Dit onderwerp heeft 18 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 12-02-2012 23:22.
MBO Mode opleiding(en) niv. 3/4? Help.
- Geplaatst op vrijdag 03 februari 2012 18:10Hallo allemaal,
Na een lange periode nagedacht te hebben over wat ik nu wil gaan doen,
qua opleiding heb ik toch besloten om iets in de mode te gaan doen.
Ik wil later Modejournalist worden (dus schrijven voor een modeblad etc).
Aangezien hier zo goed als niks 'echt' op aan sluit kan ik net zo goed
een vooropleiding kiezen met mode, want ik vind het leuk dus ben ik gelijk
goed gemotiveerd! Het liefst iets met mode maar geen mode -en maatkleding,
meer de andere kant van het vak: commercieel & economisch gericht.
Is er iemand die een MBO niveau 3 of 4 opleiding in de Mode volgt?
Zo ja, waar/welke school?
Hoe bevalt het je?
Is het zwaar?
Wat is leuk en wat is minder leuk?
Je zou me er erg mee helpen, bedankt alvast.
- Geplaatst op vrijdag 03 februari 2012 18:13Uhm ik volg dat niet maar wel leuk dat je iets in de mode gaat doen ;D
- Geplaatst op vrijdag 03 februari 2012 18:15Ik zou bij Zadkine opendag gaan kijken, 19 april volgens mij. Daar krijg je een beter beeld van de opleiding.Ik was Wishyoulovedme. Niet dat iemand me kent. Maar alsnog. Dan weet je dat.
- Geplaatst op vrijdag 03 februari 2012 18:20quote:Amethystium schreef op 03 February 2012 @ 18:15:
Ik zou bij Zadkine opendag gaan kijken, 19 april volgens mij. Daar krijg je een beter beeld van de opleiding.
Business & Fashion opleiding die hun bieden is inderdaad interessant!
Alleen de opleiding is grotendeels Engelstalig. Buiten dat voldoe ik niet aan de eisen wat betreft de vooropleiding.
- Geplaatst op vrijdag 03 februari 2012 18:54Ik doe een modeopleiding niveau 4 in Tilburg , ik vind het heel erg leuk maar het is ook heel erg zwaar, heel veel meiden zijn de opleiding gestart met de gedachten van ooh beetje kleding tekenenen en stylen en alles wat ze bij the hills/the city doen maar het is echt hard werken,lange dagen,veel huiswerk en veel theorie. Ik zelf vind de vakken illustrator,vormgeving,kunstgeschiedenis,kostuumgeschiedenis en praktijk het leukst en de mindere vakken zijn wel coupe/werk tekenen en confectie maar dat is ook omdat die vakken heel moeilijk zijn maar dat is mijn mening...www.itsmeroxy.blogspot.com
- Geplaatst op vrijdag 03 februari 2012 19:01
Waarschijnlijk doe jij de opleiding Mode -en maatkleding. Ik weet dat het niet zo leuk is als het klinkt.. Maar ik maak zelf al mijn eigen kleding, teken patronen, maak schetsen etc. Maar dat is juist de richting van de mode die ik niet wil gaan doen.quote:ItsMeRoxy schreef op 03 February 2012 @ 18:54:
Ik doe een modeopleiding niveau 4 in Tilburg , ik vind het heel erg leuk maar het is ook heel erg zwaar, heel veel meiden zijn de opleiding gestart met de gedachten van ooh beetje kleding tekenenen en stylen en alles wat ze bij the hills/the city doen maar het is echt hard werken,lange dagen,veel huiswerk en veel theorie. Ik zelf vind de vakken illustrator,vormgeving,kunstgeschiedenis,kostuumgeschiedenis en praktijk het leukst en de mindere vakken zijn wel coupe/werk tekenen en confectie maar dat is ook omdat die vakken heel moeilijk zijn maar dat is mijn mening...
- Geplaatst op vrijdag 03 februari 2012 19:06Ik doe geen mode-maat want dat is niveau 2 bij ons,ik doe mode design en het basisjaar/eerste jaar is zeg maar wel eigen patronen en dergelijke maken maar daarna doe je alleen dingen van design als je de design kant kiest...maar ik had niet gelezen dat je meer een commercieele opleiding wou gaan doenwww.itsmeroxy.blogspot.com
- Geplaatst op vrijdag 03 februari 2012 19:15
Oké nou toch bedankt voor je reactie!quote:ItsMeRoxy schreef op 03 February 2012 @ 19:06:
Ik doe geen mode-maat want dat is niveau 2 bij ons,ik doe mode design en het basisjaar/eerste jaar is zeg maar wel eigen patronen en dergelijke maken maar daarna doe je alleen dingen van design als je de design kant kiest...maar ik had niet gelezen dat je meer een commercieele opleiding wou gaan doen
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 17:27
Up - Geplaatst op zondag 05 februari 2012 17:32Ik heb precies dezelfde intresse's als jou ik zit nu in de 3e klas ik ga dit topic volgen, beschouw maar als een up !
http://agirlwholovesbeauty.blogspot.com/ - Geplaatst op maandag 06 februari 2012 22:05Hier in Groningen op het Noorderpoort College in de Wijert heb je ook een mode opleiding. Ik weet niet waar je woont?

- Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 22:38
Ik woon momenteel nog in Limburg haha, maar mijn beste vriend woont met zijn moeder in Groningen en hij heeft een kamer voor me mocht ik in Groningen willen studeren.quote:xCrystal schreef op 06 February 2012 @ 22:05:
Hier in Groningen op het Noorderpoort College in de Wijert heb je ook een mode opleiding. Ik weet niet waar je woont?
- Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 23:15
Up. - Geplaatst op zaterdag 11 februari 2012 19:29Dan zou ik eerder als ik jou was voor iets gaan zoals journalist. En geen mode opleiding gaan doen. Dat is toch wel iets anders.
- Geplaatst op zaterdag 11 februari 2012 19:45inderdaad ja misschien een modeopleiding mbo en dan hbo journalistiek en een master modejournalistiek ofzo.. maar dna heb je nog heeeeel wat jaartjes voor de boeg.
- Geplaatst op zaterdag 11 februari 2012 22:27Ik zit in Zutphen op het ROC Aventus, ik doe mode maatkleding niveau 4,
Die opleiding staat ook goed aangeschreven overal! - Geplaatst op zaterdag 11 februari 2012 23:46In Groningen, alfa college heb je ook mode opleiding. Heb de opleiding 1 jaar gedaan maar ik vond het niks. Inmiddels is de opleiding helemaal aangepast en zijn er ook nieuwe opleidingen bij.
Zwolle heb je op het cibab een mode opleiding. Die moet echt heel goed zijn
Beide is van niveau 1 tot 4 geloof ikeendjuh wijzigde dit bericht op 11-02-2012 23:47 met 14% - Geplaatst op zondag 12 februari 2012 08:42Ik zit nu in de 3e klas en ga wss hierna naar deltion zwolle.
zit iemand hierop ?http://agirlwholovesbeauty.blogspot.com/ - Geplaatst op zondag 12 februari 2012 23:22
Journalistiek is er niet op MBO niveau en aangezien het mij wel moet interesseren wil ik voor een mode opleiding gaan.quote:Basically schreef op 11 February 2012 @ 19:29:
Dan zou ik eerder als ik jou was voor iets gaan zoals journalist. En geen mode opleiding gaan doen. Dat is toch wel iets anders.