1. Girlscene
  2. Girlscene
  3. Beauty, Health & Hair
  4. foundation en puistjes

Dit onderwerp heeft 17 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 04-02-2012 13:57.

foundation en puistjes

1. Small
    Afbeelding van noma

ik
    325 berichten
    Lid sinds September 2011

hee, ik gebruik soms foundation omdat ik nogal wat rode plekjes en puistjes heb, maar als ik het dan een (paar) dag(en) gebruikt heb heb ik de volgende dag juist meer puistjes, of dan zijn ze groter geworden.
    Hoe komt dit, kan ik hier iets aan doen? Ik doe meestal een soort dagcreme onder mn foundation.. xx

1. Medium
    Afbeelding van liveyourdream

Hilda
    1,519 berichten
    Lid sinds November 2009

Algemene puistjes- en acne topic.

En het antwoord is heel simpel: foundation verstopt de huid waardoor meer puistjes ontstaan. Dus óf je moet je huid 's ochtends en 's avonds goed reinigen, óf je moet geen foundation meer gebruiken.

2. Small
    Afbeelding van hoopellende

René
    853 berichten
    Lid sinds November 2011

Verder als je foundation met je handen opsmeert, kan het natuurlijke vet op je vingers (dus niet afwasbaar) voor meer puistjes veroorzaken.

3. Small
    Afbeelding van noma

ik
    325 berichten
    Lid sinds September 2011

Ja ik weet dat het de huid verstopt maar bij heel veel andere meiden zie ik niet dat het erger word, zoals bij mijn vriendinnen die hebben door nooit last van.. Ik dacht dat er miss wel een goede founadtion was die puistjes niet erger maakte? Of dat er iets was om onder de foundation te doen ofzo..

4. Small
    Afbeelding van hoopellende

René
    853 berichten
    Lid sinds November 2011

Er zijn buiten dat ook genoeg dingen die je huid reinigen. Sowieso een goed reinigende tonic. Maar verder heb je ook nog van die anti-puist spullen, ook pilletjes daarvoor.

5. Medium
    Afbeelding van cruxed

Esther
    1,068 berichten
    Lid sinds October 2010

inderdaad, sowieso je gezicht elke ochtend en avond goed reinigen, zodat hij weer goed kan ademen.

wild hearts cannot be broken

6. Small
    Afbeelding van noma

ik
    325 berichten
    Lid sinds September 2011

's morgens maak ik gwn mijn gezicht met een nat washandje schoon, en 's avonds doe ik met reinigingsmelk en tonic..

7. Large
    Afbeelding van livethegoodlife

livethegoodlife
    6,083 berichten
    Lid sinds April 2008

Welke foundation gebruik je? En gebruik je een dagcrème/moisturizer? En gebruik je reiniging speciaal voor jouw huidtype?

8. Large
    Afbeelding van Moonkissed

Essssy
    11,712 berichten
    Lid sinds November 2010

Scrub je gezicht 2x per week. En reinig het iedere dag met een facewash, smeer geen dagcreme op je puisten. Ook niet met je vingers eraan zitten. Wanneer je puisten verdwenen zijn dan moet je er wel dagcreme op smeren. En als je oneffenheden wilt verbergen dan raad ik je een minerale poeder aan, geen foundation, want foundation maakt je puisten nog vettiger.

Moonkissed wijzigde dit bericht op 04-02-2012 13:22 met 68%

9. Large

livethegoodlife
    6,083 berichten
    Lid sinds April 2008

quote:
    Moonkissed schreef op 04 February 2012 @ 13:08:
    Voor oneffenheden raad ik je poeder aan, geen foundation.
    Maar scrub je gezicht 2x per week.
    En reinig het iedere dag met een facewash, smeer geen dagcreme op je puisten, laat het uitdrogen.
    Dit lijkt me niet echt handig...

10. Large

Essssy
    11,712 berichten
    Lid sinds November 2010

Wat lijkt je niet handig? Die poeder? :)

11. Large

livethegoodlife
    6,083 berichten
    Lid sinds April 2008

De poeder inderdaad sowieso niet, en al helemaal niet als je ook geen dagcrème op doet. En uitdroging maakt het alleen maar erger.

12. Large

Essssy
    11,712 berichten
    Lid sinds November 2010

^
    Dit is hoe ik omging met mijn puisten. Toen ik vroeger heel veel puisten had stoptte ik met het gebruik van foundation. Ik reinigde mijn gezicht met een facewash voor het slapen gaan, ik smeerde wel dagcreme op mijn gezicht behalve op mijn puisten, want ik merkte dat als ik dagcreme op mijn puisten smeerde ze nog vettiger werden en er meer kwamen, dus toen begon ik te stoppen met het dagcreme smeren op mijn puisten. Mijn huid werd hartstikke egaal en die puisten gingen weg zonder littekens! Nu smeer ik er wel dagcreme op maar wanneer ik zie dat ik weer een puist heb dan smeer ik daar geen dagcreme op. Dit is hoe ik omga met mijn puisten, misschien zou dit ook bij haar werken. (Ik bedoel niet dat je je puisten moet laten uitdrogen dat is idd fout, maar ik smeer er niets op, reinig het alleen!)

13. Medium
    Afbeelding van liveyourdream

Hilda
    1,519 berichten
    Lid sinds November 2009

quote:
    Moonkissed schreef op 04 February 2012 @ 13:18:
    ^
    Dit is hoe ik omging met mijn puisten. Toen ik vroeger heel veel puisten had stoptte ik met het gebruik van foundation. Ik reinigde mijn gezicht met een facewash voor het slapen gaan, ik smeerde wel dagcreme op mijn gezicht behalve op mijn puisten, want ik merkte dat als ik dagcreme op mijn puisten smeerde ze nog vettiger werden en er meer kwamen, dus toen begon ik te stoppen met het dagcreme smeren op mijn puisten. Mijn huid werd hartstikke egaal en die puisten gingen weg zonder littekens! Nu smeer ik er wel dagcreme op maar wanneer ik zie dat ik weer een puist heb dan smeer ik daar geen dagcreme op. Dit is hoe ik omga met mijn puisten, misschien zou dit ook bij haar werken. (Ik bedoel niet dat je je puisten moet laten uitdrogen dat is idd fout, maar ik smeer er niets op, reinig het alleen!)
    Maar, hoe kun je nou dagcrème opdoen zonder het op je puisten te smeren? Ik weet niet hoe erg het bij jou was, blijkbaar niet zo erg, want als ik om mijn puisten heen moet smeren kan ik een heel doolhof op m'n gezicht gaan creëren. Daar is echt geen beginnen aan..

14. Large

Essssy
    11,712 berichten
    Lid sinds November 2010

Ik had puisten bij mijn neusvleugels.

Moonkissed wijzigde dit bericht op 04-02-2012 13:28 met 52%

15. Large

Essssy
    11,712 berichten
    Lid sinds November 2010

Eigenlijk klinkt dit best onlogisch voor mensen die puisten op hun hele gezicht hebben, sorry. :p

16. Large

livethegoodlife
    6,083 berichten
    Lid sinds April 2008

Hm okee ja. Nou het lijkt mij niet het meest logisch, maar als dat bij jou een goede manier was, is dat natuurlijk zo. Ik gebruik nu gewoon moisturizer van Garnier voor de vette/onzuivere huid en daarna doe ik nog foundation, poeder en blush ook, maar bij mij word het daar helemaal niet erger van, van die moisturizer zelfs beter. En heel goed reinigen met spullen speciaal voor mijn huidtype. Dat is het belangrijkste. Maar ik heb er geen last meer van zoals vroeger, toen kon ik doen wat ik wilde, niets hielp.

17. Small
    Afbeelding van TroubleChild

Daisy
    190 berichten
    Lid sinds August 2010

gewoon blijven gebruiken. maar erna goed je gezicht reinigen. en smorgens ook voordat je het erop doet.

Girlscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?