1. Girlscene
  2. Girlscene
  3. School
  4. Amfi 2012

Dit onderwerp heeft 271 reacties, en bestaat uit 11 pagina's. U bent momenteel op pagina 4 van 11.
De laatste reactie is geplaatst op 14-05-2012 19:37.

Amfi 2012

1. Small
    Afbeelding van Supslutt

Noa
    252 berichten
    Lid sinds January 2011

Jaaa ik was gisteren ook op de open dag! Ik wist al dat ik het wilde maar ben nu zo ongeveer nog 32897634x enthousiaster geworden haha!

2. Xtra-small
    Afbeelding van flora1992

Floor
    5 berichten
    Lid sinds January 2012

Heb me gister ingeschreven voor het AMFI, was zaterdag ook naar de open dag en ben daardoor nog enthousiaster geworden dan dat ik al wat. AMFI ROCKS!!!

Vraagje, ik ben een paar keer naar het AIFW geweest, denken jullie dat ik mijn toegangskaarten kan meenemen naar het gesprekje?

3. Xtra-small
    Afbeelding van snoesaapje

Laura
    21 berichten
    Lid sinds November 2011

Jaaa ik ook! Ik liep daar rond met mijn moeder en ik had elke keer kriebels, zoooooveel zin om daar over een half jaar zelf rond te lopen! (Ga ik natuurlijk van uit, ahahha ;) )

@ Flora1992
    Kun je altijd meenemen! Is een leuke ervaring waarover je kunt vertellen toch? :D

4. Xtra-small
    Afbeelding van flora1992

Floor
    5 berichten
    Lid sinds January 2012

Hahahaa jaaaaaa ik hoop zo dat ik er ook kan rondlopen!
    Klopt kan er zeker over vertellen haha, love it!

Wat ga jij allemaal meenemen? En welke richting ga je doen? :)

5. Xtra-small

Laura
    21 berichten
    Lid sinds November 2011

Meenemen naar het gesprek bedoel je?
    Ik heb me nog niet aangemeld, ga dat binnenkort doen! Ik wil dan Fashion&Design doen, heb daar nog niet zoveel meiden hier over gehoord.. :o
    En jij?

Wat was 't voordeel eigenlijk van zo vroeg aanmelden? Alleen voor jezelf, dat je 't ook vroeg weet? :)

6. Xtra-small
    Afbeelding van flora1992

Floor
    5 berichten
    Lid sinds January 2012

Yes dat bedoel ik :)

Ik twijfelde heel erg tussen Fashion & Branding en Fashion & Design. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om Fashion & Branding te doen omdat ik daar veel mee doe en eigenlijk niet in m'n vrije tijd kledingstukken maak.

Dus ik denk ook dat ik eerder aangenomen wordt met Fashion & Branding dat met design... Maak je zelf vaak kledingstukken? Of iets anders?

Geen idee, volgens mij meer voor jezelf haha. Ik neem aan dat de kans dat je aangenomen wordt even groot is als je je in maart aanmeldt bv want er staat tenslotte toch dat je je tot mei kan inschrijven.

7. Xtra-small
    Afbeelding van flora1992

Floor
    5 berichten
    Lid sinds January 2012

Die vraag: Maak één foto dat jouw persoonlijke visie op fashion communiceert, echt een rot vraag haha. LASTIG!!! Waar moet ik nou een foto van maken? Tips zijn welkom! Ondertussen brainstorm ik verder hihi xxxx

8. Xtra-small

Laura
    21 berichten
    Lid sinds November 2011

Oke, leuk! :D Je moet inderdaad doen wat het beste bij jou past!

Ik maak zelf wel eens kleding, doe dit jaar ook voor de 2e keer mee aan Kunstbende (weet niet of je dat kent? :))
    Vind het wel heel spannend hoor, maar heb er na de opendag weer heel veel vertrouwen in!

Wanneer heb jij nu dat gesprek?
    En heb je ook een opdracht meegekregen om thuis te doen of moet je wat doen op de dag zelf?

Hmm lastige vraag, die hierboven..
    Ik ga ook even voor je nadenken!

