1. Girlscene
  2. Girlscene
  3. School
  4. Hogeschool TIO Utrecht

Dit onderwerp heeft 28 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 05-02-2012 17:41.

Hogeschool TIO Utrecht

1. Small
    Afbeelding van BAANAAAAN

Sofie
    228 berichten
    Lid sinds August 2010

Hoi,
    Ik ben aan het kijken voor opleidingen en ik heb de TIO gevonden in Utrecht. Het lijkt mij een hele leuke school, maar ik ben benieuwd of hij dat ook echt is :). Zijn er mensen die op de TIO zitten? Zo ja, is het een goede/leuke school?
    Ik wil graag de Internationale Business Management opleiding volgen. Iemand van jullie ervaring met deze school/opleiding?
    Ik hoor het graag :)!
    xx

1. Large
    Afbeelding van FallingDown

SomeOneLikeMe
    7,655 berichten
    Lid sinds August 2008

Ik ken niemand die erop zit, maar kom er soms wel eens langs. :)
    Ligt in ieder geval erg dichtbij de stad.

Niet mijn Blog, maar wél erg leuk! http://www.helloleticiaa.blogspot.com/

2. Small
    Afbeelding van BAANAAAAN

Sofie
    228 berichten
    Lid sinds August 2010

Hihi, thanks :).

3. Small
    Afbeelding van Lenehey

L.
    360 berichten
    Lid sinds July 2011

Ik ben een tijdje geleden naar een proefstudeerdag geweest voor de opleiding hotel- en eventmanagement in Utrecht. Het was allemaal wel leuk - wel een tikkeltje ongeorganiseerd - maar ben je echt bereid (of je ouders) om er bijna ¤13.000 per jaar voor neer te leggen? Het zijn leuke opleidingen, maar je kunt ze net zo goed volgen op een school die niet particulier is!

4. Small
    Afbeelding van Naomi91

naomi
    187 berichten
    Lid sinds September 2009

ik ben twee jaar geleden ook op proefstuderen geweest ik was verliefd met de school en de opleiding maar wist toen nog niet dat het een particulieren opleiding was. vond het dus ook echt niet leuk toen ik erachter kwam hoe onbetaalbaar die school eigenlijk is heb nu een zelfde opleiding gevonden op de hogeschool utrecht die net zo leuk is alleen stukke goedkoper

5. Small
    Afbeelding van BAANAAAAN

Sofie
    228 berichten
    Lid sinds August 2010

Mijn ouders zijn inderdaad bereid deze kosten te betalen, ik kijk nu alleen of de school echt goed is :)

6. Medium
    Afbeelding van Monofoob

Elise
    4,572 berichten
    Lid sinds June 2009

Ik word gek van de TIO. Ik heb me ooit eens een keer op een onderwijs ingeschreven voor een folder met meer informatie en nu heb ik al ongeveer 5 uitnodigingen thuisgekregen. Maar dat was je vraag natuurlijk niet.

Ik heb er verder ook geen ervaring mee, dus zie dit maar als een up!

7. Small
    Afbeelding van heyallesgoed

Pauline
    701 berichten
    Lid sinds March 2011

Ik ken iemand die op de TIO in Eindhoven heeft gezeten. Ze deed geloof ik iets met toerisme en zover ik weet was ze er heel positief over!

8. Small
    Afbeelding van BAANAAAAN

Sofie
    228 berichten
    Lid sinds August 2010

quote:
    heyallesgoed schreef op 01 January 2012 @ 20:36:
    Ik ken iemand die op de TIO in Eindhoven heeft gezeten. Ze deed geloof ik iets met toerisme en zover ik weet was ze er heel positief over!
    Oh oke, dat klinkt al wat beter :)

9. Small
    Afbeelding van Lenehey

L.
    360 berichten
    Lid sinds July 2011

Je kunt het beste gewoon naar een meeloopdag, open dag of een proefstudeerdag, dan kun je voor jezelf kijken of het wat is. Je hebt echt geluk dat je ouders dat geldbedrag ervoor over hebben!

10. Small
    Afbeelding van BAANAAAAN

Sofie
    228 berichten
    Lid sinds August 2010

quote:
    Lenehey schreef op 01 January 2012 @ 20:46:
    Je kunt het beste gewoon naar een meeloopdag, open dag of een proefstudeerdag, dan kun je voor jezelf kijken of het wat is. Je hebt echt geluk dat je ouders dat geldbedrag ervoor over hebben!
    Ja ik ga 4 februari, maar ik hoor graag wat ervaring omdat scholen meestal alleen de positieve kanten laten zien, wat vrij logisch is. Ja, klopt, alleen moet de school het wel waard zijn, dus als de hogeschool Utrecht hetzelfde biedt voor minder geld ga ik uiteraard liever naar hogeschool Utrecht, dus ik moet echt kijken in welke opzichten de ene school beter is dan de ander :).

