1. Girlscene
  2. Girlscene
  3. Fotografie
  4. Lomography #2

Dit onderwerp heeft 483 reacties, en bestaat uit 20 pagina's. U bent momenteel op pagina 15 van 20.
De laatste reactie is geplaatst op 18-05-2012 20:19.

Lomography #2

1. Xtra-small
    Afbeelding van Mels

Melanie
    8 berichten
    Lid sinds November 2007

Dat moet je even googlen maar op de lomosite kun je die sowieso wel vinden.
    Om precies te zijn hier KLIK
    Bij mij in de fotospeciaalzaak verkopen ze ze ook en ik weet dat ze ze op andere websites ook verkopen.

Don't worry, be happy! (=

2. Large
    Afbeelding van VintageROCKS

Elisa
    9,079 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik weet niet of er bij jullie een Fnac is, maar daar verkopen ze ze ook (hoewel ze daar heel vaak uitverkocht zijn).

3. Small
    Afbeelding van WakeUpCall

Elien
    723 berichten
    Lid sinds November 2007

Oké thanks! Het probleem is dat ik in België woon en van Nederland vind ik inderdaad redelijk wat shops, maar België is wat anders. Heb nu een speciaalzaak gevonden in Gent en gemaild als ze ook de rolletjes hebben.

4. Xtra-small
    Afbeelding van jackyxkus

Jacky
    1 berichten
    Lid sinds March 2008

Hallo,
    Ik heb sinds kort wat analoge foto's gemaakt, maar ik heb nog nooit een rolletje laten ontwikkelen. Binnekort wil ik misschien een actionsampler aanschaffen. Maar ik lees nu dat er soms foto's niet worden afgedrukt. Is het mogelijk om alleen de negatieven te laten ontwikkelen en niet te laten afdrukken? Dat zou ideaal zijn, dan kan ik gewoon zelf kiezen welke ik laat afdrukken, net als ik nu digitaal doe.

5. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van Odjur

Nadia
    39,151 berichten
    Lid sinds November 2007

Ja. -_-

Insert all Muse lyrics here

6. Large
    Afbeelding van VintageROCKS

Elisa
    9,079 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    WakeUpCall schreef op 23 January 2012 @ 18:55:
    Oké thanks! Het probleem is dat ik in België woon en van Nederland vind ik inderdaad redelijk wat shops, maar België is wat anders. Heb nu een speciaalzaak gevonden in Gent en gemaild als ze ook de rolletjes hebben.
    Ok als je in België woont (en zeker dicht bij Gent): de Fnac in de Veldstraat! Daar heb ik de mijne gekocht. (:

7. Xtra-small
    Afbeelding van Fairies

Sarah
    52 berichten
    Lid sinds July 2011

quote:
    Odjur schreef op 09 January 2012 @ 15:00:
    Wow die tweede is heeeeeeeel tof!!
    En Esmée, al je foto's zijn leuk! vooral de vogel haha. Tungsten is wel anders dan ik had verwacht

Ik moet nog steeds al mijn diana mini foto's inscannen want ik heb nog maar één zo'n stukje geknipte film ingescant en daarvan al 3 toffe foto's gekregen die niet afgedrukt waren..
    [afbeelding]
    Zulke bijvoorbeeld, snap echt niet waarom die niet afgedrukt waren..
    Net hetzelfde meegemaakt! Mijne waren wel wat donkerder (1e x dat ik analoog fotografeerde), maar je zag nog steeds duidelijk wat er op stond en de kleuren waren wel vrij duidelijk enzo. Ook de foto's die ik met die kleurenfilters die bij de Sardinaflitsen zitten neem weigeren ze op een of andere manier te drukken. Terwijl die 'scherp', goed belicht en duidelijk/niet bewogen zijn. Het enige wat er mee scheelt is dat ze wat blauw of roze zien. Echt rottig!

http://illtakemyfreedom.tumblr.com/

8. Small
    Afbeelding van lisaaaaaaaaaaa_

Lisa
    188 berichten
    Lid sinds September 2011

Ik wilde heel graag de Lomography Fisheye No. 2, maar bij nader inzien heb ik een fisheye objectief voor mijn verjaardag gevraagd, omdat deze goedkoper zijn en in mijn cameratas past. Alles hoort dan een beetje bij elkaar. Overigens is mijn camera ook analoog, dus geeft het hetzelfde effect.

9. Xtra-small
    Afbeelding van ZonZeeStrand

Sophie
    66 berichten
    Lid sinds March 2011

quote:
    WakeUpCall schreef op 23 January 2012 @ 18:55:
    Ooh, zou je me de naam van de winkel eens kunnen geven, want ik heb er nodig & ik woon in gent :)

10. Small
    Afbeelding van aaanne

Anne
    249 berichten
    Lid sinds May 2009

quote:
    jackyxkus schreef op 23 January 2012 @ 19:47:
    Hallo,
    Ik heb sinds kort wat analoge foto's gemaakt, maar ik heb nog nooit een rolletje laten ontwikkelen. Binnekort wil ik misschien een actionsampler aanschaffen. Maar ik lees nu dat er soms foto's niet worden afgedrukt. Is het mogelijk om alleen de negatieven te laten ontwikkelen en niet te laten afdrukken? Dat zou ideaal zijn, dan kan ik gewoon zelf kiezen welke ik laat afdrukken, net als ik nu digitaal doe.
    Bij de AH doen ze dat sowieso niet. Twee keer er opgezet en steeds niet tot ze zeiden dat ze dit niet meer deden/konden. Dus denk kruitvat? Of foto zaak waarschijnlijk wel.

new changes

11. Small
    Afbeelding van Liique

Angelique
    880 berichten
    Lid sinds March 2009

quote:
    jackyxkus schreef op 23 January 2012 @ 19:47:
    Hallo,
    Dat kan gewoon bij de Hema. Dan moet je aankruizen ' alleen ontwikkelen' of zoiets.

