1. Girlscene
  2. Girlscene
  3. Over Girlscene
  4. Girlscene gaat er op achteruit!

Dit onderwerp heeft 380 reacties, en bestaat uit 16 pagina's. U bent momenteel op pagina 10 van 16.
De laatste reactie is geplaatst op 17-05-2012 13:59.

Girlscene gaat er op achteruit!

1. Xtra-large
    Afbeelding van Sparrow

-
    19,081 berichten
    Lid sinds April 2010

quote:
    Radiomonsterrrr schreef op 26 November 2011 @ 13:28:
    -Ten eerste de spelfouten. Ik vind dat echt niet kunnen. Kom op, ik neem aan dat de medewerkers van girlscene iets in de richting van journalistiek of media hebben gestudeerd, en dan zulke spelfouten maken? Dat vind ik echt schandalig, dat is echt het nummer een ding dat een site als girlscene niet fout mag doen.
    -Ten tweede overal die schuingedrukte engelse woorden. Het is zo vermoeiend om elke tweede zin zo'n woord tegen te komen, vooral als het verkeerd is gespeld. Laatst stond er in een artikel iets van: one bussy boy, vervolgens wees ik erop dat ik het echt belachelijk vind dat als je al nutteloze engelse woorden gaat plaatsen je het ook nog eens fout doet, is mijn reactie verwijderd. Kom op, leer omgaan met kritiek.
    -De kwaliteit van de artikelen. Meestal zijn het een paar plaatjes met een klein beetje tekst.
    -En wat me ook stoort is bij de artikelen Behind-the-Girlscenes (wat ik overigens een goed en leuk artikel vind, hoor!) jullie altijd doen alsof jullie het zo enorm zwaar hebben met het Girlscene-werk. Ik bedoel, ik kan me best voorstellen dat jullie het druk hebben hoor, maar het is wel gewoon je werk waar je zelf voor hebt gekozen.
    Alles, maar voorál het eerste!

Our choices define who we are, far more than our abilities. TUMBLR 365 DAY PROJECT

2. Large
    Afbeelding van parsprototo

suzanne
    8,331 berichten
    Lid sinds January 2011

quote:
    Nagisa schreef op 06 January 2012 @ 17:45:
    Ik ben het helemaal met je eens, MevrouwCactus. Dat 'we hebben zoveel werk' geloof ik al sowieso niet meer. Sorry hoor, maar de kwaliteit van de artikelen is gewoon bagger. Slechte bronvermelding, spelfouten, copy-paste artikelen... Ik ga gewoon direct naar het forum, laat die artikelen maar zitten. Jammer, want de artikelen waren vroeger een stuk leuker.

Never regret- if its good, its wonderful... if its bad, its experience

3. Small
    Afbeelding van MrsOdair

Sietske
    314 berichten
    Lid sinds September 2009

Ze hadden een tijdje geleden zo'n gouden tip lijn geopend. En daar maken ze ook gebruik van, maar ze zetten er geen naam bij of iets van de tipgever.
    Dat irriteert me echt.

Met de rest van dit topic ook eens, vooral de kwaliteit van de artikelen en al die nutteloze Engelse woorden.
    En trouwens ook dat bijna alle kledingstukken die getoond worden van webshops komen.

4. Xtra-large
    Afbeelding van Lacrima

Lacrima
    18,023 berichten
    Lid sinds April 2011

quote:
    Califer schreef op 04 December 2011 @ 19:45:
    [...]

Eig snap ik dat dus helemaal niet x__X Want als ik de artikelen zie vind ik het allemaal maar een beetje 5-minuten knip en plak werk. Ik weet best dat die hele 'scnenes' aan elkaar gekoppeld zijn en dat ze van Girlscene wss ook bezig zijn met Partyscene of Fashionscene, maar ik vind de artikelen wel steeds minder bijzonder. Google en Wikipedia is voor iedereen bereikbaar, ik erger me vooral aan mode artikelen waar eigenlijk niets nieuws wordt gezegd en waar de helft van de afbeeldingen van de H&M site komen. Dat is niet echt inspirerend imo.

Ik snap best dat Girlscene zich niet hoeft bezig te houden met nieuwtjes die nog niet eerder bekend zijn gemaakt, maar ik vind dat een stuk wel voor nieuwe inzichten mag zorgen.

