1. Girlscene
  2. Girlscene
  3. Beauty, Health & Hair
  4. Vragen over beugels.

Dit onderwerp heeft 23 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 18:26.

Vragen over beugels.

1. Xtra-small
    Afbeelding van headupbabe

komkommer
    70 berichten
    Lid sinds June 2011

Hey, ik ben nu 17 (vind ik best laat) maar ik wil toch graag een beugel.
    Maar mijn bovenste tanden die zijn niet echt scheef ofzo, kan wel beter.
    Maar 1 onderste die is naar achter geduwd door de anderen!
    Dus kan het zijn dat bijvoorbeeld als mijn bovenste eigelijk klaar zijn die er al af kan? Terwijl mijn onderste er nog niet af is/kan.

Ik vind het eigelijk best kut dat ik het pas nu doe. Ik heb zo'n soort gevoel dat ik dan heel mijn jeugd met een beugel moet lopen :/ en dan als ik 19-20 ben moet gaan werken en dan nietmeer het leuke leventje kan leiden met mooie tanden. Ik stel me gewoon aan denk ik! xD

Ojee. wat een verhaal

1. Small
    Afbeelding van fashionloverrrx

Lisa
    380 berichten
    Lid sinds January 2012

gewoon vragen aan de tandarts denk ik! :D

2. Medium
    Afbeelding van Silverbleed

Tess
    4,971 berichten
    Lid sinds September 2011

Ik was 14 en was klaar op mijn 21e? Ik zit er verder ook niet mee. En ach het is ooit en dan ook nooit meer. Daarnaast is het echt niet zo dat iemand grapjes zou maken, of jou zou herinneren om je beugel. Dat is toch tijdelijk.

En wanneer je beugel eruit kan kun je beter laten beslissen door je orthodontist.

3. Medium
    Afbeelding van Kraplapje

Manon
    4,585 berichten
    Lid sinds September 2008

Ik heb een spalkje genomen voor dezelfde reden als jij.
    Mijn onderste tanden werden weggeduwd door mijn verstandskiezen.
    Om dat te voorkomen heb ik een spalkje laten zetten, die normaal gebruikt worden als de beugel eenmaal weg is.
    Mijn verstandskiezen zijn inmiddels getrokken, dus wie weet laat ik mijn spalkje eruit halen binnenkort.

www.twitter.com/Kraplapje

4. Xtra-small
    Afbeelding van headupbabe

komkommer
    70 berichten
    Lid sinds June 2011

quote:
    Kraplapje schreef op 06 February 2012 @ 20:46:
    Ik heb een spalkje genomen voor dezelfde reden als jij.
    Mijn onderste tanden werden weggeduwd door mijn verstandskiezen.
    Om dat te voorkomen heb ik een spalkje laten zetten, die normaal gebruikt worden als de beugel eenmaal weg is.
    Mijn verstandskiezen zijn inmiddels getrokken, dus wie weet laat ik mijn spalkje eruit halen binnenkort.

Voor dat spalkje is het al telaat , helaas.
    ongeveer anderhalf jaar geleden zijn verstandkiezen getrokken.
    Had ik toen maar iets ondernomen dan moest ik nu geen beugel!

5. Small
    Afbeelding van MisssRomy

romy
    700 berichten
    Lid sinds July 2008

Ik begon ook op mn 14e en was ook klaar op mn 21e! Het duurt lang maar dan heb je ook wat :D

When words fail, music speaks

6. Xtra-large
    Afbeelding van Heyworth

heyhoihi
    14,492 berichten
    Lid sinds December 2010

Ik begon op mijn 16e (of 17e?) en ik was klaar op mijn 18e en het is het echt waard geweest! Ik had een keramische beugel dus op het eerste gezicht zag je niet dat ik een beugel had, misschien ook iets voor jou?

It does not make you a citizen of the world. It makes you full of shit. TUMBLR

7. Small
    Afbeelding van feelgood393

r
    348 berichten
    Lid sinds August 2011

ik was echt heel jong toen ik begon, 9? en was klaar op 13e

8. Small
    Afbeelding van njenjenje

Ann
    943 berichten
    Lid sinds January 2011

Ik heb ook op mijn 17e een beugel genomen. Ging eruit toen ik twee maandjes 19 was ofzo. Nooit spijt van gehad.

Driving to nowhere. // Mijn verkooptopic!

9. Medium
    Afbeelding van blueflame

lotte
    3,221 berichten
    Lid sinds November 2008

ik heb sinds drie maanden een beugel (volgende maand word ik 17) het valt allemaal wel mee, er zijn ook genoeg volwassene in de twintig, dertig of ouder die ook nog een beugel nemen. het is een algemeen geaccepteerd iets, dus niemand zal heel raar opkijken ;)

10. Small
    Afbeelding van ellejiram

Mariƫlle
    162 berichten
    Lid sinds October 2010

quote:
    njenjenje schreef op 06 February 2012 @ 22:09:
    Ik heb ook op mijn 17e een beugel genomen. Ging eruit toen ik twee maandjes 19 was ofzo. Nooit spijt van gehad.
    Dit, alleen dan bij mij een jaartje eerder en dat was al mijn tweede beugel. Iedere keer als ik foto's terugzie, of gewoon in de spiegel kijk, ben ik echt enorm blij dat ik het gedaan heb

11. Medium
    Afbeelding van lalalaland

Sanne
    1,176 berichten
    Lid sinds May 2011

Ik was al aan het twijfelen of ik een beugel zou nemen want 2 jaar geleden op mijn 11e wou ik geen beugel. Ik ben nu 13 en heb er toch wel spijt van en denk dat ik het toch nog nu doe. Alleen ik dacht dat ik maar 2 jaar zou moeten ofzo en ik zie hier zoveel meiden die het 6 jaar hebben gehad...

