Dit onderwerp heeft 345 reacties, en bestaat uit 14 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 14.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2012 18:44.
Kamer in Parijs-stijl
- Geplaatst op zaterdag 24 maart 2012 13:59je mag niet verven, maar mag je wel een klein beetje verven? Dus Franse tekst op je witte muur.The biggest fan of Within temptation
- Geplaatst op maandag 02 april 2012 22:18Ik hou echt van dit topic, ik haal zoveel inspiratie voor mijn kamer hieruit!
- Geplaatst op dinsdag 03 april 2012 15:39Gaaf dit topic

Ik ga dit ook even volgen
dus upje!!
Ik heb trouwens behang waar de eiffeltoren(&bigben) opstaat. Dat had ik gehaald bij de kwantum
Ik ben er helemaal verliefd op
http://stupidlovesongx.tumblr.com/ - Geplaatst op woensdag 04 april 2012 15:36woeh! M'n kamer is (bijna) helemaal af.
Wat ik heb gedaan/gekocht:
- parijs klok van action
- poster van eiffeltoren van ikea met action houten lijst
- oude, donkere houten stoelen van 2e hand winkeltje
- glazen tafeltje met krulletjes van ikea
- witte tafeltjes (+nachtkastje) van 2e hands winkel
- lijstjes met franse foto's erin
- van die oude harten om op te hangen (waaronder hand-made)
- allemaal potjes met plantjes, sommige potjes zelf franse tekst op geschilderd
- muur wit met een lavendel kleurige waas.
- schattige kapstokjes action
- leuke houten dienblaadjes met krullerige handvaatjes
- kleine neproosjes
- schattige kussentjes
- poederroze sprei, mooie dekbedovertrek
- leuk wit sieradenrekje van xenos
- mooie donkerhouten spiegel van 2e hands winkeltje
- schattige franse blikjes van 2e hands winkel
Alles is in parijs stijl. De kleuren zijn: roze, grijs, wit, donkerhout. Bijna alles gekregen toen ik jarig was.
In een 2e hands winkeltje kan je heel veel leuke spulletjes vinden! (en evt nog opknappen) - Geplaatst op woensdag 04 april 2012 15:38oja, bij action verkopen ze ook hele leuke franse notitieboekjes

- Geplaatst op dinsdag 24 april 2012 17:22@lala13: wil je een foto maken?

- Geplaatst op dinsdag 24 april 2012 20:07hoe heet die stijl
- Geplaatst op woensdag 25 april 2012 13:05
ja hoor, maar dan moet ik eerst m'n kamer opruimenquote:
- Geplaatst op woensdag 25 april 2012 13:43@fashionista98
Er zijn 2 soorten 'Franse' stijlen : Barok en art nouveau/art deco. Veel mensen maken dan ook een fout en doen deze stijlen samen, terwijl het iets compleet anders is...
Barok:

Is zoals de foto hierboven, veel krullen enzo. Uit de tijd van Lodewijk de 14e. Heel oud dus. Vaak zie je deze stijl terug in kamers als van die krul stoelen, barok behang enz.
Art nouveau/ Art deco :
Art nouveau en deco kan je dan weer wel goed met elkaar combineren omdat het uit (ongeveer) zelfde tijdperk komt. Art nouveau is dat weer iets meer met bloemetjes en feetjes. Art deco is meer zo'n oude Franse terras, metro stijl.

