Amerika, maar we zijn er nog niet helemaal uit wat we dan precies als hoofdvraag willen doen.. Iemand ideeën?:)

19. Medium
    Afbeelding van evieefjuh

Eva
    1,098 berichten
    Lid sinds August 2010

yeah helemaal klaarr met dat stomme pws. net presentaties gehad en we hebben ongeveer een 7 :)

20. Medium
    Afbeelding van Stunning

Gwendolyn
    1,576 berichten
    Lid sinds July 2009

Ik ben door omstandigheden nog bezig met mijn pws terwijl ik hem binnenkort al in moet leveren. Maar mijn begeleider is een docent met wie ik het heel goed kan vinden en ze weet ook dat het soms echt even niet gaat door alles.

Ik doe het over Engelse literatuur, en dan vergelijk ik Pride and Prejudice met The Virgin Suicides :)

21. Xtra-small
    Afbeelding van kimdegroot

kim
    1 berichten
    Lid sinds February 2012

quote:
    XTelevisie schreef op 07 February 2012 @ 23:58:
    wij deden het over prostitutie, was wel interessant en veel mensen vonden het leuk
    Ik weet nog niet precies waar ik het over ga doen, maar zou ik misschien die van jou mogen inkijken? lijkt me wel interessant, mijn emailadres is: x_kimmie@live.nl

22. Xtra-large
    Afbeelding van Noukertt

Anouk
    13,789 berichten
    Lid sinds December 2007

Ik had een 8,9 :D

23. Large
    Afbeelding van Moonkissed

Essssy
    11,874 berichten
    Lid sinds November 2010

een 7,5 (:

24. Xtra-small
    Afbeelding van whatyaa

Jessy
    57 berichten
    Lid sinds July 2011

Pff ik moet een onderwerp vinden voor biologie pws... Het liefst iets met bloed, maar je moet er ook een proefje mee kunnen doen! Dat maakt het zo lastig.. Iemand ideetjes??

25. Medium
    Afbeelding van Akiko

Jasmijn
    1,442 berichten
    Lid sinds March 2011

Ik ga volgend jaar voor mijn profielwerkstuk naar Corfu! :D

Let me introduce myself, I\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'m all smiles.

Girlscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?