Dit onderwerp heeft 2185 reacties, en bestaat uit 88 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 88.
De laatste reactie is geplaatst op 15-03-2012 16:42. Dit onderwerp is gesloten!
Gezond afvallen per 26-1-2012
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 13:08Nieuw jaar, nieuw topic!
Veel succes meiden! Ik wil jullie er nog even op wijzen dat het om GEZOND afvallen gaat!
Regels:
• Lijstjes:
De lijstjes moeten gezond blijven meiden, het minimale is 1400 kcal dus houd daar rekening mee. (zie: voorbeeld)
• BMI:
Het liefst hebben we zoveel mensen met overgewicht, zodat er bijvoorbeeld niet maar 2 meisjes zijn met overgewicht en de rest met een gezond gewicht, maar dat je dus ook gewoon met zijn allen gaat afvallen omdat het nodig is!
Maarrrr, iedereen hier mag natuurlijk afvallen, zit je niet lekker in je vel of wil je gewoon een kilo of 3 kwijt? (het liefst niet meer!) Join us. ;3
Graag lengte + gewicht + streefgewicht neerzetten, zo kunnen we kijken of afvallen ook daadwerkelijk nodig is.
• Blijf sociaal.
We zijn er in dit topic niet van gediend om reacties te lezen zoals: 'ik ben te dik, ik haat mezelf' of 'jij bent een varken!' Blijf positief en wees sociaal tegen elkaar!
• Plaatjes & workouts.
Plaatjes en workouts zijn van harte welkom, zo blijven we elkaar motiveren. We willen geen thinspo plaatjes zoals: 'skip dinner be thinner.' Daar is dit topic niet voor, graag alleen healthspo plaatjes.
Om af te vallen:
• Lijstje-voorbeeld:
Basislijstje:\O 8-9uur: 2vb met beleg + melk
T: 10-11uur: fruit + tussendoortje van lijstje
M: 12-13uur: 3vb met beleg + melk
T: 15-16uur: fruit + tussendoortje van lijstje
A: 18-19uur: 3 kleine aardappelen + 100gr vlees/vis/vleesvervanger + 200gr groente + juslepel magerejus
T: 20-21uur: 150ml yoghurt/kwark + tussendoortje van lijstje
• Gezonde ontbijtjes:
200ml magere yoghurt met fruit bijv. aardbeien
1 Knäckebröd met boter en kaas 20+ of vlees.
1 glas sinaasappelsap
Thee of koffie.
2 dl yoghurt met muesli (4 eetlepels).
1 glas sinaasappelsap.
Thee of koffie.
200ml magere melk
met 5/6 eetlepels brinta
stuk fruit
Thee of koffie.
3 volkoren Knäckebröd/beschuitjes met halvarine & mager beleg (2x zoet 1x hartig)
1 glas melk of sinaasappelsap.
Thee of koffie.
1 beschuit met aardbeien.
1 Volkorenbroodje met halvarine en zoet beleg
1 Volkoren broodje met halvarine en hartig beleg
Thee of koffie.
Drinkontbijt
1 stuk fruit naar keuze.
Thee of koffie.
2 volkoren boterhammen met halvarine en kaas of vlees.
1 plak magere ontbijtkoek met boter
1 Glas halfvolle melk of yoghurtdrank.
Thee of koffie.
• Gezonde tussendoortjes:
* Plak ontbijtkoek
* Mueslireep
* Evergreen of sultana
* Eierkoek (lekker met wat aardbeien erop (: )
* Muesli- of krentebol
* Vers fruit
* Diverse soorten groente
* Bruine boterham met halvarine en mager beleg
* Volkoren bisquitjes
* Een glas (karne)melk
* Toast met plakje komkommer/30+ kaas
* Zoute stengels (pepsels)
*Bouillon/cup-a-soup
* Handje japanse mix
* Augurken (evt. met rookvlees omheen)
* Bakje yoghurt met fruit
* Cracker of rijstwafel
• Sporten zonder vereniging:
*Spieren trainen
*Hardlopen
*Snelwandelen
*Fietsen
*Zwemmen in zwembad of meer
*Pilates/yoga
*Springtouwen
*Dansen
• Sportieve dingen
* Wandelen met je hond
* Wii fit
* Met je broertje/zusje/buurkindjes/oppaskindjes naar het zwembad/speeltuin gaan en actief met ze meespelen
* ShoppenChampions are willing to do the things they hate, in order to get the things they love.
