1. Girlscene
  2. Girlscene
  3. Beauty, Health & Hair
  4. ADD (ADHD)

Dit onderwerp heeft 79 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 07-02-2012 22:27.

ADD (ADHD)

1. Medium
    Afbeelding van Snoeszepoes

Jo-Ann
    1,909 berichten
    Lid sinds December 2008

quote:
    superdust schreef op 28 March 2011 @ 08:01:
    [...]

Neem me niet verkeerd, maar het lijkt alsof jij nu je ADD tot een deel van jezelf hebt gemaakt en daarmee de oorzaak van je problemen op je ADD afschuift. Je hebt inderdaad wel gelijk dat sommige mensen té snel beweren dat ze iets hebben. Maar besef eens dat je dat zelf eigenlijk ook doet. Wat als je dat labeltje nooit had gekregen? Heel veel labeltjes die op je worden geplakt heb je niks aan en zijn zelfs niet eens echt waar. Neem 3 verschillende psychiaters en ze zullen alledrie met iets anders komen. Je bent wie je bent en dat is geen ADD. Als je niet in jezelf gaat zoeken naar de oorzaak van je problemen kom je er ook nooit uit. Ik geloof best dat je 'ADD hebt' alleen iedereen heeft het wel eens moeilijk hoor. Zelfmedelijden heb je uiteindelijk niks aan.
    Ik snap je punt, maar zo bedoel ik het niet. Weet niet eens meer echt wat ik met die post bedoelde.Als ik iets schrijf veranderd de betekenis met elke zin, en word het in dit geval gewoon een opsomming van kwaaltjes. Ik wilde juist aangeven dat de wetenschap dat ik ADD heb mij niet beter of slechter heeft gemaakt. Ik zie add meer als karaktereigenschappen. Uiteindelijk ben ík het die met mijzelf moet leren. Ik moet er gewoon wat van proberen te maken, add te horen krijgen van de dokter zal er niets aan veranderen en verdere hulp zal ik nie krijgen. Aan de pillen ga ik nie dus ik zal zélf gewoon moeten leren plannen en zélf mijn emoties naar buiten moeten brengen inplaats dat het zich ophoopt in mijn hoofd. Daarom schilder ik nu, en schrijf ik gedichten, daarom heb ik een dikke notitieblok gekocht waarin alles staat, van afspraken tot snelle gedachtes. Die post was niet bedoeld als 'ik heb zelfmedelijden met mijzelf'. Wou meer aangeven dat mensen niet moeten gaan zoeken naar een label.

2. Medium

Jo-Ann
    1,909 berichten
    Lid sinds December 2008

quote:
    Danioottt schreef op 29 March 2011 @ 18:10:
    Maar kijk, de meeste mensen van onze leeftijd hebben wel veel van deze kenmerken. Het gaat erom hoe lang je het al hebt en hoe erg het is.
    Dat is waar! Je kunt alleen op basis van hoelang en hoe heftig die kenmerken zijn mischien denken 'mischien moet ik even langs de dokter'

3. Medium

Jo-Ann
    1,909 berichten
    Lid sinds December 2008

quote:
    Starlightt schreef op 29 March 2011 @ 13:36:
    ik heb ook ADD, en heb ook een pasje voor extra tijd maar heb het eigenlijk nooit nodig.
    wat is dat hele pasjes gebeuren voor adders? ^^ Ik heb juist dat als ik een toets maak, ik me ga hyperconcentreren, in 1 vlaag moet alles wat ik weet eruit. Als ik eenmaal klaar ben ik te moe om het terugtelezen(veel schoonheidsfoutjes) en ga ik juist zo snel mogelijk naar buiten.

4. Medium
    Afbeelding van blindedbylights

Marieke
    2,562 berichten
    Lid sinds January 2008

quote:
    KissndTell schreef op 29 March 2011 @ 19:08:
    [...]

Dat is waar! Je kunt alleen op basis van hoelang en hoe heftig die kenmerken zijn mischien denken 'mischien moet ik even langs de dokter'
    Hoelang? Je wordt er toch mee geboren? Mijn broer heeft add en hij heeft de symptomen al vanaf dat hij klein is. Alleen is het in de puberteit wel erger geworden.

TUMBLR live by the sun, love by the moon.

5. Medium

Jo-Ann
    1,909 berichten
    Lid sinds December 2008

quote:
    blindedbylights schreef op 29 March 2011 @ 19:13:
    [...]

Hoelang? Je wordt er toch mee geboren? Mijn broer heeft add en hij heeft de symptomen al vanaf dat hij klein is. Alleen is het in de puberteit wel erger geworden.
    Maar een random tiener zal rond zijn/haar puberteit ook die kenmerken hebben, om vervolgens als hij/zij ouder is weer te veranderen. Omdat je dan zelfstandig word, gaat plannen etc. Iemand zoals je broer en ik onze hele leven lang zo geweest. We kunnen er alleen maar gedeeltelijk vanaf komen als we heeel hard ervoor werkt. Ik kan niet uitleggen, maar je snapt hoop ik wat ik bedoel?