Hier ben ik het zó mee eens. Heel veel artikelen die ik zie, zijn bijna gewoon gekopieëerd van andere sites of het forum. Het kan ook aan mij liggen, maar veel informatie op de site weet ik al voordat het op Girlscene komt te staan.
    Er zitten best leuke artikelen bij, daar niet van, maar ik vind dit toch wel jammer.

Do not change who you are for anyone. If God, in all his wisdom, made you the way you are, he did it for a reason.

5. Medium
    Afbeelding van LostMyMind

Karen
    3,448 berichten
    Lid sinds August 2008

Ach ik kom toch alleen nog maar op het forum en heel soms als ik een interessant artikel tegenkom lees ik het, ik weet nu ongeveer wel hoe ik over spelfouten of zoietsheen moet lezen maar het blijft gewoon slecht.

life is not about waiting for the storm to pass, it\'s about learning to dance in the rain

6. Small
    Afbeelding van Memoria

/
    906 berichten
    Lid sinds March 2009

Ik kan me nog herinneren dat ik een paar jaar geleden echt alle artikelen die op Girlscene stonden met plezier las en ook artikelen terug zocht enzo. Toen ging het nog ergens over.

TUMBLR it's true romance is dead, I shot it in the chest then in the head

7. Medium
    Afbeelding van requin

Mevrouw Haai
    3,508 berichten
    Lid sinds July 2011

Ik zou wel weer wat meer mode artikelen willen en dan bijvoorbeeld budget artikelen etc. Ook was er altijd love the look, dat vond ik echt leuk!

Verder niks op de artikelen aan te merken, vind het prima

8. Xtra-large
    Afbeelding van MevrouwCactus

Cactus
    13,690 berichten
    Lid sinds May 2008

Wat dacht je van Channel tas :")

sutcac was de naam...

9. Small
    Afbeelding van Steenkip

Steenkip
    258 berichten
    Lid sinds December 2011

quote:
    nowayizzz schreef op 04 January 2012 @ 14:12:
    [...]

Maar wat me toch wel het meest ergert is dat ze hier de bronnen niet checken en zomaar iets in de artikelen zetten wat vervolgens niet eens klopt :s Ik vind dat ze dát toch wel moeten doen. Idd zanger prins :frusty:

Achterlijk als dat niet gebeurd, ik heb een paar maanden journalistiek gestudeerd en 'check, check, dubbelcheck!' werd er echt ingehámerd!!

Lezen ze trouwens überhaupt in dit topic?

10. Medium
    Afbeelding van Leires

Tessa
    2,098 berichten
    Lid sinds June 2009

Ik vond dat artikel over de baby van Beyoncé die nep was zo'n fail. De geloofwaardigheid is helemaal naar beneden gekeldert.

11. Medium
    Afbeelding van VERSACI

Annemarie
    2,208 berichten
    Lid sinds November 2008

De artikelen op Girlscene laat ik al een geruime tijd links liggen simpelweg omdat ze totaal niet boeiend meer zijn. Ook valt mij op dat een aantal rubrieken die er in de tijd van Monique nog wel waren nu totaal vergeten zijn. Denk hierbij aan de rubriek: show je kamer. Die ik persoonlijk altijd erg leuk vond. Nee, ik denk dat ze aardig wat aan mogen passen op gebied van artikelen schrijven. Ik bezoek Girlscene enkel nog voor het forum.

12. Medium
    Afbeelding van BettiePage

Charlotte
    3,255 berichten
    Lid sinds November 2007

Girlscene is inderdaad aan het achteruit gaan...Ik erger me aan :

- De spelfouten & slechte zinsbouw van de artikelen. Ik studeer Nederlands dus die verschrikkelijk geschreven teksten bezorgen me nog een beroerte.

- De onderwerpen van de artikelen. Behind the Girlscenes is een mooi concept maar van 'al dat werk dat jullie leveren' zie ik haast niks, no offense. Het is ook altijd 'kast of kliko' , alweer een beautyblog van dat ene meisje (en ze gaan altijd over hetzelfde onderwerp) of een mierzoet 'feel good'-artikeltje dat uit de Girlz! lijkt te komen. Ook de waarheid van de feiten wordt niet meer nagetrokken. Dat Beyoncé-artikel was een enorme blunder en ik begrijp niet dat journalisten/ studenten journalistiek deze informatie niet hebben nagetrokken! Ook het leuke verhaaltje over 'naar een festival gaan' na het Pukkelpop-drama was not done ( al is daar een excuses voor aangeboden. Waarvoor dank)

- Te veel reclame...Vaak vermomd als artikels of lastige pop-ups waar je maar niet voorbij kan.

