1. Girlscene
  2. Girlscene
  3. School
  4. Hoe lang leer jij voor toetsen?

Dit onderwerp heeft 54 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 10-02-2012 20:19.

Hoe lang leer jij voor toetsen?

1. Small
    Afbeelding van CLovesFashion

Charlotte
    528 berichten
    Lid sinds August 2009

Ik leer vaak ook van te voren en dan een héle dag lang, maar meestal heb ik dan school en dan leer ik meteen als ik van school kom tot ik naar bed ga en dat dan 2 dagen achter elkaar of als dat niet lukt qua drukte enz dan meld k me dag van te voren ziek om dat te leren.

en vaak leer ik op zondag een van de pws die ik die week heb (de meeste , moeilijkste) voor en dan leer ik van 11,00 sochtends tot een uur of 20.00/21.00 savonds.

als ik eenmaal leer kan ik niet meer stoppen (A)

"Today I suddenly experienced an absurd but quite valid sensation. I realized, in an intimate lightning flash, that I am no one. No one, absolutely no one." Fernando Pessoa

2. Medium
    Afbeelding van bluelion

Blue
    4,415 berichten
    Lid sinds May 2010

Ja ik kan dan dus ook niet meer stoppen haha.

[url=http://forum.girlscene.nl/forum.php/Media_film_muziek/Het_officile_Pottermore_topic/list_messages/205262]

3. Medium
    Afbeelding van letsgetgone

Malou
    1,293 berichten
    Lid sinds January 2012

Ik leer één dag van te voren. Gewoon omdat ik de dagen ervoor te lui ben om te beginnen en ik altijd tegen mezelf zeg : ' oh ik heb nog alle tijd, tis dan en dan pas!'.

4. Large
    Afbeelding van zquippi

N.
    8,549 berichten
    Lid sinds October 2008

Toen ik in de 1/2/3e klas zat amper.. een uurtje/2 uurtjes, maar nu ik in de 5e zit.. zijn het toch echt wel een paar uur. Maar ik heb echt een oerslecht kort geheugen gekregen dit jaar duuus nu leer ik over een aantal dagen en dan best kort :') zo onthoud ik het wel.

5. Small
    Afbeelding van xAvalona

Lily
    156 berichten
    Lid sinds September 2011

In de 1e tm 4e klas amper, dat kon ik me toen nog vervoorloven.. Persoonlijk vond ik de overgang van 3V naar 4V totaal niet zwaar, want in 4V waren we voornamelijk nog op 5H eindexamenniveau bezig.
    In 5V zijn we op VWO eindexamenniveau begonnen te oefenen en dit heb ik vanaf het begin van het jaar serieus aangepakt. Ik leer maximaal twee uur per dag en hoewel ik vorig jaar voornamelijk zesjes en zevens stond sta ik nu slechts één 6 en voor de rest hoger. De reacties die je dan krijgt zijn het leukste. :')

6. Small
    Afbeelding van Philyra

Ireen
    517 berichten
    Lid sinds March 2008

Zat ik nog maar op de middelbare school.
    Daar begon ik altijd 1 dag/avond van te voren met leren, behalve bij m'n examen (VWO), toen begon ik bij een paar vakken 'al' een paar dagen van te voren.

Op de universiteit is alles anders. Nu leer ik gemiddeld 3 dagen (per dag nog-stop 8-10 uur) voor 1 tentamen. En dat is eigenlijk nog niet genoeg. Zucht.

7. Large
    Afbeelding van ElKebaba

HENK
    6,089 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Philyra schreef op 06 February 2012 @ 19:47:
    Zat ik nog maar op de middelbare school.
    Daar begon ik altijd 1 dag/avond van te voren met leren, behalve bij m'n examen (VWO), toen begon ik bij een paar vakken 'al' een paar dagen van te voren.

