1. Girlscene
  2. Girlscene
  3. Fotografie
  4. Algemeen: vragen over fotocamera's, fotografie, bewerking..

Dit onderwerp heeft 2735 reacties, en bestaat uit 110 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 110.
De laatste reactie is geplaatst op 28-04-2012 09:07. Dit onderwerp is gesloten!

Algemeen: vragen over fotocamera's, fotografie, bewerking..

1. Small
    Afbeelding van thesecondbefore

Ivory
    111 berichten
    Lid sinds December 2009

Ik heb wel een vraagje.. Had er ook een topic over geopend, had over deze heen gekeken.

Ik heb al een poosje een Canon Powershot SX10 IS, maar ik heb een beetje een probleempje. Telkens als ik foto's ga maken, ben ik eerst een kwartier bezig totdat ik alle instellingen perfect heb, zodat de foto's precies worden zoals ik wil.. Maar als ik ze vervolgens op de computer zet is het licht heel anders! Echt verrot, want nu weet ik steeds niet hoe de foto's uit gaan vallen. Ligt dit aan de camera of kan ik hier wat aan doen?
    Alvast bedankt!

2. Medium
    Afbeelding van little_Elfje

E
    1,339 berichten
    Lid sinds May 2009

Ik vind CS2 toch het lekkerst werken maar dat komt misschien wel omdat, ik dat gewend ben. Maar op het moment werk ik met CS4 en dat werkt ook prima.

Dutchproductions

3. Large
    Afbeelding van Alerion

Sabine
    7,210 berichten
    Lid sinds August 2009

quote:
    thesecondbefore schreef op 21 December 2009 @ 14:49:
    Ik heb wel een vraagje.. Had er ook een topic over geopend, had over deze heen gekeken.

Ik heb al een poosje een Canon Powershot SX10 IS, maar ik heb een beetje een probleempje. Telkens als ik foto's ga maken, ben ik eerst een kwartier bezig totdat ik alle instellingen perfect heb, zodat de foto's precies worden zoals ik wil.. Maar als ik ze vervolgens op de computer zet is het licht heel anders! Echt verrot, want nu weet ik steeds niet hoe de foto's uit gaan vallen. Ligt dit aan de camera of kan ik hier wat aan doen?
    Alvast bedankt!
    Dat kan liggen aan het LCD-schermpje van je camera. Misschien kun je eens kijken wat er gebeurt als je op automatische stand wat foto's maakt en dan de foto's op je kleine schermpje vergelijkt met die op de computer. Zijn ze donkerder, roder, geler? Dan weet je dat je daar rekening mee moet houden als je de foto maakt en kun je dit meenemen terwijl je foto's maakt.

4. Xtra-small
    Afbeelding van Rhaidaa

Rhaida
    57 berichten
    Lid sinds February 2008

Hey! Ik had ook nog een vraagje
    soms doet me blur tool op photoshop wel en dan bij sommige foto's weer
    helemaal niet of nauwlijks, weet iemand waardoor dit misschien komt?

5. Large
    Afbeelding van Alerion

Sabine
    7,210 berichten
    Lid sinds August 2009

quote:
    ddidi schreef op 21 December 2009 @ 17:30:
    Hey! Ik had ook nog een vraagje
    soms doet me blur tool op photoshop wel en dan bij sommige foto's weer
    helemaal niet of nauwlijks, weet iemand waardoor dit misschien komt?
    Het ligt er denk ik aan de plek waar je de blur tool gebruikt, als hier niet veel verschillende soorten pixels zijn zullen die ook niet veel veranderen... Misschien ook eens aan 'strength' zitten? Die staat volgens mij standaard op 50% maar die kun je natuurlijk ook hoger zetten. Probeer anders de smudge tool (die zit onder de blur tool, ingedrukt houden en smudge tool kiezen) en ga op de plek die je geblurd wilt hebben heel kort heen en weer (werkt anders dan blur tool, dus je kunt niet een hele lang veeg maken, dan veeg je alles mee).

6. Xtra-small
    Afbeelding van Rhaidaa

Rhaida
    57 berichten
    Lid sinds February 2008

quote:
    sabinemetz schreef op 21 December 2009 @ 19:40:
    [...]