11. Xtra-small
    Afbeelding van Mandy_Tio

Mandy
    2 berichten
    Lid sinds January 2012

Hoi Monofoob, ik lees dat je liever geen post meer van Tio wilt ontvangen. Dit regel ik graag voor je! Als je je voor- en achternaam even achterlaat op dit forum of mailt naar info@tio.nl, dan zorg ik ervoor dat je gegevens verwijderd worden.

Hai BAANAAAAN, leuk dat je 4 februari naar Tio komt. Ik ben benieuwd welke opleiding/school je uiteindelijk kiest. Succes met je studiekeuze!

Groetjes, Mandy Veldhuis, Hogeschool Tio

12. Xtra-small
    Afbeelding van Bloemetjes5

D
    1 berichten
    Lid sinds January 2012

Hai!
    Ik heb Hotel- en Eventmanagement gedaan aan Hogeschool TIO. Het is een leuke, gezellige school. Maar ik vind persoonlijk het geld niet waard.. Ik ben verliefd geworden op de opleiding, heb zelf ook voordat ik begon vaak van dit soort negatieve dingen gelezen, maar wanneer je 'verliefd' bent zie je de negatieve dingen niet meer en zie je alleen wat je wilt zien. Ik heb er op zich veel geleerd, maar wel van alles wat. Het is niet dat je, wanneer je klaar bent, klaar bent om manager van een hotel/restaurant o.i.d. te zijn. Wat ze op TIO wel beweren. Op de opendagen laten ze alleen de leuke dingen zien (bv, scheuren in muren die daags voor de opendag ineens opgeknapt worden terwijl leerlingen wekenlang niet in de buurt van die muren mochten komen). De school zelf is gezellig, ik heb het ook enorm getroffen met mijn klas. Maar als ik het over mocht doen, zou ik er niet voor kiezen. Het is het geld absoluut niet waard.

13. Large
    Afbeelding van MJ555

Maaike
    10,626 berichten
    Lid sinds August 2008

quote:
    Monofoob schreef op 01 January 2012 @ 20:31:
    Ik word gek van de TIO. Ik heb me ooit eens een keer op een onderwijs ingeschreven voor een folder met meer informatie en nu heb ik al ongeveer 5 uitnodigingen thuisgekregen. Maar dat was je vraag natuurlijk niet.

WHAHAHA ik dus ook, al meer dan 6 jaar ofzo :')
    facking irritant, als ik had gewild was ik wel al daar geweest, hoezo wanhopig :P

*And at last I see the light and it\'s like the fog has lifted, And at last I see the light and it\'s like the sky is new. And it\'s warm and real and bright* #IamDisneyandIloveit

14. Small
    Afbeelding van Whatevaah

Eeeeey
    393 berichten
    Lid sinds March 2009

Ik heb ook Tio gedaan
    Je bent lekker snel klaar en het is ook nog eens en leuke school.
    en leuke feestjes :$

15. Xtra-small
    Afbeelding van Roonn8

R
    3 berichten
    Lid sinds January 2012

Hooi!
    Ik zit op Tio Utrecht! Hebben jullie vragen? Ik beantwoord ze ;)

16. Large
    Afbeelding van CatEyes

CatEyes
    6,898 berichten
    Lid sinds December 2007

Een vriendin van mij heeft daar een stewardess opleiding gedaan.
    Ze vondt het zonde van dr geld zei ze.
    En IBM duurt volgens mij 2/3 jaar op die school? En op het MBO 4 jaar.
    Maar je kan op het MBO die opleiding ook versneld doen..Tenminste als je er hard voor werkt en goeie cijfers haalt.
    Of je kan er duizenden euro's voor betalen op TIO :)

De waarheid is alleen hard voor hen die er ongehoorzaam aan zijn.

17. Xtra-small
    Afbeelding van Roonn8

R
    3 berichten
    Lid sinds January 2012

Nou geloof me, er zit veel verschil tussen het ROC en de TIO. Het is natuurlijk wel veel geld, maar ik vind het een hele goede school. Ik doe ook die stewardessen opleiding, wat geen stewardessenopleiding is maar veel breder. SRH steward, receptionist, hostess. De school zelf is er gezellig en alles is heel erg professioneel en persoonlijk!
    Geloof me, je kunt dit niet vergelijken met een ROC of een andere hoge school die niet particulier is.

