Dit onderwerp heeft 5 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 05-02-2012 18:53.
voor de technische onder ons.. help!!?
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 01:56ik zit met een gigantisch probeelm..
ik hoor opeens geen geluid meer en dat tekentje dat altijd onderstaat en als je erop klikt dat je dan je geluid zachter of harder kan doen isoook weg !!!!!
als ik naar mn çontrol panel ga en mn geluid aan klik staat er ; no audio devence
HELP ME ??!!!!!
PLZ
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 02:04Systeemherstel doorvoeren naar een datum waarbij je dat geluidsprobleem niet had. As dat niet werkt om je geluidskaart opnieuw te activeren, dan gewoon nieuwe driversoftware instaleren voor je geluidskaart (zoeken op google)
Trouwens wat geeft hij aan als je onder aparaat beheer kijkt? Is daar een soort geel vraagtekentje zichtbaar bij ''Besturing voor geluid en video''
Als uiterste optie is je PC of laptop opnieuw formateren, dwz dat je computer wordt teruggebracht naar de oorspronkelijke fabrieksinstellingen. Wel effe een backup maken van je belangrijkste bestanden indien je besluit voor formateren. - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 08:32rechtermuisknop onderaan de balk
eigenschappen
systeemvak -> aanpassen
dan krijg je systeempictogrammen en zie je ook dat luidspreker ding en moet je doen pictogram en meldingen weergeven.
Onder dat kopje zie je ook staan welke boxen er zijn aangesloten. Staat daar niets ff je boxen onpluggen en weer opnieuw erin doen. Miss stekkertje los ofzo? - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 13:21quote:SweetPrincess20 schreef op 04 February 2012 @ 08:32:
rechtermuisknop onderaan de balk
eigenschappen
systeemvak -> aanpassen
dan krijg je systeempictogrammen en zie je ook dat luidspreker ding en moet je doen pictogram en meldingen weergeven.
Onder dat kopje zie je ook staan welke boxen er zijn aangesloten. Staat daar niets ff je boxen onpluggen en weer opnieuw erin doen. Miss stekkertje los ofzo?
Denk niet dat dit gaat werken, zij geeft aan dat ze het luidspreker icoontje niet meer terug kan vinden, wat er op wijst dat de driver voor de geluidskaart niet meer op haar computer aanwezig is. Kan door een Windows update of niet goed afsluiten en/of opstarten verwijderd zijn. Heb dat ook eens zelf meegemaakt dat ik na een Windows update niet meer kon defragmenteren, moest hiervoor nieuwe software instaleren op mijn laptop om deze bewerking weer te kunnen uitvoeren op de harde schijf.
Windows Vista en de eerste Windows 7 heeft veel last van dit soort problemen. Dan is Apple Macintosh iets beter. - Geplaatst op zondag 05 februari 2012 18:27en hoe doe ik zo'n herstel ?
ik heb windows xp ...
ojee ik ben echt de sjaak ..
dus wat is nou gewoon het beste om te doen ?
andere weten hetook niet
o.o help me .. - Geplaatst op zondag 05 februari 2012 18:53quote:IkBenSem schreef op 05 February 2012 @ 18:27:
en hoe doe ik zo'n herstel ?
ik heb windows xp ...
ojee ik ben echt de sjaak ..
dus wat is nou gewoon het beste om te doen ?
andere weten hetook niet
o.o help me ..
Heb je je computer of laptop bij de hand?
Maar voordat je een systeemherstel gaat uitvoeren, heb je al onder apparaatbeheer gekeken wat je daar ziet onder besturing voor geluid en video? Kom op meid! Zo technisch en moeilijk is dit nou ook weer niet, niet zeuren maar aanpakken!
Ik zal even mijn oude XP laptop even opstarten..
Ga na start ->Alle programma's->Bureau accessoires->Systeemwerkset-> Systeemherstel. Dan zie je een venster waarin je kunt aanstippen of je... Een eerdere status van deze computer herstellen of
.....Een herstelpunt maken.
Stip de eerste optie aan. Je komt nu een soort kalender tegen met blauw oplichtende datum en ander datums waaneer je computer atief is geweest. Selecteer een datum waarvan je weet dat je het geluidsprobleem niet had (kies voor de zekerheid een paar dagen eerder) dan volgende en de procedure laten utlopen (dus niet proberen de herstelprocedure te annuleren).
Doe dit maar eens en maak je bevindingen dan hier bekend, als alles goed is moet je onderaan de taakbalk weer het luidspreker icoontje te zien krijgen en werkt het geluid weer.