Dit onderwerp heeft 11 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 09-02-2012 17:18.
'Overgeven' tijdens het sporten.
- Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 17:45Oké, de titel komt misschien een beetje heftig over, maar het is niet echt overgeven, maar meer dat er gewoon een soort van kokhalsneiging omhoog komt als ik intensief aan het sporten ben. Het valt altijd wel mee maar ook als ik dan tussendoor wat water drink dan komt dat ook een soort van omhoog. Best vervelend.
Moet ik eerst zorgen dat ik een lege maag heb of.. Hoe kan ik dit voorkomen.I\\\\\\\\\\\\\\\'m almost through the period that I need to do and then I can finally start living my life
- Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 17:47Vaak komt dit doordat je toch te weinig drinkt... Maar heb er verder niet heel veel verstand van. Ik word zelf altijd heel misselijk en draaierig als ik niet super veel drink.
- Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 17:49oh ja ik heb dat ook heeeel vaak.italiaanse swagg.
- Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 17:55Dit komt vaak voor als je erg intensief aan 't sporten bent. Dit komt omdat als je hard gaat sporten je lichaam automatisch zuurstof naar je spieren brengt zoals je hart en dergelijken en dit gaat voor op je spijsvertering. En omdat je spijsvertering dan eigenlijk in de weg zit gooit je lichaam al je eten eruit
. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 17:58Dit heb ik ook wel eens gehad, krijg je vooral als je vlak voor het sporten veel eet!
Zorg er dus voor dat je een half uur/ uur ervoor niets meer eet, zodat je lichaam het kan verteren.I've always been afraid of flying, but you can't blame a girl for trying. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 18:12Oke, thanks!I\\\\\\\\\\\\\\\'m almost through the period that I need to do and then I can finally start living my life
- Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 18:25Dat heb ik ook wel eens gehad maar ik voelde me toen gewoon niet zo goed.http://lovehedgehogs.tumblr.com/
- Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 18:39niet eten lijkt me ook niet zo goed, dan geef je gewoon gal over:(( [img]http://www.thelastshadowpuppets.com/band/gallery/photos/6e5a0600d8832a9f33010082a3e3f20d.jpg[/img]
- Geplaatst op donderdag 09 februari 2012 11:12Met een lege maag sporten zal ik dan vooral niet doen, want als je dan kotsneigingen krijgt komt er gal naar boven (heel vies groen zuur spul) en dat heeft echt een super ranzig smaakje. Moet je misschien ver fietsen om bij je sportschool/fitnesszaal te komen ? want misschien heb je dan al je energie daar al aan besteed en heb je geen energie meer over !cinderellahxxx
- Geplaatst op donderdag 09 februari 2012 14:17Je moet ongeveer 30-60 min van tevoren niets eten, tijdens het sporten regelmatig kleine slokjes drinken en verder moet je het langzaam opbouwen.
Als jij een warming up doet van 20 min en vervolgens keihard gaat sporten dan is het erg lastig voor je lichaam om ineens om te schakelen.
Goede warming up dus en tijdens het sporten het niveau echt langzaam opbouwen. - Geplaatst op donderdag 09 februari 2012 17:14Ik heb een keer te fanatiek gesport, 2,5 uur in de sportschool gestaan.. en toen ik thuis was de hele wc ondergekotst. Vooral van geleerd dat je niet moet sporten met een lege maag op de ochtend (inderdaad ook weer niet met een volle maag moet gaan) en vooral; ga niet als een gek te keer, en zeker niet zo lang als ik heb gedaan. Dan moet het je wel lukken
Beetje opstoten van water kan verder geen kwaad lijkt me, gewoon overheen zetten ;-) - Geplaatst op donderdag 09 februari 2012 17:18Wat Bratpack zegt precies. En bouw het drinken op: Begin niet pas een halfuur voor je gaat sporten. Als je weet dat je gaat sporten begin dan alvast in de ochtend met regelmatig drinken.
Maar gewoon goed drinken over het algemeen is verstandiger.