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 13:10Mijn ouders zijn vandaag boodschappen gaan doen en hebben chips en eierkoeken meegenomen (van die grote helaas), lekker weer :') ik ga mijn best doen om er vanaf te blijven.Champions are willing to do the things they hate, in order to get the things they love.
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 13:19Fijn dat er een nieuw topic is
^^ oeh lasitg, haha
Naja 1 eierkoek kan geen kwaad, maar ik ben daar nooit zo goed in om het maar bij 1 te laten... - Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 13:21Ik ben heel veel aangekomen de laatste jaren. Mijn eetpatroon is niet veranderd en ik eet heel gezond en let ontzettend goed op. Sinds ik op kamers woon gaat dat alleen maar beter, omdat ik nu zelf mag bepalen wat ik 's avonds eet en wat ik inkoop.
Toch blijf ik maar aankomen. Ik eet eigenlijk rond de 1600 kc per dag omdat ik bang ben als ik meer eet nog meer aan te komen.
Ik val niet af. Misschien dat iemand hier mij nog verder kan helpen
Mijn overgewicht is niet heel hoog, maar het is wel aanwezig.
Lengte: 169 ongeveer
Gewicht: 77 kilo
Streefgewicht: 65 kilo
Lijstje van vandaag tot nu toe:
Ontbijt: 3 sneetjes brood. 2 met huttenkase, 1 met pindakaas light, kop thee en glas water
Tussendoor: plak ontbijtkoek met halvarine. Glas water en kop thee
Lunch: 2 sneetjes brood. 1 met rauwe ham en halvarine, 1 met zuivelspread light. Kop thee , glas water en een pakje halvolle melk.Vintagebarbiefan wijzigde dit bericht op 26-01-2012 13:28 met 22% - Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 13:22oeeeh ik hou afvalleen nooit vol.. ! haha
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 13:33Jeej!
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 13:34Ik ben straks 4 dagen bij mijn ouders.. Hopelijk kan ik de verleidingen weer staan want ik val al weken niet meer af =(
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 13:40Ik heb een eierkoek op! hahah mijn weerstand was van korte duur.
Vintagebarbiefan; heb je dit wel eens met je huisarts besproken?Champions are willing to do the things they hate, in order to get the things they love. - Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 13:47Bedankt voor het nieuwe topic!
Net op de loopband ging zó goed, ik was zo gemotiveerd. Ik streefde naar 10 minuten aan een stuk rennen, maar ik heb het uiteindelijk 30(!) minuten volgehouden. Ik kon gewoon niet meer stoppen haha :').
En in de spiegel zie ik al een aantal centimeters eraf. Toen heb ik mijn moeder erbij geroepen en die zag het ook!
Nu ga ik wel een worstenbroodje eten, maar dat vind ik niet erg. Normaal zou ik er 2 eten met een volle lepel mayonaise, en nu één broodje met druifjes haha.
Oké, lang verhaal. Ik zit vol energie haha.Knee deep in the shit. All together in the pit. All forever in the shit for this. KNAKWORSTENVERKOOP - Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 13:49@Vintagebarbiefan: Wat raar! Ik zou er ook mee naar een huisarts gaan, en als hij je niet verder kan helpen kan je een doorverwijzing vragen naar de diëtist. Helaas is bij veel verzekeringen de diëtist wel uit het basispakket gegaan, en moet je dit dus voortaan zelf betalen.Knee deep in the shit. All together in the pit. All forever in the shit for this. KNAKWORSTENVERKOOP
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 13:56Ja, heb het al besproken met de huisarts. Heb nu een verwijzing voor de dietist maar ik hoop maar dat het gaat helpen en dat mijn verzering het vergoedt! Ben namelijk al erg krap....
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 14:06Vintagebarbiefan: hee ik en vriendin hadden er ook last van, wij lieten ons bloed testen en bleken een te trage schildklier te hebben! Dit zorgtvervoor dat je spijsvertering heeel langzaam wordt waardoor je aankomt, dit is veel vootkomend probleem... Misschien een x laten testen?