Het ligt er denk ik aan de plek waar je de blur tool gebruikt, als hier niet veel verschillende soorten pixels zijn zullen die ook niet veel veranderen... Misschien ook eens aan 'strength' zitten? Die staat volgens mij standaard op 50% maar die kun je natuurlijk ook hoger zetten. Probeer anders de smudge tool (die zit onder de blur tool, ingedrukt houden en smudge tool kiezen) en ga op de plek die je geblurd wilt hebben heel kort heen en weer (werkt anders dan blur tool, dus je kunt niet een hele lang veeg maken, dan veeg je alles mee).

dankjewel! het heeft geholpen =D
    maar denk niet dat het aan de pixels lag want bij een andere foto met dezelfde grootte deed tie het wel gewoon

7. Small
    Afbeelding van vietnamesebloem

Vietnamesebloem
    716 berichten
    Lid sinds April 2008

quote:
    sabinemetz schreef op 21 December 2009 @ 01:45:
    Photoshop CS4. Dat is de nieuwste versie van Photoshop, dus lijkt me ook de beste. Ik vind van wel in ieder geval.
    kun je de link doorsturen van de site waar je het gedownload hebt, want ik weet niet welke site betrouwbaar is..

http://vietnamesebloem.blogspot.com/

8. Small
    Afbeelding van gygtt

g
    172 berichten
    Lid sinds September 2009

hey ik heb een samsung 10.2 m.p camera maar het mijn foto's komen steeds met veel licht aan welke instellingen kan het liggen?

9. Medium

E
    1,339 berichten
    Lid sinds May 2009

quote:
    gygtt schreef op 21 December 2009 @ 23:01:
    hey ik heb een samsung 10.2 m.p camera maar het mijn foto's komen steeds met veel licht aan welke instellingen kan het liggen?
    Ik zou even kijken of je de iso niet anders heb ingesteld per ongeluk. Ik heb op mijn cameratje ook zo een functie zitten high iso en dan komt ook alles er overbelicht uit in het licht.

Dutchproductions

10. Medium
    Afbeelding van Starbuckscoffee

Amanda
    1,091 berichten
    Lid sinds October 2009

quote:
    vietnamesebloem schreef op 21 December 2009 @ 21:14:
    [...]

kun je de link doorsturen van de site waar je het gedownload hebt, want ik weet niet welke site betrouwbaar is..
    Ja, dat wil ik ook weten.

11. Large
    Afbeelding van raiseyourglass

anoniem
    5,217 berichten
    Lid sinds March 2008

^ op de piratebay kun je al die programma's downloaden =)

ikzelf gebruik paint shop pro photo x2 ultimate. heb ook photoshop cs4 maar psp vind ik makkelijker werken (komt misschien ook omdat ik die gewend ben haha)

12. Large
    Afbeelding van Alerion

Sabine
    7,210 berichten
    Lid sinds August 2009

quote:
    vietnamesebloem schreef op 21 December 2009 @ 21:14:
    [...]

Ik heb het van iemand gekregen, omdat ik een macbook heb en daar zijn ook bijna geen goede downloads voor te vinden, maar hier vind ik meestal wel goede dingen: www.btjunkie.org (als je weet hoe torrents werken).

13. Large
    Afbeelding van Alerion

Sabine
    7,210 berichten
    Lid sinds August 2009

quote:
    ddidi schreef op 21 December 2009 @ 21:11:
    [...]

dankjewel! het heeft geholpen =D
    maar denk niet dat het aan de pixels lag want bij een andere foto met dezelfde grootte deed tie het wel gewoon
    Tja, misschien kun je als je het vaker tegenkomt een plaatselijke blur filter gebruiken? Gewoon alleen op de plekken waar je de blur wilt hebben zeg maar. Is ook veel beter aan te passen qua sterkte en alles. (: Gebruik zelf biiijjjjna nooit de blur tool.

14. Small
    Afbeelding van JDLxx

Jamiee
    839 berichten
    Lid sinds December 2007

---

JDLxx wijzigde dit bericht op 28-12-2009 21:47 met 100%: niet meer nodig
    365 days project | http://365daysbyjamie.blogspot.com

15. Medium
    Afbeelding van VivreNee

Renee Jacky
    1,497 berichten
    Lid sinds May 2009

Ik heb voor kerst PaintShopPro Photo X2 gekregen, me broer zei dat deze wel makkelijk was om te begrijpen enzo ;p Hebben jullie ervaringen met dit programma ?

http://helloprettyday.tumblr.com/

16. Medium
    Afbeelding van LisArt

Lisanne
    3,582 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    fashionfemme schreef op 25 December 2009 @ 20:41:
    Ik heb voor kerst PaintShopPro Photo X2 gekregen, me broer zei dat deze wel makkelijk was om te begrijpen enzo ;p Hebben jullie ervaringen met dit programma ?
    Ik heb ook Paint Shop Pro, maar dan een oudere versie. Het werkt een stuk makkelijker dan Photoshop en je kan er heel veel mee, dus prima programma vind ik (: Ik heb er zelf tutorials voor, wel met een oudere versie dus maar ik denk dat het nog wel lukt: http://www.lisartdesign.n...w=article&id=59&Itemid=58

