Dit onderwerp heeft 24 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 23-02-2012 15:25.
Mijn broer
- Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 21:37Hee meiden!
Ik zal het proberen kort te houden, maar ik ben even overstuur dus ik weet niet of alles even duidelijk is.
Mijn broer heeft mijn zelfvertrouwen al vele jaren als het ware de grond ingebeukt. Wanneer het even goed gaat, maakt hij weer een kutopmerking over hoe 'n mislukkeling ik wel niet ben.
Hij heeft commentaar op alles in mijn leven: m'n vriendje, m'n studie, m'n vriendinnen, m'n uiterlijk, ... en ik heb het vele jaren kunnen negeren maar nu gaat het gewoon te ver. Hij lokt reacties uit, en meestal ren ik dan huilend naar boven.
Voorbeeldje. Ik ben sinds een paar maanden met mijn studie gestopt en probeer een job te vinden. Ik heb vandaag een aantal sollicitatieformulieren gestuurd etc. maar het blijkt niet zo makkelijk te zijn om een fulltime job te krijgen. Hij noemt me daarom altijd een mislukkeling en "ik ben verstoten door de maatschappij" en dat soort dingen. Dit doet me ontzettend veel pijn omdat ik het er al moeilijk genoeg mee heb dat ik momenteel geen studie doe. Hij maakt me gewoon kapot op sommige momenten. Ik liep overstuur naar boven en niemand maakte zich ook maar zorgen om me. Nu niet denken dat ik een dramaqueen ben, dit doe ik misschien twee keer per jaar ofzo.
Ik heb het al vaak tegen m'n moeder gezegd. Maar zij zegt dat ik het maar moet negeren, dat reageren het alleen maar erger maakt. Het is gewoon zo moeilijk.
Ik ga morgen voor een lange tijd naar m'n vriend om deze situatie als het ware te ontsnappen, maar wat kan ik hier eigenlijk nog aan doen? Het loopt volledig uit de hand. Ik denk er vaak aan hoe een wereld er zonder hem uit zou zien, en dat maakt me positief.
Ik hoop dat hier een soort samenhangend verhaal in staat. Zijn de meiden hier die hetzelfde meemaken? Wat kun je ertegen doen?
Liefs
- Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 21:40Praat er met je broer over.
Misschien onder het genot van een drankje, klinkt lame, maar het is nu eenmaal zo, dan praten mensen makkelijker.A love like that was a serious illness, an illness from which you never entirely recover. - Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 21:41oke, dit verhaal had ik kunnen schrijven. Mijn broer is exact zo! Iedere dag weer kutopmerkingen naar m'n hoofd. Ook mijn moeder zegt dat ik het maar moet negeren.. Maja het is erger dan zij denkt. Ik heb niet echt advies voor je, dus beschouw dit maar als een upje.
- Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 21:42@solamente: hoe reageer jij erop? Of vind je het allemaal niet zo erg?
@SABREPULSE: er valt eigenlijk niet met hem te praten. Ik heb al heel dikwijls gezegd dat het me echt kwetst, maar het stopt hem niet.. - Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 21:42Het is gezond als broer en zus elkaar af en toe pesten en ruziën, maar dit gaat te ver. Ik denk zelf dat hij onzeker is over wat hij wel en niet heeft bereikt en over wie hij is, en dat afgereageerd op o.a. jou. Het is goed dat je met je moeder hebt gepraat, maar heb je dat ook met je broer gedaan? Misschien weet hij niet hoe grof hij overkomt en hoe diep hij je hiermee kwetst. Geef jezelf bloot, dan snapt hij de impact. Als hij doorheeft hoe veel pijn hij je hiermee doet, en nog niet stopt, zou ik een ander familielid inschakelen. Het gewoonweg negeren lukt niet als je in een huis woont.. Heel veel succes!Levensgenieter.
- Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 21:43Klinkt als mijn broer, helaas. Mijn broer heeft momenten dat ie aardig en zorgzaam kan zijn maar dan opeens zonder reden slaat dat om (voor het grootste deel van de tijd) en ben ik een loser die niks waard is. Niet goed voor mijn vertrouwen en niet goed voor mijn vertrouwen in andere jongens.
Er is helaas weinig aan te doen volgens mij, behalve hem zoveel mogelijk ontlopen en negeren. Mijn moeder beseft helaas nooit hoe pijnlijk zijn opmerkingen zijn en denkt dat negeren makkelijk is..
We zullen er blijkbaar maar mee moeten leven.Hé, vallende engel, ik wil dat je mijn hand pakt! - Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 21:44wow moeilijk , wel erg voor je ! ik ken het zelf niet, heb alleen een zus!
maar kan me voorstellen dat het je kapot maakt..
misschien moet je hem een brief schrijven met alles wat je voelt en denkt!
en misschien doet hij zich stoer voor maar is hij van binnen ook super onzeker! - Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 21:46Nouja, hij voelt zich te goed voor de wereld. Hij werkt, hij doet een moeilijke studie en heeft volgens zichzelf "stoere" vrienden.
