Dit onderwerp heeft 2735 reacties, en bestaat uit 110 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 110.
De laatste reactie is geplaatst op 28-04-2012 09:07. Dit onderwerp is gesloten!
Algemeen: vragen over fotocamera's, fotografie, bewerking..
- Geplaatst op woensdag 11 april 2012 20:07
Ik heb hem binnen, je bent te gek! Echt bedankt! Ik heb nog iets terug gestuurdquote:Silverbleed schreef op 11 April 2012 @ 19:17:
Gek, dan is het misschien verdwenen. Ik stuur m wel opnieuw, gelukkig staat hij nog in mijn Outbox.
- Geplaatst op woensdag 11 april 2012 22:15
Ik vind 't een hele fijne camera. Nu heb ik 'm nog niet zo heel erg lang en heb ik me er nog niet super ver in verdiept, maar je kunt er echt wel een hoop mee.quote: - Geplaatst op woensdag 11 april 2012 22:20
Een Canon 1000D. Staat op haar blog (;quote:xTamaraBELIEBER schreef op 03 April 2012 @ 17:53:
[afbeelding]
Iemand enig idee welke camera dit is hehe? Droog, maar misschien herkent iemand hem. - Geplaatst op donderdag 12 april 2012 22:35Silverbleed, zou je die tips voor een fashionshoot ook aan mij kunnen vertellen aub?
52 weeks project: http://52picturesofmylife.blogspot.com/ I will fight for you. - Geplaatst op vrijdag 13 april 2012 13:19Hebben jullie een handig programma om foto's na te verscherpen en het contrast aan te passen?,
En iets om (kom even niet op de naam) 2 foto's door elkaar te doen,
Dus 1 mooie foto, en dan iets met bokeh op 2,5% erover heen?
(Gratis) - Geplaatst op vrijdag 13 april 2012 19:43Heeft iemand de NIKON Coolpix L810 en kan mij daar wat meer over vertellen?
- Geplaatst op zaterdag 14 april 2012 13:41Ik zou graag vogels willen fotograferen, alleen met mijn lens kan ik niet ver genoeg zoomen.
wat voor lens is hier voor het meest geschikt denken julie? - Geplaatst op zaterdag 14 april 2012 15:04quote:Slagroomwolk schreef op 14 April 2012 @ 13:41:
Ik zou graag vogels willen fotograferen, alleen met mijn lens kan ik niet ver genoeg zoomen.
wat voor lens is hier voor het meest geschikt denken julie?
Wat voor camera heb je?
En dan moet je zoeken naar meer millimeter, bijvoorbeeld een 200mm of 300mm. - Geplaatst op zondag 15 april 2012 12:41Ben hard bezig met sparen voor een Canon 600D, heeft iemand hem hier?
http://purrrpolish.blogspot.com/ - Geplaatst op zondag 15 april 2012 17:13600D is een fijne body. Op school hebben we 4x een 550D liggen en verscheidende mensen hebben de 600D. Wat ik echt fijn vind ten opzichte van m'n eigen body is de ruis reductie, die is ver verbeterd sinds mijn model ( 40D ) en hij kan natuurlijk filmen. Prima instap camera.
- Geplaatst op maandag 16 april 2012 19:46@slagroomwolk; ik heb een sigma 150-500mm telezoom (prijzig rond de 1000euro) en een tamron 70-300mm wat voor die prijs een leuk lensje is, bovendien er zit ook een macro stand op
http://www.kieskeurig.nl/.../prijzen/bezorgen/156206/ - Geplaatst op dinsdag 17 april 2012 14:46Ik zou heel graag advies willen
Vannacht zijn mijn beide camera's gestolen
Ik had een Sony A55, was ik erg blij mee maar sta ook wel weer open voor nieuwe toestellen. Het moet een Spiegelreflex zijn, het liefst met HD filmfunctie. Budget: tot de 1000 euro. Hebben jullie suggesties
- Geplaatst op dinsdag 17 april 2012 21:35
Is het echt meer een instapcamera? Of zitten er ook echt wat nieuwere, "spannende" functies op? Ik heb al best lang mijn vorige SLR, de 350D en ik heb nu wel behoefte aan wat meer zegmaar.. Snap je wat ik bedoel? Raar uitgelegd haha sorry..quote:itasimisete schreef op 15 April 2012 @ 17:13:
600D is een fijne body. Op school hebben we 4x een 550D liggen en verscheidende mensen hebben de 600D. Wat ik echt fijn vind ten opzichte van m'n eigen body is de ruis reductie, die is ver verbeterd sinds mijn model ( 40D ) en hij kan natuurlijk filmen. Prima instap camera.http://purrrpolish.blogspot.com/ - Geplaatst op woensdag 18 april 2012 07:40Bedankt allemaal voor het advies! Ik nog eens rond kijken! (Ik heb trouwens een Nikon)
- Geplaatst op vrijdag 20 april 2012 17:01Ik moet een portretfoto maken van de kindjes in mijn kleuterklas voor een moederdaggeschenkje. Ik ben geen fotograaf ofzo, heb een simpele camera(Sony Cybershot) maar heeft iemand toch wat tips hoe ik dit het beste aanpak? Ik heb ook een reflexcamera maar er is een streep op de lens en dat stoort me dus ik neem liever foto's met die simpele camera.Believe me, I would love to be one of those people who's all; we loved, thank you, you enriched my life, now go and prosper. But I'm much more; we didn't work out, you need to not exist.