17. Medium
    Afbeelding van VivreNee

Renee Jacky
    1,497 berichten
    Lid sinds May 2009

Ik ben nou bij je brush, best vet ! Maaaar, als ik zo'n brush doe, is me achtergrond onder me foto zeg maar, zwart/wit dambord zeg maar.. hoe gaat dat weg dan ?

http://helloprettyday.tumblr.com/

18. Medium
    Afbeelding van xJustNele

Nele
    1,223 berichten
    Lid sinds October 2008

Ik heb wel een vraagje :)

Hoe krijg je z'n mooie kleur als op deze foto's?
    http://www.flickr.com/photos/anneacaso/3614643245/
    http://www.flickr.com/photos/csfoto/1372925658/
    xx

19. Medium

E
    1,339 berichten
    Lid sinds May 2009

quote:
    Dat kan met een texture denk ik ook. Maar in dit geval is het denk met meerder lagen kleur gedaan je moet zelf gewoon even wat proberen met kleuren.

Dutchproductions

20. Xtra-small
    Afbeelding van chanelle_x

Chanelle
    4 berichten
    Lid sinds December 2009

Ik meld me hier ook :)
    Ik fotografeer nu ongeveer een jaartje serieus en ben in bezit van een SONY Cybershot DSC-H10. (geen spiegelreflex dus!)
    Ik bewerk meestal met Paint Shop Pro X2 en heb ook Photoshop CS2.

quote:
    fashionfemme schreef op 25 December 2009 @ 22:27:
    Ik ben nou bij je brush, best vet ! Maaaar, als ik zo'n brush doe, is me achtergrond onder me foto zeg maar, zwart/wit dambord zeg maar.. hoe gaat dat weg dan ?

Dat betekend dat het als het ware 'doorzichtig' is. Als je een foto met die blokjes opslaat word het volgens mij wit ;)

x

21. Medium

E
    1,339 berichten
    Lid sinds May 2009

quote:
    chanelle_x schreef op 26 December 2009 @ 12:39:
    Ik meld me hier ook :)
    Ik fotografeer nu ongeveer een jaartje serieus en ben in bezit van een SONY Cybershot DSC-H10. (geen spiegelreflex dus!)
    Ik bewerk meestal met Paint Shop Pro X2 en heb ook Photoshop CS2.

[...]

Dat betekend dat het als het ware 'doorzichtig' is. Als je een foto met die blokjes opslaat word het volgens mij wit ;)

x
    Dat hoeft volgens mij niet. Maar je kunt het toch ook gewoon het begin van het plaatje en de rand van het kader selecteren en dat wit maken. Zo krijg je de achtergrond wel wit.

Dutchproductions

22. Xtra-small
    Afbeelding van chanelle_x

Chanelle
    4 berichten
    Lid sinds December 2009

quote:
    little_Elfje schreef op 26 December 2009 @ 14:03:
    [...]

Dat hoeft volgens mij niet. Maar je kunt het toch ook gewoon het begin van het plaatje en de rand van het kader selecteren en dat wit maken. Zo krijg je de achtergrond wel wit.
    aha, oke. weer wat geleerd. ^_^

23. Small
    Afbeelding van gygtt

g
    172 berichten
    Lid sinds September 2009

quote:
    little_Elfje schreef op 22 December 2009 @ 00:05:
    [...]

Ik zou even kijken of je de iso niet anders heb ingesteld per ongeluk. Ik heb op mijn cameratje ook zo een functie zitten high iso en dan komt ook alles er overbelicht uit in het licht.

bedankt voor je antw.!
    maar in welke menu kan ik dat t makkelijkst vinden?
    bijv. bij scherpte, kleur etc

24. Large
    Afbeelding van Alerion

Sabine
    7,210 berichten
    Lid sinds August 2009

quote:
    Wat little_Elfje zegt kan, maar ik denk ook veel klooien met Curves en Colour Balance in Photoshop. (: Daar krijg ik mijn kleuren in ieder geval wel altijd mee.

25. Medium

E
    1,339 berichten
    Lid sinds May 2009

quote:
    gygtt schreef op 26 December 2009 @ 22:30:
    [...]

bedankt voor je antw.!
    maar in welke menu kan ik dat t makkelijkst vinden?
    bijv. bij scherpte, kleur etc
    Dat staat bij menu en dan bij iso of belichting dacht ik :).

Dutchproductions

Girlscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?