Dit onderwerp heeft 78 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 20-03-2012 17:36.
♥ ♥ Schrijfwedstijd ♥ ♥
- Geplaatst op maandag 02 januari 2012 18:51Vol!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb deze contest gestart omdat er veel van die looklet en fashion contest zijn en omdat ik gewoon superveel van lezen en schrijven hou
Regels:
♥ Lief voor elkaar zijn en niemand afzeiken
♥ Niet kopieëren. Dan lig je eruit
♥ Optijd inleveren. als je dit niet doet lig je eruit
Beoordelingspunten:
♥ Spelling en grammatica. Met uitzondering van dyslectie, meld dit dan even
♥ Orginaliteit
♥ Woordenschat
♥ Opbouw
♥ Ieder Jurylid beoordeeld apart en geeft elk ook een cijfer. En uit die cijfers word een gemiddelde gehaald
Jury:
♥ LikeAFairytale
♥ pizzachick
♥ livelaughlove
Deelnemers:
1. KILLMENOW
2. NewYorkLoverxx
3. PassionFruit
4. WriteLove
5. Beatingbirds
6. AriaDomani
7. TeenageDream_
8. coockiedevil
9. tethje
10. wey_x
Opdracht 1
Opdracht/Onderwerp: Verwerk minimaal 4 zinnen van een liedje in een verhaal. De zinnen moeten uit 1 liedje komen en natuurlijk bij het verhaal passen. Het maakt niet uit of het een nederlands of engels liedje is.
Deadline: 8 Februari
Taal: Nederlands
Woorden: 500-1100 woordenTeardropsX wijzigde dit bericht op 05-02-2012 11:05 met 29%You know why \\\'Shrek\\\' is the best fairytale? Because in some Fairytales, the princes and princesses are \\\'Perfect\\\'. But in SHREK it teaches us that inperfect people can still have their own happy endings. - Geplaatst op dinsdag 24 januari 2012 14:13
- Geplaatst op dinsdag 24 januari 2012 16:42Jammer....You know why \\\'Shrek\\\' is the best fairytale? Because in some Fairytales, the princes and princesses are \\\'Perfect\\\'. But in SHREK it teaches us that inperfect people can still have their own happy endings.
- Geplaatst op dinsdag 24 januari 2012 22:56Fuck, bijna vergeten. Deze heb ik nog liggen van een andere wedstrijd...
Someone like you
Je zou toch zeggen dat je gezegend bent als je mij bent. Gezegend met muzikale krachten die reiken tot boven de wolken, tot bij de sterren, tot bij de zon. Wellicht ben ik gezegend, maar met een kracht die bezit van me neemt en me dingen laat doen die ik niet wil.
Ik weet niet hoe ik erachter kwam, hoe ik hoorde dat je dromen uitkomen zijn. Hoeveel pijn het me deed om te horen dat ik daarvan niet deel uitmaakte. Je hebt een meisje gevonden. Een jonge vrouw. Ze heeft een ijsblauwe huid en gitzwart haar, werd me verteld. Ze lijkt niet op mij. Ze geeft je dingen die ik je niet kon geven. Dat doet me pijn, maar het zij zo. Ik heb mijn keuzes gemaakt, vroeger.
Soms als ik thuis ben, kijk ik naar de foto’s op mijn schoorsteenmantel in het huis waarin ik me niet thuis voel. Ik ben een vreemde in mijn eigen leven, en dat enkel door keuzes die ik gemaakt heb. Fouten zijn slechts herinneringen die ervoor zorgen dat mijn hart als een koude steen in mijn borstkas ligt. Als ik mijn leven anders had aangepakt, was alles nu heel anders geweest.
Ik denk nog vaak aan vroeger. Het lijkt wel gister dat we de tijd van ons leven hadden. Samen. Opgegroeid in het uiterste puntje van Nederland, bij de zee en de duinen. Samen naar Engeland getrokken om onze dromen waar te maken. Om mijn dromen waar te maken. Jij wilde slechts mee, om deel uit te maken van mijn leven. Om me te ondersteunen. Het ging niet. Mijn gitaar werkte voor me, mijn stem zorgde ervoor dat ik in alle puntjes van Europa gezien werd, dat iedereen me kende. Jij raakte me kwijt, herkende me niet meer, door de roem, door de drukte. Mijn zo geliefde gitaar en mijn zangstem, mijn muzikale kracht, kwam tussen ons in te staan. Ik gun je al het geluk van de wereld, lieverd, maar mijn leven past niet bij me. Ik hoor bij jou. Helaas is het te laat. Ik heb het allemaal zelf gedaan.
