Dit onderwerp heeft 79 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 07-02-2012 22:27.
ADD (ADHD)
- Geplaatst op donderdag 22 juli 2010 21:57Dag meisjes,
ik heb sinds vorige weer ontdekt dat ik ADD heb, ik voelde me al altijd een zwarte schaap maar ik wist echt niet dat zoiets bestond.. iedereen maakte een grapje dat ik precies ADHD had maar het klopte niet echt opdat ik niet echt een mens ben die luiddruchtig is enz op momenten waar je je moet inhouden enzenz maar ah
--> kvroeg me gwn af of jullie iem kennen die het hebben en/of jullie het zelf hebben. Ik had er vroeder egt nooit van gehoord enz en ken niemand die het heeft en voel me egt soms een buitenaards wezen ook al zie ik er ni zo uit ^^'...
wie niet weet wat het is:
ADD-kinderen worden niet snel opgemerkt omdat ze geen druk (hyper actief) gedrag vertonen. ADD kinderen vertonen in tegenstelling tot ADHD kinderen juist eerder passief gedrag. (Zijn rustig en dromerig) De struikelblokken bij kinderen met ADD wijken zichtbaar af van kinderen met ADHD. Een veel gehoorde opmerking van leerkrachten die een kind met ADD in de klas hebben is “Het zit er wel in maar het komt er niet uit”. Dit is in de meeste gevallen ook waar.
Veel ADDers kunnen zich zonder enige vorm van afleiding niet concentreren op één onderwerp. Dit is onmacht. Het is geen kwestie van wel of niet willen, ADD-kinderen zijn eenvoudigweg minder in staat de vereiste motivatie op te brengen wanneer ze iets doen waar hun interesse niet naar uit gaat. Verveling slaat snel toe, net als interesse in het werk. De hersenen gaan bewust op zoek gaan naar iets dat leuker, spannender of interessanter is.
Met name ADD meisjes lijken meer naar de achtergrond te verdwijnen. Ze zijn verlegen en afwezig. ADD kinderen hebben vaak weinig vrienden, zijn erg gevoellig, trekken zich vaak terug op hun slaapkamer en zijn bijzonder chaotisch. Zij kunnen er slecht tegen wanneer hen een of ander onrecht wordt aangedaan. Vaak voelen deze kinderen zich regelmatig eenzaam en onbegrepen.
Het bijzondere doorzettingsvermogen van ADD kinderen is opvallend, evenals de intelligentie en het gevoel voor humor. (Een lach is de beste manier om onzekerheid te verbergen)
ADDers leren zich door de jaren heen zelf methoden aan om de eigen concentratie te verhogen of compenseren. Hiervoor gaan zij tot het uiterste. Een kleine groep leert gebruik te maken van zijn/of haar ontwikkelde "Hyper Focus" capaciteiten door deze tijdelijk in te schakelen.
olwassenen zijn zich vaak niet bewust van de innerlijke onrust, zelfkritiek en de enorme hoeveelheden energie die het dit kind kost om voor zijn/haar "onoplettendheid" te compenseren. Hierdoor ontsnapt deze groep ADDers vaak aan een diagnose tot ze puber zijn, volwassen of zelf (AD(H)D) kinderen krijgen.

- Geplaatst op donderdag 22 juli 2010 22:01en kvroeg me af wat jullie van vinden als iemand het heeft? Het is geen kanker ofzo maar is een aangeboren hersenafwijking.. ergeren jullie soms aan zo'n mensen (als jullie ze kennen)? Of wa ondervinden jullie zelf als jullie het hebben é of iem die jullie kennen?