Dus : haal inspiratie uit de tijd van Monique (die had enorm goede artikels zoals waargebeurde verhalen, artikels over mode-iconen, je kamer showen,...). Ik vond ook dat zij een enorm goede band had met haar leden.

It\\\'s not true I had nothing on, I had the radio on - Marilyn Monroe

13. Large
    Afbeelding van Eksterrr

Eksterrr
    9,000 berichten
    Lid sinds March 2010

quote:
    VERSACI schreef op 10 January 2012 @ 12:00:
    De artikelen op Girlscene laat ik al een geruime tijd links liggen simpelweg omdat ze totaal niet boeiend meer zijn. Ook valt mij op dat een aantal rubrieken die er in de tijd van Monique nog wel waren nu totaal vergeten zijn. Denk hierbij aan de rubriek: show je kamer. Die ik persoonlijk altijd erg leuk vond. Nee, ik denk dat ze aardig wat aan mogen passen op gebied van artikelen schrijven. Ik bezoek Girlscene enkel nog voor het forum.
    Wooow, dat van ''show je kamer'' was ik alweer vergeten joh, maar die was echt heel leuk ja!

KEEP CALM and CHIVE ON!

14. Large
    Afbeelding van Kaboosh

(:
    5,064 berichten
    Lid sinds January 2011

quote:
    BettiePage schreef op 10 January 2012 @ 15:56:
    Girlscene is inderdaad aan het achteruit gaan...Ik erger me aan :

- De spelfouten & slechte zinsbouw van de artikelen. Ik studeer Nederlands dus die verschrikkelijk geschreven teksten bezorgen me nog een beroerte.

- De onderwerpen van de artikelen. Behind the Girlscenes is een mooi concept maar van 'al dat werk dat jullie leveren' zie ik haast niks, no offense. Het is ook altijd 'kast of kliko' , alweer een beautyblog van dat ene meisje (en ze gaan altijd over hetzelfde onderwerp) of een mierzoet 'feel good'-artikeltje dat uit de Girlz! lijkt te komen. Ook de waarheid van de feiten wordt niet meer nagetrokken. Dat Beyoncé-artikel was een enorme blunder en ik begrijp niet dat journalisten/ studenten journalistiek deze informatie niet hebben nagetrokken! Ook het leuke verhaaltje over 'naar een festival gaan' na het Pukkelpop-drama was not done ( al is daar een excuses voor aangeboden. Waarvoor dank)

- Te veel reclame...Vaak vermomd als artikels of lastige pop-ups waar je maar niet voorbij kan.

Dus : haal inspiratie uit de tijd van Monique (die had enorm goede artikels zoals waargebeurde verhalen, artikels over mode-iconen, je kamer showen,...). Ik vond ook dat zij een enorm goede band had met haar leden.

Dit, plus

- Nieuwe producten tonen, maar niet swatchen of reviewen. Niet altijd, maar heel vaak doen ze dat niet. En dat vind ik lastig, als ik een nieuw product zie, wil ik ook weten of het goed is, daarvoor krijgen ze het toch toegestuurd? :') Ik bedoel, vergelijk dit Girlscene artikel met dit en dit artikel van Miss Lipgloss. Bij de laatste heb je mooie, heldere foto's, en ze reviewt alles uitgebreid, niet een zinnetje over alles. De namen van de poeders staan zelfs niet op volgorde in het Girlscene artikel. En dan 'Ik heb de mascara getest en het is echt een aanrader!'. Sorry, moet ik op dat ene zinnetje voortgaan? Waarom geen voor en na foto's van de wimpers?
    - Geen (eigen) foto's maken bij DIY's. Zo kan ik ook wel 50 DIY's maken op een dag, gewoon van andere blogs overnemen.
    - Artikelen met weinig persoonlijke insteek.
    - Donkere en onduidelijke foto's.

Als ik zie hoe andere bloggers echt kwalitatieve posts maken, waarbij bij velen het tot voor kort zelfs niet eens hun werk was, snap ik niet hoe ze met twee, drie man nog niet eens met hun tippen tot aan dat niveau komen.