Sinds ik gestopt ben, mijn roem heb opgegeven, ben ik anders naar de wereld gaan kijken. Ik ben naar je bruiloft geweest, wist je dat? Ik kon niet wegblijven, er niet tegen vechten. Ik moest je zien, ik kon niet tegen het idee van jou met iemand anders. Ik hoopte dat je me zou zien en je zou beseffen dat het voor mij nog niet over is. Je zag me niet, natuurlijk zag je me niet. Het deed me pijn, maar het is vooral een pijnlijk besef dat ik het gedaan heb.
Toen ik jullie zag, samen, wist ik het. Jij hoort bij haar, niet bij mij. Het doet er niet toe. Ik besefte me dat je voor je eigen geluk moet knokken, dat ik verder moest. Als ik ervoor open sta, zal ik iemand vinden zoals jij. Lieverd, ik wens je het allerbeste. Ook met haar. Ook zonder mij. Ik zal mijn kracht liefkozen, want muziek opgeven was de één na stomste keuze van mijn leven. De stomste keuze was jou laten gaan. Ik zal altijd van je houden.
Woorden: 530.
Lied: Someone like you – Adele. - Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 19:33de deadline is later, dus mijn oordeel ook hihipizzachick wijzigde dit bericht op 28-01-2012 16:50 met 87%\'\'I love those stupid moments with friends. That when you try to explain it to someone, they think you are complete idiots.\'\'
- Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 13:45En nu? :$
- Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 14:14Ik verleng de deadline want alleen jij en cookiedevil hebben ingleverd.You know why \\\'Shrek\\\' is the best fairytale? Because in some Fairytales, the princes and princesses are \\\'Perfect\\\'. But in SHREK it teaches us that inperfect people can still have their own happy endings.
- Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 14:18okee, ik doe mee. ga t proberen tenminste ;pEr is altijd een kans...
- Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 15:43Oké. Dan zitten we nu officieël vol!You know why \\\'Shrek\\\' is the best fairytale? Because in some Fairytales, the princes and princesses are \\\'Perfect\\\'. But in SHREK it teaches us that inperfect people can still have their own happy endings.
- Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 17:38sorry, ik schrijf me uit, ik heb het momenteel te druk met school..http://thelovleythings.blogspot.com/
- Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 17:43ik ga het echt inleveren!
- Geplaatst op zondag 29 januari 2012 16:20‘Spring maar achterop bij mij, achterop m’n fiets.’
Ik keek hem verbaasd aan. We kwamen net de kroeg uit en waren ladderzat. Ik had al een halfuur naar mijn fiets gezocht, maar hij was spoorloos. Dit kon betekenen dat hij gestolen was of dat ik te zat was om mijn eigen fiets te herkennen. Ik keek Erik nog een keer aan en glimlachte.
‘Dat is lief, dank je. Maar je woont aan de andere kant van het dorp. ’
‘Dat maakt toch niet uit?’ Zijn grote grijns verraadde zijn gedachten.
‘Waar gaan we dan heen?’
‘Ik weet nog niet waar naartoe, maar dat maakt niet uit, want ik weet wel de weg.’
Ik lachte en sprong achterop zijn fiets. Het was eind februari en het was hartstikke koud ’s nachts. Ik schoof mijn jas een beetje opzij en keek op mijn horloge: vier uur. Ik wist niet waar Erik naartoe wilde fietsen maar ik wist nu al dat ik laat in bed zou liggen. Ik kende Erik al best wel lang. Ik wist niet precies hoe het zat tussen ons, er was een soort spanning die ik niet kon beschrijven. We hadden al weleens gezoend en hadden soms ook veel contact, maar meer was er niet van gekomen. Als er een feest was en we waren allebei aanwezig, dan zochten we elkaar altijd weer op. Dat was altijd wel typisch. Ik probeerde me nooit teveel van hem aan te trekken, maar ik had een beetje een zwak voor hem. Hij was echt een aparte jongen, dat vond hij zelf ook, hij zei vandaag nog dat het hem charmeerde. En dat was godverdomme nog waar ook. Ik neuriede een beetje en schopte mijn benen heen en weer.