Ik moet straks waarschijnlijk een fashiondoll maken.. Is dat zoiets als dit:
    http://www.fashiondollclothes.com/media/E-BMysteryGBO.jpg
    of meer als dit (hondje van Jack&Jones):
    http://i.ebayimg.com/01/!CFTkbmwB2k~$(KGrHqR,!joE1J2Lt!QyBNUrPbLiqQ~~0_35.JPG

Of denk ik heeelemaal verkeerd?! :o

9. Medium
    Afbeelding van Snoeszepoes

Jo-Ann
    1,909 berichten
    Lid sinds December 2008

JEEEEJ ik heb de info omtrent de toelating van IF&M binnnen,aaah nu word het allemaal zo serieuuus

10. Medium

Jo-Ann
    1,909 berichten
    Lid sinds December 2008

quote:
    snoesaapje schreef op 25 January 2012 @ 15:29:

Ik maak zelf wel eens kleding, doe dit jaar ook voor de 2e keer mee aan Kunstbende (weet niet of je dat kent? :))
    Vind het wel heel spannend hoor, maar heb er na de opendag weer heel veel vertrouwen in!

En heb je ook een opdracht meegekregen om thuis te doen of moet je wat doen op de dag zelf?

Ik ken de Kunstbende! wat leuk dat je daar aan hebt meegedaan!
    & ik heb geen idee wat ze bedoelen,die plaatjes lijken me wel logisch ja

11. Small
    Afbeelding van Supslutt

Noa
    252 berichten
    Lid sinds January 2011

quote:
    snoesaapje schreef op 25 January 2012 @ 15:29:

Ik las op andere fora dat mensen het meer interpreteerden als een fashiondoll die je als accessoire kan dragen! Maar je moet natuurlijk doen wat goed voelt voor jou!!

12. Xtra-small
    Afbeelding van flora1992

Floor
    5 berichten
    Lid sinds January 2012

@Snoeszepoes

aaah!! spannend!!
    heb gister mijn vragen opgestuurd, hoe snel kreeg jij reactie daar op?

@snoesaapje

Ik moet nog uitgenodigd worden... hopelijk kan ik in april op gesprek komen! Anders moet je zo lang wachten haha.

Ja ik moest 5 opdrachten maken en een vragenlijst invullen en een motivatiebrief schrijven. Oef dat was even stressen maar gelukkig is het verstuurd. Wilde het percee gister versturen anders duurt het veel te lang!

Hmm lastig! Je onderste link kan ik zien.. maar dat bovenste lijkt wel als een fashiondoll.. misschien een kledingstuk maar dan in het klein? Voor het formaat van een pop ofzo? Maar dat moet je neem ik aan maken op de toelatingsdag? of toch thuis? :)

13. Xtra-small
    Afbeelding van Yessurrr

Yessica
    1 berichten
    Lid sinds January 2012

Hi meiden,

Ik ben helemaal nieuw hier en zou graag even mee praten over dit onderwerp. Ik wil fashion& management gaan doen. Wie wil dat nog meer gaan doen en zijn er al meiden die de toelating hebben gedaan daarvoor? Ik heb in de mode gewerkt als visual merchandiser / etaleur maar verder heb ik geen stukken zelf gemaakt of fotografeer niet etc. Is dat erg? Zoals ik het op forums lees is de toelating best pittig?

14. Small
    Afbeelding van tamarac91

Tamara
    190 berichten
    Lid sinds December 2010

Hi allemaal!

Zelf zit ik in het eerste jaar en doe de richting international Fashion & Branding, grappig om dit te lezen. Als er vragen zijn vind ik het leuk om ze te beantwoorden! :)
    Succes voor degenen die bezig zijn met de motivatiebrief o.i.d.

15. Xtra-small
    Afbeelding van xxff

Fabienne
    29 berichten
    Lid sinds June 2009

quote:
    tamarac91 schreef op 28 January 2012 @ 13:08:
    Hi allemaal!

Zelf zit ik in het eerste jaar en doe de richting international Fashion & Branding, grappig om dit te lezen. Als er vragen zijn vind ik het leuk om ze te beantwoorden! :)
    Succes voor degenen die bezig zijn met de motivatiebrief o.i.d.
    Oh wat leuk! Super. Hoe bevalt het je? Ik weet inmiddels wat voor opdrachten ik in het eerste halfjaar kan verwachten, maar aan wat voor opdrachten moet ik daarna denken?