Er zijn veel financieringsmogelijkheden. Eerst kijken, dan schreeuwen.

18. Xtra-large
    Afbeelding van Heyworth

heyhoihi
    14,679 berichten
    Lid sinds December 2010

quote:
    MJ555 schreef op 28 January 2012 @ 01:26:
    [...]

WHAHAHA ik dus ook, al meer dan 6 jaar ofzo :')
    facking irritant, als ik had gewild was ik wel al daar geweest, hoezo wanhopig :P
    Haha ik ook laughing7.

It does not make you a citizen of the world. It makes you full of shit. TUMBLR

19. Medium
    Afbeelding van StyleFreak

.
    3,215 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Monofoob schreef op 01 January 2012 @ 20:31:

Hahaha, hier precies hetzelfde. Dan krijg ik zo'n felblauw envelopje binnen en denk ik; oh leuk post! Is het gewoon weer die kut TIO, haha! Oh shit ik lees dus net hierboven dat iemand het al 6 jaar ontvangt, hmm..

Cheers to the frickin weekend

20. Medium
    Afbeelding van Dazzeltje

Dazzeltje
    1,226 berichten
    Lid sinds July 2009

Zo, opeens een nieuwkomer die wel heel erg positief over de school is, en daarboven een bericht van iemand van de school zelf. Komt een beetje verdacht over.

21. Large
    Afbeelding van CatEyes

CatEyes
    6,898 berichten
    Lid sinds December 2007

quote:
    Roonn8 schreef op 30 January 2012 @ 10:50:
    Nou geloof me, er zit veel verschil tussen het ROC en de TIO. Het is natuurlijk wel veel geld, maar ik vind het een hele goede school. Ik doe ook die stewardessen opleiding, wat geen stewardessenopleiding is maar veel breder. SRH steward, receptionist, hostess. De school zelf is er gezellig en alles is heel erg professioneel en persoonlijk!
    Geloof me, je kunt dit niet vergelijken met een ROC of een andere hoge school die niet particulier is.

Er zijn veel financieringsmogelijkheden. Eerst kijken, dan schreeuwen.

Ik vergelijk het ook niet hoor :). Ik had het over die opleiding.
    En ik wil zelf ben ook van plan om later stewardess te worden. En om stewardess te worden heb je geen eens een opleiding nodig die zo duur is.
    Een interne opleiding is voldoende+je krijgt meer kansen bij de maatschappij bij wie je die cursus doet.

TIO is een toeristische school.Natuurlijk ziet dat er professioneel uit.
    Het lespakket is precies hetzelfde als die van het ROC. Het enige verschil is dat ze niet met uniform rond lopen :).

22. Large
    Afbeelding van CatEyes

CatEyes
    6,898 berichten
    Lid sinds December 2007

quote:
    Mandy_Tio schreef op 18 January 2012 @ 12:49:
    Hoi Monofoob, ik lees dat je liever geen post meer van Tio wilt ontvangen. Dit regel ik graag voor je! Als je je voor- en achternaam even achterlaat op dit forum of mailt naar info@tio.nl, dan zorg ik ervoor dat je gegevens verwijderd worden.

Hai BAANAAAAN, leuk dat je 4 februari naar Tio komt. Ik ben benieuwd welke opleiding/school je uiteindelijk kiest. Succes met je studiekeuze!

Groetjes, Mandy Veldhuis, Hogeschool Tio
    Serieus... WTF?

23. Xtra-small
    Afbeelding van Roonn8

R
    3 berichten
    Lid sinds January 2012

quote:
    Dazzeltje schreef op 30 January 2012 @ 11:57:
    Zo, opeens een nieuwkomer die wel heel erg positief over de school is, en daarboven een bericht van iemand van de school zelf. Komt een beetje verdacht over.
    Sure, geloof je het zelf? Allemaal goed bedoeld hoor, ik deel m'n ervaring. Just sayin'.

24. Medium
    Afbeelding van shopaholicaa27

Lisa
    3,213 berichten
    Lid sinds July 2009

Mijn zus zit op Tio, wel in een andere plaats en doet toerisme. Zij vindt het onderwijs daar niet echt super.

Don\\\\\\\'t tell me the sky\\\\\\\'s the limit when there\\\\\\\'re footprints on the moon.

Girlscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?