Dit onderwerp heeft 9 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 06-02-2012 22:09.
Engels op Universiteit/HBO
- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 21:31Hoihoi,
volgendjaar ga ik studeren, maar het grote probleem is dat ik nog niet weet waar. De keuze ligt eerst nog tussen het HBO en Universiteit, een belangrijke factor is het gebruik van de engelse boeken. Ik ben echt slecht in engels en verwacht dat ik heel erg veel moeite ga krijgen met het doorworstelen van de hele dikke boeken, mocht ik universiteit kiezen.
Hoe ervaren jullie dit? HBO/Uni? welke opleiding doen jullie (en waar, niet dat dat uitmaakt, maar gewoon interesse) en hebben jullie moeite met het engels in de boeken?
- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 21:34Mijn boeken zijn grotendeels in het Zweeds en Deens; maar ik van vriendinnen die ook een universitaire studie doen die Engelse boeken hebben (waarvan er eentje ook altijd erg veel moeite had met Engels) dat het heel snel went en dat het steeds beter gaat.
En die "dikke boeken" vallen op de universiteit wel mee hoor. Vaak hoef je er maar een paar hoofdstukken uit te behandelen.Auch ist das vielleicht nicht eigentlich Liebe, wenn ich sage, dass Du mir das Liebste bist; Liebe ist, dass Du mir das Messer bist, mit dem ich in mir wuhle. - Franz Kafka - Geplaatst op maandag 06 februari 2012 21:38Ik studeer rechten aan de uva. Nu zit ik in het 2e semester van het eerste jaar, en voor het eerst krijg ik een boekje (ong 150 blz) dat in het Engels is geschreven, verder tot nu toe niks. Op de uni krijg je sowieso wel Engelse boeken, maar je went daar vanzelf aan. Ik zou me daar niet door laten tegenhouden.Put on your dancing shoes, you sexy little swine!
- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 21:40De stof die je moet lezen verschilt per studie ook wel. Rechten staat er om bekend dat het een ''leesstudie'' is, ik word knettergek van alles wat ik moet lezen, maar dit verschilt heel erg per studie. Een vriendin van mij leest 1/3 van wat ik moet lezen voor haar studie.Put on your dancing shoes, you sexy little swine!
- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 21:41Op het HBO krijg je ook wel eens Engelse of Duitse literatuur aangeboden.
Op een universiteit is er wel meer Engels omdat dit meer wetenschappelijk georiënteerd is, en wetenschap is nu eenmaal gedocumenteerd in het Engels.
Laat je er niet door weerhouden, als jij een opleiding op de uni wilt moet je die niet gaan laten varen omdat je bang bent voor dikke Engelstalige boeken.
Als je je inzet lukt het heus wel!Le temps detruit tout - Geplaatst op maandag 06 februari 2012 21:41Ik heb 1 boek van 525 pagina's dat in het Engels is geschreven. Mijn docent heeft deze elk college gewoon in het Nederlands behandeld en hem samengevat. Is prima te doen hoor.
- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 21:56Ik studeer Psychologie, aan de universiteit. Alle boeken zijn in het Engels en ik denk dat ik per vak zo'n 700 bladzijden moet lezen. In totaal heb je 10 vakken in een jaar (tenminste, in het eerste jaar) dus reken maar uit..
Maar ik vind het écht te doen. Engels is nooit mijn sterkste kant geweest, maar binnen twee weken was ik eraan gewend. Ik lees het natuurlijk niet zo snel als een vergelijkbaar Nederlands boek, maar het valt me allemaal reuze mee.Vivere, leef. One life to live, nothing to loose. - Geplaatst op maandag 06 februari 2012 22:01Ik doe een Engelstalige opleiding dus al mijn boeken zijn in het engels. Op zich is het geen probleem maar het drong wel allemaal wat later tot me door omdat ik het natuurlijk gewend was om alles in het Nederlands te leren. Dus het kan misschien zijn dat je er wat extra tijd in moet steken.It does not make you a citizen of the world. It makes you full of shit. TUMBLR
- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 22:03Wat voor richting wil je op? Denk dat dat veel verschil maakt namelijk.
Ik studeer zelf Bedrijfseconomie aan de universiteit, en praktisch al mijn boeken zijn inderdaad Engels én dik. :p Maar ook ik vind het echt goed te doen, het went zó snel dat alles Engels is en als je het netjes bijhoudt is het ook qua hoeveelheid prima te doen! Ik denk niet dat dat een reden moet zijn om tussen hbo en universiteit te kiezen (: - Geplaatst op maandag 06 februari 2012 22:09Ik doe Psychobiologie aan de UVA en ik heb alleen maar dikke Engelse pillen =P. Colleges worden over het algemeen wel in het Nederlands gegeven (zou zeggen zo'n 80% a 90%) dus als je daar goed aantekeningen maakt, kom je al een heel eind. Voor de rest heb ik geen moeite met Engels dus dat scheelt natuurlijk een hele hoop. Maar als je er wel moeite mee hebt is wel een super goede oefening. Je moet de stof namelijk wel doornemen en als je dat steeds vaker doet dan word het ook steeds makkelijker. Dus ik zou een opleiding niet afwijzen op het Engels. Het is nu eenmaal een taal die bijna overal gebruikt word en ook voor degene die moeite hebben met Engels word het steeds makkelijker. Maar het zal in het begin wel wennen zijn (maar dat is voor iedereen hoor =3).