Dit onderwerp heeft 507 reacties, en bestaat uit 21 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 21.
De laatste reactie is geplaatst op 01-05-2012 20:53.
Leniger worden II
- Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:23Oude topic: http://forum.girlscene.nl...rden/list_messages/221578
Omdat er in het oude topic gespamt was en er nu continu foutmeldingen komen hebben we besloten een nieuw topic te maken!
Iedereen moet zich weer even opnieuw aanmelden zodat we weer alleen de actieve leden hebben staan!

Dit topic is dus voor iedereen die leniger wil worden.
Wat je hier vind:
-Oefeningen
-Motivatie
(Dus iedereen oefeningen en motivatieplaatjes posten!)
Warming ups:
- 1
- 2
Oefeningen:
- Van Inge(Walkingpicture)
- Mirjam(Slagroomwolk)
Hopelijk kunnen we elkaar goed motiveren!
Succes iedereen!
Als je mee wilt doen moet je dit even invullen:
Naam:
Leeftijd:
Lenigheid:
Oefeningen:
Op ballet e.d. (gezeten):
Wat je zelf nog wilt vertellen:
De mensen die meedoen:
-Slagroomwolk
Naam: Mirjam
Leeftijd: 15
Lenigheid: Leningheid is maar relatief.
Oefeningen: Heel veel (Ik ben bezig met mijn oefeningen in een word document te zetten!)
Op ballet e.d. (gezeten): Turnen, nu al 7 jaar geloof ik.
Wat je zelf nog wilt vertellen: Suc6 allemaal!
-Irtjee
Naam:
Leeftijd: 13
Lenigheid: Kan beter, in ieder geval niet zo stijf als een plank
Oefeningen: Thuis sommige, en de oefeningen die ik bij ballet doe.
Op ballet e.d. (gezeten): Zit nu 5 jaar op ballet en 4 jaar op jazzballet
Wat je zelf nog wilt vertellen: Dit is een superhandig topic& succes allemaal!
-WalkingPicture
Naam: Inge
Lenigheid: Wel redelijk...
Oefeningen: Ik post mijn lijstje met oefeningen dalijk wel.
Op ballet e.d. (gezeten): Ja, ik zit nu op ballet. Hierdoor ben ik wel wat leniger geworden, maar ik hoop nog leniger te worden.
Wat je zelf nog wil vertellen: Ik hoop dat ik hierdoor weer een beetje gemotiveert raak, want nu wil ik dit ook echt. Mijn doel is om de spaghaat te kunnen. Ik hoop dat het gaat lukken. <3
-withyourlove
Naam: Birthe
Lenigheid: Goed,
Oefeningen: Op school en thuis verschillende dingens,
Op ballet e.d. (gezeten): 6jaar ballet gedaan en in september begin ik weer
-Zazu
Naam: Elin
Leeftijd: 18
Lenigheid: moah... niet echt... ik kan wel wat maar nog geen split
Oefeningen: moet nog ff kijken of er nog iets op het internet te vinden is
Op ballet e.d. (gezeten): eerst 5 jaar aan turnen gedaan en vanaf mn 12e synchroonzwemmen
Wat je zelf nog wilt vertellen: wat ik eigenlijk graag wil is de spagaat kunnen in het water (dus dan moet ik er eigenlijk doorheen zitten). Ook lijkt het me geweldig om de split te kunnen en dan met je bovenlichaam op de grond te liggen.
-Vivere
Naam: Vivere
Leeftijd: 17
Lenigheid: Een beetje
Op ballet e.d. (gezeten): 7 jaar jazzballet gedaan; inmiddels moderne dans.
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ik hoop dat ik éindelijk eens de motivatie hou om door te gaan, hihi.
-RockingRebella
Naam: Willemijn
Leeftijd: 14
Lenigheid: Redelijk
Oefeningen: Ben bezig foto's/lijstje ;3
Op ballet e.d. (gezeten): Alleen moderne dans, waar we wel stretchen
Wat je zelf nog wilt vertellen: Dit is een geweldig initiatief, hopelijk blijf het actief. Succes ladies!
-lemonjuice
Naam: Citroen
Leeftijd: 16
Lenigheid: Redelijk (spagaat/brug)
Oefeningen: stretchen
Op ballet e.d. (gezeten): 7 jaar jazz
Wat je zelf nog wilt vertellen: succes iedereen!
