Dit onderwerp heeft 852 reacties, en bestaat uit 35 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 35.
De laatste reactie is geplaatst op 17-02-2012 13:19.
Afval topic voor meiden met ernstig overgewicht.
- Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 21:18Hoi en Welkom!
Dit topic is bedoeld voor meiden met ernstig overgewicht. Hier kunnen we elkaar motiveren en steunen. In dit topic is het de bedoeling dat we rustig en op een gezonde manier afvallen. Dieeten en ongezonde lijstjes met zo min mogelijk calorien zijn hier dan ook absoluut niet welkom!
Ongeveer elke donderdag stuur ik een mailtje naar alle groepsleden met daarin handige informatie die ik gekregen heb van een dietiste. (Deze informatie zet ik niet op het forum, omdat dit niet de bedoeling is.) Doe je mee aan dit topic en wil je deze mails ook ontvangen? Stuur me dan even een note met je mail adres! (Mogen andere deelnemers jou email niet weten? Zet dat er dan even bij!)
In de onderstaande tabellen kun je alle deelnemers zien met daarin hun gegevens en vooruitgang. Het is absoluut niet de bedoeling om er een wedstrijd van te maken! Het gaat erom dat we gezond en op een rustig tempo afvallen. Mocht iemand doorslaan, dan zal ik diegene een note sturen. Deze tabellen zijn er juist voor om elkaar te motiveren en zo je resultaten duidelijk te kunnen zien!
Elke woensdag is het weegmoment! Stuur je gewicht elke woensdag voor 0.00 uur 's nachts door via een note. Dan zal ik ervoor zorgen dat de nieuwe tabel er voor donderdag 0.00 uur 's nachts op staat.
(LET OP: Stuur je gewicht door via een note, niet via 't topic hier. Natuurlijk plaats je hier ook je gewicht om je vreugde te delen maar om het voor mij overzichtelijk te houden wil ik je vragen om mij persoonlijk een note te sturen, Merci!)

Heb jij ook ernstig overgewicht en wil jij nog heel graag meedoen? Geen probleem! Stel je voor in het topic en stuur even een note naar mij met het volgende lijstje:
Lengte:
Start gewicht:
Streefgewicht:
Regels:
- Geen lijstjes posten met te weinig eten.
- Diëten waardoor je binnen een korte tijd veel afvalt. (bv: Dr. Frank en crashdiëten)
- Onnatuurlijke hulpmiddelen om mee af te vallen. (bv: pillen en shakes)
- Ben je heel veel afgevallen? TOP! Maar niet door gaan als je onder een gezond BMI gewicht zit.
- Probeer je aan de volgende richtlijnen te houden:
Onbijt: 2 sneetjes volkoren brood,
Tussd: Fruit/vezelrijkkoekje/melkproduct enz.
Lunch: 3 sneetjes volkoren brood
Tussd: Fruit/vezelrijkkoekje/melkproduct enz.
Diner: 2 opscheplepels aardappelen/rijst/pasta en 4 opscheplepels groente
Tussd: yoghurt/gekookt ei/thee
Verder over de dag
drink 1,5 á 2 liter water
varieer zoveel als mogelijk
dagels minimaal 3 volkoren boterhammen
2 stuks fruit
2 ons groenten
500 ml melk
wissel aardappelen af met pasta en rijst
gun je zelf 2 keer in de week een extraatje (iets lekkers)
probeer 2 keer in de week vis of noten te eten
Liefs!Sjalaa wijzigde dit bericht op 26-01-2012 15:24 met 156%
- Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 21:18Oja, ik weet dat BMI niet alles zegt! Maar dit is om even aan te geven dat ik serieus ernstig overgewicht heb!
- Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 21:23Mooi topic.
Ik heb zelf geen overgewicht, dus kan hier niet aan deelnemen.
Heel veel succes met het afvallen.
- Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 21:24Dankjewel!!
- Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 21:27Ik vind het goed dat je zo'n topic opent, maar je zegt zelf dat je je niet thuis voelt tussen meiden die 3 tot 10 kilo af willen vallen.. maar jou streef gewicht is ook ongeveer 12 kilo.. En het maakt toch niet zoveel uit hoeveel kilo je kwijt wil raken? Als je maar lotgenoten hebt die naar het zelfde streven als jou: een gezond gewicht.. Ik wil je niet aanvallen, maar dit is alleen mijn mening!
- Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 21:30ik heb zelf ook over de 30bmi gezeten, maar ben al 20 kilo kwijt, dus ik wens je heel veel succes, het is even moeilijk om je levensstijl te veranderen, maar als je echt wil lukt het gewoon. wil zelf nog steeds een 5 kilo kwijt zodat ik echt mooi in het gezonde bmi zit, en niet dat ik iets te veel eet en dan meteen weer in het rood zit D;
naja, succes allemaal =]~~ Get A Life ....http://ras-blackfire.deviantart.com/ - Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 21:35Ik heb een bmi van 36 gehad, ik heb nu inmiddels een bmi van 25. Nog net anderhalve kilo te zwaar voor mijn lengte maar daar heb ik voor nu vrede mee aangezien ik al een hele weg heb begaan. Dus niets is onmogelijk en wil voor degene die er nu mee aan de gang gaan heel veel succes toe wensen! Houd de moed er in en blijf discipline houden, dan kom je er vast wel. ;]
- Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 21:40Ik had een BMI van 32 maar ik ben vorig jaar 10 kilo afgevallen. Nu is die nogsteeds 28/29 maar ik vind mezelf persoonlijk niet veel te dik. Al zou ik een kilo of 10 niet missen. Maar ik heb geen zin om lekker eten af te staan..
Succes!Because you and he are connected by the curse that failed. That is no ordinary scar. - Dumbledore - Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 21:47Supertopic meiden.
Ik was bijna 80kg bij een lengte van 1m53 en ben toen afgevallen naar 55kg. BMI van 33 ofzo had ik. Nu rond de 23, maar ik jojo nog best veel met 5kg. En soms weeg ik dan weer 60kg. Maar ik doe veel aan krachttraining dus heb veel spieren. Vandaar dat mijn BMI enzo niet heel realistisch is. Want spieren wegen zwaarder dan vet.
http://caligula.valtaf.nl/fotos/
Misschien goede motivatie hierboven.
Gewoon regelmatig sporten, normaal eten...dan kom je er! SUCCES! Ben zelf nu ook nog steeds bezig met afvallen! Ik wil 50kg wegen. Ben nu 60 of minder ('of' want ik weeg me nog maar 1x per maand, ik denk dat ik nu 58kg weeg)Cakey wijzigde dit bericht op 07-01-2012 17:48 met 23% - Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 21:50Goed topic!
Ik begon 2 jaar geleden met de lengte van 1.73 en 83 kg. Mijn BMI was toen 27.
Ik heb toen ongeveer iets langer dan een jaar bij een diëtiste gezeten, wat mij erg geholpen heeft! Ik ben toen 20 cm buikomtrek kwijt geraakt en ongeveer 7 kg. Ook door een groeispurt leek ik slanker. Maar sinds ik bij die diëtiste weg ben gaat het steeds slechter.
Ik ben nu 1.85 en ik weeg 87/88 kg.
Mijn probleemzone is echt maar een ding: mijn buik. En ik moet gewoon sporten en gezond eten, that's it. Maar zo'n topic is toch wel fijn!I\\\\\\\\\\\\\\\'m almost through the period that I need to do and then I can finally start living my life - Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 22:08@ YOURDREAM
Daar heb je gelijk in, maar ik wil niet alleen maar 12 kilo afvallen. Ik wil eigenlijk véél meer afvallen! ik wil namelijk eerst naar de 80 toe, dan naar de 70;) en dan kijk ik weer verder! als ik namelijk nu 70 als streefgewicht neem, is dat doel voor mij persoonlijk bijna niet haalbaar;) Vandaar, dit had ik er inderdaad bij moeten zetten!
