1. Girlscene
  2. Girlscene
  3. Lifestyle
  4. "Mijn schoenen houd ik aan, hoor!"

Dit onderwerp heeft 180 reacties, en bestaat uit 8 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 8.
De laatste reactie is geplaatst op 12-02-2012 23:31.

"Mijn schoenen houd ik aan, hoor!"

1. Large
    Afbeelding van IKWILGEENNAAM

sss.
    6,101 berichten
    Lid sinds August 2008

Heeey allemaal!

Na aanleiding van een gebeurtenis open ik dit topic! Bij ons thuis is het dood normaal om je schoenen uit te doen. Mijn vriendinnen die hier bij ons komen doen dat ook automatisch en het spreekt eigenlijk voor zich.
    Ook ken ik mensen die dit totaal niet begrijpen en het vreemd vinden dat je niet met (vieze) schoenen in huis loopt. Dit zijn vaak Nederlanders (geen belediging of zo!) en ik denk dat het wel met de cultuur te maken heeft. Ik ben Turks en bij mij en mijn Turkse/andere buitenlandse vriendinnen is het doodnormaal om de schoenen uit te trekken! En als ik eerlijk moet zijn wil ik wel dat een vriendin/kennis/whatever netjes zijn schoenen uit doe als ik dit op een beleefde manier vraag.

En, wat vinden jullie? Doen jullie je schoenen uit of houd jij ze lekker aan?

1. Xtra-large
    Afbeelding van Heyworth

heyhoihi
    14,643 berichten
    Lid sinds December 2010

Thuis houd ik ze aan en bij mijn vriendinnen ook. Alleen bij mijn beste vriend thuis, doe ik ze uit. Ik kijk altijd of ze zelf hun schoenen thuis uitdoen, en als ze dat doen dan doe ik dat ook.

It does not make you a citizen of the world. It makes you full of shit. TUMBLR

2. Large
    Afbeelding van Faloesy

Isabella
    6,117 berichten
    Lid sinds October 2010

Thuis doe ik ze eigenlijk altijd uit, en mijn pantoffels lekker aan. Maar als ik voor het eerst bij een nieuwe vriendin ofzo kom vraag ik het meestal even, of ik zie wat zij doet, dus dan doe ik dat ook eigenlijk automatisch..

~ Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering.

3. Large
    Afbeelding van Kaboosh

(:
    5,033 berichten
    Lid sinds January 2011

Bij ons thuis moeten ze uit (voor het vuil), maar bij feestjes doe ik dan wel m'n schoenen aan. Maar gasten moeten ze niet uit doen van ons, maar m'n vriendje bijvoorbeeld doet het automatisch.

Ik doe ze wel uit bij een ander als dat de gewoonte is bij iemand thuis en ze het aan mij vragen.

4. Medium
    Afbeelding van Tram7

--
    2,351 berichten
    Lid sinds November 2007

Bij mij thuis doen we altijd schoenen uit, bij alle vriendinnen waar ik thuis kom (voornamelijk Nederlanders) doen ze ook gewoon schoenen uit.
    Vroeger had ik een vriendinnetje waar ze dat niet deden en dat vond ik echt heel raar, daar wordt je huis toch vies van en het is toch helemaal niet lekker om je schoenen de hele dag aan te houden?

Hé, vallende engel, ik wil dat je mijn hand pakt!

5. Large

sss.
    6,101 berichten
    Lid sinds August 2008

@tram 7: Ja, lijkt me eerlijk gezegd ook niet lekker zitten! En de vloer zou je misschien nog kunnen dweilen (alsnog vind ik het vies) maar met schoenen op tapijt vind ik eigenlijk echt niet kunnen.

6. Large
    Afbeelding van Cecipas

Je n\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
    10,109 berichten
    Lid sinds June 2008

het moet wel bij ons thuis, maar ik ben daar niet altijd even strikt in. Iedereen hier loopt weleens op de gehele beneden verdieping met schoenen maar als je naar boven wilt lopen moet je echt een beetje schone schoenen hebben anders is het hier ook ongepast. Maar bij bezoek wordt niet gevraagd om de schoenen uit te doen.

Il n'y a qu'un bonheur dans la vie, c'est d'aimer et d'être aimé

7. Small
    Afbeelding van LastEmbrace

Aniek
    690 berichten
    Lid sinds May 2010

Ik vind het niet logisch om je schoenen uit te doen bij iemand anders thuis, maar als het je gevraagd word is het wel zo netjes.

