Dit onderwerp heeft 34 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 06-02-2012 20:02.
MRI ding
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 12:08Hoooi, k weet niet zeker of k t goed heb geplaatst.
Volgende week moet ik in zo'n mri ding, en vind het best wel eng, dus hebben mensen hier ervaringen?
xBe kind, be gentle, be generous, be love and you will be loved. ~ Avril Lavigne (ll')
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 12:09Ojq tis voor mn knieBe kind, be gentle, be generous, be love and you will be loved. ~ Avril Lavigne (ll')
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 12:11Ik ben er al best vaak doorheen gegaan. Niks engs aan. Je moet gewoon je broek uit ze leggen je op een bed en schruifen je een tunneltje in gewoon lekker ontspannen en dat ding doet dat gewoon ze werk this net als een foto
http://pinkparisrobiin.blogspot.com/ - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 12:23Dat heb ik ook gehad. Was er ook heel gespannen voor omdat ik nogal last kan hebben van claustrofobie. Maar gelukkig hoef je er niet met je hoofd in. Het maakt wel een verschrikkelijk naar geluid maar als het goed is krijg je een koptelefoon op met muziek. Je moet er wel aan denken dat je geen metaal aan mag. Dus geen bh en mascara ect.Ik was xstracciatellaaa // Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug, dan klom ik hoog in de hemel en bracht ik je terug.
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 12:36Gewoon ontspannen het is helemaal niet zo eng als het lijkt je moet in een soort tunnel gaan liggen en dan gaan ze scannen
Je merkt eigenlijk helemaal niet dat er iets gebeurt. - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 12:37Scans zijn echt niet eng hoor! Idd geen metaal, dus je oorbellen etc uit doen, en je bh. (vanwege de sluiting.)
Gewoon ontspannen liggen, komt wel goed (:ik was priekjuh (: - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 12:40Is inderdaad niet eng (: Je gaat gewoon liggen en het is zo weer voorbij. Gewoon je sieraden afdoen enzo.May the odds be ever in your favor'
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 12:44naja instructies krijg je vanzelf wel in het ziekenhuis hoor niks om je druk over te maken ze leggen alles goed uit en je kan er vragen stellen zoveel als je wilthttp://pinkparisrobiin.blogspot.com/
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 12:56MRI scan.
Dokter Google is in zo'n geval je beste vriend. Je hoeft niet bang te zijn dat je iets voelt, omdat het onderzoek dmv electro magnetische golven werkt waarbij je lichaam niet in contact komt met naalden of andere instrumenten, je voelt hooguit iets van een licht temperatuur verschil. Je ligt gewoon op een soort bandcard en wordt een tunnel de eigenlijk een soort reuze electro magneet is ingeschoven.
http://wetenschap.infonu....2-de-gevaren-van-mri.html - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 13:07je krijgt gewoon instructies van te voren, en ik mocht mijn eigen cd met muziek meenemen, dat was wel heel fijn. gewoon zorgen dat je geen metaal 'aan' hebt, gaan liggen en het is voor je het weet weer voorbij. (:wild hearts cannot be broken
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 13:12en voor t geval als iemand meegaat in de kamer met jou, zorg dat ze portemonnees enzo ook in de kleedkamer laten !! :p had me vader namelijk niet gedaan en zn pinpas deed het niet meer haahahpls
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 13:38ik heb ook gehoord dat je geen make-up op mag, maar weet niet zeker of t waar is.
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 14:05Ik had ook voor m'n knie. Je moet gewoon al het metaal aan je lijf uitdoen, oorbellen/bh/alles, en dan word je gedeeltelijk (bij mij ongeveer tot m'n dij) in zo'n tunneltje geschoven, je krijgt een koptelefoon met muziek op, en dan lig je daar een halfuurtje (of iets in die richting) en dan is het klaar. Niks engs aan. Make-up zou ik gewoon niet opdoen, je gaat naar een MRI en niet naar een gala. Is toch niet nodig.Use what talent you possess. The woods would be very silent if no birds sang, except those that sang best.
