Dit onderwerp heeft 852 reacties, en bestaat uit 35 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 35.
De laatste reactie is geplaatst op 17-02-2012 13:19.
Afval topic voor meiden met ernstig overgewicht.
- Geplaatst op zondag 08 januari 2012 15:36Sjalaa, ik zou wel graag e-mails uit willen wisselen!
Denk dat t voor mij ook een goede motivatie is om elkaar ook persoonlijk te spreken enzo
Gewoon kletsen en elkaar steunen!
Mag ik vragen hoe oud je bent?
Morgen begin ik! En het gaat me dit keer gewoon lukken!! - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 15:39Sjalaa, dat idee van je vind ik goed!
Dat iedereen gewoon 1x per week zijn gewicht doorgeeft, en dat je van elkaar de vooruitgang kunt zien.
Denk dat het voor mij ook een motivatie zal zijn, als ik denk van; shit ik moet mijn gewicht weer doorgeven dus ik wil wel verbetering zien!! - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 15:42
Ik vind heel goed idee kun je mensen ok zeggen dat ze heel goed bezig zijn. Helpt bij mij altijd wel als iemand zegt ben je afgevallen word ik vrolijker van. :3quote:Sjalaa schreef op 08 January 2012 @ 15:32:
Ik heb trouwens een idee:
Ik maak 'n soort 'tabelletje' in de begin post. Waarin onze namen staan, met ons preciese startgewicht. En met de deelnemers van 't tabelletje spreken we bijvoorbeeld af dan we eerst proberen 5 kg af te vallen. Dan geeft iedereen 1 keer per week (op 'n vaste dag) zijn gewicht door en dan kun je je vooruitgang zien!:)
Of wat natuurlijk ook kan (wat misschien beter is):
't zelfde idee maar dan niet 5 kg, maar dan gewoon met je streefgewicht;)
Hoe vinden jullie dat?
Voor mij persoonlijk is het niet de bedoeling dat ik als een beest ga afvallen, ik val liever een ons tot een pond per week af;) zodat ik nu eindelijk mijn gewicht ook kan behouden. Dus dat tabelletje moet niet gezien te worden als een wedstrijd;) Het gaat er natuurlijk om dat het juist motiverend werkt en dat we gezond afvallen! - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 15:51Dat is inderdaad een goed idee!
Heb net even 50 jumpingjacks gedaan
- Geplaatst op zondag 08 januari 2012 16:05woehoee! Goedzooo:D Ik ga straks lekker even wandelen met de hond.
Hoe doen jullie dat trouwens met school? Als je het bijvoorbeeld héél druk heb? ik vind het dan heel moeilijk om toch te gaan sporten, aangezien school ook nog af moet. Mmm, misschien moet ik mijn uitstel gedrag eens afleren:P zodat ik niet alles op het laatste moment moet doen! HAHA
Oke ik ga even zo'n tabelletje maken;) - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 16:11Ooh, ik ben trouwens 18;) stond ook in de beginpost
- Geplaatst op zondag 08 januari 2012 16:16hi! ik wil me ook aanmelden. heb mn hele leven overgewicht gehad, en ben 't wel zat. deze afgelopen maanden heb ik er al wat aan gedaan. (van de 93 naar de 84) sporten mag ik niet veel, heb al sinds groep 6 een chronische ontsteking aan mn knie.
die gaat dus nooit meer weg. dus ik doe heel vaak oefeningen, en probeer zo veel mogelijk te wandelen met mn hond. mijn ouders steunen me niet omdat ze zeggen dat 't niet nodig is. (net als iemand in deze topic; ik zie er niet echt dik uit.) dus ik hoop dat ik hier wel steun krijg. :')
lengte: 1.72
start gewicht: 84.
eind gewicht: uiteindelijk naar de 65. maar mijn eerste streef ik toch wel de 80 ofso?
BMI: 27/28. - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 16:18Ik wil jullie heel veel succes wensen! Ik vind het echt goed dat jullie hier mee bezig zijn.sutcac was de naam...
- Geplaatst op zondag 08 januari 2012 16:29Hee happymoments! Welkom:) Hier kan je hopelijk toch echt wel alle steun en motivatie krijgen die je wil!