Ik heb ondervonden dat soms mensen zich ergeren als ik nog steeds veel energie heb terwijl de anderen al moe wijn (bv bij uitgaan ergeren mn homo-vrienden er soms aan
.. ) 
- Geplaatst op donderdag 22 juli 2010 22:06Ik vind het niet raar ofzo, want heel veel mensen, zelfs zonder ADD, zijn zo. Wel vind ik het irritant als mensen te snel constanteren dat ze ADD hebben, terwijl ze gewoon wat kenmerken hebben.stront kak maagbloedende poephond - Toph
- Geplaatst op donderdag 22 juli 2010 22:10Mijn vriend heeft ADD. Je kunt het wel wat aan hem merken omdat hij snel zn concentratie verliest. Het is echt niet vreemd en ik ben er heel erg aan gewend. En hij weet ook wanneer hij moet ophouden als hij echt vervelend doet, hij heeft de neiging om op dingen te tikken en steeds geluid te maken, haha. :'3
En precies wat Augurkenlul zegt, ik vind het vreemd dat ze dat al zo snel zeggen, hetzelfde met ADHD dat elk kind dat tegenwoordig zou hebben als ze 'te druk' zouden doen. - Geplaatst op donderdag 22 juli 2010 22:12wooh, de kenmerken komen overeen met veel dingen die mijn broertje ook heeft.
ik vind het niks raars hoor, helemaal niet. iedereen heeft wel iets wat diegene bijzonder maakt. wat ik wel vervelend vind: ik ken iemand en die heeft ADHD en als ze dan bijvoorbeeld de klas uit wordt gestuurd, dan zet ze op de uitstuurkaart als reden: 'ik heb ADHD.' daar kan ik echt niet tegen want dan gebruikt ze het gewoon als excuus maar ik denk niet dat veel mensen zo zijn haha. xx.Hee knappe kerel. - Geplaatst op donderdag 22 juli 2010 22:19btw adhd is niet alleen luidruchtig.
dankje want ik heb het dus wel.
en ik denk dat je het niet zo bedoeld.
maar dat klinkt wel wat beledigend.
wij zijn gewoon druk en kunnen ons zonder medicijnen zeer slecht concentreren.
luidruchtig ligt gewoon aan jouw stemvolume. - Geplaatst op donderdag 22 juli 2010 22:21mijn reactie was ook wel een beetje bot als ik het zo lees.
mijn excuses daarvoor. - Geplaatst op donderdag 22 juli 2010 22:26Mijn broertje heeft ADD. Er is niks mis mee hoor, gewoon een beetje lastig voor mensen om je heen maar ook zeker voor je zelf. Wees gewoon trots op jezelf, je bent wie je bent en daar kan je ook niks aan doen, zolang je je ADD maar niet als smoes gaat gebruiken... Oja je kan pilletjes nemen ^^ bij m'n broertje helpt het volgensmij wel.music kills the silence
- Geplaatst op donderdag 22 juli 2010 22:28Mijn nicht heeft ADD. Mijn zusje heeft ADHD én ODD. Ik heb ook iets, maar ze kunnen er maar niet achter komen wat. Maakt me ook niet uit, ik ben ik met of zonder disorders.FLAWED. adjective. Damaged, defective, imperfect, blemished, broken, cracked, chipped, faulty. But still around! ;)
- Geplaatst op donderdag 22 juli 2010 22:29* Husteric: sorry sorry khad het niet slecht bedoeld
, kbedoelde gwn dat ik niet egt 'luid' ben maar dat is niet negatief ofzo
kben egt gwn stil persoon maar kan soms wel mn mond niet houden. Sorry als ik het slecht heb verwoord ofzo 
*Augurkenlul : ik weet wat je bedoelt en bij mij is het geval niet, ik weigerde het te geloven maar mijn moeder heeft dat toegegevn dat mijn vader het ook had (hij is overleden toen ik 1jaar was).. en het is erfelijk. En egt ELK kenmerk is bij mij van toepassing en toen ik het las,las ik gwn mezelf
, kvind er nx leuks of cool aan hoor..