6. Medium

Jo-Ann
    1,909 berichten
    Lid sinds December 2008

quote:
    likeablizzard schreef op 29 March 2011 @ 02:13:
    [...]

Pff heel herkenbaar allemaal. Heb ook jarenlang onderzoek gehad maar ze hebben nooit officieel kunnen vaststellen wat ik heb, maar ze neigde wel het meest naar add en zo wordt mijn "aandoening" meestal ook omschreven. Heb er nooit echt naar gezocht op internet of iets, maar nu ik dit topic lees herken ik eng veel van mezelf en worden er redelijk veel dingen verklaard. Ik ben echt een enorme chaoot, ben altijd álles kwijt, kan niks netjes houden of goed en verstanding opbergen, en mn kamer die wil je echt niet zien. Ook op school had ik er superveel last van en nu nog steeds eigenlijk ook al werk ik nu, de patronen blijven. Ik kan me nooit motiveren als iets me niet interesseert, vooral met samenwerken was ik altijd degene die altijd alles te laat inleverde of het niet goed had gedaan. Heb nooit echt geleerd omdat ik me er op de een of andere manier echt niet toe kon zetten en me niet kon concentreren, snap nog steeds niet hoe ik mn middelbare school heb gehaald. Heb nu ondertussen al 4 verschillende opleidingen geprobeerd maar niks vind ik leuk of kan ik me voor motiveren. Ik heb VMBO-T gedaan terwijl ik HAVO advies had en dat kwa intelligentie ook makkelijk aankon, alleen door mijn motivatie en instelling komt dat er gewoon niet uit en dat vind ik zo ontzettend jammer. Ben nu een jaar aan het werk en zelfs op mn werk verveel ik me de hele dag dood en kan ik niet wachten totdat ik weer naar huis ben. Ben de hele dag met mn hoofd ergens anders en druk over van alles en nog wat aan het nadenken, mn baas heeft ook een keer tegen me gezegd dat ik altijd zo afwezig ben en dat ie zich wel is afvraagd of ik er wel echt "ben". Maar als iets me wel interesseert kan ik daar zo een hele nacht zoet mee zijn en me alleen daarop concentreren. Het niet kunnen toezetten tot hele normale dingen irriteert me ook mateloos vooral omdat bijna niemand dat snapt en ik zelf eigenlijk ook niet. Ik zou echt willen dat ik niet zo slordig was. En dat van dat verlatingsangst enzo heb ik ook heel erg extreem, als ik ruzie met mn vriend heb ben ik gelijk helemaal over de zeik en en kan ik me er niet overheen zetten en normaal slapen, ja dat hebben meerdere mensen , maar niet in zo'n extreme vorm. Nja ik kan nog wel doortypen maar dan wordt het echt te lang ( wat het nu al is ). Wou het gewoon even van me aftypen haha. Zit er trouwens wel aan te denken om misschien met medicijnen beginnen, want de laatste tijd speelt het weer veel meer op. Ik las dat ritalin & concerta in de meeste gevallen wordt voorgeschreven, iemand hier ervaring mee?

Komt me allemaal inderdaad bekend voor, ik zou hiermee naar de dokter psychiater gaan, dan weet je het allemaal zeker.
    & mijn ervaring met Ritalin is wazig. Kan het me niet echt herinneren, volgensmij hielp het wel. Was wel heel rustig ofzo. Meestal ben ik ook rustig, maar dan komt eropeens zo'n aanval waarbij ik heel druk word. Maar dat had ik toen helemaal niet volgensmij. Google it zou ik zeggen=)

7. Xtra-large
    Afbeelding van jesuisunreveur

hai.
    16,123 berichten
    Lid sinds June 2009

quote:
    KissndTell schreef op 29 March 2011 @ 19:17:
    [...]

Maar een random tiener zal rond zijn/haar puberteit ook die kenmerken hebben, om vervolgens als hij/zij ouder is weer te veranderen. Omdat je dan zelfstandig word, gaat plannen etc. Iemand zoals je broer en ik onze hele leven lang zo geweest. We kunnen er alleen maar gedeeltelijk vanaf komen als we heeel hard ervoor werkt. Ik kan niet uitleggen, maar je snapt hoop ik wat ik bedoel?
    Klopt ja. Iedereen heeft weleens periodes waarin hij/zij zich minder goed kan concentreren, en welke tiener houdt nou wel van opruimen? Bijna iedere tiener heeft wel iets chaotisch in zich. Bijna iedereen zal wel dingen herkennen.

tumblr Don\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'t look back, unless it\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s a good view :)

8. Medium

Jo-Ann
    1,909 berichten
    Lid sinds December 2008

Ik word he-le-maal gek van mijzelf.