15. Xtra-large
    Afbeelding van Survivor

Mirjam
    12,762 berichten
    Lid sinds May 2008

quote:
    Chanelno5 schreef op 13 January 2011 @ 15:59:
    ik zit tegenwoordig alleen nog maar op het forum, zo slecht vond ik de artikelen worden.

16. Hoofdredactrice GirlsceneUltra-large
    Afbeelding van MarjoleinSchel

Marjolein
    111 berichten
    Lid sinds March 2008

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Deze worden absoluut gelezen en zijn voor mij zeer waardevol! Er worden natuurlijk enkel negatieve opmerkingen/reacties/verbeterpunten geplaatst i.p.v. ook de positieve punten (waar we vooral mee verder moeten gaan o.i.d.), wat ik begrijp en wat we zeker met ons meenemen.

Ik zal op een paar onderwerpen proberen antwoord te geven:

De gouden tips:
    Ongeveer 3x per maand komt er een artikel online n.a.v. een gouden tip van een lezeres. Hierbij vermelden we dan uiteraard de tipgever! Ik las (@MrsOdair) dat er werd gezegd dat er zoveel artikelen online komen zonder de tipgever erbij, dit is absoluut niet het geval.

Een artikel als Teen Vogue komen wij tegen, waarbij wij direct denken 'Dat is leuk om te delen met onze lezeressen!' Dit is niet uit gemak (sterker nog; vertalen, foto's inladen.. best tijdrovend), we weten dat er veel lezeressen zijn die dit leuk vinden om te lezen. Uiteraard vermelden wij onder elk artikel de bron erbij.

Het 'vroeger was het veel beter' commentaar, is er helaas altijd geweest. In 2009, in 2010 en ook het afgelopen jaar. Afgelopen december hebben we de proef op de som genomen en een artikel uit 2010 opnieuw online geplaatst. We hebben op 1 dag ontzettend veel negatieve reacties gekregen op dit artikel. Zoveel was ons het afgelopen jaar nog nooit overkomen. Wat ik hiermee wil zeggen is, ondanks dat we continue streven naar verbetering en vernieuwing, het onmogelijk is alle lezeressen het naar hun zin te maken (1,1 miljoen unieke bezoekers per maand!). We doen ons best en jullie mening is daarbij onwijs belangrijk!

Last but not least, in 2012 staan er veel leuke ontwikkelingen te gebeuren! Onze redactie wordt uitgebreid (wat betekent, meer mankracht!). Het is absoluut geen excuus, maar op dit moment is onze redactie zeer klein om alles 24/7 correct uit te voeren. Wel ons streven natuurlijk!

Daarbij hoop ik dat lezeressen zich realiseren dat wij alles lezen. Hopelijk willen jullie hierop letten, door de vraag of het commentaar soms ook iets vriendelijker te stellen. Zo behouden we de gezellige sfeer op het forum! Je mag/moet zeker je vraag stellen of punt maken, maar dit hoeft natuurlijk niet altijd 'bitchy' of gemeen..

Voor ik het vergeet: tips kunnen nog steeds worden toegestuurd naar tip@girlscene.nl, deze checken wij 3x per dag. Ook mag je mij altijd mailen, mocht je een vraag hebben of je mening willen geven! Op marjolein@girlscene.nl.

Bedankt voor jullie reacties meiden.

Liefs,
    Marjolein

17. Xtra-large
    Afbeelding van MevrouwCactus

Cactus
    13,690 berichten
    Lid sinds May 2008

^Over het gebruik van bronnen wil ik alsnog even reageren. Veel DIY artikelen, zoals het artikel over nagellak geïnspireerd op de catwalk zijn letterlijk overgenomen, waarbij de bron niet vermeld is! De bron wordt alleen gebruikt als beeldbron, terwijl het hele concept daar vandaan komt.

En helaas zie ik geen reactie over de gigantische hoeveelheid aan spelfouten die gemaakt worden. Ik heb dingen zien staan als Channel tas, de zanger Prins en ontzettend veel d/t fouten die ik voor een professionele site als deze niet vind kunnen. Hoe kan het dat artikelen met zoveel fouten worden geplaatst?

sutcac was de naam...