@ de andere reacties
Super meiden! Jullie motiveren me echt - Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 22:11mijn BMI is 25, mag k meedoen?Be kind, be gentle, be generous, be love and you will be loved. ~ Avril Lavigne (ll')
- Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 22:22Succes meiden!
27O311 Heaven must be beautiful right now, cause they got you. - Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 22:27eigenlijk durf ik niet meer op de weegschaal te staan ._.
Ik denk dat ik zo'n 96 kilo weeg
en ik ben 165cm
ik kamp bijna heel mijn hele leven al met overgewicht :c
Ik jojo er gewoon op los. Op mijn 10e in groep 7 was ik van 75 kilo afgevallen naar 65.. eigenlijk een gezond gewicht.. voor het eerst in mijn leven toen. Mijn gewicht ging al snel weer omhoog. Maar niet super super veel. ik was ongeveer denk ik 70 kilo. Alleen de laatste jaren.. 16e. 17e. ging die weer heel erg omhoog -,-. Nu ben ik 18. Natuurlijk wil ik weer naar een gezond gewicht maar ik weet natuurlijk niet of dat realistisch is. Ik heb ga weer een nieuwe poging wagen.(Alleen zei ik dat een paar maanden geleden ook al ._.) Ik wil weer naar maatje 40! Streef gewicht zo'n 70 kilo.
Ik heb verder nooit mee gedaan in topics op Girlscene... Ik hoop dat het een beetje motiveert!
Trouwens toen ik 10 was was ik best 'makkelijk' afgevallen. Elke dag 10 minuten joggen in mijn kamer:p heeft toen al geholpen. Het enige is dat ik nu haat aan dat joggen heb-,-
Mijn BMI is trouwens ongeveer 35BlingBlingPurse wijzigde dit bericht op 09-01-2012 15:47 met 0%: edit~ Being a woman is a terribly difficult task, since it consists principally in dealing with men. - Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 22:32Ik wil wel graag meedoen maar heb geen ernstig overgewicht?After al this time...? Always...
- Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 22:36Ik doe mee!
Mijn overgewicht is niet heel ernstig maar het is er toch... en dat zou niet moeten!
De laatste tijd (lees half jaar) ben ik 10 kilo aangekomen doordat ik enorm veel stress had en een emotie-eter ben helaas...
Ik heb vandaag van die shakedingen gekocht... puur omdat ik toch weer in die reclame ben getrapt. Maar ik ga proberen of het helpt! Daarnaast ben ik weer gaan hardlopen... heb de podcast uit het bericht over hardlopen hier op girlsscene gedownload en ben er maar voor gegaan. Nu nog zien vol te houden!
Lengte:170cm
Start gewicht:79,5 kilo
Streefgewicht: 69 (BMI van 24) - Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 22:36mijn bmi is 22
- Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 22:37ik doe mee
- Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 22:43
Een bmi van 22 is niet teveel, en al helemaal geen ernstig overgewicht.quote:miss123goud schreef op 06 January 2012 @ 22:36:
mijn bmi is 22Eerst HateMorning - Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 22:43^ BMI van 22 is gewoon een gezond gewicht,,
~ Being a woman is a terribly difficult task, since it consists principally in dealing with men. - Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 23:41Ik heb geen ernistig overgewicht, goed topic!
UP!http://mynameisthicax.tumblr.com/ - Geplaatst op zaterdag 07 januari 2012 00:12mijn BMI is 30 ..

ben ook weer aan het afvallen, maar wil ook niet echt lukken.
als je nou je email note dan kunnen we elkaar misschien steunen
- Geplaatst op zaterdag 07 januari 2012 00:30Ik heb je net een note gestuurd.
Mijn BMI is ook 33 - Geplaatst op zaterdag 07 januari 2012 00:38
- Geplaatst op zaterdag 07 januari 2012 00:43Ik ben zelf van een BMI van 34 naar een BMI van 26 gegaan.
Nog een klein beetje te gaan en dan ben ik tevreden.
Mijn tips:
veel wandelen (andere sporten zijn te zwaar, kun je beter doen als je al wat bent afgevallen)
niet dieten, maar je levenswijze veranderen. Sowieso nooit minder dan 1500kcal pd.