Dit onderwerp heeft 1048 reacties, en bestaat uit 42 pagina's. U bent momenteel op pagina 36 van 42.
De laatste reactie is geplaatst op 21-05-2012 18:05.
Algemeen OV kaart & Stufi topic!
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 11:57
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 17:26Ik heb al gegoogled etc. maar ik kom er niet echt wijs uit. De basisbeurs weet ik, maar wat bedoelen ze met aanvullendebeurs? Want voor het aanmelden voor je stufi kon je kiezen uit: basisbeurs, basisbeurs + aanvullende beurs, basisbeurs + aanvullendebeurs + lening, etc.
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 17:30^Aanvullend krijg je als je het aanvraagt en je ouders niet veel verdienen... (Ik krijg t, het is 200 euro extra bij mij, het kan dat het bij andere anders is..) Maar aanvullend moet je terug betalen volgens mij...Your life is made by yourself!
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 17:52De basisbeurs is wat iedereen standaard krijgt, en als je ouders weinig verdienen kan je daar bovenop nog een aanvullende beurs krijgen. Volgens mij hoef je die ook niet terug te betalen, alleen als je zelf wel veel gaat verdienen, maar dat weet ik ook niet precies! En lening spreekt voor zich neem ik aan, dat kan je er ook nog bij nemen als je wil :p
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 17:54Oh oke, ik dacht namelijk dat aanvullend ook als een gift wordt omgezet als je je diploma binnen de bepaalde tijd behaald? Nouja, snap er allemaal niet zo veel van... Ik kan er namelijk ook niet zo heel veel informatie over vinden. Misschien dat ik anders toch voor meer informatie moet gaan mailen anders. Toch allebei bedankt (:
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 22:37De aanvullende beurs, wordt net als de basisbeurs een gift als je een opleiding (HBO of universiteit) binnen 10 jaar afmaakt. Dat is wat ik ervan weet. Maar je hebt dus alleen recht op een aanvullende beurs als je ouders minder dan een bepaald bedrag per jaar verdienen.
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 22:38
Volgens mij kun je dan gewoon invullen dat je Geneeskunde gaat doen. Als je uitgeloot wordt kun je dat altijd nog aanpassen.quote:lovelifexoxo schreef op 25 January 2012 @ 20:55:
Hee!
Ik heb een vraag, ik ben nu al bezig met het aanvragen van mijn studiefinanciering, gewoon omdat het kan (denk ik tenminste). Ik heb me namelijk ook net ingeschreven voor Geneeskunde, maar, ik weet nog niet zeker of ik daarvoor aangenomen wordt. Nou is mijn probleem: Bij DUO vragen ze voor de aanvraag van je studiefinanciering, welke opleiding je gaat doen, maar ik weet dat dus nog niet zeker, wat moet ik nou doen??
Kus - Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 22:43ik heb heel veel gezeik gehad met dat hele ov!
ben 2 augustus 18 geworden. en bleef maar wachten op mijn ov! in oktober had ik nog steeds niks binnen! toen ging ik langzaam eens bellen. ineens kreeg ik mail dat mijn studentenreisproducht opgehaald was. dus ik weer belle.. en de mevrouw verteld dat ik het niet eens gekoppeld had! (dat ging blijkbaar niet door alle problemen)
die mevrouw van ov wist me te vertellen dat ik dit zeker wel gedaan had.
ik heb echt duizende kopieën moeten opsturen! en uiteindelijk was er een grote fout gemaakt bij het ov bedrijf.. er is dus een student in nederland die op mijn reisproduct reist! (er was een fout gemaakt met een nummer op het ov bedrijf)
ik zo,, oh dat is dan mooi, en wat als die student stopt met de opleiding!
antwoord; ja mevrouw dan heeft u een heel groot probleem!
ik zo: ja dat snap ik! want dan kan ik voor die schuld kosten uitkomen ja! dus zorg maar dat jullie het even regelen!
toen werd het een spoedbehandeling! en uiteindelijk eind december kreeg ik dan mijn ov waar ik recht op had... nou geloof of het niet.. maar na 1.5 week kon ik niet meer inchecken en uitchecken! mijn kaart was niet leesbaar en defect!
heb hem nu dus weer opgestuurd en ben ondertussen alweer een week aan het wachten! ben benieuwd hoelang het nog duurt. aangezien ik in april voor een halfjaar op stage ga in het buitenland en dan mn ov moet stopzetten!
KORTOM! ik haaaaaaaaaaaaaat die hele ov kaart! heb pas een week gereist.. nog even en ik ben 19! - Geplaatst op dinsdag 31 januari 2012 21:56klopt het dat je die studenten ov per kwartaal krijgt? ik ben in april jarig en dan zou ik heb pas in juli krijgen, klopt dit?
en hoe moet ik deze aan gaan vragen? xhttp://myonlinestyleguide.blogspot.com/ - Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 17:39
Klopt inderdaad, dit heb ik ook gewoon gedaanquote:Philyra schreef op 26 January 2012 @ 22:38:
[...]
Volgens mij kun je dan gewoon invullen dat je Geneeskunde gaat doen. Als je uitgeloot wordt kun je dat altijd nog aanpassen.
- Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 17:55
Als je mbo doet en dan 18 wordt wel ja! Om dat aan te vragen moet je naar de site van DUO gaan en inloggen met je DigiD, daar kan je alles vinden (: (ook je stufi-aanvraag enzo)quote:xBEAUTYQUEEN schreef op 31 January 2012 @ 21:56:
klopt het dat je die studenten ov per kwartaal krijgt? ik ben in april jarig en dan zou ik heb pas in juli krijgen, klopt dit?
en hoe moet ik deze aan gaan vragen? x - Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 22:13Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie aanvullende beurs werd berekend?De waarheid is alleen hard voor hen die er ongehoorzaam aan zijn.
- Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 19:29upDe waarheid is alleen hard voor hen die er ongehoorzaam aan zijn.
- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 16:53Weet niet of deze vraag al gesteld is:
Hoelang krijg je studiefinanciering?
Ikzelf dacht 4 jaar. Vorig jaar januari heb ik mijn MBO diploma behaald en heb toen anderhalf jaar stufi gehad. Ik ben in augustus weer begonnen met een HBO opleiding en nu ontvang ik weer stufi. Weet iemand of die anderhalf jaar van MBO ook meetellen? Of begint de vier jaar weer vanaf mijn nieuwe studie? - Geplaatst op maandag 06 februari 2012 17:02
Volgens mij wordt er gewoon doorgeteld, dus mbo wordt ook gewoon meegenomen.quote:xMITSUx schreef op 06 February 2012 @ 16:53:
Weet niet of deze vraag al gesteld is:
Ikzelf dacht 4 jaar. Vorig jaar januari heb ik mijn MBO diploma behaald en heb toen anderhalf jaar stufi gehad. Ik ben in augustus weer begonnen met een HBO opleiding en nu ontvang ik weer stufi. Weet iemand of die anderhalf jaar van MBO ook meetellen? Of begint de vier jaar weer vanaf mijn nieuwe studie? - Geplaatst op maandag 06 februari 2012 18:19nee je krijgt gewoon weer nieuw. mbo staat los van hbo. Dus je hebt recht op 4 jaar. Als je 4 jaar mbo doet en dan 4 jaar hbo heb je dus 8 jaar lang stufi

- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 18:23quote:CatEyes schreef op 01 February 2012 @ 22:13:
Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie aanvullende beurs werd berekend?De waarheid is alleen hard voor hen die er ongehoorzaam aan zijn. - Geplaatst op maandag 06 februari 2012 22:07quote:xMITSUx schreef op 06 February 2012 @ 16:53:
Weet niet of deze vraag al gesteld is:
Ikzelf dacht 4 jaar. Vorig jaar januari heb ik mijn MBO diploma behaald en heb toen anderhalf jaar stufi gehad. Ik ben in augustus weer begonnen met een HBO opleiding en nu ontvang ik weer stufi. Weet iemand of die anderhalf jaar van MBO ook meetellen? Of begint de vier jaar weer vanaf mijn nieuwe studie?
Zo zit het inderdaad (:quote:SweetPrincess20 schreef op 06 February 2012 @ 18:19:
nee je krijgt gewoon weer nieuw. mbo staat los van hbo. Dus je hebt recht op 4 jaar. Als je 4 jaar mbo doet en dan 4 jaar hbo heb je dus 8 jaar lang stufi
LisArt wijzigde dit bericht op 06-02-2012 22:08 met 45% - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 17:11Ik weet niet of hier al eerder antwoord op is gegeven, maar ik heb geen zin om al die pagina's door te zoeken:
Kan iemand mij misschien uitgebreid uitleggen hoe dat nou met die stufi in z'n werk gaat? Ik heb namelijk nooit iets hierover uitgelegd gekregen. Ik vroeg me voornamelijk deze dingen af:
1. Hoe lang heb je recht op stufi?
2. Wat nou als je een studie begint en het na één jaar weer voor gezien houd: bouw je dan één of andere schuld op of..?
3. Ik hoorde pas dat je 4 jaar recht hebt op stufi. Als we daarvan uitgaan: stel dat je je propedeuse bij een bepaalde studie hebt gehaald en je wilt overstappen naar een andere studie die je wél helemaal afmaakt, dan komt het dus neer op 5 studiejaren. Moet je dat laatste jaar dan serieus uit eigen zak gaan betalen, want dat zou tot zo'n 8000 euro op kunnen lopen..
4. Moet je je stufi terugbetalen als je je studie stop zet of als je je studie niet hebt gehaald?
Sorry voor deze waarschijnlijk domme vragen, maar nogmaals: ik heb hier nooit uitleg over gehad. Ik heb nu namelijk echt het gevoel dat ik me geen foute studiekeuze kan veroorloven of dat switchen onmogelijk is en dat mijn leven ophoud als ik een studie niet haal :')Oke weet je wat, ik blijf. Of toch niet. Vooruit, soms dan. - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 17:55^ Vraag 3 wil ik eigenlijk ook wel weten, ik vroeg er laatst na bij mensen op school en die zeiden dat dat je inderdaad dan 1 jaar uit eigen zak moet betalen, maar ze wisten het niet zeker. Maar mensen die van het VWO komen en 6 jaar uni doen, krijgen die ook maar 4 jaar stufi? Dat is toch raar
?Sometimes i wish i was a little girl again, because bruised knees heal better than broken hearts... - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 18:381. Je hebt recht op stufi voor zo lang je bachelor duurt (en eventueel master ook nog, maar dat wordt waarschijnlijk afgeschaft). Dus HBO over het algemeen 4 jaar, WO 3 jaar. Alleen bij bijvoorbeeld Geneeskunde kan je volgens mij wel langer krijgen, maar dat weet ik niet!
2. Je verbruikte stufi krijg je dan minder bij je volgende studie, dus je moet dan een deel van die studie zonder stufi doen. Het is alleen een schuld als je geen enkele opleiding afmaakt, anders wordt dat gewoon kwijtgescholden.
3. Zie 2, je krijgt dat jaar dan inderdaad minder bij je nieuwe studie en moet dus een jaar zelf betalen. Ik weet alleen niet hoe je bij 8000 euro per jaar komt, dat lijkt me wel erg veel :p (basisbeurs uitwonend = 266 euro * 12 maanden = ongeveer 3200 euro)
4. Je betaalt je stufi alleen terug als je geen enkele opleiding af maakt binnen 10 jaar. Als je gewoon een diploma haalt hoef je dus niets terug te betalen.
Hoop dat het zo wat duidelijker is ;] - Geplaatst op zondag 12 februari 2012 15:10Is die wet dat de basisbeurs wordt omgezet in een lening nou wel of niet aangenomen? En zo ja, vanaf wanneer gaat dat dan in?
sorry als het al een triljoen keer eerder is gevraagd - Geplaatst op zondag 12 februari 2012 15:28Nee dat sowieso nog niet, denk dat dat ook niet gaat gebeuren eerlijk gezegd. Alleen de afschaffing van de basisbeurs uit de master gaat wel vanaf komend schooljaar in geloof ik!
- Geplaatst op zondag 12 februari 2012 16:09Dank je wel LisArt, et is nu stukken duidelijker!Oke weet je wat, ik blijf. Of toch niet. Vooruit, soms dan.
- Geplaatst op zondag 12 februari 2012 17:59
okeeee bedanktquote:LisArt schreef op 12 February 2012 @ 15:28:
Nee dat sowieso nog niet, denk dat dat ook niet gaat gebeuren eerlijk gezegd. Alleen de afschaffing van de basisbeurs uit de master gaat wel vanaf komend schooljaar in geloof ik!