1. Girlscene
  2. Girlscene
  3. Food & Sport
  4. Beginnen met paardrijden

Dit onderwerp heeft 6 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 27-02-2012 18:11.

Beginnen met paardrijden

1. Medium
    Afbeelding van Pianissimo

Stephanie
    1,853 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik weet dat er al topics zijn aangaande paardrijden enzo, maar dat is meer gericht op meiden die al jaren paardrijden.

Ik heb paarden altijd al leuk en mooi en lief gevonden, en heb ook een keer of twee, drie, een lesje gevolgd (op vakantie in Zeeland, een keer los op een manege enzovoorts). Nu zit er hier in mijn dorp ook een manege, maar heb nog nooit echt de stap gezet om erheen te gaan, puur omdat ik niet weet wat ik kan verwachten. Ik ben nu 19, maar ik weet dat je nooit te oud bent om het te leren, haha!

Mijn halfzusje heeft een lieve pony, maar zij woont bij mijn vader en daar kom ik al een tijdje niet meer. Ik ben vaak meegeweest als ze ging rijden (haar moeder heeft vroeger veel gereden dus kan haar zelf ook coachen en ze krijgt ook eens per week priveles), dus wat betreft het poetsen en opzadelen ben ik al een heel eind. Ik weet nog niet alles, maar het is ook niet allemaal nieuw.

Ik ben al rond aan het kijken voor wat spullen zoals laarzen, een rijbroek en een cap. Meer heb ik niet nodig in het begin, denk ik zo.
    Ik wilde graag weten hoeveel lessen je nodig hebt voordat je een beetje zelfstandig kan rijden, wanneer je (mee met) buitenritten kan doen, of er hier veel meiden zijn die ook na een tijdje gelest te hebben zelfstandig rijden op de manege en dergelijke.

Dus, tips zijn welkom! En andere meiden die dezelfde vraag hebben of geinteresseerd zijn ook natuurlijk :P

1. Large
    Afbeelding van iFapped

Rachel.
    8,583 berichten
    Lid sinds December 2010

Als je echt wilt leren zelfstandig rijden en snel, kan je beter een aantal privélessen nemen! Dat gaat een stuk sneller omdat alle aandacht dan op jou is!

twittert || Everything makes sense when you\'re with me.

2. Xtra-small
    Afbeelding van JustBeingMe

Manon
    41 berichten
    Lid sinds December 2011

Een goede lesgever vinden eerst en dan zoals al gezegt privélessen nemen ;) en op verschillende paarden rijden daar leer je meer van.

3. Large
    Afbeelding van BratPack

Kelly
    5,631 berichten
    Lid sinds February 2010

Hoeveel lessen je nodig hebt ligt helemaal aan jou, dat snap je toch zelf ook wel neem ik aan?
    En buitenritten ligt volledig aan de rit en het paard. Ik zou zeker niet naar buiten gaan voor je alle gangen volledig onder controle hebt.

En ik vraag me af wat jij verwacht van 'zelfstandig op een manege rijden', want dan zou je dus zelf een paard moeten hebben? Maneges geven je niet een paard mee en zeggen, ja ga maar rijden. Daar moet je lessen voor volgen of zelf een paard voor hebben.

4. Medium
    Afbeelding van Pianissimo

Stephanie
    1,853 berichten
    Lid sinds November 2007

@ Bratpack, ja dat snap ik :P maar er is een verschil tussen 3 maanden lessen of een heel jaar, daar zal wel een indicatie voor te geven zijn.

En ik zie bij de tarieven van maneges regelmatig dat je een uur kunt rijden met een pensionpaard of eigen paard, dus het lijkt mij dat je ook met een pensionpaard van de manege dan kunt rijden. Nee, dat was me wel duidelijk, maar toch bedankt.

5. Xtra-small
    Afbeelding van ilene_

ilene
    25 berichten
    Lid sinds January 2012

Super leuk dat je lessen gaat nemen!
    Het zou nog wel even duren voordat je zelfstandig mag rijden.
    Ik weet zelf niet meer hoe lang dat duurden bij mij, want ik begon toen ik 10 was.

Maar ga er niet van uit dat het al snel kan.
    Misschien kun je het bespreken met je instructeur/striesen, die je krijgt.
    Ik zou wel eerst met een paar prive lessen beginnen, dan leer je veel sneller.

En een pension paard is een prive paard he ;P Dat is iemands eigen paard.

6. Xtra-small
    Afbeelding van DAPHNExLOVE

Daphne
    92 berichten
    Lid sinds March 2009

Op mijn oude manege kon je ook gewoon een pony leasen voor een uurtje en dan mocht je zelfstandig mee rijden in de bak.
    Hoelang het duurt totdat je een buitenrit kan maken is bij elke ruiter anders zoals gezegt is. Je moet alle gangen beheersen, paard kunnen sturen en stevig in het zadel zitten :) zal wel een tijdje duren voordat je het allemaal kan

Love your life

Girlscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?