18. Small
    Afbeelding van Wrikkelgat

Door
    822 berichten
    Lid sinds December 2011

quote:
    MevrouwCactus schreef op 11 January 2012 @ 14:26:
    ^Over het gebruik van bronnen wil ik alsnog even reageren. Veel DIY artikelen, zoals het artikel over nagellak geïnspireerd op de catwalk zijn letterlijk overgenomen, waarbij de bron niet vermeld is! De bron wordt alleen gebruikt als beeldbron, terwijl het hele concept daar vandaan komt.

En helaas zie ik geen reactie over de gigantische hoeveelheid aan spelfouten die gemaakt worden. Ik heb dingen zien staan als Channel tas, de zanger Prins en ontzettend veel d/t fouten die ik voor een professionele site als deze niet vind kunnen. Hoe kan het dat artikelen met zoveel fouten worden geplaatst?
    Dit inderdaad. Girlscene krijgt ZO ongelofelijk veel opmerkingen over de spelfouten, elk artikel heeft minstens wel een oerstomme spelfout erin staan. (Channel tas? Seriously? Daar lag ik echt een half uur strijk om.) Maar toch zie ik geen verandering. Ik vind het uberhaupt al vreemd dat jullie medewerkers in de eerste plaats al zulke spelfouten maken, maar het raarste vind ik dat jullie het artikel blijkbaar niet eens op spelfouten controleren voordat jullie het online zetten. Zo veel moeite is dat niet, een artikeltje na laten lezen door iemand die goed Nederlands kan (wat jullie overigens allemaal zouden moeten kunnen) en die de spelfouten eruit haalt. Bespaart een hoop ergernissen.

Use what talent you possess. The woods would be very silent if no birds sang, except those that sang best.

19. Small
    Afbeelding van Wrikkelgat

Door
    822 berichten
    Lid sinds December 2011

En ik sluit me trouwens ook aan bij de groep die de artikelen amper meer leest en er alleen voor het forum komt. Het enige wat ik nog lees zijn de kledingkast of kliko artikelen.

Use what talent you possess. The woods would be very silent if no birds sang, except those that sang best.

20. Medium
    Afbeelding van Venussinfurs

My name is nico and im bored t
    4,066 berichten
    Lid sinds February 2008

De artikelen zijn altijd zo saai en basic, totaal niet inspirerend, houd er is rekening mee dat niet iedereen hier 14 is en van Lauren Conrad en Vannessa Hudgens houd.

Maarja aan de andere kant, dit is natuurlijk maar een mening, misschien kan ik gewoon beter op het forum blijven ..

21. Small
    Afbeelding van LETMELOVEU

meisje zonder naam
    954 berichten
    Lid sinds November 2008

Trueee, ik klik meestal niet eens meer op de artikelen omdat ze gewoon nergens over gaan. Veel plaatjes met 1 zin eronder..

22. Medium
    Afbeelding van LostMyMind

Karen
    3,448 berichten
    Lid sinds August 2008

quote:
    Venussinfurs schreef op 11 January 2012 @ 14:44:
    De artikelen zijn altijd zo saai en basic, totaal niet inspirerend, houd er is rekening mee dat niet iedereen hier 14 is en van Lauren Conrad en Vannessa Hudgens houd.

Maarja aan de andere kant, dit is natuurlijk maar een mening, misschien kan ik gewoon beter op het forum blijven ..
    Daar sluit ik me bij aan

life is not about waiting for the storm to pass, it\'s about learning to dance in the rain

23. Medium
    Afbeelding van Leires

Tessa
    2,098 berichten
    Lid sinds June 2009

Mooie reactie van Marjolein, maar nergens wordt iets gezegd over spelfouten terwijl daar heel vaak over geklaagd wordt...

24. Hoofdredactrice GirlsceneUltra-large
    Afbeelding van MarjoleinSchel

Marjolein
    111 berichten
    Lid sinds March 2008

Hoi meiden,

Klopt, over spelfouten kan ik heel kort zijn. Dit is iets waar we ons onwijs op gaan focussen dit jaar. Denk hierbij aan een eindredacteur, waardoor er in de toekomst geen artikelen meer vluchtig online verschijnen - zonder goede controle op spelling en grammatica. Dit heeft met uitbreiding van de redactie te maken. Wel proberen we hier zo goed mogelijk op te letten, het mag niet gebeuren. Daar ben ik het absoluut mee eens...

25. Medium
    Afbeelding van Leires

Tessa
    2,098 berichten
    Lid sinds June 2009

Dat vind ik dan nou weer fijn om te horen!

Girlscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?