- Geplaatst op vrijdag 20 april 2012 19:36Up voor mijn vraag....
- Geplaatst op vrijdag 20 april 2012 19:55Ik zie de laatste berichten niet, vervelend...Believe me, I would love to be one of those people who's all; we loved, thank you, you enriched my life, now go and prosper. But I'm much more; we didn't work out, you need to not exist.
- Geplaatst op vrijdag 20 april 2012 20:07Ik heb nu een lens met beeldstabillisatie, en ik wil nu een lens gaan kopen die dat volgens mij niet heeft. Merken jullie het erg als je lens geen beeldstabillisatie heeft?http://dafnelotje.blogspot.com/
- Geplaatst op zondag 22 april 2012 18:18600D is een instap model ja. Er zit een filmfunctie op, en de ruis is sterk verbeterd ten opzichte van de 350D. Vergis je niet in het feit dat je niet in je body moet investeren maar in je objectieven. Wat mis je op je 350D? Ik kan me voorstellen de ISO, dat zou mijn reden zijn om over te stappen ( wat ik momenteel ook dus heb met mijn 40D ) maar verder zou ik aanraden om niet meer te spenderen aan je body dan dat je goede objectieven hebt.
Slagroomwolk, de D3200 is nu ook uitgekomen van de Nikon. Persoonlijk vind ik 't echt .. nja, maar 't is het kijken waard. Begint alleen wel op een lekkere prijs van 580 euro, maarja. Dan heb je wel 24 megapixel! - kuch - Je hebt kans, maar daar moet je me niet op vastpinnen, dat de D3100 nu wel iets qua prijs nog gaat zakken. - Geplaatst op dinsdag 24 april 2012 17:49@ silverbleed, voor mij ook graag die tips over een fashion fotoshoot (: ?
- Geplaatst op dinsdag 24 april 2012 17:58quote:HumanNature schreef op 17 April 2012 @ 14:46:
Ik zou heel graag advies willen
Vannacht zijn mijn beide camera's gestolen
Ik had een Sony A55, was ik erg blij mee maar sta ook wel weer open voor nieuwe toestellen. Het moet een Spiegelreflex zijn, het liefst met HD filmfunctie. Budget: tot de 1000 euro. Hebben jullie suggesties
Klote dat ze gestolen zijn zeg ):
Ik heb een Canon EOS 550D (met 18-135 mm lens), en ik ben er echt suuuperblij mee, dus die raadt ik heel erg aan! Is ook wel onder de ¤1000 gok ik, ligt natuurlijk ook aan de lens/lenzen die je erbij neemt, maarja. - Geplaatst op dinsdag 24 april 2012 19:44Ik wil naast mijn standaard lens en mijn 50mm lens graag een lens er naast. Het liefst een die macro foto's kan maken, maar ook goed kan zoomen. Maar dat is volgens mij een beetje onmogelijk haha. Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen verschillende lenzen. Kan iemand een handje helpen of de goede en slechte eigenschappen er van opnoemen etc?
Deze heb ik allemaal op het oog:
- Sigma 70-300 mm f/4-5.6
- Canon EF-S 55-250mm f4.0-5.6 IS
- Tamron AF 70-300 f/4-5.6 LD DI TeleMacro 1:2
- Canon 75-300mm 1:4-5.6 III Zoomlens
- Sigma 50-200 mm f4-5.6
Ik ben echt een amateur! En ik snap eigenlijk ook bij vele de verschillen gewoon niet? Ja de eerste canon heeft beeldstabilisatie en volgens mij is dat bijna onmisbaar. Maar verbeter me maar als ik het fout heb. Iemand die me tips kan geven over welke lens te kiezen?i dont go looking for trouble. trouble usually finds me. - Geplaatst op dinsdag 24 april 2012 19:55huh, als ik op de 'laatste' pagina druk is mijn reactie nergens te bekennen, maar op blz 110 wel (dat is de laatste blz) hah wtfi dont go looking for trouble. trouble usually finds me.
- Geplaatst op dinsdag 24 april 2012 19:56Ik denk dat er een nieuw topic gemaakt moet worden binnenkort? Hij werkt niet goed meer..i dont go looking for trouble. trouble usually finds me.
- Geplaatst op dinsdag 24 april 2012 19:56HumanNature,
Ik zou dan kijken voor de 600D, leuke camera, instapmodel met filmfunctie. Prima ding. Ook niet echt extreem duur. Qua Nikon kan ik je niet adviseren.
Voquesh, ik zou sowieso voor de 55-250 van Canon gaan. Alle resterende objectieven zijn qua glaswerk echt bagger ( Tamron heeft sowieso maar 1 redelijke lijn objectieven en die zijn vrij prijzig ). Ik heb zelf de 55-250 een lange tijd gehad, is ook veel sneller qua scherpstelling als de overige objectieven. Kost hoogstwaarschijnlijk iemand meer maar dan heb je er qua kwaliteit wel meer aan. Beeldstabilisatie mis ik nergens. Ik heb de 70-200 F4.0 zonder IS, de IS-versie is een dikke 400 euro duurder, en ik mis 't voor geen cent. Ik zou gewoon voor de 55-250 gaan. Daar heb je op langer termijn veel meer plezier van.