-Lotjelovesyou
Naam: Lotje
Lenigheid: Niet genoeg zoals ik het zou willen
Op ballet e.d. (gezeten): Al sinds ik mini ben zit ik op klassiek ballet, en ik ben telkens meer danslessen gaan volgen. Nu doe ik er 4 per week (:
Wat je zelf nog wilt vertellen: Blijf stretchen, ooit bereik je je doel!
-AvrlLvgnexLove
Naam: -
Lenigheid: Beetje.
Oefeningen: Oefeningen die ik met turnen doe.
Op ballet e.d. (gezeten): Zit al iets van 6 jaar op turnen.
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ik wil zooo graag weer de spagaat links en rechts kunnen, en de split :3
-Melodytje
Naam: Laura
Leeftijd:16
Lenigheid: Half, kan altijd beter!
Op ballet e.d. (gezeten): nope, wel hiphop
Wat je zelf nog wilt vertellen: We can do it!
-xMartJuH
Naam: Martine
Lenigheid: redelijk, mijn armen enzo zijn wel goed flexibel, mijn boven en onderbeen kan ik ook wel tegen elkaar aan leggen (kweet niet of jullie dat snappen) maar ik kan niet spagaat of met gestrekte benen me tenen raken
Oefeningen: liggend me benen gestrekt zo ver mogelijk naar voor te krijgen. Zittend naar voren, naar mijn benen, buigen (dus tenen aan raken) en in vlinderzit mijn benen zover uit elkaar te krijgen en plat.
Op ballet e.d. (gezeten): heel vroeger zat ik op turnen, maar dat was echt in groep 6 ofzo. Nu zit ik op paardrijden, streetdance en stijldansen
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ik doe het rekken gewoon voor het slapen in bed, met behulp van me schuine dak
Doel: Spagaat, misschien split en me benen in me nek leggen
-magicmoments
Naam: Olivia
Leeftijd: 16 jaar
Lenigheid: een beetje maar niet zoals ik zou willen
Oefeningen: turnen op school, en soms ook op dansen en ik begin vanaf vandaag thuis te oefenen
Op ballet e.d. (gezeten): toen ik 3 was zat ik op turne ,1.5 jaar ongeveer en toen ben ik beginnen dansen, heb jazz gedaan en nu hip hop
Wat je zelf nog wilt vertellen: Succes aan iedereen die meedoet
Doel : spagaat kunnen en misschien split
-littleshoes
Naam: Oreo
Lenigheid: Redelijk, niet fantastisch maar ook weer niet heel stijf ofzo.
Oefeningen: Ik heb er wel wat, ik post ze binnenkort wel:)
Op ballet e.d. (gezeten): Ik heb op showdans gezeten, zit nu op streetdance. Bij beide deden we heel veel lenigheidsoefeningen en is het echt handig om lenig te zijn, wat ik dus ook graag wil.
Wat je zelf nog wilt vertellen: Fijn dit topic!:)
-delicioso
Naam: Sabine
Leeftijd:17
Lenigheid: Redelijk (burg, spagaat) en ik kan met m'n voet m'n hoofd aanraken via de achterkant zegmaar xD
Oefeningen: ik oefen eigenlijk alleen maar tijdens de training.
Op ballet e.d. (gezeten): ik zit op turnen al heel lang.
Wat je zelf nog wilt vertellen:ik zou graag m'n rug wat leniger willen maken en leuke trucjes leren die met lenigheid te maken hebben.
-mentioned
Naam: Anouk
Leeftijd: 15 jr
Lenigheid: Wel goed, ik kan de spagaat etc wel -
Oefeningen: Spagaat (l + r) flink door kunnen zitten en de split plat kunnen. Oja, ook rug leniger maken - dus dat ik holler kan.
Op ballet e.d. : ik zit nu bijna 10 jr op synchroonzwemmen en ga binnenkort op ballet.
Wat je zelf nog wilt vertellen: 10 weken geleden is mijn knie uit de kom geweest waardoor ik nu pas echt weer iets aan mijn lenigheid kan doen. Ik wil de lenigheid terug die ik voor dit 'ongeluk' (haha, het klinkt zo ernstig) had, komt wel goed. Iedereen veel succes!