Why can\'t we see, when we bleed we bleed the same?

8. Large
    Afbeelding van l0vatic

Jeannie
    8,051 berichten
    Lid sinds January 2008

Ik had ook een vriendin die turks was en ik deed eigenlijk wel automatisch mijn schoenen uit daar. ik kwam daar elke dag, dus ik wist dat dat gewoon normaal was daar. Thuis doe ik ze ook meteen uit, en doe ik dikke sokken aan. Veel lekkerder.

tumblr ~ are you still rocking converse with those old ray-bans?

9. Xtra-large
    Afbeelding van MevrouwCactus

Cactus
    13,690 berichten
    Lid sinds May 2008

Ik doe eigenlijk bijna altijd mijn schoenen uit, behalve als iedereen op een feestje ook met schoenen loopt want dan trapt iedereen er vaak op etc. Maar het is niet dat ik mijn schoenen uit doe als ik na een kwartier weer weg moet, het is bij ons thuis in ieder geval niet een vereiste dat je je schoenen uit doet. Ik doe het alleen vaak wel, want dat zit gewoon lekker x]

sutcac was de naam...

10. Large
    Afbeelding van ElKebaba

HENK
    6,048 berichten
    Lid sinds November 2007

Bij vriendinnen doe ik vaak wat zij doen.
    Mijn vader is ook turks en wij doen binnen ook onze schoenen uit.
    Meestal zien vriendinnen en andere mensen wel dat ik ze uit doe en dan vragen ze of ze dat ook moeten doen. Ik geef dan aan dat ik liever heb van wel.
    Wanneer iemand even snel hier komt, of iemand die bijv. naar de cv ketel kijkt, of iemand moet alleen een sleutel ofzo hebben vind ik het niet nodig om dan helemaal je schoenen uit te doen.

Ik loop wel eens met schoenen in huis als ik ze moet uitlopen :'D. Die zijn dus nog schoon, haha.

And imma make you beg cause you look pretty when you beggin\'

11. Large
    Afbeelding van DISTORTION

Lennon
    5,393 berichten
    Lid sinds July 2010

Altijd schoenen uit.

Ra Ra Rasputin, lover of the Russian queen, they put some poison into his wine. Ra Ra Rasputin, Russia's greatest love machine, he drank it all and he said "I feel fine"

12. Medium
    Afbeelding van FUCKMEIFIMWRONG

Noa
    1,407 berichten
    Lid sinds August 2010

Ik doe thuis áltijd mijn schoenen uit (ouders hebben allebei een werkverleden in een laboratorium, dus begonnen zij hun schoenen uit te doen om geen vieze chemische stoffen op de vloer te krijgen, en nu vinden ze het gewoon hygiënisch), en ben gewend dat ook bij anderen te doen. Alleen als degene waarbij ik ben ze aanhoudt hou ik ze ook aan.

http://fuck-me-if-im-wrong.tumblr.com/

13. Medium
    Afbeelding van IM590

I.
    1,707 berichten
    Lid sinds February 2009

Thuis doen wij allemaal schoenen uit, vriendinnen van mij eigenlijk ook wel allemaal. Behalve met verjaardagen. Vind het eerder normaal om je schoenen uit te doen die draag je buiten en die worden vies en doe thuis liever mijn sloffen aan!

14. Xtra-large
    Afbeelding van Showstoppers

Femme :D
    18,088 berichten
    Lid sinds March 2011

Thuis doe ik ze meestal uit, bij andere houd ik ze het liefst aan, behalve bij goede vriendinnen.

VS Tumblr || We should embrace what we've been given and not always want something more. - Miranda Kerr

15. Large

sss.
    6,101 berichten
    Lid sinds August 2008

quote:
    ElKebaba schreef op 06 February 2012 @ 23:00:
    Ik loop wel eens met schoenen in huis als ik ze moet uitlopen :'D. Die zijn dus nog schoon, haha.
    Ja dat doe ik ook wel hoor, haha!

16. Medium
    Afbeelding van averyyy

Avery
    2,414 berichten
    Lid sinds September 2010

Ik doe ze thuis altijd uit, en bij andere mensen ook. Niet altijd omdat ik nou echt veel verschil voel, zegmaar, maar ook omdat het... Even kijken hoe ik dit zeg, omdat het staat alsof je je thuis voelt zegmaar. Je kunt dan lekker half op je voet gaan zitten (als je begrijpt wat ik bedoel :p) en je hoeft minder 'stijf' te zitten.