Art nouveau

Art deco
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is
- Geplaatst op woensdag 25 april 2012 13:46Oh, mijn kamer is trouwens art nouveau/art deco
- Geplaatst op woensdag 25 april 2012 19:06oke ikea is natuurlijk beetje standaard, maar deze meubels zijn in mijn ogen echt perfecte haha!
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=isalaIf you want your dreams to come true, you have to wake up! - Geplaatst op dinsdag 01 mei 2012 09:12
K ben benieuwd! (;quote:lala13 schreef op 25 April 2012 @ 13:46:
Oh, mijn kamer is trouwens art nouveau/art deco - Geplaatst op dinsdag 01 mei 2012 11:11
ER IS HOOP. ER ZIJN MENSEN DIE HET VERSCHIL KUNNEN ZIEN!quote:lala13 schreef op 25 April 2012 @ 13:43:
@fashionista98
Er zijn 2 soorten 'Franse' stijlen : Barok en art nouveau/art deco. Veel mensen maken dan ook een fout en doen deze stijlen samen, terwijl het iets compleet anders is...
Barok:
[afbeelding]
Is zoals de foto hierboven, veel krullen enzo. Uit de tijd van Lodewijk de 14e. Heel oud dus. Vaak zie je deze stijl terug in kamers als van die krul stoelen, barok behang enz.
Art nouveau/ Art deco :
Art nouveau en deco kan je dan weer wel goed met elkaar combineren omdat het uit (ongeveer) zelfde tijdperk komt. Art nouveau is dat weer iets meer met bloemetjes en feetjes. Art deco is meer zo'n oude Franse terras, metro stijl.
[afbeelding]
Art nouveau
[afbeelding]
Art deco
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is
The unattainable is invariable attractive and nothing is foolproof to a talented fool. - Geplaatst op dinsdag 01 mei 2012 16:47^ en vergeet de rococo stijl niet a la Lodewijk XVI en Marie Antoinette. lijkt eigelijk op barok, maar dan is het nog drukker en met ditjes en datjes, en worden er vooral pastel kleuren gebruikt.

In die stijl ga ik mijn kamer doen (: ik heb al behang =D nu de rest nog...>.< - Geplaatst op dinsdag 01 mei 2012 16:50
woow, als je het verschil tussen barok en art nouveau en art deco niet ziet ben je wel erg blind....>.<quote:Victoire_McG schreef op 01 May 2012 @ 11:11:
[...]
ER IS HOOP. ER ZIJN MENSEN DIE HET VERSCHIL KUNNEN ZIEN! - Geplaatst op dinsdag 01 mei 2012 18:03van die leuke lichtsnoertjes in je kamer hangen en vooral hele lichte tinten zoals licht roze en beige gebruiken

- Geplaatst op dinsdag 01 mei 2012 18:03van die leuke lichtsnoertjes in je kamer hangen en vooral hele lichte tinten zoals licht roze en beige gebruiken

- Geplaatst op dinsdag 01 mei 2012 18:03van die leuke lichtsnoertjes in je kamer hangen en vooral hele lichte tinten zoals licht roze en beige gebruiken

- Geplaatst op donderdag 03 mei 2012 20:48Misschien kan je een krijtbord in de vorm van een moustache maken en dan kan je daar een franse zin op schrijven
- Geplaatst op donderdag 03 mei 2012 20:51En ik heb een sieradenhouder zal maar zeggen in de vorm van de eiffeltoren, hij komt bij de six vandaan
- Geplaatst op zondag 06 mei 2012 12:39Missen kan je dit eens proberen te maken : Vintage label De uitleg is wel in het engels.. En je hebt er nogal veel spullen voor nodig, maar misschien kan je hem iets simpeler maken als je niet alle spullen ervoor hebt.
- Geplaatst op woensdag 09 mei 2012 13:49Wat een geweldig topic dit, heb het net allemaal gelezen! Krijg hier zoveel inspiratie van! Mijn kamer heeft ook een beetje een Parijs tintje, alleen naar mijn idee niet genoeg haha. Zal dit weekend wel wat foto's posten, krijg zaterdag namelijk een nieuw bureau"The best thing to hold on to in life is each other" - Audrey Hepburn
- Geplaatst op maandag 14 mei 2012 10:58Bureau ging helaas niet door

uuuuupppp"The best thing to hold on to in life is each other" - Audrey Hepburn - Geplaatst op woensdag 16 mei 2012 18:44Sorry dat de foto's zo lang moeten wachten, maar ik ben helaas al heel lang ziek. Ik probeer alsnog binnenkort foto's te plaatsen, ik weet alleen niet wanneer.