1. Girlscene
  2. Girlscene
  3. Fotografie
  4. Lomography #2

Dit onderwerp heeft 483 reacties, en bestaat uit 20 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 20.
De laatste reactie is geplaatst op 18-05-2012 20:19.

Lomography #2

1. Medium
    Afbeelding van Amethystium

Kim
    2,030 berichten
    Lid sinds February 2011

Ja, die zit erop. Ik kan nu alleen foto's maken als het dag is en in het huis is het vaak zelfs te donker. Dus buiten is de beste optie om foto's te maken. Ik heb als een gek naar de flitser gezocht, maar nee geen succes. De camera lag 20 jaar in de kast :') Misschien flitser kopen..

Ik was Wishyoulovedme. Niet dat iemand me kent. Maar alsnog. Dan weet je dat.

2. Medium

Kim
    2,030 berichten
    Lid sinds February 2011

UP.

3. Medium
    Afbeelding van Scabior

-----
    2,563 berichten
    Lid sinds October 2009

Ik ga over een tijdje naar Thailand en ik heb zooooveel zin om daar foto's te maken!

4. Xtra-small
    Afbeelding van Hatzu

Hatzu
    40 berichten
    Lid sinds April 2011

Ik heb al een mapje vol bladwijzers over lomography. Ik heb al een collectie met oude (niet-werkende) camera's, een hoop wegwerpcamera's en een DSLR maar hoop, wanneer mijn bankrekening weer mooi gevuld is, er ook lomography-toestellen aan toe te kunnen voegen. Die effecten zijn zo mooi, zo gaaf, ik kwijl erbij weg. Nog eventjes sparen en dan een bezoekje brengen aan de store in Amsterdam. :)

5. Large
    Afbeelding van Hannibalfreak

ik heb honger
    7,354 berichten
    Lid sinds April 2009

Als ik me vandaag wat beter voel ff fototjes ophalen c:
    Ik wil ook nog een mooi foto album eigenlijk.. Misschien is op Ebay kijken.

[url=http://www.last.fm/Once upon a midnight dreary, while I pondered weak and weary ..

6. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van dormant

Esmée
    36,721 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik wil tungsten film. Nu.

Druk met school!

7. Large

ik heb honger
    7,354 berichten
    Lid sinds April 2009

Ik wil een nieuwe laptop :c Hij wil mijn cdtjes niet pakken, dus geen uploads helaas. Maar ze zijn wel mooi geworden:D Ik hou van de Diana Mini.

[url=http://www.last.fm/Once upon a midnight dreary, while I pondered weak and weary ..

8. Medium

Kim
    2,030 berichten
    Lid sinds February 2011

Yeaaah (:

[img][/img]

9. Medium
    Afbeelding van Peeer

:)
    2,882 berichten
    Lid sinds August 2009

is het verstandig om als rookie zonder verstand van fotografie meteen aan een lomo camera te beginnen? zit al een tijdje op internet te neuzen
    maar moet je met een mini diana veel instellen of kan ik beter nog met mijn digitale camera oefenen? want het is best duur als je telkens met mislukte rolletjes zit

Is love a lie? .... MY TUMBLR

10. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van Odjur

Nadia
    39,151 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Wishyoulovedme schreef op 10 October 2011 @ 12:57:
    Ja, die zit erop. Ik kan nu alleen foto's maken als het dag is en in het huis is het vaak zelfs te donker. Dus buiten is de beste optie om foto's te maken. Ik heb als een gek naar de flitser gezocht, maar nee geen succes. De camera lag 20 jaar in de kast :') Misschien flitser kopen..
    Als er een hot shoe op zit kun je makkelijk een flitser kopen, volgens mij ook niet perse duur :)

Insert all Muse lyrics here

11. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van Odjur

Nadia
    39,151 berichten
    Lid sinds November 2007

Eh ja, ik heb ook geen verstand van fotografie (nog steeds niet, en ik doe dit al een tijdje :p). Met een diana mini hoef je echt bijna niks in te stellen.
    Toch zou ik daar niet mee beginnen omdat een diana mini best ontmoedigend kan zijn, relatief veel foto's mislukken in het begin. Met een holga/fisheye/oktomat/actionsampler zit je (mits je voldoende licht hebt) een stuk veiliger. Maar dat kan je natuurlijk juist minder leuk vinden :P

12. Medium
    Afbeelding van Peeer

:)
    2,882 berichten
    Lid sinds August 2009

hmm oke
    Hoezo zit je eigenlijk met een holga veiliger?
    ik wilde liever een diana mini omdat die 35mm heeft en dat kan je gewoon overal kopen en laten ontwikkelen
    een oktomat en actionsampler lijkt me niet zo leuk omdat je telkens die meerdere foto's in een foto hebt lijkt me snel vervelen