-MissWorld
Naam: Lisa
Lenigheid: Redelijk, ik kan spagaat ,, allebei de kanten op, split nog 10 cm dus nog best veel :O , bruggetje, heelstretch en nog wel andere dingetjes
Oefeningen: ^^ dat dus
Op ballet e.d. : Op JazzBallet vroeger gezeten en turnen.
Wat je zelf nog wilt vertellen: Dat ik heel graag de split wil kunnen en nog andere lenigheidsdingetjes XD en ik wens iedereen suc6
-marijke1994
Naam: marijke
Lenigheid: mwa, ken de spagaat en split nog net niet
Oefeningen: eerst opwarmen en dan split en spagaat oefenen.
Op ballet e.d. (gezeten): nee, ik zit nu net vanaf september op jazz/modern
Wat je zelf nog wilt vertellen: ik wil graag de split en spagaat kennen.
-Blubber
Naam: Naomi
Leeftijd: bíjna 15
Lenigheid: lenig
Oefeningen: spagaten met blok onder mn voet, split, bruggetjes, enz ezn
Op ballet e.d. (gezeten): zit bijna 8 jaar op turnen
Wat je zelf nog wilt vertellen:
ik ben heel erg vooruit gegaan sinds het vorige topic.
ik zit de spagaat met mijn slechtste kant nu ook, ik kan mijn goed spagaat met een balkje onder mijn voet, mijn rug is stukken leniger geworden. Dus daar ben ik blij meeee!
-xlilalove
Naam: Valerie
Lenigheid: Beetje.
Oefeningen: Af en toe.
Op ballet e.d. (gezeten): Ik zit nu op dansen en daar doen we ballet, modern en jazz.
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ik wil héél graag lenig worden, haha
-parsprototo
Naam: Suzanne
Op ballet e.d. (gezeten): Ik heb 1 jaar op ballet gezeten, en 9 jaar op turnen.
Wat je zelf nog wilt vertellen: Vroeger was ik best wel lenig, ik kon ook de spaghaat en benen in m'n nek leggen enzo maar nu ben ik alles verleerd. Ik zou graag wat gaan oefenen enzo zodat ik alles wat ik vroeger kon weer kan (:
-fashionloverrrx
Naam: Lisa
Lenigheid: Volgens mij wel goed!
Op ballet e.d. (gezeten): turnen, doe ik nu ook.
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ik wil graag meer dingen kunnen qua lenigheid, en ik hoop dat het door dit gaat lukken!
-NewYorkLoverxx
Naam: Emilia Laura
Lenigheid: Bwa, valt wel mee.
Oefeningen: Ik ben bezig met alles in een word document te zetten c;
Op ballet e.d. (gezeten): 3 jaat geturnd.
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ik wil gewoon terug dingen kunnen die ik vroeger ook kon
-fifitripleflex
Naam:
Leeftijd: 18
Lenigheid: redelijk lenig, hypermobiel
Oefeningen: amper nog
Op ballet e.d. (gezeten): nee, nooit ballet of dansen etc. 6 jaar op hockey gezeten
Wat je zelf nog wilt vertellen: ik ben redelijk hypermobiel en dat terwijl ik amper stretch. nu wil ik toch wel graag gebruik maken van mijn hypermobiliteit dus mezelf tot de limit pushen (:
-PalmboomxD
Naam: Amber
Leeftijd: bijna 18
Lenigheid: niet lening, maar kan wel nog steeds een bruggetje maken.
Op ballet e.d. (gezeten): nee......
Wat je zelf nog wilt vertellen: Mijn doel is een spagaat kunnen en in ieder geval iets minder stijf worden. (En doordat mijn lijstje nu in het topic staat hopelijk gemotiveerder raken en iedere keer dat ik in het topic kijk ook echt gaan stretchen)
-patharing
Naam: Patrick
Leeftijd: 20
Lenigheid: niet lenig, kan nog net me me vingers bij de grond als ik warm ben.
Oefeningen: Hier van het forum en vooral langzit (pikestretch) en die van karate
Op ballet e.d. (gezeten):nee......, wel karate waar we ook oefeningen doen
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ik wil bereiken dat ik makkelijker kan bewegen/trappen en ik hoop ooit split te kunnen of spagaat, ik heb vanaf mijn geboorte verkorte spieren
-dariaax
Naam: Daria
Leeftij: 17
Lenigheid: eh hangt ervan af wat lenig is, kan spagaat rechts en bruggetje
Op ballet e.d. (gezeten): nee zit wel op ritmische gymnastiek
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ik wil toch echt een keer spagaat links en split kunnen! en veel leniger in me rug worden.
