Dit onderwerp heeft 23 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 19-11-2011 00:50.
Al mega lang niet ongesteld > is dit wel normaal?
- Geplaatst op donderdag 17 november 2011 12:28Hoi meiden
ik zit met een probleempje..
Toen ik 10/11, weet ik niet meer goed, was werd ik voor het eerst ongesteld.
Ik ben het toen 2 maanden achter elkaar geworden. Daarna ben ik het 3 maanden niet geworden, en daarna weer wel een paar keer. Toen ben ik het zo'n 14 maanden niet geworden, gewoon helemaal niet. Daarna weer een paar keer.
De laatste keer dat ik het ben geworden is nu zo'n 5 á 6 maanden terug. Maar de laatste keer was 2 dagen en een beetje bruine tattie.
Ik heb aan mijn moeder gevraagd of het kan zijn dat ik nu nooit meer kinderen kan krijgen, en ze zei dat dat zo kan zijn. Ik maak me toch wel een beetje zorgen, ik ben nog maagd dus zwanger zal ik niet zijn. Ik voel me hier echt niet lekker bij. Wat moet ik doen?
- Geplaatst op donderdag 17 november 2011 12:29In het begin kan je ongesteldheid heel onregelmatig zijn, dus vind dit niet meteen gek al is 6 maanden wel echt heel lang. Raak niet meteen in paniek, maar ga naar de huisarts. Dan weet je het zeker! Het kan ook zijn dat je nu heel erg gestrest erom bent en dat je ongesteldheid daardoor uit blijft, dat kan iedereen hebben.
Ik zoCalifer wijzigde dit bericht op 17-11-2011 12:30 met 17%Verkooptopic - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 12:31Nou stress kan het niet zijn, ik ben een meisje die alles rustig aan doet en totaal geen stress heeft. Het is ook niet dat ik er nonstop mee in mijn hoofd zit. Integendeel, ik denk er maar eens in de week aan van, héé ik ben nog steeds niet ongesteld?
Het kan inderdaad zijn dat het onregelmatig is, dat zoiezo maar dat hoeft dan toch niet te betekenen dat ik het 14 maanden niet hoef te worden. - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 12:33Is inderdaad best lang. Misschien kun je je probleem even aan je huisarts voorleggen? Die heeft er verstand van en kan je verder helpen : )Put on your dancing shoes, you sexy little swine!
- Geplaatst op donderdag 17 november 2011 12:34Je kunt ook niet ongesteld worden als je heel dun bent. Kijk ik ken je niet ofzo,
ik weet alleen dat daardoor je menstruatie kan uitblijven. :p
Jij weet zelf denk ik wel of dat misschien de oorzaak kan zijn.
Anders zou ik ook gewoon even naar de huisarts gaan. - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 12:35Ga gewoon naar de huisarts! Ik had ook een paar problemen met ongesteldheid en met de pil enzo en bij mijn eigen dokter (oude man) voelde ik me niet op mijn gemak. Daarom heb ik om een (jonge) vrouw gevraagd en deze snapt je meestal een stuk beter. Leg je "probleem" uit en misschien is de pil een oplossing voor je, dan heb je in ieder geval geregelde ongesteldheid.
- Geplaatst op donderdag 17 november 2011 12:35Haha nee te dun ben ik ZEKER niet, en dat is niet van die praat van meisjes die altijd klagen dat ze te dik zijn, nee dit is puur werkelijkheid.
- Geplaatst op donderdag 17 november 2011 12:36quote:Goddelijk schreef op 17 November 2011 @ 12:31:
Nou stress kan het niet zijn, ik ben een meisje die alles rustig aan doet en totaal geen stress heeft. Het is ook niet dat ik er nonstop mee in mijn hoofd zit. Integendeel, ik denk er maar eens in de week aan van, héé ik ben nog steeds niet ongesteld?
Het kan inderdaad zijn dat het onregelmatig is, dat zoiezo maar dat hoeft dan toch niet te betekenen dat ik het 14 maanden niet hoef te worden.
Het kan ook 'onbewust' zijn. Ik heb het zelf niet met ongesteldheid gehad maar ik heb wel door stress lang last gehad van hyperventilatie. Terwijl ik me ook helemaal niet gestrest voelde (sterker nog de meest stressvolle periode was ruim voorbij). Maar als je echt bezorgd bent, ga gewoon naar de huisarts! Moet je niet bang voor zijn, hij is er juist om je met dit soort vragen te helpen. Want wij zijn ook geen experts, ik herinner ook niet hoe het was toen ik voor het eerst ongesteld was :/
Echt, je bent heel opgelucht als je daar vandaan komt en het blijkt iets doodnormaals te zijn waar je je geen zorgen om hoeft te maken. En mocht het in het ergste geval toch iets ernstig zijn, dan ben je wss blij dat je dat nu weet en dat er mss wat aan gedaan kan worden.Califer wijzigde dit bericht op 17-11-2011 12:38 met 12%Verkooptopic - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 13:09ik had dit eerst ook maar sinds ik aan de pil ben heb ik alles op regel al slik ik hem vaak 3 maand door en neem dan een stoppauze (aaah wat is de pil toch fijn). ook ben ik van die buikkrampen en andere ongemakken af sinds ik de pil slik. Gewoon even een afspraak bij de huisarts maken
http://www.amgela.blogspot.com/ - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 13:11het kan zijn dat het misschien een teken is dat er iets niet goed is in je lichaam..