Op de universiteit is alles anders. Nu leer ik gemiddeld 3 dagen (per dag ongeveer 8-10 uur) voor 1 tentamen. En dat is eigenlijk nog niet genoeg. Zucht.
    ik ken het gevoel :') maargoed, op de middelbare school had ik per week ook 3x zoveel les en het was totaaaaal niet interessant.. dus ik vind dit toch maar fijner.

And imma make you beg cause you look pretty when you beggin\'

8. Large
    Afbeelding van 21Guns

-
    9,959 berichten
    Lid sinds December 2010

Toen ik nog op de middelbaar zat begon ik een dag van te voren met leren. Meestal zo'n 10 minuten en daarna had ik er geen zin meer in. Maar de meeste tijd leerde ik helemaal niet, sleeeecht. :')
    Met het examen leerde ik wel goed. Ik begon toen een paar dagen van te voren.

Speak the truth, even if your voice shakes.

9. Large
    Afbeelding van vanwyngarden

Esther
    7,939 berichten
    Lid sinds October 2009

Weken van tevoren nu ik examens heb...

http://estherr2407.blogspot.com

10. Medium
    Afbeelding van Tubthumper

Monique
    3,244 berichten
    Lid sinds February 2008

Ik vind het echt verrassend. Volgens mij zegt iedereen altijd dattie een samenvatting wilt gaan maken en een week van te voren beginnen, telkens een paar hoofdstukken.. Maar ik dacht altijd dat bijna niemand het deed..

Ontopic, aan mij heb je niet veel de 3e is te lang geleden, geen idee meer hoe ik toen leerde.

11. Medium
    Afbeelding van lalalaland

Sanne
    1,188 berichten
    Lid sinds May 2011

Bij geschiedenis en natuurkunde begin ik meestal de zondag vantevoren. Omdat dat de vakken zijn waar ik wel moeite mee heb om het te begrijpen. Voor de rest van de vakken leer ik 1 dag vantevoren en bij repetities lukt het bij somige vakken al binnen een half uurjte terwijl ik voor andere toch wel 2 a 3 uur bezig kan zijn.

-Xxx-

12. Small
    Afbeelding van Deliphine

Mandy
    777 berichten
    Lid sinds August 2011

Voor m'n tentamens begin ik wel een week van te voren met leren alleen dan leer ik elke dag een klein beetje van verschillende vakken en de dag van te voren alleen nog maar voor het vak wat ik de volgende dag heb.
    Toen ik nog geen tentamens had leerde ik altijd een dag van te voren, ik heb volgensmij nog nooit voor een vak, op so woordjes na, langer dan een dag van te voren geleerd en ik haalde altijd wel een voldoende (6,7,8). Ik denk trouwens wel dat m'n cijfers veel hoger konden zijn als ik wél van te voren ging leren.

13. Large
    Afbeelding van levine

space bound
    10,018 berichten
    Lid sinds September 2008

Toen ik in mavo zat,deed ik in de lessen nooit wat, maakte ik nooit mijn huiswerk, maar als ik een toets opkreeg, begon ik met 1 dag van te voren met alles maken en dan wist ik alles. Vervolgens kreeg ik dan 7's en 8'en.

Nu ik in havo zit, en het toch iets heel anders is dan mavo, moet ik minimaal 1 week van te voren beginnen anders kom ik in tijdnood. Voor engels en nederlands leer ik max. een half uur, maar voor vakken als bio, wiskunde en ak kan ik letterlijk 40 uur aan besteden

le operation bart 141010. i just want someone elses holiday

14. Large
    Afbeelding van THISISTHELIFE

zo zo
    8,396 berichten
    Lid sinds May 2009

ik zat ooit op vwo, ik kwam altijd in tijdnood, het ging slecht.
    Toen ging ik naar havo, deed bijna noooit wat en haalde echt goeie punten.
    En nu ik op de HBO zit, gaat het redelijk/mwah. Ik begin altijd week van te voren, maar ik raak ook heel veel afgeleid, dus in totaal voor 1 toets leer ik denk ik 3 dagen.
    meestal haal ik dan net voldoendes :P

pls

15. Large
    Afbeelding van WernerDeWalvis

Linda
    9,335 berichten
    Lid sinds October 2011

Op de dag van het proefwerk hoogstens 40 minuten.