Even een update:
Hoe vinden jullie 't tabelletje in de begin post?
Als je mee wil doen met 't tabelletje, geef dan even je gewicht door en je streef;) Dan zet ik je erin! Zullen we elke woensdag wegen? Dat jullie het woensdag opsturen en dan staat hij er donderdag ochtend op?
Liefs - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 16:36
Het klinkt dom maar ik heb het idee dat ik helemaal niet extreem ongezond eet. Ik bedoel, ik eet helemaal geen snoep (vies!), in de pauzes ga ik niet naar de Jumbo om me vol te vreten met chips en zo. Mijn maaltijden eet ik vaak redelijk veel, maar dat is vaak zo doordat ik 's middags vaak geen tijd heb om tussendoortjes te eten door mijn werk enzo.quote:Sjalaa schreef op 08 January 2012 @ 15:01:
Welkom Rianne!
Hoe wil je precies je streef halen? Door middel van een dieet? Of je hele levenstijl aanpassen?
Liefs - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 16:44Mijn probleem is echt een serieuze suikerverslaving, hihi!
Jou verhaal komt me wel super bekent voor! Mijn moeder werkt overdag keihard en vaak komt ze thuis en dan heeft ze helemaal niet slecht gegeven maar gewoon veel te onregelmatig en weinig.;) Misschien is dat bij jou ook het geval?
Eet je wel gewoon
ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten, eventueel nog een tussendoortje en genoeg water?
Of misschien krijg je niet alle voedingsstoffen binnen? Misschien is dit wel een goede tip voor jou, de eetmeter;) Dan vul je per dag in wat je gegeten heb en dan berekent dat ding hoe het met je voedingsstoffen zit;)
http://eetmeter.voedingscentrum.nl/ - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 16:49quote:Sjalaa schreef op 08 January 2012 @ 16:29:
Hee happymoments! Welkom:) Hier kan je hopelijk toch echt wel alle steun en motivatie krijgen die je wil!
Even een update:
Hoe vinden jullie 't tabelletje in de begin post?
Als je mee wil doen met 't tabelletje, geef dan even je gewicht door en je streef;) Dan zet ik je erin! Zullen we elke woensdag wegen? Dat jullie het woensdag opsturen en dan staat hij er donderdag ochtend op?
Liefs
Super idee! kan je mij er dan ook inzetten?
start: 84.4kg
streef: 65kg
xx - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 17:07Ben nu i used to be fat aan het kijken daar leer je ok veel van. Je kunt sommige oefeningen overnemen of dan kun je bij andere zien dat het niet makkelijk is maar als je neit opgeeft het wel makkelijker word. :3 Zal me morgen of vandaag even wegen en dan geef ik door.
- Geplaatst op zondag 08 januari 2012 17:08wauw, dat tabelletje is ontzettend overzichtelijk! handig. :')
ik ga me morgen ochtend even wegen, dan weet ik precies mijn gewicht.zit nu in mn periode, dus houd ik vocht vast enso. maar 't is ong. tussen 84 en de 85.
kun je mij er ook inzetten?
start: 84 - 85 kg.
streef: 65 kg. - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 17:11quote:Cuppy_Cake schreef op 08 January 2012 @ 17:07:
Ben nu i used to be fat aan het kijken daar leer je ok veel van. Je kunt sommige oefeningen overnemen of dan kun je bij andere zien dat het niet makkelijk is maar als je neit opgeeft het wel makkelijker word. :3 Zal me morgen of vandaag even wegen en dan geef ik door.
haha ik ook! heb er ook heel veel oefeningen uit.
tip voor iedereen: je kan ook naar de fysio gaan, als je begeleiding nodig hebt met sporten. bij ons hebben ze nu voor tieners met overgewicht, dat je dan een uurtje traint en alles.ik zit op de fysio voor mn knie, maar vraag altijd oefeningen dat ik dan thuis kan doen. - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 17:11Ja ik ga je er tussen zetten! Doe ik morgen even, ik ga nu even snel verder aan school;)
zullen we woensdag beginnen met het tabelletje? Dus elke keer woensdag het weegmoment? Dan telt het vanaf woensdag zeg maar als week 1;) zo hebben een aantal meiden nog de tijd om zich 'in te schrijven';) - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 17:13^ goed idee!