‘Zit eens stil!’ zei hij. ‘Dadelijk belanden we in de sloot.’
‘Waar gaan we heen dan?’
Ik zag dat hij zijn schouders ophaalde. ‘Ik weet het niet. Misschien is het een idee om hier weg te gaan, naar een plek ergens hier ver vandaan.’
Ik giechelde. Hij zei het heel serieus, maar omdat we zat waren kon ik dit natuurlijk nooit serieus nemen.
‘Is goed,’ zei ik. ‘Laten we dat doen.’
Op dat moment stuurde hij per ongelijk met zijn stuur naar rechts. Ik moest hem even vasthouden om niet van de fiets af te vallen.
‘Erik, kijk uit jongen, dadelijk vallen we nog. Dan kunnen we onze wereldreis op de fiets niet meer vervolgen. Breng me anders maar gewoon naar huis.’
Gelukkig zag ik dat we al in mijn straat waren. Het was me echt niet opgevallen dat hij langs deze bekende weg was gereden.
‘Dat was nou echt een hele wereldreis, hè?’ zei ik sarcastisch. We stonden voor mijn huis en stapten van de fiets af. Ik vond dit altijd het moeilijkste moment. Ik kon hem mee naar binnen vragen, ik kon hem zoenen, ik kon gewoon weglopen. Meestal wachtte ik tot het initiatief vanuit hem kwam. Daardoor stonden we vaak nog één of twee uur buiten. We waren allebei te verlegen om echt een stap te zetten.
‘Ik vind het wel jammer van onze wereldreis. Zo heb ik natuurlijk nog niks van de wereld gezien.’
‘Het spijt me,’ zei hij glimlachend. ‘Waar wil je heen?’
‘Ik weet het niet. Waar wil jij heen?’
‘Als ik maar met je kan zijn, de rest kan me niet schelen.’ Dit was voor mij de aanzet om het initatief te nemen. Ik voelde me ineens nuchter en zette mijn hand op zijn heup. Langzaam boog ik naar hem toe en gelukkig liet hij dit toe. Ik plantte mijn lippen op die van hem en ik werd helemaal warm van deze geweldige zoen.Mijn verhaal: Cosmopolitan - Geplaatst op zondag 29 januari 2012 16:37Ben nou net dat liedje aan het luisteren terwijl ik dit lees.
You know why \\\'Shrek\\\' is the best fairytale? Because in some Fairytales, the princes and princesses are \\\'Perfect\\\'. But in SHREK it teaches us that inperfect people can still have their own happy endings. - Geplaatst op zondag 29 januari 2012 17:01
- Geplaatst op dinsdag 31 januari 2012 22:51Up!You know why \\\'Shrek\\\' is the best fairytale? Because in some Fairytales, the princes and princesses are \\\'Perfect\\\'. But in SHREK it teaches us that inperfect people can still have their own happy endings.
- Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 19:07Nog even een Uppie!You know why \\\'Shrek\\\' is the best fairytale? Because in some Fairytales, the princes and princesses are \\\'Perfect\\\'. But in SHREK it teaches us that inperfect people can still have their own happy endings.
- Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 22:22
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 21:30ik ben bezig. Ik ben ongeveer op de helft.Er is altijd een kans...
