Dit onderwerp heeft 483 reacties, en bestaat uit 20 pagina's. U bent momenteel op pagina 15 van 20.
De laatste reactie is geplaatst op 18-05-2012 20:19.
Lomography #2
- Geplaatst op maandag 23 januari 2012 14:09Dat moet je even googlen maar op de lomosite kun je die sowieso wel vinden.
Om precies te zijn hier KLIK
Bij mij in de fotospeciaalzaak verkopen ze ze ook en ik weet dat ze ze op andere websites ook verkopen.Don't worry, be happy! (= - Geplaatst op maandag 23 januari 2012 17:08Ik weet niet of er bij jullie een Fnac is, maar daar verkopen ze ze ook (hoewel ze daar heel vaak uitverkocht zijn).
- Geplaatst op maandag 23 januari 2012 18:55Oké thanks! Het probleem is dat ik in België woon en van Nederland vind ik inderdaad redelijk wat shops, maar België is wat anders. Heb nu een speciaalzaak gevonden in Gent en gemaild als ze ook de rolletjes hebben.
- Geplaatst op maandag 23 januari 2012 19:47Hallo,
Ik heb sinds kort wat analoge foto's gemaakt, maar ik heb nog nooit een rolletje laten ontwikkelen. Binnekort wil ik misschien een actionsampler aanschaffen. Maar ik lees nu dat er soms foto's niet worden afgedrukt. Is het mogelijk om alleen de negatieven te laten ontwikkelen en niet te laten afdrukken? Dat zou ideaal zijn, dan kan ik gewoon zelf kiezen welke ik laat afdrukken, net als ik nu digitaal doe. - Geplaatst op maandag 23 januari 2012 20:10Ja.
Insert all Muse lyrics here - Geplaatst op dinsdag 24 januari 2012 09:47
Ok als je in België woont (en zeker dicht bij Gent): de Fnac in de Veldstraat! Daar heb ik de mijne gekocht. (:quote:WakeUpCall schreef op 23 January 2012 @ 18:55:
Oké thanks! Het probleem is dat ik in België woon en van Nederland vind ik inderdaad redelijk wat shops, maar België is wat anders. Heb nu een speciaalzaak gevonden in Gent en gemaild als ze ook de rolletjes hebben. - Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:33
Net hetzelfde meegemaakt! Mijne waren wel wat donkerder (1e x dat ik analoog fotografeerde), maar je zag nog steeds duidelijk wat er op stond en de kleuren waren wel vrij duidelijk enzo. Ook de foto's die ik met die kleurenfilters die bij de Sardinaflitsen zitten neem weigeren ze op een of andere manier te drukken. Terwijl die 'scherp', goed belicht en duidelijk/niet bewogen zijn. Het enige wat er mee scheelt is dat ze wat blauw of roze zien. Echt rottig!quote:Odjur schreef op 09 January 2012 @ 15:00:
Wow die tweede is heeeeeeeel tof!!
En Esmée, al je foto's zijn leuk! vooral de vogel haha. Tungsten is wel anders dan ik had verwacht
Ik moet nog steeds al mijn diana mini foto's inscannen want ik heb nog maar één zo'n stukje geknipte film ingescant en daarvan al 3 toffe foto's gekregen die niet afgedrukt waren..
[afbeelding]
Zulke bijvoorbeeld, snap echt niet waarom die niet afgedrukt waren..http://illtakemyfreedom.tumblr.com/ - Geplaatst op zondag 29 januari 2012 12:32Ik wilde heel graag de Lomography Fisheye No. 2, maar bij nader inzien heb ik een fisheye objectief voor mijn verjaardag gevraagd, omdat deze goedkoper zijn en in mijn cameratas past. Alles hoort dan een beetje bij elkaar. Overigens is mijn camera ook analoog, dus geeft het hetzelfde effect.
- Geplaatst op zondag 29 januari 2012 19:29
Ooh, zou je me de naam van de winkel eens kunnen geven, want ik heb er nodig & ik woon in gentquote:WakeUpCall schreef op 23 January 2012 @ 18:55:
Oké thanks! Het probleem is dat ik in België woon en van Nederland vind ik inderdaad redelijk wat shops, maar België is wat anders. Heb nu een speciaalzaak gevonden in Gent en gemaild als ze ook de rolletjes hebben.
