1. Girlscene
  2. Girlscene
  3. Lifestyle
  4. Hospiteren, tips?

Dit onderwerp heeft 16 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 28-06-2011 22:48.

Hospiteren, tips?

1. Small
    Afbeelding van Mouthwash

-
    434 berichten
    Lid sinds September 2008

Hoi,

Ik ben druk op zoek naar kamers en heb al 1x gehospiteerd. Dat ging naar mijn gevoel echt verschrikkelijk, vooral omdat ik nog nooit eerder tegen 7 mensen heb gepraat die allemaal naar mij kijken zonder formeel te zijn, zoals bij een presentatie. Ik wist gewoon niet naar wie ik moest kijken, want ze zaten in een rondje om me heen en volgens mij zat ik echt als een debiel met mn hoofd te draaien om iedereen aan te kijken :') Ik baal er echt van dat het toen zo slecht ging vooral omdat ik in totaal 5 uur moest reizen naar de plaats waar ik ga studeren. Ik ga dus over een paar dagen weer hopsiteren en ik wil niet dat het weer zo mislukt.

Ik zal even op een rijtje zetten wat er mis ging:
    -Teveel mensen informeel aanspreken
    -Stiltes omdat ik geen onderwerp meer wist, ik zat daar een half uur en na 3 min was ik al uitverteld over mezelf..
    -Ze gingen zich voorstellen en ik zei alleen maar: oke..
    -Ik had 2,5 uur in de trein gezeten en moest dus zeg nog maar even in de gespreksmodus komen :P Want het was echt raar om na 2,5 stilte weer te gaan praten en dan gelijk zoveel..

Ik hoop dat mensen hier tips hebben en ideeën voor waar ik in geval van stilte over zou kunnen beginnen..

And I use mouthwash - sometimes I floss - I've got a family - and I drink cups of tea

1. Small
    Afbeelding van jamiieej

jamie
    278 berichten
    Lid sinds February 2008

er is een algemeen op kamers topic, misschien is het handig als je dit daat vraagt!

.

2. Medium
    Afbeelding van emela

Anne
    2,539 berichten
    Lid sinds February 2011

Dingen waar je over kan praten :

Het weer :p
    Waar hun vandaan komen
    Over jouwn woonplaats
    over vakantie
    over je studie
    over kleren als het meisjes zijn

en sorry als ik domme dingen heb verzonnen want ik weet niet wat hospiteren is, ik denk dat je opzoek gaat naar een studenten huis en dat je, je dan moet voorstellen aan je huisgenoten.

Peace is more than two fingers !

3. Small
    Afbeelding van Mouthwash

-
    434 berichten
    Lid sinds September 2008

Oh, sorry dat had ik er natuurlijk bij moeten vertellen.. Hospiteren is inderdaad dat je kennis maakt met je mogelijk toekomstige huisgenoten :) wel goede tips, thanks!

And I use mouthwash - sometimes I floss - I've got a family - and I drink cups of tea

4. Large
    Afbeelding van VintageROCKS

Elisa
    9,079 berichten
    Lid sinds November 2007

Als iemand zijn hobby's verteld, interesse tonen (het mag wel niet fake overkomen, je moet wel echt een beetje interesse hebben).

5. Small
    Afbeelding van Mouthwash

-
    434 berichten
    Lid sinds September 2008

Ja, dat interesse tonen daar had ik ook moeite mee.. Want ik was zo zenuwachtig dat ik niet echt meer luisterde. Naja, het ging het ene oor in en het andere weer uit.. Daar moet ik echt op gaan letten. Ik wist trouwens ook niet waar ik mn handen moest laten, ik zat op de bank de hele tijd met mn glas tussen mn handen geklemd en dat gaf volgens mij echt een verkeerde indruk. Iemand ook daar een tip voor?

6. Large
    Afbeelding van Krommebanaan

Jael
    8,468 berichten
    Lid sinds November 2007

met je handen praten.
    Rechtop zitten.
    Duidelijk praten.
    En als je geen onderwerpen meer weet praat dan over
    -Hoe heteten bij hen thuis gaat
    -wat voor grappige dingen er in huis gebeuren
    -huiselijke regels
    -Vakantie
    -Studies

Blijf geïnteresseerd, maar niet fake. En blijf gewoon spontaan.
    Hou in je achterhoofd dat het potentiële huisgenoten zijn dus dat je gewoon normaal met ze om kan gaan, en jezelf niet te extreem hoeft de bewijzen.

Succes!

to pee or not to pee, that\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s the question.

7. Small
    Afbeelding van Slagroomtaart

Moniek
    245 berichten
    Lid sinds July 2010

Hmm, probeer eens te zeggen wat er in je opkomt. Als je eerlijk zegt dat het voor jou vreemd is om na 2,5 treinstilte opeens te worden aangegaapt door 7 mensen die heel geïnteresseerd naar je zitten te kijken. Dat breekt het ijs al een beetje, als je daar een grapje van maakt. Daardoor voelt iedereen zich denk ik wel beter op zijn gemak, en is het makkelijker een gesprek aan te knopen.

En verder zijn bovenstaande tips ook heel handig!