Misschien helpt een brief schrijven wel. Ik weet niet of ik die stap ooit waag, maar het zal wel beter zijn dat niets doen.
Het is gewoon zo makkelijk voor me om te ontsnappen. Ik kan naar m'n vader gaan (gescheiden ouders) of naar m'n vriend. Maar dat wil ik m'n moeder niet aandoen. - Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 21:46
De ene keer ga ik er tegenin en kom ik voor m'n zelf op. Maar goed dat heeft geen zin, want hij blijft dan maar doorgaan en doorgaan met uitschelden. De andere keer probeer ik het te negeren, maar ook dat heeft geen zin, omdat hij dan ook maar door en door blijft gaan. Ik weet echt niet wat ik er tegen moet doen. Ik bedoel hij is ook al 22 jaar, dan zou je denken dat je nu wel wat volwassener bent. Maar niet dus...quote:starlet_ schreef op 22 February 2012 @ 21:42:
@solamente: hoe reageer jij erop? Of vind je het allemaal niet zo erg?
@SABREPULSE: er valt eigenlijk niet met hem te praten. Ik heb al heel dikwijls gezegd dat het me echt kwetst, maar het stopt hem niet.. - Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 21:47Mijn oudste broer heeft trouwens ook altijd mijn andere broer gepest en gekleineerd, zelfs in elkaar geslagen (alhoewel mijn andere broer ook echt een etter is die dat gewoon uitlokt.)
Maargoed, uiteindelijk hebben ze elkaar zelfs ruim een jaar lang compleet genegeerd maar sinds mijn oudste broer uit huis is, is hij veel volwassener geworden en tegenwoordig gaan ze redelijk normaal met elkaar om.
Dus misschien heeft het bij jullie ook gewoon tijd nodig.A love like that was a serious illness, an illness from which you never entirely recover. - Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 21:48
precies dit.quote:Tram7 schreef op 22 February 2012 @ 21:43:
Klinkt als mijn broer, helaas. Mijn broer heeft momenten dat ie aardig en zorgzaam kan zijn maar dan opeens zonder reden slaat dat om (voor het grootste deel van de tijd) en ben ik een loser die niks waard is. Niet goed voor mijn vertrouwen en niet goed voor mijn vertrouwen in andere jongens.
Er is helaas weinig aan te doen volgens mij, behalve hem zoveel mogelijk ontlopen en negeren. Mijn moeder beseft helaas nooit hoe pijnlijk zijn opmerkingen zijn en denkt dat negeren makkelijk is..
We zullen er blijkbaar maar mee moeten leven.you look cute today ,, - Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 21:49@solamente: die van mij is nu ook 21. Je zou inderdaad denken dat ze volwassener worden met de tijd. Maar inderdaad, dat gebeurt niet.
Ja oke, maar die tijd wil ik wel normaal kunnen doorkomen. De tijden dat ik niet bij hem ben, ben ik namelijk wel gewoon een heel vrolijk persoon. - Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 21:50
Lol, hoe droog. :')quote:starlet_ schreef op 22 February 2012 @ 21:37:
Hee meiden!
Ik zal het proberen kort te houden, maar ik ben even overstuur dus ik weet niet of alles even duidelijk is.
Mijn broer heeft mijn zelfvertrouwen al vele jaren als het ware de grond ingebeukt. Wanneer het even goed gaat, maakt hij weer een kutopmerking over hoe 'n mislukkeling ik wel niet ben.
Hij heeft commentaar op alles in mijn leven: m'n vriendje, m'n studie, m'n vriendinnen, m'n uiterlijk, ... en ik heb het vele jaren kunnen negeren maar nu gaat het gewoon te ver. Hij lokt reacties uit, en meestal ren ik dan huilend naar boven.
Voorbeeldje. Ik ben sinds een paar maanden met mijn studie gestopt en probeer een job te vinden. Ik heb vandaag een aantal sollicitatieformulieren gestuurd etc. maar het blijkt niet zo makkelijk te zijn om een fulltime job te krijgen. Hij noemt me daarom altijd een mislukkeling en "ik ben verstoten door de maatschappij" en dat soort dingen. Dit doet me ontzettend veel pijn omdat ik het er al moeilijk genoeg mee heb dat ik momenteel geen studie doe. Hij maakt me gewoon kapot op sommige momenten. Ik liep overstuur naar boven en niemand maakte zich ook maar zorgen om me. Nu niet denken dat ik een dramaqueen ben, dit doe ik misschien twee keer per jaar ofzo.
