1. Girlscene
  2. Girlscene
  3. School
  4. Ik weet niet wat ik later wil doen!

Dit onderwerp heeft 11 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 06-02-2012 16:29.

Ik weet niet wat ik later wil doen!

1. Xtra-small
    Afbeelding van Cazcada

Carla
    14 berichten
    Lid sinds March 2009

Voor 12 april moet ik al beslissen wat ik later wil doen en naar welke school ik daarna ga.. ik heb al mijn intake gesprek gehad bij de Grafisch Lyceum Utrecht en ik ben aangenomen. Wel happy, maar ik weet niet zeker of ik dat wel wil doen.. want als Grafisch Vormgever vind je best moeilijk werk.. en daar ben ik dus bang voor maar ik vind het wel heel leuk om te doen! Moeilijk keuze....... tips? En weten jullie het al?

1. Small
    Afbeelding van Ditchedprincess

Milou
    973 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik denk niet dat de motivatie 'weinig kans op werk' per se een reden is om iets te laten. Als het je passie en droom is, moet je er gewoon voor gaan. Als je hard werkt, dan krijg je wel werk hoor :)

http://thesmilinglady.blogspot.com

2. Medium
    Afbeelding van lostinimagination

/
    2,895 berichten
    Lid sinds January 2009

Doen wat je leuk vindt ipv waarmee je werk kunt krijgen.

We accept the love we think we deserve.

3. Large
    Afbeelding van Kaboosh

(:
    5,064 berichten
    Lid sinds January 2011

Je moet er toch een beetje rekening mee houden? Ik ken genoeg mensen die een diploma hebben (archeologen, literatuur), en die niet aan de bak komen of werk moeten uitoefenen ver onder hun niveau. Leuk, rekken vullen in een winkel of opdienen in een café met een diploma waar je vijf jaar voor hebt moeten studeren.

Je moet gewoon realistisch bekijken hoe groot je jobkansen daar later mee zijn (misschien schat je dit zelf wel verkeerd in), en welke andere beroepen je er eventueel mee kan uitoefenen, en of je er eventueel iets er naast/ er na kunt studeren.

4. Large
    Afbeelding van HartYou

Bianca
    6,719 berichten
    Lid sinds September 2010

Ik weet niet hoeveel kans je op werk hebt met een grafische opleiding? Ik weet namelijk niet eens wat dat inhoud. En hoe graag je het wilt..Als je het echt super graag wilt, het je droom is kan je het gewoon doen, en het er dan op wagen dat je later misschien een andere baan moet nemen dat ongeschoold is?
    Ik ga morgen kijken bij apothekersassistent. Ik wilde eerst een musicalopleiding doen, maar die is veel te zwaar. Vooral qua reizen, je moet dan echt door heel Nederland met een voorstelling. En je kan daar moeilijk een baan in vinden, ik houdt dit als hobby

5. Xtra-small
    Afbeelding van EenMens

Isabelle
    45 berichten
    Lid sinds December 2011

Doe iets waar je lol in hebt ;)

6. Xtra-small
    Afbeelding van SpeakMusic

Paula
    24 berichten
    Lid sinds January 2012

Ik zou zeggen op je gevoel af gaan! Als je twijfelt niet doen en wat anders zoeken.
    De opleiding Grafisch Vormgever is echt pittig, ik ben er mee gestopt maar het was ook niet echt mijn ding moet ik erbij zeggen. Ik ben nu gestopt na nog geen jaar en zoek iets anders. :)

7. Small
    Afbeelding van lemonjuice

Citroen
    280 berichten
    Lid sinds November 2011

quote:
    Kaboosh schreef op 03 February 2012 @ 17:44:
    Je moet er toch een beetje rekening mee houden? Ik ken genoeg mensen die een diploma hebben (archeologen, literatuur), en die niet aan de bak komen of werk moeten uitoefenen ver onder hun niveau. Leuk, rekken vullen in een winkel of opdienen in een café met een diploma waar je vijf jaar voor hebt moeten studeren.

Je moet gewoon realistisch bekijken hoe groot je jobkansen daar later mee zijn (misschien schat je dit zelf wel verkeerd in), en welke andere beroepen je er eventueel mee kan uitoefenen, en of je er eventueel iets er naast/ er na kunt studeren.

inderdaad! je kunt niet altijd blijven zeggen 'doe wat je leuk vindt'.
    Helemaal niet in deze tijden! Zorg dat je later een goede baan krijgt waarmee je ook een beetje geld verdient.