Is love a lie? .... MY TUMBLR

13. Xtra-large
    Afbeelding van Daphinitly

Daphne
    12,601 berichten
    Lid sinds March 2009

Met een holga heb je meer controle wat je doet. Ik snap dat je waarschijnlijk een 'dromerig' effect wilt. Maar zo ver ik heb begrepen heb je daar meer grip op met een Holga en bij een Diana Mini mislukken daardoor vaak een heleboel foto's. En een Holga heeft ook 35mm film! Zoals de Holga 135 BC! ^__^

14. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van Odjur

Nadia
    39,151 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik heb geeen idee waarom, maar met mijn eerste Diana Mini rolletje waren er echt maar 10 foto's uberhaupt afgedrukt, waarvan er echt maar 4 leuk waren. Ook juist foto's waarvan je zou verwachten dat ze zouden mislukken waren gelukt (foto's in de sneeuw bijvoorbeeld). Met een Holga heb je dat op een of andere manier niet zo. Nouja met mijn TLR vind ik het richten heel moeilijk en ik heb dan ook extreem veel afgehakte-hoofden-foto's haha dus ik zou wel gewoon een normale kopen.

15. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van Odjur

Nadia
    39,151 berichten
    Lid sinds November 2007

Als je trouwens half-frame foto's wil kun je ook de Holga TIM (ook 35mm) kopen :)

16. Xtra-small
    Afbeelding van Hatzu

Hatzu
    40 berichten
    Lid sinds April 2011

Ik heb nu al een te lange wishlist in de Lomography Shop, haha. Oh wat gaat dit pijn doen in mijn portemonnee.

Hebben jullie trouwens ook een negatieven-scanner of laten jullie ze ontwikkelen én afdrukken bij Kruidvat, Hema e.d.? Als jullie een negatieven-scanner hebben, welke is dat dan (of hebben jullie aanraders) en zo niet, overweeg je het wel? Ik denk namelijk wel dat je daar wat 'winst' uit kunt halen als je veel foto's maakt en zit er daarom over te denken om ook te gaan sparen voor een goede scanner.

17. Medium
    Afbeelding van Stjarnor

T
    1,050 berichten
    Lid sinds November 2007

http://i51.tinypic.com/vh5biu.jpg

Jaaaa net besteld! Samen met 3rolletjes redscale, 3 rolletjes lady grey en nog 3 color!

18. Large

ik heb honger
    7,354 berichten
    Lid sinds April 2009

Ik laat ze ontwikkelen en afdrukken, maar ik doe aan fotoalbums dus dan is dat wel fijn. :)
    Ik moet ook maar weer eens mijn wishlisht gaan aanvullen voor een kerstbestelling (cadeautjes voor mezelf :3)

Diana Mini is idd wel heel 'onvoorspelbaar' maar bij mij lukte er bij de eerste rol al best veel:D

19. Large

ik heb honger
    7,354 berichten
    Lid sinds April 2009

quote:
    Stjarnor schreef op 20 October 2011 @ 15:55:
    [afbeelding]

Jaaaa net besteld! Samen met 3rolletjes redscale, 3 rolletjes lady grey en nog 3 color!
    Praachtig:3

20. Xtra-large

Daphne
    12,601 berichten
    Lid sinds March 2009

Ik vraag me iets af en ik hoop dat iemand me hier daarbij kan helpen. Ik ging vandaag mijn eerste rolletje van mijn Zenit-11 ophalen. En de foto's waren allemaal goed gelukt op 1 ding na. En dat was dat een heleboel van die foto's blauwe horizontale strepen hadden, heel vreemd. (Er zaten ook wel wat foto's tussen die het niet hadden maar toch) Nu ben ik er wel mee terug gegaan en hopelijk krijg ik morgen een telefoontje of ze 'm opnieuw laten ontwikkelen.. Maar dit ligt toch niet aan de camera maar aan het afdrukken/ontwikkelen?

21. Xtra-large

Daphne
    12,601 berichten
    Lid sinds March 2009

22. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van dormant

Esmée
    36,721 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:

Heuh heb tungsten film gehaald bij de Lomography shop in Berlijn :D (en twee posters meegenomen, w00t)
    De iso is alleen schrikbarend laag: 64 :')

Druk met school!

23. Medium
    Afbeelding van Stjarnor

T
    1,050 berichten
    Lid sinds November 2007

Is er eigenlijk een limiet aan de hoeveelheid artikelen die je vertaalt?

24. Large

ik heb honger
    7,354 berichten
    Lid sinds April 2009

up

25. Medium
    Afbeelding van Stjarnor

T
    1,050 berichten
    Lid sinds November 2007

Yes, ik had een tijd geleden een Diana f+ te leen, en die foto's zijn nu ontwikkeld!

Hier alvast twee, omdat ik de rest nog niet heb gescant :')

http://i43.tinypic.com/5dnqcw.jpg

http://i40.tinypic.com/ibl993.jpg

Girlscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?