-Xxx-

12. Medium
    Afbeelding van 1207

merel
    3,315 berichten
    Lid sinds August 2008

Ik heb al 3,5 jaar een beugel gehad, maar nu staan mn tanden alsnog scheef. Nouja, niet heel erg ofzo, maar mn bovenkaak staat wel een stuk verder naar voren dan toen ik mn beugel eruit mocht. Heb ook nooit zo'n retentiebeugel gehad of nog eens een controle (ik vraag me wel eens af of mijn orthodontist uberhaupt een opleiding daarvoor had gevolgd, maar oke). Ik ben trouwens 17 dus zit met hetzelfde probleem.

Aan de ene kant heb ik zoiets van, een beugel is ook niet bepaald een pretje en ik heb nu wel wat beters te doen (volgend jaar studeren, op kamers, dat soort dingen). Maar aan de andere kant: het duurt maar even en je hebt er lang plezier van. Heb je eigenlijk al eens gevraagd aan je tandarts of een orthodontist hoe lang je een beugel zou moeten dragen? Want als het maar een jaar is ofzo, is het wel te overwegen toch?

13. Large
    Afbeelding van krullevaar

M.
    6,638 berichten
    Lid sinds January 2010

Ik heb ook een beugel en ben 17: boeiend, zo erg is het echt niet hoor! Bedenk wat je ervoor terugkrijgt (:

Oh en ik ken wel iemand die van onder nog slotjes heeft en vanboven niks meer. dus dat kan wel hoor (:

ik was priekjuh (:

14. Small
    Afbeelding van Tanja20

Tanja
    845 berichten
    Lid sinds January 2011

Bij mij kan dat niet eerst boven of onder eruit.
    Maarja het kan per onthodontist en gebit verschillen.

15. Small
    Afbeelding van MYSELFANDI

M.
    373 berichten
    Lid sinds August 2011

ik begon op me 8/9 en ben nu 15 en nog lang niet klaar ;o

16. Large
    Afbeelding van Sunflowerss

Lotte
    10,975 berichten
    Lid sinds April 2010

Een vriendin van mij had ook wel redelijk rechte tanden, maar het kon mooier vond ze zelf dus heeft ze afgelopen jaar ook een beugel genomen (ze is 17 jaar) Haar tanden zijn nu prachtig recht en die beugel mag er waarschijnlijk na een jaartje alweer uit!
    Ikzelf ben al op mijn 11e begonnen met een beugel, en ik was hem op mijn 14e weer kwijt maar ik had dan ook rampzalig scheve tanden xd.

~ No measure of time with you will be long enough but we\'ll start with forever, Edward Cullen ~

17. Large
    Afbeelding van Moonkissed

Essssy
    11,712 berichten
    Lid sinds November 2010

Ik kreeg op mijn 12e een beugel en ik ben nu 15. Nja, zolang ik maar die mooie rechte tanden zal krijgen is het goed :D

18. Medium
    Afbeelding van xAnneliekexx

Annelieke
    2,384 berichten
    Lid sinds August 2010

doen, voor je 18 bent en het heeeel duur is.
    het duurt effe maar dan heb je ook wat. zelf van mn 11/12 tot mn 16e een beugel gehad, maar der stond dan ook werkelijk niks recht. maar sommigen zijn blijkbaar nog veel langer bezig lees ik.

forever together, never apart. maybe in distance, but never by heart.

19. Xtra-small
    Afbeelding van Fl0werr

Mathilde
    88 berichten
    Lid sinds February 2011

Mijn beugel is er gister uit gehaald (:
    Maar idd voor je 18e doen en als je dan klaar bent heb je ook wat! Ik hoefde mijn beugel maar 14 maanden! :D

20. Small
    Afbeelding van BrokenWings

Daisy
    356 berichten
    Lid sinds November 2011

ik heb hem nu 2 en een half jaar, ben 14.

Do not wait for the perfect moment, take a moment and make it perfect.

21. Xtra-small
    Afbeelding van Blobvis_

Daniƫlle
    88 berichten
    Lid sinds December 2011

Het kan dat je bovenste rij tanden geen beugel meer hebben en je onderste nog wel, een jongen uit mijn klas heeft dat :]
    Maar ik ken zelfs volwassenen met een beugel, het wordt steeds normaler om op latere leeftijd nog een beugel te nemen volgens mij.

22. Xtra-small
    Afbeelding van 00Estherr

Esther
    43 berichten
    Lid sinds March 2011

17 en beugel (ong. een half jaar nu)
    Geloof me je bent niet alleen (: En het valt echt niet op ofzo.

23. Medium
    Afbeelding van invisibleme

Anke
    1,354 berichten
    Lid sinds October 2011

Je krijgt tenminste mooie tanden! Denk daar maar aan :)

Ik was 14 toen hij eruit ging. had hem 2 jaar ongeveer

O My Lordie

Girlscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?