8. Xtra-small
    Afbeelding van Cazcada

Carla
    14 berichten
    Lid sinds March 2009

Natuurlijk moet je ook iets doen wat je ook leuk vindt. Maar je moet ook verder kijken, of je er later wel werk mee kan vinden.. want Grafisch Vormgeving is inderdaad een pittig opleiding.. ik vind dat echt leuk, maar ben echt bang dat ik daar later geen werk kan vinden.. Ik ga het denk ik gewoon proberen :)

9. Medium
    Afbeelding van xMiss_carolaa

Carola
    2,994 berichten
    Lid sinds May 2008

Ik ken het probleem, ik heb al teveel opleidingen gehad dat ik zei: ja dat ga ik doen! En uiteindelijk denk ik steeds.. nee kan ik dat wel aan, vind ik dat wel leuk, is de toekomst daarin wel goed genoeg, ik vind dat andere ook zo leuk..
    Gevolg, ik werk nu fulltime,heb een havo diploma, maar volg geen HBO opleiding..
    Mensen gaan ook raar tegen mij aan kijken omdat ik steeds zeg wat anders te gaan doen, en nog steeds geen opleiding volg... Ik wordt er zelf gek van.. Nu wil ik weer wat anders gaan doen dan ik wilde doen, omdat ik denk dat de opleiding die ik dus het laatst wilde doen ook te moeilijk voor mij zal zijn..

Moet ik iets kiezen wat ik leuk vind, of waar in de toekomst juist heel goed is.. Iets wat mij sowieso ligt maar erg moeilijk wordt om te betalen, of iets wat ik mij beter kan veroorloven maar mij niet zo ligt.. Ugh

10. Medium
    Afbeelding van LisArt

Lisanne
    3,583 berichten
    Lid sinds November 2007

Als dat is wat je graag doet en je hebt geen alternatieven die je ook leuk vindt, zou ik daar toch voor gaan (: En het is inderdaad niet de opleiding met de beste baankansen of salarissen, maar volgens mij is er ook weer niet heel weinig werk in te vinden. Ik zou het gewoon doen als ik jou was in ieder geval!

11. Xtra-small
    Afbeelding van Cazcada

Carla
    14 berichten
    Lid sinds March 2009

quote:
    xMiss_carolaa schreef op 05 February 2012 @ 15:18:
    Ik ken het probleem, ik heb al teveel opleidingen gehad dat ik zei: ja dat ga ik doen! En uiteindelijk denk ik steeds.. nee kan ik dat wel aan, vind ik dat wel leuk, is de toekomst daarin wel goed genoeg, ik vind dat andere ook zo leuk..
    Gevolg, ik werk nu fulltime,heb een havo diploma, maar volg geen HBO opleiding..
    Mensen gaan ook raar tegen mij aan kijken omdat ik steeds zeg wat anders te gaan doen, en nog steeds geen opleiding volg... Ik wordt er zelf gek van.. Nu wil ik weer wat anders gaan doen dan ik wilde doen, omdat ik denk dat de opleiding die ik dus het laatst wilde doen ook te moeilijk voor mij zal zijn..

Moet ik iets kiezen wat ik leuk vind, of waar in de toekomst juist heel goed is.. Iets wat mij sowieso ligt maar erg moeilijk wordt om te betalen, of iets wat ik mij beter kan veroorloven maar mij niet zo ligt.. Ugh
    Ja daar ben ik dus ook bang voor.. ik wil niet na 4 jaar een opleiding hebben gedaan, en daar spijt van ga krijgen.. dat is echt shit. Want ik wil ook niet steeds wat anders gaan doen. Sowieso moet je iets kiezen wat je leuk vind maar OOK kijken naar de toekomst. En dat is juist zo moeilijk, want of ik daar werk kan vinden met mijn opleiding? Kleine kans! Maar ik vind het wel erg leuk om te doen, en misschien moet ik het gewoon proberen. In je leven moet je nou eenmaal veel proberen en erachter komen wat je leuk vind of niet. Ik vind het ook erg moeilijk, zit er best mee...

Girlscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?