9. Small
    Afbeelding van TellingTheWorld

Whats
    533 berichten
    Lid sinds June 2011

Ik loop stage in de klas met een kind met ADHD en een ADD. Het meisje met ADHD is aan de medicijnen, anders is er geen beginnen aan. Het meisje met ADD is erg in zichzelf en dromerig. Dan is ze aan het rekenen en begint plots over haar paarden en vervolgens maakt ze AL haar sommen fout. Haar moeder is bezig met vitamine pillen enzo, om haar beter te laten concentreren. Ik merk dat ik haar vaak aan het werk moet zetten, want er zit inderdaad meer in dan er uit komt.

Verder vind ik dat kinderen met ADD of ADHD helemaal niet anders zijn, in tegendeel, ze kunnen vaak gewoon met de rest van de klas meegaan en hebben vrienden. Dus ik kijk er niet raar tegen op, ze zijn anders, maar niet op een negatieve manier.

10. Xtra-large
    Afbeelding van jesuisunreveur

hai.
    16,123 berichten
    Lid sinds June 2009

pfff nou weet ik weer niet zo zeker of ik wel ADD heb eigenlijk :') heb wel de diagnose gekregen maar dat ging ook wel heel makkelijk. hoe verliepen de ''onderzoeken" voordat je de diagnose kreeg (of hoe je dat ook noemt) bij jullie?

tumblr Don\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'t look back, unless it\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s a good view :)

11. Xtra-small
    Afbeelding van beertje_xx

Hannelore
    3 berichten
    Lid sinds January 2011

hoe weet je dat je het hebt?
    van de dingen die foreveralone opsomde zijn er heel wat waarin ik me herkende.
    vroeger (nu nog) kon ik erg kwaad worden, soms noemden ze me wel eens adhd kind maar ik had het niet.
    soms vraag ik me het wel af, of zit het gewoon in m'n kop?

12. Medium
    Afbeelding van LoveAvril_x

Danielle
    2,721 berichten
    Lid sinds August 2011

ik heb ADD

Be kind, be gentle, be generous, be love and you will be loved. ~ Avril Lavigne (ll')

13. Small
    Afbeelding van Labellejolie

Isabelle
    117 berichten
    Lid sinds March 2011

Ik ben er ontzettend van overtuigd dat ik óf ADD heb, óf HSP (of zoiets, hoog sensitieve personen?).
    Ik heb ontzettend veel over ADD opgezocht en alle 50 symptomen die ik heb gelezen kloppen als een bus. Toen ik het voor het eerst las dacht ik echt: "my gosh! Alsof er mijn naam boven dit stukje staat!" Mijn moeder wil me geen test laten doen, omdat ze dan denkt dat ik dan "psychisch ga denken dat ik een achterstand heb". Ik wil wel een test doen, want ik heb gehoord dat sommigen extra tijd krijgen bij toetsen, want ik ben vaak niet op tijd klaar.

http://youarenaturallygorgeous.tumblr.com/

14. Small
    Afbeelding van itunesitunes

A
    533 berichten
    Lid sinds December 2009

M'n broertje heeft ook ADD, maar je bent niet perse de heletijd heel dromerig enzo, soms kan je ook superdruk zijn! Het is mischien vervelend soms voor de mensen om hem heen, maar het is vervelender voor hem zelf hij heeft er de meeste last van

15. Medium
    Afbeelding van requin

Mevrouw Haai
    3,511 berichten
    Lid sinds July 2011

ik heb ADD en mijn zusje heeft het ook, maar mijn zusje kan soms onwijs druk zijn en ik ben verder niet zo druk. Dus het is best breed

16. Small
    Afbeelding van Juliettexx

Juliette
    195 berichten
    Lid sinds September 2011

quote:
    YOUxCAME schreef op 23 July 2010 @ 12:21:
    Ik heb ook ADD en dan vooral het niet kunnen concentreren.
    Ik heb jaren lang concerta én ritalin geslikt, maar daar ben ik nu sinds 2 jaar vanaf. Dat is echt de grootste troep die er bestaat!Ik dacht dat ik zonder de medicatie op school echt de mist in zou gaan, maar dat was gelukkig niet. Het ging allemaal goed.
    Inderdaad... het is echt troep, ik heb geen concerta of ritalin geslikt maar wel risperdal, wordt vergelijkt met ritalin. Heb het ongeveer 1 jaar geslikt, het was op dat moment ook wel echt nodig maar het had ook gewoon bijwerkingen... gezond is/was het niet!

17. Small
    Afbeelding van Juliettexx

Juliette
    195 berichten
    Lid sinds September 2011

btw, zijn hier ook mensen die OCD hebben/(groten)deels vanaf zijn?