Meiden bedankt voor jullie feedback op mijn lijstje. Het is inderdaag veel te weinig. Dus ik heb net een brabantse eierkoek gekocht, ik neem zo een extra broodje bij lunch en neem nog wel wat is de bios vanavond! Het is vooral weinig omdat ik geen warm eten heb! - Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 14:08Ik ben best vrolijk! Heb vandaag me rijbewijs opgehaalt en krijg me hometrainer:D
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 14:09Goed van je ikja!
Champions are willing to do the things they hate, in order to get the things they love. - Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 14:11Nieuw topic

- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 14:19Ojaah een te trage schildklier heeft nog veel meer symptomen! Sneller koud of juist heel warm, soms duizeligheid en nog en hele boel! Je kan het allemaal vinden via google;)
Ik had gisteravond trouwens een beschamende vreetbui! Maar dat zat er al een paar dagen aan te komen.. Hopelijk houd ik het vandaag goed vol! - Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 14:22Jeej nieuw topic! Mijn lijstje voor vandaag:
O: Special flakes pure chocolade + halfvolle melk
L; 2 bb + jam zonder suiker, 1 bb + boterhamworst
T; Appel + miss nog iets
A; Zelfgemaakte pizza: pizzabodem + ananas+ plakjes ham + geraspte kaas + tomatenCheers to the frickin weekend - Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 14:31Stylefreak: mooi lijstje hoor! En als je honger hebt mag je natuurlijk nog iets extra nemen bij de appel!
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 14:32@Ikja: Jep, ik neem alleen nog iets anders als ik honger krijg en anders is het niet nodig :')Cheers to the frickin weekend
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 15:13@ StyleFreak: mooi lijstje!!
Die van mij wordt dit
O: schaaltje cruesli met magere yoghurt
T: - (laat ontbijt)
L: 3 vb filet american + glas halfvolle chocolademelk
T: appel
A: 2vb met ei + salade
T: optimel kwark appel met kanaal (na het sporten)
Ik had 's ochtends nog een tussendoortje willen nemen maar mijn ontbijt was pas om tien uur dus dat lukt niet. - Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 15:14@Ilona92
Dit is voor mij ook altijd een probleem. Als ik op mijn kamer ben gaat alles prima, heb ik totaal geen behoefte aan vette/lekkere dingen maar zodra ik bij mijn ouders ben gaat het mis.. Echt super irritant, net alsof ik mezelf dan niet kan beheersen..Emm90 wijzigde dit bericht op 26-01-2012 15:15 met 29% - Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 15:38Kan het niet komen doordat het weekend is ? De meeste mensen zijn weekend-snackers! Of gewoon omdat het toch een beetje speciaal momentje is wanneer je weer naar huis gaat in het weekend? Of misschien doordat jullie ritme daardoor een beetje wordt verstoord dat jullie daarom anders gaan eten?
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 15:41Ik ben een avond-snacker..helaas wordt het elke dag ook avond :')Champions are willing to do the things they hate, in order to get the things they love.
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 15:42Ik denk dat laatste. Want als ik op mijn kamer ben in het weekend dat heb ik er totaal geen problemen mee. Misschien is het inderdaad gewoon een speciaal momentje dat ik weer thuis ben. M'n ouders hebben dan ook vaak lekkere dingen in huis..
- Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 16:04Leuk, een nieuw topic

Lijstje is iets anders geworden. Ik ben al de hele dag aan het leren en dan heb ik altijd zin om lekkere dingen te eten, maar het valt nog mee.
O: 2v kipfilet + gekookt ei
M: Groentensoep + 2vb kipfilet en stroop
T: 3 hapjes wrap met veel groenten + 2 blokjes chocola
A: Spaghetti
T: Kiwi + appel + magere yoghurt
D: 2 liter water, 1 kop groene thee, 1 glas sinaasappelsap (3 sinaasappels)
B: 30 min hardlopen, stofzuigen, 10 min spieroefeningen
@ikja: Goed dat je er nog wat heb bijgepakt!
@Emm: Als je echt wil afvallen zou ik cruesli wel vervangen door muesli/volkoren flakes oid. Maar gezien je mooie lijstje kan cruesli volgens mij geen kwaad (: