Dit onderwerp heeft 54 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 10-02-2012 20:19.
Hoe lang leer jij voor toetsen?
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 14:58Hoi,
ik vroeg me af hoelang jullie leren voor proefwerken? (en so's)
Ik heb dinsdag namelijk een proefwerk geschiedenis, meestal leer ik dan gewoon de dag van tevoren van 16:00 tot 21:00 non stop(op het diner na) omdat ik het altijd uitstel :''). Maar ik vroeg me af hoe jullie geschiedenis leren, en hoelang(ik zit in de derde, dus de onderbouw))[url=http://forum.girlscene.nl/forum.php/Media_film_muziek/Het_officile_Pottermore_topic/list_messages/205262]
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 15:02Sowieso niet uitstellen, dat helpt niet. Als eerst maak ik een samenvatting, omdat wij echt een onleesbaar boek hebben voor geschiedenis. Daarna maak ik een jaartallenlijst. En dan is het gewoon vaak lezen. Ik neem dan bijvoorbeeld een paragraaf, en lees die een stuk of tien keer door. Heel saai om telkens hetzelfde stukje te lezen, maar daardoor leer ik het wel goed. Zo werk ik dan de hele samenvatting af. Als laatst stamp ik de jaartallenlijst in mijn hoofd. Oja, probeer ook uit te vinden wat een docent vraagt bij toetsen. Vorig jaar had ik een docent waar je alles gewoon letterlijk uit het boek moest citeren, dit jaar is het een docent die wil dat we verbanden, oorzaken en gevolgen etc. zien.http://frogsandcatsarecute.tumblr.com/
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 15:11niet uitstellen, dat helpt niet. (: sowieso een goede samenvatting maken, dan lees je de tekst al grondig door en begrijp je het véél beter. als je ook jaartallen uit je hoofd moet kennen is het slim om deze allemaal in de juiste volgorde op te schrijven met de gebeurtenis erachter. en dan gewoon herhalen, herhalen, herhalen.. denk ik. succes!
wild hearts cannot be broken - Geplaatst op zondag 05 februari 2012 15:14Oke, ja ik haal op deze manier altijd een 7. ALTIJD :''')[url=http://forum.girlscene.nl/forum.php/Media_film_muziek/Het_officile_Pottermore_topic/list_messages/205262]
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 16:52Geschiedenis lees ik altijd eerst een keer volledig en geconcentreerd door. Ons boek is verdeeld in heeeel veel kleine stukjes tekst. Dan probeer ik eerst in mezelf of hardop te bedenken per klein stukje wat ik er nog van weet. Vervolgens lees ik het stukje nog een keer en vat ik het weer voor mezelf samen. Dit werkt bij mij echt heel erg goed om alsmaar hardop te herhalen en te vertellen
En ik leer dan 1 middag en avond van te voren. Als het echt veel stof is begin ik 3 dagen van te voren. en dan iedere keer een paar uurtjesSophieee_ wijzigde dit bericht op 05-02-2012 19:45 met 15% - Geplaatst op zondag 05 februari 2012 16:55Een avond van te voren... door het even na te lezen... Ik heb echt de meest rampzalige leermethode ooit. :')VS Tumblr || We should embrace what we've been given and not always want something more. - Miranda Kerr
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 16:56Moeilijke vakken waar ik echt aan moet trekken één week van te voren, derest kijk ik twee dagen van te voren even door
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 17:00Het beste is denk ik een week van te voren doorlezen, de volgende dag nog een x doorlezen en daarna in stukken delen, dan bedoel ik dus leren. Success! (:Verkooop topic!
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 17:02Gs stel ik ook altijd uit :').
Ik ga altijd alles hardop herhalen. Dan onthoud ik alles veel beter.
En soms laat ik het door mn moeder overhoren. - Geplaatst op zondag 05 februari 2012 17:03En ik leer voor gs meestal zo'n 4 uur. Dus gewoon de middag en avond van te voren. (wat nog goed is voor mijn rampzalige leermethode (':)
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 17:56Vanaf 3 dagen van te voren begin ik het een beetje door te nemen en 1 dag van te voren ga ik een half uur/uur goed leren. Op deze manier haal ik gewoon hoge cijfers. Ik hoef nooit zo lang te leren gelukkig.
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 18:39In de derde leerde ik voor geschiedenis meestal niet, haha. Vond het echt een kutvak en stond er uiteindelijk een 5 voor. Maar ALS ik een goed cijfer wilde halen, dan leerde ik 2-3 daagjes van tevoren en dat was dan 3-4 uurtjes totaal en dan haalde ik nog een 6...when life gives you a hundred reasons to cry, show life you have a thousand reasonds to smile!
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 18:40Ligt er aan per vak. Voor sommige dingen hoef ik niet te leren en haal ik nog een 7. Het beste is om het dagelijks te herhalen, dan onthoud je het beter.
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 19:50Ik leer op de dag dat ik de toets heb. In de pauzes, tijdens andere lessen en soms ook nog in de ochtend. Ik leer nooit een dag/week of zo van tevoren. Ben ik veels te lui voor :') Behalve met Frans en wiskunde. Dan neem ik alles gewoon een dag van tevoren door, want anders haal ik een onvoldoende.
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 20:14Ligt eraan. Engels een kwartier en haal een 10, maar Geschiedenis Aardrijkskunde & Economie toch weel 1 uur, Nederlands & Frans nog wat langer. Paar uur misschien wel."Leven" is meervoud van "Lef"
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 20:17Ligt ook aan je niveau denk ik.
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 20:20Ik leer nietSay what you need to say.
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 20:38Ligt eraan per vak, idd.
Ongeveer:
Voor Frans: iets van 2 uur voor de woordjes.
Voor Engels is dat 1 uur ofzo.
Voor Nederlands: verschilt.
Voor Bio + Economie: ongeveer 3 uur per vak?
Voor Scheikunde: halfuurtje.
Voor Natuurkunde: ook iets van 2 uur.
Voor wiskunde: een kwartier.~ - Geplaatst op zondag 05 februari 2012 20:38Uurtje, behalve als het van die ellendige woordenlijsten zijn.Ra Ra Rasputin, lover of the Russian queen, they put some poison into his wine. Ra Ra Rasputin, Russia's greatest love machine, he drank it all and he said "I feel fine"
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 20:46quote:Showstoppers schreef op 05 February 2012 @ 16:55:
Een avond van te voren... door het even na te lezen... Ik heb echt de meest rampzalige leermethode ooit. :') - Geplaatst op zondag 05 februari 2012 22:54In de onderbouw leerde ik haast niets, hooguit 2 uur. Nu, in de bovenbouw, voor geschiedenis altijd wel minstens 5 uur. maar dan ook dat je in de periode steeds je huiswerk maakt en samenvattingen maakt en dingen arceert enzo..
En alsnog haal ik nooit hoger dan een 6.9 xd. maar ik ben dr tevreden mee!Je bent mooi. - Geplaatst op zondag 05 februari 2012 23:04Bij mij is het echt heel verschillend! ik zit nu in de vierde klas van het vwo dus heb de meeste vakken war ik goed in ben en dus hoef ik minder lang te leren. Zo hoef ik voor talen maar half uurtje te leren, maar jij hent t over geschiedenis. Daar moet ik wel echt lang voor leren, hoelang ligt aan de hoeveelheid stof. Eerst haalde ik altijd onvoldoendes voor geschiedenis, maar ik heb nu een methode en sindsdien ik zo leer heb ik nog geen onvoldoende geleerd
Ik lees namelijk eerst een paragraaf drie keer door voor ik naar de volgende ga, dan die drie keer enz. En aan het einde lees ik alles nog 1 keer door.
Voor mij werkt dit echt goed, want normaal lees je een paragraaf ff gauw door dan de volgende en nu lees je grondig doordat je de tekst herhaaldelijk leest. - Geplaatst op zondag 05 februari 2012 23:07
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 23:20Niet.
En daar ben ik absoluut niet trots op, ik haat het echt van mezelf.
Ik haal wel nagenoeg altijd voldoendes maar toch is het gewoon kut. (zit in het eerste jaar HBO trouwens)A love like that was a serious illness, an illness from which you never entirely recover. - Geplaatst op zondag 05 februari 2012 23:26tja... soms denk ik echt 'fuck it' en dan ben ik gewoon in zo'n staat waarin ik helemaal niets doe. en soms ga ik echt flink aan de slag met leren omdat het belangrijk is... over het algemeen leer ik ongeveer een uurtje voor een toets.To live without risk is to risk not living at all.