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 14:20Is niet eng! En als het voor je knie is hoef je er niet met je hoofd in dus
Ik heb het zelf ook gehad. Vooraf leggen ze je wel uit wat je uit moet doen en wat je niet op zak mag hebben, dus dat komt allemaal goed 
Gewoon rustig er gaan liggen, je krijgt een koptelefoon op tegen het lawaai (vaak met muziek; en soms is het ook mogelijk om je eigen muziek mee te nemen op cd/usb?)
En van dat je geen make-up op mag is wel heel grappig om te horen, maar ook niet waar haha - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 14:30succes ermee!
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 14:33Pas op je sieraden inderdaad, ik was echt lang bezig om al m'n piercings 'uit' te doen...
dus dat kan je beter thuis alvast doen. - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 18:20Voor een MRI van je knie hoef je niet de tunnel in hoor, alleen een deel van je been, valt dus wel mee
I'll be you, let's trade shoes, just to see what it would be like, look at shit through each others eyes. - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 18:25dus je mag ook geen mascara op ? ik moet namelijk een mri scan van mn hersenen.
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 18:34Gewoon make-up loos ja... Het is het ziekenhuis, geen gala idd haha.
MRI scan is niet eng (: Gewoon stil liggen en ontspannen en lekker luisteren naar de muziek. Het geeft wel veel herrie, vandaar een koptelefoon. Alleen bij mijn zus was die te groot dus die veel elke keer af haha. En geen sieraden om doen en misschien kan je een BH aantrekken zonder beugel, dus bijvoorbeeld zo'n Ahh Bra ofzo... Dan hoef je het niet uit te doen haha. - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 18:40Mri stelt echt niks voor, ding maakt wat lawaai maar het is niet eng en doet niet pijn. Zeker niet als het je knie is, dan ga je er geloof ik maar een klein stukje in
Alleen dus geen metaal enzo. Maar dat leggen ze allemaal uit.
Ik moest een keer een vet rare mri scan, moest op mn buik liggen en toen gingen ze me vast maken in een soort stellage en zware dingen op mn rug leggen. En een soort riem zodat ik helemaal klem lag. En toen schoven ze me in dat ding. En moest ik om de zoveel minuten mn adem inhouden. Maar toen moest t van mn buik ofzo worden gemaakt. Dat was niet zo prettig met al die dingen boven op me. Maar het is echt niet eng, of pijnlijk!
En als het alleen je knie is valt dat al helemaal mee
komt goed. - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 18:44Dat van make-up loos heb ik niet eerder gehoord. Toen ik een MRI moest laten maken van mijn hoofd droeg ik volgens mij ook gewoon make up. Maar inderdaad, je BH moet uit, spijkerbroek en sieraden. Bij mij stond het niet helemaal duidelijk in het foldertje over de spijkerbroek, lag ik daar in mijn string bij die jonge verpleegkundige! Succes ermee, het valt allemaal reuze mee.
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 20:58Ik heb nog nooit een koptelefoon opgehad. Zulke luxe hebben ze hier dus niet.
En dat over die make-up slaat nergens op. Je kunt gewoon make-up op als je daar in gaat hoor.
Voor de rest is het zoals iedereen hier zegt ja. Alle sieraden (inclusief piercings) uitdoen en je kleren uitdoen. Daarna moet je gewoon rustig blijven liggen en even een beetje wegdromen. Het is snel genoeg over, binnen 5/10 min. zijn ze meestal al klaar. En dat kabaal valt wel mee vind ik. Succes meis! - Geplaatst op zondag 05 februari 2012 00:43Ik heb een total body scan gehad en kreeg ook MRI scans. Vond het echt vreselijk, heb nogal last van claustrofobie. Lag te zweten in dat ding, voelde m'n hart kloppen haha, maar als je er tegen kunt is het vast geen probleem. Mocht gewoon m'n kleding aanhouden, geen bh en sieraden, trek gewoon een trainingsbroek aan en een tshirt zonder bh, hoef je iig niet in je ondergoed te liggen.
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 01:42up
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 01:53Ik heb er eentje van m'n knie gehad ook! Ik vond het totaal niet erg. Er was vloerverwarming kan ik me herinneren, en ik mocht zelf kiezen naar welk radiostation ik wilde luisteren. Ik vond het allemaal wel prima!http://fuck-me-if-im-wrong.tumblr.com/