1. Girlscene
  2. Girlscene
  3. Liefde & Boys
  4. Depressieve vriend

Dit onderwerp heeft 3 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 18:10.

Depressieve vriend

1. Small
    Afbeelding van Resistance

Dasha
    462 berichten
    Lid sinds July 2011

Hallo lieve Girlscene'ers!

Ik heb een probleem met een van mijn vrienden. Ik heb vanmiddag gehoord dat hij al een tijdje van school af wil, omdat zijn klasgenoten hem niet bevallen (ik ben een van zijn klasgenoten) en dat hij geen vrienden heeft die hij kan vertrouwen, want de jongen die hij vertrouwt zit in de 6e klas en gaat dus van school... Hij heeft twee zogenaamde vrienden, 1 loopt alleen maar achter hem aan en de andere jongen is niet bepaald een vriend te noemen. Hij heeft 1 andere vriendin, en vertrouwt haar wel veel toe, maar zegt dat "hij niet op haar kan bouwen". Ik heb vaak genoeg tegen hem gezegd dat ik ook zijn vriend ben, maar hij wilt niet luisteren.

Dus hij wilt van school af. Hij heeft dit een keer besproken met zijn familie, maar die zijn het er natuurlijk niet mee eens. Ik heb tegen hem gezegd dat hij alleen maar wegloopt voor zijn problemen, dat het niets oplost, maar hij zegt dat hij dan "met een schone lei" kan beginnen. En als ik hem vraag waar dat op slaat, welke problemen hij heeft, geeft hij ontwijkend antwoord.

Hij is constant somber en pessimistisch, en toen we een verhaal moesten scrhijven voor Nederlands schreef hij een heel triest verhaal over een jongen die niemand vertrouwde, en toen ik zei: "Aah, wat zielig!", zei hij dat het op zichzelf was geïnspireerd.

Het doet me echt heel veel verdriet om hem zo te zien. Niets boeit hem nog, hij geeft niets om zijn cijfers (die zijn gewoon goed, geen reden om van school af te gaan). Ik heb het gevoel dat hij heel erg in een dilemma zit en misschien wel depressief is/ een winterdip heeft.

Kan iemand vertellen wat ik moet doen om hem te helpen?

Liefs,

Resistance

Leb' die Sekunde - Ik was xDasha & RockingxMylife

1. Small
    Afbeelding van Squared

SQ
    615 berichten
    Lid sinds December 2011

Al hij zich zo slecht in zijn vel voelt op die school lijkt het me juist een goede keuze ermee te stoppen of naar een andere school te gaan.

2. Medium
    Afbeelding van Anneke1509

Anneke
    2,444 berichten
    Lid sinds March 2011

Ik denk dat je weinig kan doen voor hem. Als hij jou niet als vriendin ziet, en dingen niet met jou wil bespreken, tsja dan voelt hij dat zou en is het zijn keuze. Alleen als hij zelf graag hulp wil kun je wat voor hem betekenen. Zeg gewoon dat als er iets is jij er voor hem bent, en laat hem zijn verhaal doen. Ik denk dat je het beste gewoon kunt zeggen dat je een luisterend oor bent, en natuurlijk is het een slecht idee om met school te stoppen, maar ik denk dat als jij je mening geeft, en hem probeert over te halen als het ware. Dat hij dan nog meer zich terugtrekt omdat hij nog minder vertrouwen in jou zal hebben.

DUs mijn advies, Zeg dat je er voor hem bent, en luister vooral. Ik denk dat je op dit moment het beste maar je mening voor je kan houden ;) Dan krijgt hij meer vertrouwen en is het fijner om te praten, dan als iemand zegt nee wacht, wacht.... ect. :)

online veel geld verdienen?? http://www.cash4ladies.nl/aanmelden.php?ref=16627 werkt echt!!

3. Medium
    Afbeelding van BettiePage

Charlotte
    3,245 berichten
    Lid sinds November 2007

Van school veranderen zou ik aanmoedigen, maar van school gaan is je toekomst verpesten! Ik zou een mentor inlichten.

It\\\'s not true I had nothing on, I had the radio on - Marilyn Monroe

Girlscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?