16. Small
    Afbeelding van tamarac91

Tamara
    190 berichten
    Lid sinds December 2010

quote:
    xxff schreef op 31 January 2012 @ 17:55:
    [...]

Oh wat leuk! Super. Hoe bevalt het je? Ik weet inmiddels wat voor opdrachten ik in het eerste halfjaar kan verwachten, maar aan wat voor opdrachten moet ik daarna denken?

Hi! Mij bevalt het goed. Vandaag heb ik mijn 'Interim Assessment' achter de rug, wat een inhoud dat ik een presentatie moest geven over mijn vooruitgang in het afgelopen semester en wat ik het volgende semester zou willen verbeteren, dit heb ik gehaald! :)
    Zoals veel gezegd wordt is dat AMFI hard werken is, dit is ook zo kan ik je vertellen. Ik heb hier vaak geen problemen mee, omdat het gewoon ontzettend leuk is om te doen. En het leuke van een opleiding kiezen is, is dat je iets kan kiezen wat je zelf leuk vindt.
    Zelf begin ik dus volgende week met het tweede semester, maar ik ga even kijken of ik een uitleg kan vinden van wat je (en mij ;) ) te wachten staat in de tweede helft van het 1e jaar, het tweede semester dus.
    Dit semester gaat onder de naam: Fashion & Concept.
    Dit is uit de studiehandleiding van vorig jaar, die van dit jaar staat nog niet op de website..
    In het eerste semester van de propedeuse heb je kennisgemaakt met een aantal elementaire inzichten en vaardigheden die je als professional werkend in de modebranche nodig hebt: “de modewereld en ik”. Het tweede semester van het propedeusejaar is het begin van je eigen ontwikkeling in de richting van Fashion & Branding.

Het overkoepelende thema van dit semester is “Fashion & Concept”. De grote ideeën achter merken spelen in de mode een belangrijke rol. Het draait om eigenheid, onderscheidend vermogen en herkenbaarheid van kledingcollecties en merken. In dit semester ga je een eigen fashion concept ontwikkelen. Bij deze zoektocht zul je je vragen stellen als: wat vind ik interessante merken, wat heb ik in huis, waar ben ik goed in, wat wil ik. Deze eigenheid is immers de basis voor alles wat je als fashion & brander wilt gaan doen in die wereld van de mode. Ter afsluiting van dit semester ben je dan ook in staat om bij het eind-assessment Propedeuse een antwoord te geven op de kernvragen:
    “Is de modewereld (AMFI) iets voor mij en ben ik iets voor de modewereld (AMFI)?”
    Deze antwoorden zijn bovendien aantoonbaar gemotiveerd.

1.3: Opdracht semester
    Ontwikkel en presenteer een nieuw kledingmerk. Het gaat om een vertaling van een basis kledingstuk naar een nieuw fashion concept en het branden van dit concept door middel van een 3D presentatie.

1.4 Doelstelling semester
    Doel van dit eerste semester is dat je een nieuw merk creatief, simpel en innovatief vorm weet te geven en communiceert. Je leert onderlinge verbanden te leggen tussen alle factoren die een merk positioneren en communiceren naar een markt. Daarbij maak je kennis met de belangrijkste producten/activiteiten en competenties van een fashion & brand manager.

1.5 Onderwijsvormen
    Er wordt gewerkt in workshops (klasverband waarbinnen individueel en in kleine groepen van 5 mensen gewerkt wordt), in Toolshops (ondersteunende theorie en praktijk in klasverband) en in grotere toolshops (ondersteunende toolshops aan twee klassen samen). Parallel aan het hele semester lopen de theoretische backbones ‘fashion’ en ‘business’ die voor alle studenten van de propedeuse zijn. Deze worden gegeven in de vorm van instructiecolleges.
    Er zijn in het semester groepsopdrachten en individuele opdrachten. Alle input (theorie/practica) wordt uiteindelijk getoetst in de producten die je levert.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :)

17. Xtra-small
    Afbeelding van xxff

Fabienne
    29 berichten
    Lid sinds June 2009

Oh super! Heel erg bedankt tamarac91. Daar heb ik zeker wat aan. Ik hoop echt zo dat het wat gaat worden!!

18. Medium

Jo-Ann
    1,909 berichten
    Lid sinds December 2008

quote:
    flora1992 schreef op 26 January 2012 @ 14:18:
    @Snoeszepoes

aaah!! spannend!!
    heb gister mijn vragen opgestuurd, hoe snel kreeg jij reactie daar op?

@snoesaapje

Ik moet nog uitgenodigd worden... hopelijk kan ik in april op gesprek komen! Anders moet je zo lang wachten haha.

Ja ik moest 5 opdrachten maken en een vragenlijst invullen en een motivatiebrief schrijven. Oef dat was even stressen maar gelukkig is het verstuurd. Wilde het percee gister versturen anders duurt het veel te lang!

Hmm lastig! Je onderste link kan ik zien.. maar dat bovenste lijkt wel als een fashiondoll.. misschien een kledingstuk maar dan in het klein? Voor het formaat van een pop ofzo? Maar dat moet je neem ik aan maken op de toelatingsdag? of toch thuis? :)
    Ik had het rond 8 januari opgestuurd en kreeg de 25e mijn info du ong 1,5 week maar!

19. Xtra-small
    Afbeelding van Encanta

Leonie
    1 berichten
    Lid sinds February 2012

Ik ben ook bezig met mijn motivatiebrief en de opdrachten voor Fashion en Management!
    Weet iemand toevallig of je de foto's die je bij de opdrachten er bij moet voegen of dat ook gewoon afbeeldingen van internet mogen zijn die je inspireren of dat het 'echte' foto's moeten zijn die je zelf of iemand anders heeft gemaakt?

En nog een vraagje: wie weet wanneer de introweek is voor 2012? ik weet dat hij ergens in augustus is maar weet niet meer precies wanneer! Kan ik er alvast rekening mee houden met me vakantie :)

20. Small
    Afbeelding van lindseyxx

lindsey
    993 berichten
    Lid sinds May 2011

Hoi ! Ik volg dit topic al een tijdje en het lijkt me ook een erg leuke school. Ik wil ook wat met mode doen en dan de kant van fashion en management op, dus niet met ontwerpen enz. Wat voor niveau heb je sws nodig voor het amfi ? ik zit nu op vmbo-4 maar ik kan hierna misschien nog een jaartje havo doen als je dat nodig hebt. Kun je na de middelbare meteen na amfi of moet je eerst een andere vooropleiding ervoor doen ?

http://agirlwholovesbeauty.blogspot.com/

21. Small
    Afbeelding van tamarac91

Tamara
    190 berichten
    Lid sinds December 2010

quote:
    lindseyxx schreef op 11 February 2012 @ 11:05:
    Hoi ! Ik volg dit topic al een tijdje en het lijkt me ook een erg leuke school. Ik wil ook wat met mode doen en dan de kant van fashion en management op, dus niet met ontwerpen enz. Wat voor niveau heb je sws nodig voor het amfi ? ik zit nu op vmbo-4 maar ik kan hierna misschien nog een jaartje havo doen als je dat nodig hebt. Kun je na de middelbare meteen na amfi of moet je eerst een andere vooropleiding ervoor doen ?
    Neem eens een kijkje op de uitleg op de website van de Hogeschool van Amsterdam: http://www.voltijd.hva.nl/fashion/
    hier staan de toelatingseisen:
    http://www.voltijd.hva.nl/fashion/toelating.htm
    en je moet minimaal Havo hebben om op de AMFI te komen, het is immers HBO niveau.

22. Small
    Afbeelding van lindseyxx

lindsey
    993 berichten
    Lid sinds May 2011

ja ik heb het gevonden ! :) dankjewel !

http://agirlwholovesbeauty.blogspot.com/

23. Xtra-small
    Afbeelding van MartG

Marije
    32 berichten
    Lid sinds February 2012

Hey, wat spannend allemaal die toelatingsexamens. Ik ben ook aan het kijken maar weet nog niet welke opleiding mij het leukst lijkt F&D, F&M, F&B dus ga nog maar een keer naar de opendag. Laat weten hoe de gesprekken gingen! :)

24. Medium

Jo-Ann
    1,909 berichten
    Lid sinds December 2008

Weet iemand trouwens of ze bij fashion& management een beamer of iets in die richting hebben?

25. Xtra-small
    Afbeelding van Megaan

Megan
    9 berichten
    Lid sinds October 2008

ik heb 27 feb m'n intake! wie nog meer?

Girlscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?