-girlforlive
Naam: Denise
Lenigheid: redelijk, was eerst veeeel beter
Oefeningen: op de training van turnen en dansen
Op ballet e.d. (gezeten): vroeger op ballet gezeten nu turnen en jazz/streatdance
Wat je zelf nog wilt vertellen: ik turnen vroeger best wel hoog, dus was super lenig maar ik turn nu minder en nu is mn lenigheid ook een stuk minder, maar wil het graag weer hebben als eerst !
-lararikje
Naam: Lara
Lenigheid: best lenig, maar kan beter
Oefeningen: opwarmen, en dan zo ver mogelijk proberen te stretchen
Op ballet e.d. (gezeten): 9 jaar geleden, maar ga na de zomer weer beginnen.
Wat je zelf nog wilt vertellen: m'n doel is om de spagaat echt goed te kunnen. hopelijk hebben jullie nog wat tips
-xMariposa
Naam: Kirsten
Leeftijd: 19
Lenigheid: valt mee, was vroeger veel betet
Oefeningen: opwarmen, en dan proberen te stretchen
Op ballet e.d. (gezeten): heb vroeger op turnen en gym gezeten wil misschien op ballet
Slagroomwolk wijzigde dit bericht op 25-03-2012 10:08 met 106%
- Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:28eerste post!

vanavond maar even stretchen! - Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:31Naam:
Lenigheid: Kan beter, in ieder geval niet zo stijf als een plank
Oefeningen: Thuis sommige, en de oefeningen die ik bij ballet doe.
Op ballet e.d. (gezeten): Zit nu 5 jaar op ballet en 4 jaar op jazzballet
Wat je zelf nog wilt vertellen: Dit is een superhandig topic& succes allemaal!Only real friends can hurt you! - Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:31Yess, weer een werkend topic
Only real friends can hurt you! - Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:34jeeej! Het topic werkt weer! Nu allemaal heel actief zijn enzo ;p
- Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:35Inge vul jij ook weer ff het lijstje in?

- Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:36Ja, was ik net mee bezig ;p
- Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:37-WalkingPicture
Naam: Inge
Lenigheid: Wel redelijk...
Oefeningen: Ik post mijn lijstje met oefeningen dalijk wel.
Op ballet e.d. (gezeten): Ja, ik zit nu op ballet. Hierdoor ben ik wel wat leniger geworden, maar ik hoop nog leniger te worden.
Wat je zelf nog wil vertellen: Ik hoop dat ik hierdoor weer een beetje gemotiveert raak, want nu wil ik dit ook echt. Mijn eerste doel; de spagaat kunnen, is al gelukt, maar ik hoop nog leniger te worden ;p Hoop dat het lukt <3 - Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:38Naam: Birthe
Lenigheid: Goed,
Oefeningen: Op school en thuis verschillende dingens,
Op ballet e.d. (gezeten): 6jaar ballet gedaan en in september begin ik weer~ All the time we spent together makes it hard to get you outta my system. - Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:38Misschien is het handig om ook de namen op girlscene van de personen in de beginpost te zetten, anders weten ze niet wie wie is enzo xD
- Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:41En oepss, heb mijn introductie ding een beetje veranderd, want had gewoon gekopieerd maar er staat in dat ik graag de spagaat wil kunnen, maar dit is al gelukt XD
- Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:41
dat is idd een goed idee!quote:WalkingPicture schreef op 27 January 2012 @ 16:38:
Misschien is het handig om ook de namen op girlscene van de personen in de beginpost te zetten, anders weten ze niet wie wie is enzo xD - Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:44Sorry als ik lastig doe ;ppp
Zal ik mijn lijstje met oefeningen enzo weer plaatsen....? - Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:46Nieuw topic was idd wel een goed idee, dat trekt ook meer mensen aan, die er ook mee willen beginnen, want ik snap best dat ze niet alle pagina's enzo willen doorlezen... En de helft was gewoon niet actief, of reageerde helemaal niet meer ;p
- Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:47ja plaats je lijstje maar weer miss kunnen we ergens op internet (nog even bedenken hoe) al onze lijstjes plaatsen en daar een link van in de begin post.
- Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:48Ja, dat is een leuk idee!
- Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:49Oke mijn dagelijkse oefeningen:
- Eerst doe ik de vlinderzit, dus met je voeten tegen elkaar en je knieen naar onder duwen en naar voren leunen. (Mijn knieen kan ik al helemaal tot de grond dus naar onder duwen hoeft niet.)
- Daarna spreid ik mijn benen zo ver mogelijk en dan ga ik met mijn neus naar mijn knieen, aan allebei de kanten.
- Dan pak ik met beide handen mijn enkels vast en ga ik zo ver mogelijk naar voren (nogsteeds in spreidzit) Je kunt ook gewoon je armen zo ver mogelijk naar voren reiken.
- Ik zwaai mijn benen een beetje in, dus grand battements doen enzo. Meestal zwaai ik 1 been eerst 4x naar voor en naar achter en doe dan 4 attitudes. En dat dan 8x met elke been ongeveer.
- Daarna doe ik een oefening die moeilijk uit te leggen is, dus ik hoop dat jullie hem snappen en ik zal zo een afbeelding zoeken. Ik doe een lunge (volgens mij heet het zo?) met mijn achterste been gestrekt. Dit houd ik 15 seconde vast en daarna pak ik met mijn hand mijn achterste voet en breng die zo ver mogelijk naar me toe. (Je voorste voet moet wel recht onder je knie staan.)
- Ik doe hetzelfde, maar dan mijn gewicht naar mijn achterste been, zodat mijn voorste gestrekt is en ik ga met mijn neus naar mijn knie toe. (Hier moet je achterste bovenbeen recht zijn.)
- Dit doe ik ook met mijn andere been voor.
- Dan doe ik de spagaat.
- Dan blijf ik zo zitten maar buig mijn achterste been, zodat ik op de grond kom te zitten en ga weer met mijn neus naar mijn knie.
- Dan buig ik mijn voorste been en strek mijn achterste been en eerst buig ik met mijn rug zo ver mogelijk naar mijn achterste been en daarna pak ik mijn voet weer en probeer hem naar me toe te duwen.
- Dan probeer ik nog eens de spagaat.
- Dan pak ik mijn sjaal (Deze heb ik niet echt meer nodig, maar ik vind hem nogsteeds handig.) en daarmee lift ik mijn been naar achter op, zo hoog mogelijk. Dit houd ik even vast (zolang ik dat volhoud) en dan doe ik mijn andere been.
- Ik probeer ook iedere dag een scale te doen, wat me nu wel redelijk lukt. Ik pak dan net onder mijn knie en trek mijn been achter omhoog, maar ik probeer wel mijn been gestrekt te houden, dan ziet het er ongeveer uit als een spagaat alleen dan dat je op 1 been staat ofzo??
- Dan doe ik een bruggetje en zet mijn handen zo dicht mogelijk bij mijn voeten en loop een beetje in en dan weer uit.
- Ik stretch mijn voeten meestal ook, dan pak ik mijn tenen en trek die zover mogelijk naar beneden en strek ik ze zo ver mogelijk en dat houd ik dan even vast.
En dan alles herhalen!
Alle oefeningen houd ik 30 seconden vast en ze zijn bedoeld voor o.a. de spagaat en de split.
Ik probeer dit allemaal 2x per dag te doen, maar dat lukt niet altijd. Dit is dus wat ik dagelijks doe... Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. - Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:49alleen hoe gaan we dat doen?
ergens een pdf'je uploaden ofzo? - Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:50Trouwens erg leuk gedaan met dat plaatje!
En het zou leuk zijn als anderen ook hun lijstjes met oefeningen zouden plaatsen
- Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:51ik ben nu zelf bezig met een lijstje (incl. fotos enzo)
als die af is ga ik hem zeker plaatsen! - Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:52Jeej, ik heb mijn lijstje gewoon 1x gemaakt en toen iedere x beetje bewerkt enzo... Niet zo heel veel voor gedaan, maar echt super leuk dat je foto's enzo erbij doet ;p Daar hebben veel mensen denk ik wat aan...
- Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:55ja idd soms is alleen uitleg lastig te begrijpen enz.
- Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 16:58Ik heb je lijstje in de begin post gezet!

- Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 17:34Jeeeej! Ik voel me coel nu ;p
- Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 18:49haha :')
Ik ga vanaaf nog even stretchen, is ook goed voor m'n rugpijn enz.