18. Small
    Afbeelding van naamveranderd

Roxy
    198 berichten
    Lid sinds January 2010

Ik denk dat ik ADD heb, maar ik weet het niet zeker, heel veel mensen hebben wel wat van die symptomen en ik wil ook niet te snel zeggen dat ik het heb.

enjoy life TUMBLR

19. Small
    Afbeelding van naamveranderd

Roxy
    198 berichten
    Lid sinds January 2010

- Emotionele wisselingen
    - Chaotisch / Vergeetachtig
    - Trekt zich graag terug
    - Kan ergens volledig in opgaan
    - Grote passie bij interesse
    - Een groot voorstellingsvermogen

- Gevoelig / Emotioneel / Betrokken
    - Veel creatief talent
    - Assertief maar onzeker over zich zelf

- Heeft Humor / intelligent
    - Blijft op de achtergrond
    - Laat alles wachten tot het laatste moment
    - Altijd ver vooruit aan het denken

- Staren / kijkt voor zich uit / lijkt afwezig
    - Probleem oplossend
    - TV of radio staat altijd aan
    - Concentratieproblemen / snel afgeleid

- Heeft moeite met het opbrengen van motivatie
    - Te veel gedachten / filiosofisch
    - Perfectionistisch in contrast met chaos
    - Zit vaak te dagdromen / komt regelmatig laat
    - Slecht in staat aanwijzingen op te volgen

- Voelt zich regelmatig overspoeld
    - Moeilijkheden bij het afwerken van details
    - Dwaalt in gedachten af bij luisteren

- Gaat opruim klusjes uit de weg
    - Visueel / autodidactisch
    - Vaak een reken, schrijf of lees stoornis
    - Gevoelig voor verslaving
    - Heeft inzicht, beter in de praktijk dan theorie
    - Kan zich goed in anderen verplaatsen / sociaal
    - Kan logica waarderen
    - Weinig vrienden maar sociaal

enjoy life TUMBLR

20. Xtra-small
    Afbeelding van verapizza

Vera
    51 berichten
    Lid sinds July 2011

dit is echt heel erg herkenbaar allemaal, en ik vind het echt irritant worden. elke keer als ik huiswerk ga maken, kan ik me superslecht concentreren en verspil ik alleen maar tijd met 'denken' zegmaar-.- en met echt het huiswerk maken ben ik aan het eind geen steek verder. ik word er onderhand echt gek van maar ik weet echt geen oplossingen ofzo.
    ook alles over gevoelig en al die andere dingen zijn te herkenbaar... maar heb ik nu echt ADD of kan het ook gewoon iets anders zijn?? dat ik gewoon snel afgeleid ben en al die andere dingen. bij mij is het altijd zo geweest en niet pas een paar jaar ofzo.

21. Medium

Jo-Ann
    1,909 berichten
    Lid sinds December 2008

IK WORD GEK. Ik MOET en ZAL slagen, dit is NIET eerlijk stond mijn hele havo tijd zoiezo gemiddeld een 7, in mijn EXAMENJAAR gaat het mis

22. Medium

Jo-Ann
    1,909 berichten
    Lid sinds December 2008

quote:
    Sunlightt schreef op 29 March 2011 @ 13:36:
    ik heb ook ADD, en heb ook een pasje voor extra tijd maar heb het eigenlijk nooit nodig.
    Door jullie heb ik die extra tijd ook gekregen heb het namelijk 4 jaar niet gekregen omdat ik niet wist dat het bestond. Ik had altijd problemen met toetsen omdat ik last had van staren of random weg kijken en vergeten dat ik een toets aan het maken was. Dus thanks meiden!

23. Small
    Afbeelding van o1STAR_

louise
    259 berichten
    Lid sinds November 2007

ik kan ook het idee dat ik dat had ik ben toen naar de dokter geweest ik kreeg de keuze tussen ritalin ( dat dat medicijn die ook gebruikt word bij ADHD) voor betere concentratie en dat het rustiger word in je hoofd of naar yulius maar mijn dokter zei zelf ook bij yulius duurt het maanden en nu ben ik aan de ritalin niet veel maar ik heb ik er zeker baat bij

O3O6O8 (L)!!

24. Small
    Afbeelding van VintageDress

Michelle
    373 berichten
    Lid sinds July 2011

Ik herken mezelf er eigenlijk best wel in :p

25. Large
    Afbeelding van Moonkissed

Essssy
    11,874 berichten
    Lid sinds November 2010

quote:
    Snoeszepoes schreef op 07 February 2012 @ 21:37:
    IK WORD GEK. Ik MOET en ZAL slagen, dit is NIET eerlijk stond mijn hele hmavo tijd zoiezo gemiddeld een 7, in mijn EXAMENJAAR gaat het mis

Girlscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?