Dit onderwerp heeft 255 reacties, en bestaat uit 11 pagina's. U bent momenteel op pagina 5 van 11.
De laatste reactie is geplaatst op 14-05-2012 08:20.
♥ Schrijfwedstrijd {zonder einde}
- Geplaatst op woensdag 11 januari 2012 22:09Basic principles
* Je mag je inschrijven wanneer je wilt
* Je mag zelf weten aan welke ronde je wel en niet wilt meedoen
* Voor elke beurt dat je meedoet krijg je 0,x punt erbij, aanvankelijk aan hoe vaak je hebt meegedaan
* Voor podiumverhalen krijg je punten
* Je houdt je aan de opdracht
* Jury beoordeelt op (hier kan niet mee gecorrespondeerd worden)
- Originaliteit
- Spelling
- Zinsbouw/interpunctie
Nog juryleden nodig!
JE KAN JE NOG ALTIJD INSCHRIJVEN
Is het iets?
Jury
♥ Purpleberry
♥ gennlove
Deelneemsters
♥ TeardropsX
♥ WriteLove
♥ xAftertheStorm
♥ lovelush
♥ NewYorkLoverxx
♥ Heartbreak
♥ Slagroomwolk
♥ cookiedevil
♥ Malicious
♥ StillUnwritten
♥ MyNameIsMerel
♥ secretofthemind
♥ chocolaatjee
♥ XbessjeeX
♥ Roooosaaaa
♥ wey_x
♥ Sunflowerss
♥ smilelikethesun
♥ LoveJDB
♥ xIthurts
♥ Karlijn1997
♥ beatingbirds
♥ lighter
♥ linnyyyy
♥
...
Opdracht
Nieuw
11 februari
Opdracht 2
Schrijf je verhaal om een Whitney Houston liedje.
Deadline: 6 maart
Opdracht 3
Carnaval.
Deadline: 27 maart
Opdracht 4
Opdracht: In het verhaal moet hun mooiste/leukste/ergste droom beschreven zijn. Dit kan zijn dat het echt gebeurd, of dat de hoofdpersoon in het verhaal droomt
Je verhaal moet geschreven vanuit het oogpunt van een vrouw.
Woorden: 800+Roooosaaaa wijzigde dit bericht op 06-05-2012 23:08 met 131%De Droom en de Werkelijkheid - Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 18:52
- Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 18:53
- Geplaatst op vrijdag 03 februari 2012 15:47Hier is mijn inzending

‘Lekker’ zei ik en ik sloeg mijn regenjas nog even uit. Ze schonk koffie in een wit kopje en gaf het aan mij. De handeling raakte me in haar simpelheid.
‘Melk?’ Ze had het kannetje al in haar hand.
‘Lekker,’ zei ik maar weer, en ik keek hoe ze geroutineerd een wolkje melk in mijn kopje schonk. Ze nam plaats op de rode stoel voor mij. Ik zat op de bruine, lederen bank. Ze was natuurlijk blij dat ik er was, het was lang geleden dat ik hier voor het laatst was. Ik bekeek de kamer, ik voelde me hier altijd op mijn gemak. Ik nam mevrouw van Doorn in me op. Ze leek ouder dan de vorige keer toen ik hier kwam. Ze droeg een ring met een vlindertje. Ik bekeek de vorm van haar gezicht en ze beantwoordde mijn blik met een glimlach.
‘Zo,’ zei ze, met haar altijd rustige stem. ‘Waar zullen we beginnen?’
Ik haalde mijn schouders op. Ik bekeek het vlindertje aan haar ring. Hij was zilver met blauwe steentjes. Het fascineerde me. Het deed me denken aan de lente. Ik keek naar buiten, de sneeuw deprimeerde me.
‘Hoe gaat het met je?’
‘Ehm, wel goed.’
‘Heb je nog last van stemmingswisselingen?’
‘Een beetje,’ gaf ik toe.
‘Wil je daar iets over vertellen?’
Ik tikte met mijn nagels op de bank. Ik filterde de gebeurtenissen van de afgelopen week. Wat kon ik de therapeut wel vertellen en wat niet? Ik wilde zo normaal mogelijk overkomen. Ik wilde normale dingen vertellen, praten over koetjes en kalfjes, maar dat zou ze gelijk door hebben. Kon ik haar vertellen dat ik een aanvaring had gehad op het werk? Kon ik haar vertellen dat ik weer te veel geld had verspild en last had gehad van vreetbuien? Ik weet dat ze dit ‘impulsiviteit met negatieve gevolgen voor mezelf’ zou noemen, dus dat kon ik misschien maar beter achterwege laten. Zou ze me begrijpen als ik zei dat ik me weer chronisch leeg voelde van binnen? Natuurlijk zou ze me begrijpen, sprak ik mezelf streng toe. Ze had hiervoor geleerd en ze was een goede therapeut. Ik keek haar aan, ze zat in stilte te wachten op een antwoord. Soms werd ik gek van haar kalmte, ik kon daar niet goed tegen. Ik had het gevoel dat ze dan door me heen keek en mijn gedachtes kon lezen.
‘Ik ben laatst wat gaan drinken met een oude studiegenoot,’ zei ik dus maar. Het had niks te maken met mijn stemmingswisselingen, maar ik wilde er gewoon graag over vertellen.
‘En hoe was dat?’
‘Een beetje ongemakkelijk,’ zei ik. ‘Maar wel gezellig. Ik had een sandwich met carpaccio en zij een sandwich met gerookte zalm.’ Dat deed ik wel vaker, stilstaan bij details die er niet toe deden. Mevrouw van Doorn wist dat. ‘Toen ik thuis kwam moest ik huilen. Ik vind het heel jammer dat ik met mijn opleiding moest stoppen.’