8. Xtra-small
    Afbeelding van amouroise

Renate
    80 berichten
    Lid sinds November 2009

Praat over .. reizen, hun studies, de stad waar je gaat wonen (wat zijn leuke restaurantjes? Waar zitten de leuke kroegjes en/of clubs?), afspraken in het huis, hun hobby's, sporten (wat doe je zelf? wat doen zij?), muziek etc..

9. Medium
    Afbeelding van THEFEAR

-
    2,020 berichten
    Lid sinds December 2010

Probeer zelfverzekerd over te komen, maar niet arrogant.

10. Large
    Afbeelding van Krommebanaan

Jael
    8,468 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik denk trouwens dat het ook belangrijk is dat je even extra moeite doet voor je uiterlijk. Hoe lullig het ook is, je eerste indruk wordt toch gevormd door je uiterlijk.

to pee or not to pee, that\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s the question.

11. Small
    Afbeelding van Sohightonight

Ashley
    278 berichten
    Lid sinds May 2011

Probeer ook vragen te stellen als ze over zichzelf vertellen, dat komt ook veel geinteresseerder over.

12. Small
    Afbeelding van Mouthwash

-
    434 berichten
    Lid sinds September 2008

Bedankt allemaal! up

13. ModeratorLarge
    Afbeelding van Phaedra

Phaedra
    10,439 berichten
    Lid sinds November 2007

Je moet ten eerste vooral geluk hebben met de mensen die je treft. Als het vanaf het begin al niet klikt, dan is het heel moeilijk om een halfuur vol te krijgen. Soms is het gewoon zo dat je niet bij een huis past, daar kun je dan weinig aan doen.

Maar goed, wat tips:
    Blijf (hoe cliché ook) echt jezelf. Doe je niet anders voor dan je bent, probeer gewoon net zo te zijn als je ook bij je vrienden/in je eigen omgeving bent.

Verder gewoon een beetje positief en vrolijk zijn en ook interesse tonen in de huisgenoten (wat studeren jullie, zitten jullie bij een vereniging etc.). Vertel ook gewoon wat dingen uit jezelf, dat ze niet alles uit je hoeven te trekken.

Oh en niet je ouders meenemen natuurlijk haha en verder zou ik ook niks meenemen. Er zijn wel eens mensen die een fles wijn of bier meenemen maar dat vinden veel mensen juist een negatief iets.

En natuurlijk de eerste indruk die heel belangrijk is. Zorg dat je iets leuks aan hebt waar je je lekker in voelt en kom zelfverzekerd en vrolijk binnen. En stel je natuurlijk even voor aan iedereen en geef ze een hand.

Verder weet ik ook niks. Belangrijkste is denk ik dat je gewoon jezelf bent en spontaan overkomt.

14. Xtra-large
    Afbeelding van JohnnyBGoode

Maartje/John - De Schuifdeur
    15,132 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik had laatst ook een hospiteeravond, ik vond het ook heel vervelend. Vooral omdat ik bij de eerste ontmoeting nooit zo praterig ben. Ik ging maar aan de baco maar dat hielp ook niet echt x]
    Maar eh ja gewoon spontaan proberen te blijven, en jezelf een beetje interessant maken. Verder weet ik het ook niet echt, ik vind hospiteren een beetje teveel een vleeskeuring.
    Ik heb nu net een kamer gevonden via www.kamertje.nl en er is ook nog www.kamernet.nl en daar gaat het over het algemeen via een makelaarsbureau (behalve als erbij staat dat je moet hospiteren maar dat is meestal niet het geval), misschien is dat nog een idee. Dan is het meer van 'wie het eerst komt, die het eerst maalt'. Hospiteren is niet de enige manier om een kamer te vinden, dus als je het niet fijn vindt of het lukt niet is dit misschien een betere manier.
    Succes!

The only thing worse than being talked about is not being talked about. - Oscar Wilde

15. Small
    Afbeelding van TtotheRUT

Samarinde
    393 berichten
    Lid sinds June 2011

quote:
    Krommebanaan schreef op 25 June 2011 @ 18:15:
    Ik denk trouwens dat het ook belangrijk is dat je even extra moeite doet voor je uiterlijk. Hoe lullig het ook is, je eerste indruk wordt toch gevormd door je uiterlijk.

Probeer vooral een beetje een 'neutraal' uiterlijk te hebben. (Tenzij je natuurlijk echt een uitgesproken stijl hebt en je je niet prettig voelt in 'gewone' kleren. Het moet wel een beetje bij jezelf passen.)

Draag niet te veel of geen parfum, niet te veel make-up en probeer vooral de leuke dingen over jezelf te vertellen.
    Als ze vragen naar een minpunt over jezelf, bedenk je dan iets wat niet zo erg is en breng dat met humor. (Beter geen dingen zeggen als slordig, etc.)

En het belangrijkste is: ga ook echt voor jezelf na of die mensen bij jou passen. Snel een kamer vinden is meestal je grootste doel, maar je kunt beter nog iets langer thuis blijven wonen dan met huisgenoten opgescheept zitten die totaal niet bij je passen.

16. Small
    Afbeelding van Mouthwash

-
    434 berichten
    Lid sinds September 2008

Yes! Ik ben uitgekozen bij 1 van de 2 kamers :) Die andere misschien ook, ging super goed! Mede door alle tips :)

Girlscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?