- Geplaatst op dinsdag 31 januari 2012 20:57
Bij de AH doen ze dat sowieso niet. Twee keer er opgezet en steeds niet tot ze zeiden dat ze dit niet meer deden/konden. Dus denk kruitvat? Of foto zaak waarschijnlijk wel.quote:jackyxkus schreef op 23 January 2012 @ 19:47:
Hallo,
Ik heb sinds kort wat analoge foto's gemaakt, maar ik heb nog nooit een rolletje laten ontwikkelen. Binnekort wil ik misschien een actionsampler aanschaffen. Maar ik lees nu dat er soms foto's niet worden afgedrukt. Is het mogelijk om alleen de negatieven te laten ontwikkelen en niet te laten afdrukken? Dat zou ideaal zijn, dan kan ik gewoon zelf kiezen welke ik laat afdrukken, net als ik nu digitaal doe.new changes - Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 20:24
Dat kan gewoon bij de Hema. Dan moet je aankruizen ' alleen ontwikkelen' of zoiets.quote:jackyxkus schreef op 23 January 2012 @ 19:47:
Hallo,
Ik heb sinds kort wat analoge foto's gemaakt, maar ik heb nog nooit een rolletje laten ontwikkelen. Binnekort wil ik misschien een actionsampler aanschaffen. Maar ik lees nu dat er soms foto's niet worden afgedrukt. Is het mogelijk om alleen de negatieven te laten ontwikkelen en niet te laten afdrukken? Dat zou ideaal zijn, dan kan ik gewoon zelf kiezen welke ik laat afdrukken, net als ik nu digitaal doe. - Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 19:40@ Odjur en Fairies: Dat heb ik dus ook gehad, foto's die ik helemaal niet mislukt vond en toch niet afgedrukt waren. Des te meer redenen om maar een negatievenscanner aan te schaffen en ze alleen te laten ontwikkelen, als ze toch niet alles afdrukken haha. Wel jammer hoor, ik snap het zelf ook niet.
@ Jackyxkus: Dat kan sowieso bij Hema en Kruidvat. Op de envelop gewoon het vakje aankruizen dat alleen over ontwikkelen, zonder afdrukken, gaat. Misschien dat kleinere fotozaken het ook doen maar dat zal per zaak verschillen natuurlijk. - Geplaatst op vrijdag 03 februari 2012 19:30Deze heb ik als lomo foto bewerkt, gewoon een testje met mijn handen!
Goed gelukt?

- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 13:02@Chaquerequer
niets tegen jou, maar
Ik vind de bewerking digitaal naar een 'lomo' foto echt flauw,
je moet het leren om met een echte camera en de type filmrolletjes te werken,
vriendinnen van mij nemen ook altijd 'lomo'-foto's met hun Iphone en denken dan dat ze goeie fotografen zijn... - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 14:37
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 14:49Ik heb net een Diana F+ gekregen van mijn zussen voor mijn verjaardag, kei leuk
Moet me er nog wel helemaal in verdiepen nu.Don't fear, I'm right here. ~The honey trees tumblr - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 14:52iemand die toevallig op de lomo site rolletjes besteld heeft? 3 halen 2 betalen.. bij mij geeft die namelijk geen korting of iets dergelijks aan?
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 14:54Ik heb bijna mijn eerste rolletje vol : D
Moet alleen een hoesje vinden voor 'm diana mini. Wnat ik durf 'm zo niet overal mee naar toe te nemen.Falling is just another way to fly... - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 18:35
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 18:42quote:Godric schreef op 04 February 2012 @ 14:37:
:') Ja want als je foto's maakt met een lomo camera ben je wel een goede fotograaf.
Zeg ik dat ?
Ik bedoel maar dat je dan er wel mee leert werken en het niet allemaal door een digitaal bakje laat doen. De charme van de echte lomography gaat er mee weg. - Geplaatst op zondag 05 februari 2012 17:29Ik ga denk ik als ik weer geld heb mijn eerste diana mini of Holga 135BC bestellen. Gelukkig al wel wat ervaring met analoge camera's ☺winner takes over
- Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 21:21Bewaren jullie je films altijd in de koelkast?

- Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 22:28Ik nietInsert all Muse lyrics here
- Geplaatst op zaterdag 11 februari 2012 12:12
Nee, je kunt ze ook op een donkere plek bewaren, zoals in een la of een kledingkast. Dat werkt ook goed.quote: - Geplaatst op donderdag 16 februari 2012 18:58quote:lisaaaaaaaaaaa_ schreef op 11 February 2012 @ 12:12:
[...]
Nee, je kunt ze ook op een donkere plek bewaren, zoals in een la of een kledingkast. Dat werkt ook goed.
Dan nog is anders dan koelkast.
Schijnt veel beter voor je rolletjes te zijn!