Ik heb het al vaak tegen m'n moeder gezegd. Maar zij zegt dat ik het maar moet negeren, dat reageren het alleen maar erger maakt. Het is gewoon zo moeilijk.
Ik ga morgen voor een lange tijd naar m'n vriend om deze situatie als het ware te ontsnappen, maar wat kan ik hier eigenlijk nog aan doen? Het loopt volledig uit de hand. Ik denk er vaak aan hoe een wereld er zonder hem uit zou zien, en dat maakt me positief. Ik hoop dat hier een soort samenhangend verhaal in staat. Zijn de meiden hier die hetzelfde meemaken? Wat kun je ertegen doen?
LiefsEvery girl has that one guy she goes back to, heartbreak after heartbreak.. Nobody knows why, not even her. She just can\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'t let him go. - Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 21:51Tja, dat mag droog zijn. Maar het is wel zo. Ik denk dat ik een heel ander persoon zou zijn geweest, moest hij er niet geweest zijn. En dat de relatie met m'n vriend een stuk makkelijker zou verlopen.
- Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 21:53Ik bedoelde het ook niet als beledeging ofzo hoor! Ik vind het erg klote voor je. Maar ik weet helaas niet zo goed wat je kan doen, maar ik hoop voor je dat het ooit beter wordt.Every girl has that one guy she goes back to, heartbreak after heartbreak.. Nobody knows why, not even her. She just can\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'t let him go.
- Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 21:54Oooh oke. Sorry, ik neem alles slecht op op dit moment denk ik haha.
- Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 21:55Wat rot zeg, maar als praten niet helpt.. Wordt het heel moeilijk.Liefde is als Sinterklaas, je moet er in geloven, anders wordt het niets. / he happiest people do not have it all, they just make the best of what they got
- Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 21:56@starlet_ Oh oké, ja logisch.. Nja zo bedoelde ik het dus niet ghehe.Every girl has that one guy she goes back to, heartbreak after heartbreak.. Nobody knows why, not even her. She just can\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'t let him go.
- Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 22:09mijn broer is ookzo
maar da zijn gewoon broers egt
ik kan het ook niet altijd negere en trap er ook elke keer weer in maarja
later zul je beseffe hoeveel je van hem houdt dat doe ik nu soms al
hij wil je er egt geen pijn mee doen
hij wil je gewoon plagen doet de mijne ook :p gewoon weglachen
TUMBLR, Ze kunnen je gek noemen, maar diep vanbinnen ben je geniaal. - Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 22:13
Dit gaat wel verder dan gewoon plagen, en zou moeten worden gestopt.quote:MissRadcliffe schreef op 22 February 2012 @ 22:09:
mijn broer is ookzo
maar da zijn gewoon broers egt
ik kan het ook niet altijd negere en trap er ook elke keer weer in maarja
later zul je beseffe hoeveel je van hem houdt dat doe ik nu soms al
hij wil je er egt geen pijn mee doen
hij wil je gewoon plagen doet de mijne ook :p gewoon weglachen
Levensgenieter. - Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 22:14Nouja, ik ervaar dit niet meer als plagen. M'n jongere broertje plaagde me en daar kon ik tegen. Maar dit is gewoon teveel om weg te lachen, en volgens mij wil hij me er wel mee pijn doen. Anders zou hij zich er niet zo serieus mee bezig houden.
- Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 22:15Mijn nichtje heeft een soortgelijk verhaal aan me verteld gisteren.
Zij heeft een brief aan haar broer geschreven met haar gevoel. En wat het met haar doet, als hij zo naar en vervelend doet.
Is dat geen optie? Eenmaal je gevoel op papier met de eindvraag, als hij bereidt is te praten en normaal te doen hij zich bij je kan melden.www.twitter.com/Kraplapje - Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 22:17wat vervelend.
Print uit wat je hier geschreven hebt en leg het op z'n hoofdkussen, kan hij er de hele nacht over nadenken... - Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 22:18Ik kan altijd een poging wagen in het schrijven van een brief. Misschien maakt het voor mezelf ook dingen duidelijker. Alleen lijkt het echt alsof hij niet kan veranderen. Wanneer hij bv. problemen heeft met z'n vriendin reageert hij dat af op mij en dan heeft hij z'n uitlaatklep niet meer. Maar ik ga iig proberen een brief te schrijven, en dan zie ik wel wat ik er uiteindelijk mee doe. Bedankt in ieder geval!

- Geplaatst op donderdag 23 februari 2012 15:25Bedankt iedereen! Ik heb een brief geschreven, maar ik weet nog niet of ik er iets mee ga doen. Straks komt m'n vriend, dus dat zal me ook wel wat vrolijker maken dan dat ik geweest ben na z'n opmerkingen.