Eerst HateMorning

16. Xtra-small
    Afbeelding van Blobvis_

Daniëlle
    88 berichten
    Lid sinds December 2011

^ Waat? En hoe zijn je cijfers?

Ik leer meestal de dag van tevoren, behalve bij SE's of andere grote proefwerken :]
    Ik doe VWO, klas 4, redelijk goede cijfers ;]

17. Medium
    Afbeelding van averyyy

Avery
    2,433 berichten
    Lid sinds September 2010

^

Sommige mensen hoeven nou eenmaal niet veel voor dat soort dingen te leren. Mijn neef deed vwo examens en begon op de ochtend van het examen pas met leren :')

... hij is ook nog geslaagd xd

Je bent mooi.

18. Xtra-small
    Afbeelding van BLABLAxXx

Steph
    12 berichten
    Lid sinds November 2011

Nooit echt lang
    Alleen als ik examens heb, dan wel
    Meestal leer k een kwartiertje
    Examens is meestal een uur

19. Large
    Afbeelding van levine

space bound
    10,018 berichten
    Lid sinds September 2008

quote:
    averyyy schreef op 08 February 2012 @ 20:40:
    ^

Sommige mensen hoeven nou eenmaal niet veel voor dat soort dingen te leren. Mijn neef deed vwo examens en begon op de ochtend van het examen pas met leren :')

... hij is ook nog geslaagd xd

20. Large
    Afbeelding van levine

space bound
    10,018 berichten
    Lid sinds September 2008

Oops. Ik wilde even zeggen dat ik je neef heel hard wil slaan. :')

21. Medium
    Afbeelding van aether

Anna
    3,015 berichten
    Lid sinds January 2011

Tsja, dat verschilt per toets. Ik begin altijd op de dag voor de toets, behalve soms als de toets op maandag is. Ik heb gewoonweg geen tijd om eerder te beginnen, vandaar. Hoe lang is gewoon: Ik begin als ik kan beginnen, dus meestal een (half)uurtje nadat ik thuis ben uit school, en dan leer ik zo lang mogelijk. Gister en eergister was dat van 4/5 tot kwart voor 12 (met een halfuurtje etenspauze en nog een halfuurtje pauze tussendoor), maar normaal wel iets korter XD.

ik was anna+k.mijn blog: annatural.blogspot.com

22. Medium
    Afbeelding van xAnneliekexx

Annelieke
    2,408 berichten
    Lid sinds August 2010

verschilt ook per vak maar gemiddeld begin ik 2 tot 4 dagen vantevoren.

forever together, never apart. maybe in distance, but never by heart.

23. Small
    Afbeelding van komkommerkwark

-
    955 berichten
    Lid sinds August 2010

meestal begin ik 2 dagen van tevoren met leren. Met grote moeilijke toetsen 3 dagen en met makkelijke toetsen de dag van tevoren

een goede buur is het halve proefwerk

24. Medium
    Afbeelding van Withyourlove

B irthe
    2,935 berichten
    Lid sinds August 2011

Niet.

~ All the time we spent together makes it hard to get you outta my system.

25. Xtra-large
    Afbeelding van Sleepingbeautyx

Floortje
    17,958 berichten
    Lid sinds March 2009

1 dag van te voren en dan 2 uurtjes ofzo (aangezien ik meestal 2 toetsen op 1 dag heb). Dus dan doe ik voor het eten de ene toets en na het eten de andere.
    niet echt een aanrader want ik haal echt hopeloze cijfers (al heb ik ze nu wel opgehaald met iets meer leren) :')

Girlscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?