Maar als ik koude voeten heb of als ik ergens ben waar de vloer vies is, hou ik ze aan...

Je bent mooi.

17. Xtra-large
    Afbeelding van LAPETITEFILLE_

Rianna
    14,208 berichten
    Lid sinds August 2010

Ik doe altijd mijn schoenen uit. Vooral thuis, want wij hebben vloerverwarming.
    Bij verjaardagen hou ik ze wel aan, alleen met verjaardagen thuis niet haha.

LAPETITEFILLE_ wijzigde dit bericht op 06-02-2012 23:06 met 33%
    TUMBLR When you look at a person, any person, remember that everyone has a story. Everyone has gone through something that has changed them.

18. Large
    Afbeelding van FallingDown

SomeOneLikeMe
    7,652 berichten
    Lid sinds August 2008

Bij ons thuis altijd schoenen uit.
    Maar als ik de deur uit ga, maar moet nog even de huiskamer in, dan doe ik ze niet uit, ik zorg er dan wel voor dat ik niet door de hele huiskamer moet lopen, meestal moet ik alleen bij de ''randen'' van de kamer zijn.

Niet mijn Blog, maar wél erg leuk! http://www.helloleticiaa.blogspot.com/

19. Large
    Afbeelding van lovehedgehogs

rayyyy
    6,329 berichten
    Lid sinds November 2009

Thuis doe ik ze altijd uit wel pas op mijn kamer maar als ik bij iemand thuis kom en daar is het normaal om de schoenen uit te doen doe ik het wel.
    Als het niet nodig is houd ik ze het liefst aan.

http://lovehedgehogs.tumblr.com/

20. Small
    Afbeelding van Tickclick

Tessa
    306 berichten
    Lid sinds November 2011

Schoenen uit in huis vind ik heel normaal, je hebt ze binnen toch niet nodig? Soms hou ik ze ook aan hoor, als ik daarna weer weg moet ofzo. Ik vind het eerder vreemd als mensen per se hun schoenen aan houden.

21. Large

sss.
    6,101 berichten
    Lid sinds August 2008

Ik heb trouwens ook altijd zo een "hè hè" gevoel als ik mijn schoenen eindelijk na een lange dag uit kan doen :'D

22. Large

SomeOneLikeMe
    7,652 berichten
    Lid sinds August 2008

quote:
    IKWILGEENNAAM schreef op 06 February 2012 @ 23:10:
    Ik heb trouwens ook altijd zo een "hè hè" gevoel als ik mijn schoenen eindelijk na een lange dag uit kan doen :'D
    Ja!! dat is ook het eerste dat ik uit doe als ik thuis ben.

23. Large

SomeOneLikeMe
    7,652 berichten
    Lid sinds August 2008

quote:
    IKWILGEENNAAM schreef op 06 February 2012 @ 22:50:
    Heeey allemaal!

Na aanleiding van een gebeurtenis open ik dit topic! Bij ons thuis is het dood normaal om je schoenen uit te doen. Mijn vriendinnen die hier bij ons komen doen dat ook automatisch en het spreekt eigenlijk voor zich.
    Ook ken ik mensen die dit totaal niet begrijpen en het vreemd vinden dat je niet met (vieze) schoenen in huis loopt. Dit zijn vaak Nederlanders (geen belediging of zo!) en ik denk dat het wel met de cultuur te maken heeft. Ik ben Turks en bij mij en mijn Turkse/andere buitenlandse vriendinnen is het doodnormaal om de schoenen uit te trekken! En als ik eerlijk moet zijn wil ik wel dat een vriendin/kennis/whatever netjes zijn schoenen uit doe als ik dit op een beleefde manier vraag.

En, wat vinden jullie? Doen jullie je schoenen uit of houd jij ze lekker aan?
    Ik neem aan dat dit voornamelijk moslims zijn net zoals jij? In de islam is reinheid erg belangrijk, dus vandaar dat dingen, als de schoenen uit doen, bij hen veel voorkomt.

24. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van ELAN_VITAL

Marlies
    25,105 berichten
    Lid sinds April 2010

Mijn moeder houd haar schoenen altijd aan. Dat vind ik raar eigenlijk :') Dat zit toch niet lekker.

Mijn vader trouwens ook maar die kan anders niet lopen omdat ie neuropathie heeft.

Tumblr|"grades don't define intelligence and age doesn't define maturity."

Girlscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?