kwou gwn weten of iem er ook last van heeft.. wnt het is echt geen maki om met zoiets te leven, al mijn hele leven lang krijg ik constant opmerkingen over die kenmerken enz en khaatte mezelf dat ik zo was en vroeg me altijd al af wrm ik zo anders was dus het is ni egt iets dat uit de lucht is gevallen.. maar tg bedankt voor reactie - Geplaatst op donderdag 22 juli 2010 22:34nee snap ik

haha zo ben ik ook dat ik niet snel mn mond houd hoor,
maar dat is gewoon mn karakter.
ik snap dat je je zo voelt, ik heb dus adhd, maar met medicijnen hebben mensen geen last van me, maar ik kan gewoon niet goed met lullige opmerkingen jegens adhd overweg.. - Geplaatst op donderdag 22 juli 2010 22:44Augurkenlul: begrijp dat ook
en tis goed dat je je mond ni houdt! gwn je hart luchten é, maar stomme is dat ik op school door leerkrachten constant bekritiseerd werd als 'passief', 'dromerig',.. ik raakte ook constant alles kwijt en kon me egt nooit concentreren en bij het zien hoe anderen totaal anders in de klas functioneren voelde ik me egt een rare en domme enz en heb daardoor een slecht zelfbeeld gecreerd wnt soms zette ik me in e studeerde 3keer langer dan anderen en toch blonk ik nooit uit en begreep het niet... wrm lukt het anderen wel terwijl ze maar een uurtje voor studeren en ik 4uur? Het is egt super frustrerend.. en ook die stomme grapjes die over al mijn stomiteiten worden gemaakt die eigelijk de kenmerken van add zijn enz . dan voel jeje egt een zombi en onbegrepen en raar. nu ik het weet dat het niet volledig aan de 'stomme sofja' ligt hoopte ik meer te hore van hoe het bij andren gaat wnt dan lijk ik wat 'normaler' en niet alleen in mijn eigen ogen 
sry voor gezaag
- Geplaatst op donderdag 22 juli 2010 22:46ik heb er over het algemeen niet zo heel veel last van, zo nu en dan, maar ik heb dan ook medicijnen.
- Geplaatst op vrijdag 23 juli 2010 11:01Ik heb ADHD, en dat is inderdaad meer dan alleen maar druk, dat word helaas wel vaak gedacht. Het is eigenlijk hetzelfde als ADD, maar dan met het drukke, en niet kunnen stoppen als de rest al is opgehouden met druk zijn. Maar het is wel vervelend. En ik heb ook dat ik 5 uur studeer, en anderen doen het in een uurtje. En dat is inderdaad vreselijk, en daardoor ga ik ook naar een andere school, waar ze het op je eigen niveau allemaal doen. Alleen al doordat ik me niet kan concentreren ben ik in drie jaar van het gymnasium naar het vmbo gezakt. Ik heb geen medicijnen omdat ik al iets anders neem waarmee het niet gecombineerd kan worden. Al moet je nu wel weten dat ik meer mankeer dan alleen ADHD, maar dat is nu niet belangrijk. Maar het is vervelend, maar ik denk dat er mee te leven valt. Want ik heb het al 15 jaar uitgehouden toen ik het niet wist, en dan zal ik het derest van mijn leven ook wel uithouden.
Veel succes in elk geval.
- Geplaatst op vrijdag 23 juli 2010 11:10Mijn neefje heeft ADD, is bij hem al een aantal jaar geleden vastgesteld. Hij is nu 12-13, dus bij hem was het al best vroeg dan.
Hij heeft ook concentratieproblemen en gaat onbewust vaak geluid maken, waardoor andere mensen zich snel aan hem gaan irriteren.