- Geplaatst op zondag 08 januari 2012 17:14Ik zou erg graag meedoen, en dit lijkt me een super goed moment om te beginnen want morgen is de vakantie voorbij en starten mijn goede voornemens!
gewicht nu: 75 kg
streefgewicht: 65 kg
ik hoop dat we elkaar op deze manier kunnen motiveren!Keep your face in the sunshine, and the shadows will fall behind you - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 17:28MissyMi, zou je misschien het volgende lijstje in willen vullen?
Lengte:
Start gewicht:
Streefgewicht: - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 17:31Lengte: 1,72m
start gewicht: 75 kg
streefgewicht: 60-65 kg
het is geen ernistig overgewicht maar ik wil graag wat kilo's kwijt, als jullie hier problemen mee hebben ga ik op zoek naar een ander topic, maar deze spreekt mij aan omdat ik vanaf morgen ga beginnen en alle andere topics al een tijdje bezig zijn. bovendien ziet je schema er erg mooi uit!Keep your face in the sunshine, and the shadows will fall behind you - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 17:36Je kunt ok op youtube oefening filmpjes kijken welke oefeningen je kunt doen of je eigen tabelletje maken. Vanavond ga ik ok A3 papier allemaal tabellen maken met oefeningen. bijv. 's ochtend 20 keer opdrukken en 's avonds 30 keer opdrukken 's ochtends 30 keer high kick (= handig voor kickboxen :3) en 's avonds 30 keer high kick en allemaal dat soort dingen. Denk als ik dan elke dag zo'n tabel zie met wat ik doe dat ik er meer zin in heb. En als ik aankruis wat ik heb gedaan misschien dat jullie dit ok kunnen doen. Hoop tenminste dat het ok wat werkt en verdeeld lekker.
- Geplaatst op zondag 08 januari 2012 17:37MissyMi, je BMI is 25 en een gezond BMI is 24;)
Je heb helemaal geen last van ernstig overgewicht, ik denk dat je je misschien beter aan kan sluiten bij een ander topic;) Natuurlijk ben je hier welkom. Maar persoonlijk denk ik dat je beter naar 'n ander topic kan;) Misschien ook prettiger voor jou? Haha, dit topic het niet voor niks: Afval topic voor meiden met ernstig overgewicht. Ik open niet voor niks speciaal een topic voor meiden met serieus overgewicht;)
Andere meiden, wat vinden jullie? - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 17:39ik heb inmiddels ook gereageerd op een ander topic, dus ik trek me dan uit dit topic terug!

heel veel succes meiden, jullie kunnen het! ik zal af en toe nog wel een kijken hoe jullie het doen en en berichtje achterlaten..Keep your face in the sunshine, and the shadows will fall behind you - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 17:41quote:Cuppy_Cake schreef op 08 January 2012 @ 17:36:
Je kunt ok op youtube oefening filmpjes kijken welke oefeningen je kunt doen of je eigen tabelletje maken. Vanavond ga ik ok A3 papier allemaal tabellen maken met oefeningen. bijv. 's ochtend 20 keer opdrukken en 's avonds 30 keer opdrukken 's ochtends 30 keer high kick (= handig voor kickboxen :3) en 's avonds 30 keer high kick en allemaal dat soort dingen. Denk als ik dan elke dag zo'n tabel zie met wat ik doe dat ik er meer zin in heb. En als ik aankruis wat ik heb gedaan misschien dat jullie dit ok kunnen doen. Hoop tenminste dat het ok wat werkt en verdeeld lekker.
wat een leuk idee! maakt oefeningen ook een stuk leuker. c:
ik doe nu per dag 300 oefeningen standaard. en daarbij wil ik ook wat leuke oefeningen doen, of iets waardoor het leuker lijkt. dit gaat me vast ontzettend goed helpen. thankyou! x - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 17:42Hey,
Mag ik ook meedoen in dit topic?
Lengte: 1.70
Gewicht: 104
Streefgewicht: 70