Dit onderwerp heeft 49 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 20-05-2012 08:17.
Spammers
- Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 19:56Dag meiden,
Het is jullie vast opgevallen dat gisteren aflevering de zoveelste in de serie ‘spammers’ plaatsvond op het forum. Wij zagen dat er naast de irritatie elke keer nogal wat verwarring ontstaat over de spammers en hoe wij die tegengaan. Hierbij willen wij die even de wereld uithelpen.
Spamtopics
Wij mods kunnen topics verwijderen. Dat gaat echter niet zo makkelijk. Het moet namelijk één voor één. Maar tegenwoordig gaat het verwijderen gelukkig redelijk snel (veel oefening :’) ).
De topics zijn dus niet zozeer het probleem, dat zit hem in de…
Spamreacties
De spammers vinden het blijkbaar ook hilarisch om in topics te spammen en hier wordt het voor ons moeilijker om ze tegen te gaan. Vaak wordt er gevraagd ‘kunnen jullie de spamreacties uit het topic verwijderen?’ Ja, dat kunnen we zeker, maar dan lossen we één probleem op en creëren we het volgende. De reacties in het topic verschuiven daardoor namelijk en het topic krijgt foutmeldingen bij de laatste pagina’s en bij het versturen van reacties. Daarom is ons alternatief: spamreacties wijzigen in ‘-‘. Dit kost echter wat meer tijd dan het verwijderen van topics en we komen ook niet alle reacties tegen.
(Dat de topics raar gaan doen, is niet een fout van Girlscene. Dit komt voor op meerdere forums en daarom staat er meestal ook in de regels van het forum dat reacties liever niet verwijderd worden.)
Bans/accountverwijdering
Natuurlijk gaan we er zo snel mogelijk achteraan als er een spammer actief is. Maar we moeten eerst de redactie mailen voor een ban, omdat wij daar geen bevoegdheid voor hebben (hierover zijn we wel in overleg).
Dan is er nog het verschil tussen een ban en een accountverwijdering. Bij een ban wordt het account ‘verbannen’ van Girlscene en kan het voor (on)bepaalde tijd geen reacties meer plaatsen of topics openen. Voor een ban moet je echter het IP-nummer van de computer van de spammer weten en soms is dat nummer niet te traceren. Ook komt het voor dat de spammer die ban kan omzeilen door meerdere IP-nummers te gebruiken.
Bij een accountverwijdering wordt rarara, het account verwijderd. Maar door dit te doen los je in feite niets op, omdat alle berichten verdwijnen en veel topics raar gaan doen (zie verhaaltje hierboven). Ook kan de spammer gewoon weer een nieuw account aanmaken.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is hoe het precies zit met spammers en de strijd ertegen (:
Groetjes,
Pevensie (in naam van alle andere mods)
- Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 19:59
- Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 20:23Jullie houden het forum goed netjes hoor, mods!
bedankt daarvoor!
en niemand kan wat doen tegen die 20-jarige kleuters. Hopelijk beseffen ze een keer dat ze jullie heel veel moeite bezorgen. De sukkels -.-Never apologize for what you feel. Its like saying sorry for being real. // voorheen: naoomp - Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 20:30Goed topic Pev!
Hoop dat dit iets meer duidelijkheid zal geven.Vivere, leef. One life to live, nothing to loose. - Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 20:32Gisteren was hoop ik een uitzondering door de luistertoetsen.. Hopelijk blijven andere trollers ook weg (:
- Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 20:33Hoop inderdaad dat mensen ons niet meer de schuld geven van de topics die vervelend doen...:)"I wonder who first discovered the power of poetry in driving away love." || Twitter (quote)
- Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 20:35
- Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 20:38
- Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 20:44Ik vind ook dat jullie het goed doen hoor (:ELAN_VITAL wijzigde dit bericht op 25-01-2012 21:00 met 78%Tumblr|"grades don't define intelligence and age doesn't define maturity."
- Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 20:46Ik heb nog niet bepaald last gehad van de spammers vandaag.www.twitter.com/Kraplapje
- Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 20:48quote:Noukertt schreef op 25 January 2012 @ 20:38:
^ Dat waren toch dezelfde? Of heb ik idd iets gemist :')
Dat waren die bodybuilders, die in elk topic een plaatje van een halfnaakte man met een stijve pielemuis plaatsten (goede uitleg. *ahum*)
een of ander celtechs, die mij een paar notes heeft gestuurd..
ze praten zo: U mad bro? lullzz.Never apologize for what you feel. Its like saying sorry for being real. // voorheen: naoomp - Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 20:52^ Jaa dat waren dezelfde als die in het luistertoetsen topic. Die ThomasING en ZYZZ ofzoiets ?
- Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 20:54Ik heb niet gekeken in het luistertoetsen topic, maar ze waren wel in meer topics...Never apologize for what you feel. Its like saying sorry for being real. // voorheen: naoomp
- Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 20:58Ik moet nu even flauw doen maar het staat niet in de regels dat reacties liever niet verwijderd worden.Because you and he are connected by the curse that failed. That is no ordinary scar. - Dumbledore
- Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 20:59@ Blubber: Ik moest echt lachen toen ik jouw uitleg over de bodybuilders las.
Maar moderators, ik vind dat jullie het hartstikke goed doen! Als ik note, om bijvoorbeeld een topic te laten verwijderen, is het binnen vijf minuten gebeurd. Heel snel dus.Do not change who you are for anyone. If God, in all his wisdom, made you the way you are, he did it for a reason. - Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 21:01
Hm, nouja, misschien is het dan een idee om dat er in te zetten.quote:jostitosti_ schreef op 25 January 2012 @ 20:58:
Ik moet nu even flauw doen maar het staat niet in de regels dat reacties liever niet verwijderd worden. - Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 21:03@jostitosti_ niet in de algemene nee, maar dat is wel onderling afgesproken

Goed topic Pev!I'm not like other girls, that\'s where you made your first mistake.... - Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 21:05kan je i.p.v. de reactier verwijderen niet de reactie wijzigen in -spam- ?Is love a lie? .... MY TUMBLR
- Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 21:08^dat proberen we ook, maar het kost veel tijd. Daarnaast willen we ook dat de spammer wordt cerwijderd van het forum en dan verwijderen de reacties automatisch mee."I wonder who first discovered the power of poetry in driving away love." || Twitter (quote)
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 16:16Ik wilde eigenlijk een apart topic aan gaan maken voor die vreselijke Aziatische Spammers maar ik plaats mijn reactie toch maar even hier want ik vind het uit principe vervelend om er een topic over te moeten aanmaken.
Wij hebben inmiddels al het derde rpg moeten openen door die idiote spammers en ik (en met mij vele andere girlsceners) word er helemaal gestoord van. Waar zijn jullie op dit moment nou precies mee bezig? Want het lijkt me dat dit nu wel even prioriteit van de hele site is aangezien dit zo niet door kan gaan en het het hele forum verpest. De beheerder van de site kan de spammers toch gewoon bannen? Dat lijkt mij in ieder geval wel nodig nu.~ No measure of time with you will be long enough but we\'ll start with forever, Edward Cullen ~ - Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 16:19Jullie geven ze nu steeds een ban, maar dan gaat de topic nog steeds naar de klote.Don't fear, I'm right here. ~The honey trees tumblr
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 16:20@ Sunflowerss:
Natuurlijk is iedereen hier mee bezig. De accounts worden verwijderd, daardoor zijn automatisch de posts weg waardoor de topics foutmeldingen krijgen. Heel vervelend, maar tot nu toe is er nog geen oplossing voor helaas. - Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 16:20Dit kan gewoon niet meer langer. Het is echt ontzettend irritant.You are sunlight and I moon - Miss Saigon
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 16:23Ja, ik begrijp het dat de topics foutmeldingen krijgen doordat jullie ze een ban geven en de reacties daarvan worden verwijderd. Maar waarom komen ze dan de hele tijd nog terug? Ik vind het ook echt geen probleem om één keer een nieuw topic te moeten openen als dat nodig is, begrijp me niet verkeerd. Maar als het zo doorgaat moeten we iedere dág een nieuw rpg gaan maken...~ No measure of time with you will be long enough but we\'ll start with forever, Edward Cullen ~
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 16:24Maar laat anders gewoon die reacties van die spammers staan? Ook niet wijzigen oid, gewoon niets mee doen.
Oké, dan blijven ze spammen, maar het is niet anders. Want als die reacties verwijdert worden dan gaat het topic naar de klote, als je ze allemaal gaat wijzigen kost het heel veel tijd.
Waarom dan niet gewoon laten? Het is irritant, maar bij een RPG bijvoorbeeld maakt het echt niet uit of er nou een pagina vol spam is.Verhaal: Daniel ~ So after, when he whispers, 'You love me. Real or not real?' I tell him, 'Real.'