Dit onderwerp heeft 483 reacties, en bestaat uit 20 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 20.
De laatste reactie is geplaatst op 18-05-2012 20:19.
Lomography #2
- Geplaatst op maandag 10 oktober 2011 12:57Ja, die zit erop. Ik kan nu alleen foto's maken als het dag is en in het huis is het vaak zelfs te donker. Dus buiten is de beste optie om foto's te maken. Ik heb als een gek naar de flitser gezocht, maar nee geen succes. De camera lag 20 jaar in de kast :') Misschien flitser kopen..Ik was Wishyoulovedme. Niet dat iemand me kent. Maar alsnog. Dan weet je dat.
- Geplaatst op woensdag 12 oktober 2011 19:43UP.Ik was Wishyoulovedme. Niet dat iemand me kent. Maar alsnog. Dan weet je dat.
- Geplaatst op donderdag 13 oktober 2011 09:52Ik ga over een tijdje naar Thailand en ik heb zooooveel zin om daar foto's te maken!
- Geplaatst op donderdag 13 oktober 2011 10:38Ik heb al een mapje vol bladwijzers over lomography. Ik heb al een collectie met oude (niet-werkende) camera's, een hoop wegwerpcamera's en een DSLR maar hoop, wanneer mijn bankrekening weer mooi gevuld is, er ook lomography-toestellen aan toe te kunnen voegen. Die effecten zijn zo mooi, zo gaaf, ik kwijl erbij weg. Nog eventjes sparen en dan een bezoekje brengen aan de store in Amsterdam.

- Geplaatst op donderdag 13 oktober 2011 11:23Als ik me vandaag wat beter voel ff fototjes ophalen c:
Ik wil ook nog een mooi foto album eigenlijk.. Misschien is op Ebay kijken.[url=http://www.last.fm/Once upon a midnight dreary, while I pondered weak and weary .. - Geplaatst op donderdag 13 oktober 2011 20:49Ik wil tungsten film. Nu.Druk met school!
- Geplaatst op donderdag 13 oktober 2011 20:58Ik wil een nieuwe laptop :c Hij wil mijn cdtjes niet pakken, dus geen uploads helaas. Maar ze zijn wel mooi geworden:D Ik hou van de Diana Mini.[url=http://www.last.fm/Once upon a midnight dreary, while I pondered weak and weary ..
- Geplaatst op maandag 17 oktober 2011 17:55
- Geplaatst op maandag 17 oktober 2011 23:02is het verstandig om als rookie zonder verstand van fotografie meteen aan een lomo camera te beginnen? zit al een tijdje op internet te neuzen
maar moet je met een mini diana veel instellen of kan ik beter nog met mijn digitale camera oefenen? want het is best duur als je telkens met mislukte rolletjes zitIs love a lie? .... MY TUMBLR - Geplaatst op woensdag 19 oktober 2011 00:04
Als er een hot shoe op zit kun je makkelijk een flitser kopen, volgens mij ook niet perse duurquote:Wishyoulovedme schreef op 10 October 2011 @ 12:57:
Ja, die zit erop. Ik kan nu alleen foto's maken als het dag is en in het huis is het vaak zelfs te donker. Dus buiten is de beste optie om foto's te maken. Ik heb als een gek naar de flitser gezocht, maar nee geen succes. De camera lag 20 jaar in de kast :') Misschien flitser kopen..
Insert all Muse lyrics here - Geplaatst op woensdag 19 oktober 2011 00:05Eh ja, ik heb ook geen verstand van fotografie (nog steeds niet, en ik doe dit al een tijdje :p). Met een diana mini hoef je echt bijna niks in te stellen.
Toch zou ik daar niet mee beginnen omdat een diana mini best ontmoedigend kan zijn, relatief veel foto's mislukken in het begin. Met een holga/fisheye/oktomat/actionsampler zit je (mits je voldoende licht hebt) een stuk veiliger. Maar dat kan je natuurlijk juist minder leuk vinden
Insert all Muse lyrics here - Geplaatst op woensdag 19 oktober 2011 09:13hmm oke
Hoezo zit je eigenlijk met een holga veiliger?
ik wilde liever een diana mini omdat die 35mm heeft en dat kan je gewoon overal kopen en laten ontwikkelen
een oktomat en actionsampler lijkt me niet zo leuk omdat je telkens die meerdere foto's in een foto hebt lijkt me snel vervelenIs love a lie? .... MY TUMBLR - Geplaatst op woensdag 19 oktober 2011 10:22Met een holga heb je meer controle wat je doet. Ik snap dat je waarschijnlijk een 'dromerig' effect wilt. Maar zo ver ik heb begrepen heb je daar meer grip op met een Holga en bij een Diana Mini mislukken daardoor vaak een heleboel foto's. En een Holga heeft ook 35mm film! Zoals de Holga 135 BC! ^__^
- Geplaatst op woensdag 19 oktober 2011 11:11Ik heb geeen idee waarom, maar met mijn eerste Diana Mini rolletje waren er echt maar 10 foto's uberhaupt afgedrukt, waarvan er echt maar 4 leuk waren. Ook juist foto's waarvan je zou verwachten dat ze zouden mislukken waren gelukt (foto's in de sneeuw bijvoorbeeld). Met een Holga heb je dat op een of andere manier niet zo. Nouja met mijn TLR vind ik het richten heel moeilijk en ik heb dan ook extreem veel afgehakte-hoofden-foto's haha dus ik zou wel gewoon een normale kopen.Insert all Muse lyrics here
- Geplaatst op woensdag 19 oktober 2011 11:13Als je trouwens half-frame foto's wil kun je ook de Holga TIM (ook 35mm) kopen
Insert all Muse lyrics here - Geplaatst op woensdag 19 oktober 2011 17:09Ik heb nu al een te lange wishlist in de Lomography Shop, haha. Oh wat gaat dit pijn doen in mijn portemonnee.
Hebben jullie trouwens ook een negatieven-scanner of laten jullie ze ontwikkelen én afdrukken bij Kruidvat, Hema e.d.? Als jullie een negatieven-scanner hebben, welke is dat dan (of hebben jullie aanraders) en zo niet, overweeg je het wel? Ik denk namelijk wel dat je daar wat 'winst' uit kunt halen als je veel foto's maakt en zit er daarom over te denken om ook te gaan sparen voor een goede scanner. - Geplaatst op donderdag 20 oktober 2011 15:55
- Geplaatst op donderdag 20 oktober 2011 15:55Ik laat ze ontwikkelen en afdrukken, maar ik doe aan fotoalbums dus dan is dat wel fijn.

Ik moet ook maar weer eens mijn wishlisht gaan aanvullen voor een kerstbestelling (cadeautjes voor mezelf :3)
Diana Mini is idd wel heel 'onvoorspelbaar' maar bij mij lukte er bij de eerste rol al best veel:D[url=http://www.last.fm/Once upon a midnight dreary, while I pondered weak and weary .. - Geplaatst op donderdag 20 oktober 2011 15:56
Praachtig:3quote:Stjarnor schreef op 20 October 2011 @ 15:55:
[afbeelding]
Jaaaa net besteld! Samen met 3rolletjes redscale, 3 rolletjes lady grey en nog 3 color