ik werd het altijd gewoon 1x in de maand....en toen met mijn eetstoornis werd het verknipt en toen gewoon weer normaal...maar wij en je moeder moeten je geen horror verhalen aan praten van oh waarschijnlijk kan je geen kinderen krijgen..misschien is het wel zo maar misschien is het gewoon iets heel lulligs of moet het nog op gang komen....ga gewoon naar de huisarts
- Geplaatst op donderdag 17 november 2011 17:19Ik zou idd eventjes langs de huisarts gaan (:Ra Ra Rasputin, lover of the Russian queen, they put some poison into his wine. Ra Ra Rasputin, Russia's greatest love machine, he drank it all and he said "I feel fine"
- Geplaatst op donderdag 17 november 2011 19:12Toen ik al jaren ongesteld was ben ik ook een tijd ongeveer een half jaar niet ongesteld geweest. Ik denk dat dit door stress kwam, want toen het weer wat beter ging werd ik gewoon weer ongesteld. Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen en toch even langs de huisarts gaan ja.Beautyblog: http://www.lovelystuff.nl Webshop http://www.lovelystuffshop.nl
- Geplaatst op donderdag 17 november 2011 19:18in het begin kan de ongesteldheid onregelmatig zijn
maar ik zou toch voor de zekerheid even langs de huisarts gaan aangezien het bij jou wel erg lang aanhoud. - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 19:41Een vriendin van mij is al drie jaar om de zes maanden ongesteld. Haar huisarts zei dat het niet iets slechts is ofzo.
- Geplaatst op donderdag 17 november 2011 19:46Mn vriendin is ook al lang niet ongesteld, ze is net deze week naar de dokter geweest. Maar het kan komen omdat je zwanger bent (waarschijnlijk ben je dat niet, maar ach, heel misschien hé) of door grote schommelingen in je lichaamsgewicht of door stress. Haar dokter zei dat ze zich helemaal geen zorgen hoefde te maken, aangezien het vaak voorkomt bij meiden van onze leeftijd. Zij is dan 18, weet niet hoe oud jij bent?
Toch gingen ze bij haar wel bloed prikken en een echo doen, gewoon voor de zekerheid. Dus ik zou als ik jou was gewoon ook even bij de dokter langs gaan, dan weet je tenminste zeker dat je je geen zorgen hoeft te maken! - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 21:15ik ben ook al 8 maanden niet ongesteld..
- Geplaatst op donderdag 17 november 2011 21:29In het begin kan het zo zijn dat het heel onregelmatig is. Bij sommige zijn ze pas regelmatig ongesteld na een aantal jaar, sommige al na een half jaar. Het kan ook te maken hebben met je voeding. Veel vlees eten, veel aankomen of veel afvallen.
Als je rond je 15/16e nog steeds zo onregelmatig bent dan is de kans groot dat je geen kinderen kan krijgen. Maar voordat je dat weet moet je wel getest zijn in het ziekenhuis. Dus nog geen paniek, wacht de eerste paar maanden maar eens af en als je er nog niet goed over voelt ga dan naar de dokter.http://nailsbystephanie.blogspot.com/ Take a look! - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 22:08
ohoh, serieus? want ik ben 16 en echt best onregelmatig.quote:StepHhaniE schreef op 17 November 2011 @ 21:29:
In het begin kan het zo zijn dat het heel onregelmatig is. Bij sommige zijn ze pas regelmatig ongesteld na een aantal jaar, sommige al na een half jaar. Het kan ook te maken hebben met je voeding. Veel vlees eten, veel aankomen of veel afvallen.
Als je rond je 15/16e nog steeds zo onregelmatig bent dan is de kans groot dat je geen kinderen kan krijgen. Maar voordat je dat weet moet je wel getest zijn in het ziekenhuis. Dus nog geen paniek, wacht de eerste paar maanden maar eens af en als je er nog niet goed over voelt ga dan naar de dokter. - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 22:11Ik heb het gehad toen ik veel te dun was/ondervoed. Maar je zegt dat dat het niet kan zijn dus dan weet ik het niet.. Dokter raadplegen?
- Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 16:23
Ik denk niet dat dit per se klopt hoor. Ik kreeg mijn regels pas op mijn 15e en die zijn nog een tijd onregelmatig geweest ook dan... Ik ben gewoon laat in mijn puberteit gekomen, dat heeft verder toch niets te maken met geen kinderen kunnen krijgen?quote:Letter schreef op 17 November 2011 @ 22:08:
[...]
ohoh, serieus? want ik ben 16 en echt best onregelmatig. - Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 16:25Ik was de eerste 4 jaar ook héél onregelmatig hoor. En ik ben alleen maar regelmatig geworden omdat ik de pil ben gaan slikken.
Maar als je je er niet goed bij voelt dan moet je zeker eventjes met je huisarts praten. - Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 17:42Ik was eers ook heeeeel onregelmatig, ongeveer 2 keer in het jaar ofso
en nu ben ik nog steeds onregelmatig maar het valt ongeveer binnen een marge van een week voor tot een week na mijn geplande datum (4 weken) dus ik denk dat je nog gewoon kinderen kunt krijgen hoor! Maar voor de zekerheid toch even naar de huisarts misschien (maak je geen zorgen hij/zij heeft much worse gehoord)
xxHalf empty or half full, its just a glass of water - Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 19:09Sjeezes, ik snap niet dat je moeder dat zegt? Dochter geruststellen, way to go. Je bent gewoon erg onregelmatig ongesteld omdat je nog jong bent. Ik heb soms ook 'n halfjaar mijn menstruatie niet gehad...Voor de zekerheid zou ik toch eens langs de huisarts gaan ;DIt\\\'s not true I had nothing on, I had the radio on - Marilyn Monroe
- Geplaatst op zaterdag 19 november 2011 00:50Ik verwijs u door naar de huisarts.
Het kan inderdaad zijn dat je niet zwanger kan worden, maar ook gewoon erg onregelmatig. Dus voordat je jezelf bang gaat lopen maken, ga even langs de huisarts!