12. Xtra-small
    Afbeelding van Explanations

Meliss
    17 berichten
    Lid sinds February 2012

@ Odjur en Fairies: Dat heb ik dus ook gehad, foto's die ik helemaal niet mislukt vond en toch niet afgedrukt waren. Des te meer redenen om maar een negatievenscanner aan te schaffen en ze alleen te laten ontwikkelen, als ze toch niet alles afdrukken haha. Wel jammer hoor, ik snap het zelf ook niet.
    @ Jackyxkus: Dat kan sowieso bij Hema en Kruidvat. Op de envelop gewoon het vakje aankruizen dat alleen over ontwikkelen, zonder afdrukken, gaat. Misschien dat kleinere fotozaken het ook doen maar dat zal per zaak verschillen natuurlijk.

13. Xtra-small
    Afbeelding van Chaquerequer

Mandy
    13 berichten
    Lid sinds February 2012

Deze heb ik als lomo foto bewerkt, gewoon een testje met mijn handen!
    Goed gelukt?

http://i43.tinypic.com/2wp16xi.jpg

14. Medium
    Afbeelding van LeonneAbel

Leontien
    1,066 berichten
    Lid sinds November 2007

@Chaquerequer
    niets tegen jou, maar
    Ik vind de bewerking digitaal naar een 'lomo' foto echt flauw,
    je moet het leren om met een echte camera en de type filmrolletjes te werken,
    vriendinnen van mij nemen ook altijd 'lomo'-foto's met hun Iphone en denken dan dat ze goeie fotografen zijn...

15. Medium
    Afbeelding van Godric

Ivy
    2,086 berichten
    Lid sinds May 2011

:') Ja want als je foto's maakt met een lomo camera ben je wel een goede fotograaf.

16. Xtra-large
    Afbeelding van READMYMIND

I forgot my name.
    20,802 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik heb net een Diana F+ gekregen van mijn zussen voor mijn verjaardag, kei leuk :D Moet me er nog wel helemaal in verdiepen nu.

Don't fear, I'm right here. ~The honey trees tumblr

17. Small
    Afbeelding van Lin5da

Linda
    360 berichten
    Lid sinds January 2010

iemand die toevallig op de lomo site rolletjes besteld heeft? 3 halen 2 betalen.. bij mij geeft die namelijk geen korting of iets dergelijks aan?

18. Medium
    Afbeelding van Antimatter

I set my friends on fire
    4,268 berichten
    Lid sinds January 2008

Ik heb bijna mijn eerste rolletje vol : D

Moet alleen een hoesje vinden voor 'm diana mini. Wnat ik durf 'm zo niet overal mee naar toe te nemen.

Falling is just another way to fly...

19. Xtra-large
    Afbeelding van READMYMIND

I forgot my name.
    20,802 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik ga morgen maar de hele topic doorlezen :')

Don't fear, I'm right here. ~The honey trees tumblr

20. Medium
    Afbeelding van LeonneAbel

Leontien
    1,066 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Godric schreef op 04 February 2012 @ 14:37:
    :') Ja want als je foto's maakt met een lomo camera ben je wel een goede fotograaf.

Zeg ik dat ?
    Ik bedoel maar dat je dan er wel mee leert werken en het niet allemaal door een digitaal bakje laat doen. De charme van de echte lomography gaat er mee weg.

21. Small
    Afbeelding van inflexum

Bo
    621 berichten
    Lid sinds February 2009

Ik ga denk ik als ik weer geld heb mijn eerste diana mini of Holga 135BC bestellen. Gelukkig al wel wat ervaring met analoge camera's ☺

winner takes over

22. Small
    Afbeelding van Lin5da

Linda
    360 berichten
    Lid sinds January 2010

Bewaren jullie je films altijd in de koelkast? :)

23. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van Odjur

Nadia
    39,151 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik niet

Insert all Muse lyrics here

24. Small
    Afbeelding van lisaaaaaaaaaaa_

Lisa
    188 berichten
    Lid sinds September 2011

quote:
    Lin5da schreef op 08 February 2012 @ 21:21:
    Bewaren jullie je films altijd in de koelkast? :)
    Nee, je kunt ze ook op een donkere plek bewaren, zoals in een la of een kledingkast. Dat werkt ook goed.

25. Small
    Afbeelding van Lin5da

Linda
    360 berichten
    Lid sinds January 2010

quote:
    lisaaaaaaaaaaa_ schreef op 11 February 2012 @ 12:12:
    [...]

Nee, je kunt ze ook op een donkere plek bewaren, zoals in een la of een kledingkast. Dat werkt ook goed.

Dan nog is anders dan koelkast.
    Schijnt veel beter voor je rolletjes te zijn!

Girlscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?