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 00:39594 woorden
Ik liep door de regen naar Nick’s huis. Ik was helemaal doorweekt en de wind blies mijn haren steeds in mijn gezicht. Mijn mascara was waarschijnlijk flink uitgelopen. Ik stapte per ongeluk in een plas water en voelde mijn sneakers vol met water lopen. Lekker dan, kon er ook nog wel bij. Snel liep ik de plas weer uit. Ik zag in de verte het huis al naderen. Er verscheen een glimlach op mijn gezicht, misschien kon deze dag toch nog leuk worden. Ik begon te rennen. Ik rende zijn oprit op, deed de voordeur open en liep naar binnen. Ik wilde hem verrassen en deed daarom heel zachtjes. Voorzichtig trok ik mijn doorweekte jas uit en legde hem op de warme kagel. Ik trok mijn sneakers uit. Ik vermoedde dat hij boven in zijn slaapkamer was. Daar zat hij best wel vaak. Het was eigenlijk een woonkamer en een slaapkamer in één, tenminste zo beschouwde hij het. Ik sloop de trap op. Ik hoorde geluiden, maar ik kon niet echt plaatsen wat het was. Ik stond voor de deur en legde mijn hand op de deurknop. Ik haalde een keer diep adem. Met een ruk opende ik de deur en sprong de kamer binnen. De enorme glimlach op mijn gezicht verdween zodra ik zag wat er aan de hand was. Ik slikte. ‘Nick?,’ zei ik zacht. ‘Nick!’ Dat laatste was een stuk harder. Er sprongen tranen in mijn ogen en ik holde naar beneden. Ik rende naar beneden, schoot in mijn sneakers en pakte de jas van de kagel. Ik rende naar buiten. Nick haalde me in en ging voor me staan en legde zijn armen op mijn schouders zodat ik niet weg kon. Met veel kracht duwde ik zijn hand van mijn schouder af. Ik keek hem recht aan en voor ik het wist gaf ik hem een flinke mep in zijn gezicht. Ik zag dat hij bijna omviel en hij kreunde van de pijn. Ik schrok er zelf van. Ik wist niet dat ik zoveel kracht in me had. Maar ik had er geen spijt van. ‘Je hebt het verdient!,’ zei ik boos. Mijn ogen vulden zich en er rolde een traan over mijn wang. Hij keek me ongelofelijk aan. ‘Hoe kon je dat nou doen?,’ vroeg hij. Ik drukte mijn kaken op elkaar. ‘Wat denk je zelf,’ zei ik zonder mijn kaken te bewegen, dus het was bijna onhoorbaar. Ik zag het meisje waar hij net mee in bed lag naar buiten rennen, ze had Nick’s ochtendjas aan en had haar kleren in haar handen. Ze keek bezorgd naar Nick. ‘Rot op!,’ riep ik naar haar, maar ze bleef even staan. Uiteindelijk liep ze twijfelend weg. Ik richtte me weer op Nick. ‘Joyce..., het spijt me. Het gebeurde gewoon. Ik...,’ zei hij zonder zijn zin af te maken. Daar was de standaard “het gebeurde gewoon” al. Ik keek hem boos aan. ‘Vergeef me,’ zei hij en keek me doordringend aan. ‘Denk je nu echt dat ik je kan vergeven nadat ik jou naast haar zag liggen?,’ zei ik. Hij kneep zijn ogen tot spleetjes. ‘Jij hebt me geslagen, hoor,’ zei hij. Ik keek hem ongelofelijk aan. ‘Wat jij mij hebt aangedaan is veel erger,’ schreeuwde ik. ‘En ik ben blij dat ik het gedaan had, want je ervan moet leren.’ Hij pakte mijn armen stevig beet. ‘Joyce...,’ zei hij, maar hij kon zijn zin niet afmaken. ‘Niets “Joyce”. Laat me los,’ riep ik. Ik duwde zijn armen met moeite van me af. Toen dat me lukte, rende ik naar huis.
Jazmine Sullivan - Bust Your WindowsEr is altijd een kans... - Geplaatst op maandag 06 februari 2012 21:31UppppYou know why \\\'Shrek\\\' is the best fairytale? Because in some Fairytales, the princes and princesses are \\\'Perfect\\\'. But in SHREK it teaches us that inperfect people can still have their own happy endings.
- Geplaatst op zondag 12 februari 2012 23:11upje
wanneer komt de uitslag??Er is altijd een kans... - Geplaatst op dinsdag 14 februari 2012 19:25uppppp !
- Geplaatst op dinsdag 14 februari 2012 22:00morgen komt de uitslag!!!!You know why \\\'Shrek\\\' is the best fairytale? Because in some Fairytales, the princes and princesses are \\\'Perfect\\\'. But in SHREK it teaches us that inperfect people can still have their own happy endings.
- Geplaatst op donderdag 16 februari 2012 16:14up!!Er is altijd een kans...
- Geplaatst op donderdag 16 februari 2012 17:23ik merk het (: up !
- Geplaatst op donderdag 16 februari 2012 17:26Sorry sorry sorry
Vanavond komt hij echt
*pinky promise*You know why \\\'Shrek\\\' is the best fairytale? Because in some Fairytales, the princes and princesses are \\\'Perfect\\\'. But in SHREK it teaches us that inperfect people can still have their own happy endings.