‘Dat is begrijpelijk.’
Ik schraapte even mijn keel. Ik moest iets anders vertellen.
‘Ik heb een waarschuwing gehad op het werk. En ik heb mijn spaargeld opgemaakt.’
Ze pakte haar notitieblokje erbij en knikte even kort. ‘Het gaat dus niet zo goed, hè? Weet je hoe dat komt?’
Ik draaide even met mijn hoofd en liet mijn blik richting het raam knikken. ‘Het is de winterdip, denk ik.’
‘Slik je je medicijnen nog?’
Ik knikte braaf, ik wilde niet nog een keer opgenomen worden. Borderline was geen pretje.
‘Hoe staat het met onze afspraak?’
Afspraak? Oh, ja. Ik zou langs het graf van mijn moeder gaan. Dit had ik met mevrouw van Doorn afgesproken, het zou bijdragen aan mijn rouwproces. Ik had nooit een goede band gehad met mijn moeder. Ik wist dat ik de borderline van haar had geërfd, maar ik had het haar nooit kwalijk genomen. Sinds ze was overleden was ik nog niet langs haar graf gegaan.
‘Ik ben er nog niet geweest,’ biechtte ik op. ‘Ik durf het niet.’
Ik stond buiten en de gure februariwind kwam hard aan. Ik haatte sneeuw. Ik voelde me net als altijd opgelucht dat ik naar therapie was geweest. Ik wist dat ik langs mama’s graf moest gaan. Ik liep weg, ik wist nog niet waarheen, ik moest even een stukje lopen. Ik neuriede een liedje dat ik nog kende van vroeger. Ik wist niet waarom ik niet langs mama’s graf wilde. Misschien omdat ik er dan achter kwam dat ik haar toch heel erg miste, dat dacht de therapeut tenminste. Ik schopte tegen de sneeuw aan en liep neuriënd verder. Ik bekeek mijn zwarte handschoenen toen er een vlindertje op landde. Ik gniffelde, een vlinder in de winter?
‘Jij moet wel gek zijn,’ fluisterde ik.
De vlinder deed me denken aan de ring van mevrouw van Doorn. Deze vlinder was ook blauw en fladderde met zijn vleugels. Ik vond de vlinder mooi. Ik draaide me om en beende naar het kerkhof, samen met de blauwe vlinder.Mijn verhaal: Cosmopolitan - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 12:56Ik wil vannaf nu meedoen met de wedstrijd!! Eventjes een verhaal maken, leuk!!Be happy with the things that you have, so you can on the one of the other day lost everything.
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 16:34
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 17:09Ik wil vanaf volgende opdracht ook wel gaan meedoen!
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 22:42
- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 07:37
- Geplaatst op maandag 06 februari 2012 13:14Wat is een podiumverhaal nou? :"D
- Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 21:59
- Geplaatst op donderdag 09 februari 2012 20:32
- Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 10:39
- Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 11:33
- Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 12:53Oke dit snap ik even niet.
Iemand vraagt wat een podiumverhaal is, maar je weet het zelf niet? xd
En ik vraag me af of er überhaupt nog mensen gaan inleveren.. Anders moet er misschien even genote worden naar de mensen die nog moeten inleveren? Even een reminder.Verhaal: Daniel ~ So after, when he whispers, 'You love me. Real or not real?' I tell him, 'Real.' - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 23:51Een podiumverhaal is een verhaal dat een podiumplaats verdient.
Oftewel, eerste/tweede/derde plek. Een topverhaal dus. (:
En ik vraag me ook af of mensen nog gaan inleveren...You can turn off the sun, but I am still gonna shine. | Verhaal: Ondergesneeuwd | TUMBLR | - Geplaatst op zaterdag 11 februari 2012 12:08
Oh, echt heel stom dat ik dat niet meer wist. Ik zag het verband even niet, en dat heb ik toen bedacht. Oftewel, i was a fool.quote:xAftertheStorm schreef op 10 February 2012 @ 12:53:
Oke dit snap ik even niet.
Iemand vraagt wat een podiumverhaal is, maar je weet het zelf niet? xd
En ik vraag me af of er überhaupt nog mensen gaan inleveren.. Anders moet er misschien even genote worden naar de mensen die nog moeten inleveren? Even een reminder. - Geplaatst op zaterdag 11 februari 2012 14:37ik heb/had voor deze opdr. geen tijd. miss de volgende
- Geplaatst op zaterdag 11 februari 2012 15:57haha, ik heb het al ingeleverd. nvmEr is altijd een kans...
- Geplaatst op zaterdag 11 februari 2012 17:04
- Geplaatst op zaterdag 11 februari 2012 19:03Tot hoelaat mag je inleveren?Today is a perfect day for a perfect day (:
- Geplaatst op zaterdag 11 februari 2012 20:15Sorry ik was al bezig, maar ben er door tentamen/stage stress niet meer aan toegekomen. Ik doe deze opdracht niet mee.
- Geplaatst op zaterdag 11 februari 2012 20:24
- Geplaatst op zaterdag 11 februari 2012 20:36^ Okee, ik ga kijken of ik het red!Today is a perfect day for a perfect day (:
- Geplaatst op zaterdag 11 februari 2012 21:41Ben benieuwd of er nog wat komt (:You can turn off the sun, but I am still gonna shine. | Verhaal: Ondergesneeuwd | TUMBLR |
- Geplaatst op zaterdag 11 februari 2012 23:48ik zat het de hele tijd uit te stellen omdat ik niet goed wist wat ik moest schrijven. en nu is het te laat.
zijn er nog mensen die het hadden in willen leveren maar te laat zijn?