Hij is best slim, maar het komt er idd niet uit, waardoor hij nu vmbo doet. Verder heeft hij nog problemen met contact leggen met andere mensen, dus idd vrij teruggetrokken en voelt zich snel buitengesloten. - Geplaatst op vrijdag 23 juli 2010 11:15Ik heb ADD. (Net als mijn broer en nicht. Mijn zus, opa, neefje, oom en andere nicht hebben ADHD.) Het was voor mij dus geen verrassing, ik heb er ook geen problemen mee. Met medicijnen lukt het leren enz. meestal wel goed. Het enige wat ik vervelend vind, is de hele drama die er gemaakt wordt bij het CBR vanwege het rijden met die medicijnen. Ik moet nu voor een 2e rijtest, om te kijken of ik wel zou kunnen rijden en moest er zelfs voor naar een psychiater in A'dam naartoe. Dit alles vind ik gewoon klinkklare onzin, ze laten bejaarden gewoon rijden, terwijl die gevaarlijk als de pest zijn op de weg.hung around with faces and names.
- Geplaatst op vrijdag 23 juli 2010 12:17Ik heb ook ADD.. maar in tegenstelling tot meeste die vrij rustig zijn heb ik dat met tijden. Ik ben of extreem druk of heel rustig. Het enige wat ik merk de laatste tijd is dat ik me meer kan concentreren als mij iets heel erg interesseert.. net als hier rustig op het forum een beetje kijken en dingen lezen. Dat kan ik gerust een uurtje of 1 1/2 volhouden.
Ik ga binnenkort weer naar school en ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen want normaal kon ik 5 minuten in de klas zitten en ik had er alweer genoeg van gehad en verveelde me kapot.http://nailsbystephanie.blogspot.com/ Take a look! - Geplaatst op vrijdag 23 juli 2010 12:21Ik heb ook ADD en dan vooral het niet kunnen concentreren.
Ik heb jaren lang concerta én ritalin geslikt, maar daar ben ik nu sinds 2 jaar vanaf. Dat is echt de grootste troep die er bestaat!
Ik dacht dat ik zonder de medicatie op school echt de mist in zou gaan, maar dat was gelukkig niet. Het ging allemaal goed. - Geplaatst op vrijdag 23 juli 2010 12:22
- Geplaatst op vrijdag 23 juli 2010 12:23Ik heb de diagnose ADD, maar denk zelf dat ik ADHD heb, want ben ook best druk xd
Slik ook concerta, maar als ik het slik merk ik niet echt dat het helpt ofzo, merk het eerder als ik het juist niet slik xdBLOG Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg. - Geplaatst op vrijdag 23 juli 2010 12:26Eigenlijk herken ik niet zoveel van het verhaalte hierboven :/
Ik heb een heleboel vrienden, sta niet op de achtergrond, ben niet verlegen, bij mij komt alles er wel uit wat erin zit...
Enigste is dat ik chaotisch ben (vergeetachtig), me niet goed kan concentreren en ik heb een goed gevoel voor humor!BLOG Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg. - Geplaatst op vrijdag 23 juli 2010 12:32Mijn broertje had alle symptomen van ADD, dus toen is hij onderzocht. Vorige week kregen we uitslag dat hij geen ADD heeft, maar PPD-NOS (een vorm van autisme). Ik schrok er wel van maar ik heb nu veel meer begrip voor zijn 'aparte' gedrag en dat is wel fijn.
- Geplaatst op vrijdag 23 juli 2010 12:54Ik heb ook add en medicijnen, maar het is vakantie dus nu slik ik ze niet:P
bij de toetsweek hadden ze iedereen die extra tijd kreeg in de aula gezet (met add krijg je extra tijd ja), maar dat schoot ook niet op, want dan loopt iedereen in en uit, omdat elk jaar andere begin tijden heeft van z'n toetsen. dus dan kan je je ook niet concentreren=/you can count on me like 1 2 3 - Geplaatst op vrijdag 23 juli 2010 12:56
- Geplaatst op vrijdag 23 juli 2010 13:03bij ons op school krijg je dan zo'n extra tijd pasje, wat je dan aan je leraar moet laten zien, zodat je langer door mag gaan.
misschien moet je het ff aan je mentor vragen of jullie ook zoiets hebben?you can count on me like 1 2 3